Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må ha ny bil. Mye for pengene, helst så lav kilometerstand som mulig, gjerne med garanti av noe slag, og romslig. 

Nissan Qashqai, hvordan er det som familiebil? To barn, en fremovervendt og en bakovervendt. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du vurderer å kjøpe helt ny bil? Ikke gjør det, kjøp en bil som er 2-3 år gammel, som har vært igjennom det første prisfallet.

Leide en Qashqai for kanskje 10 år siden da vi var på ferie, hadde da 2 barn hvor et satt i bakovervendt bilstol, og en på pute. Synes kanskje den var litt trang som feriebil, men hadde vært helt ok som dagligbil. Hadde ikke med vogn, så vet ikke hvordan det hadde vært å få inn vogn.

Anonymkode: 3f7fa...104

Skrevet

Citröen Grand C4!

Anonymkode: 028cf...60a

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om du vurderer å kjøpe helt ny bil? Ikke gjør det, kjøp en bil som er 2-3 år gammel, som har vært igjennom det første prisfallet.

Leide en Qashqai for kanskje 10 år siden da vi var på ferie, hadde da 2 barn hvor et satt i bakovervendt bilstol, og en på pute. Synes kanskje den var litt trang som feriebil, men hadde vært helt ok som dagligbil. Hadde ikke med vogn, så vet ikke hvordan det hadde vært å få inn vogn.

Har alltid bil som har vært 3 år gammel, ender alltid med dyre reparasjoner. Har byttet registerreim/kjede på alle biler jeg har hatt, så nå vil jeg ha enten en som er nyere eller en med svært lav kilometerstand. 

Det blir den eneste bilen jeg har, så den må duge til det meste jeg skal på. 

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Citröen Grand C4!

Må innrømme jeg er redd for franske biler, har du god erfaring? 

Skrevet

Hva enn du kjøper, styr unna Audi og BMW, + alt av franske biler. 

Anonymkode: 1e255...20e

Skrevet

Med mindre du liker å kaste penger ut av vinduet jevnlig på sinnsykt dyre reparasjoner- gjelder Audi og BMW. Gode å kjøre ja, men sykt dyr i drift. 

Skrevet

Har god erfaring med Toyota. De vi har hatt har vi hatt lite/ingen problemer med. Har kjøpt når de har vært 2-3 år, og solgt etter 4-5 år.

Skrevet

Audi er gull, men dyr i innkjøp.  Hatt i fjorten år, veldig lite reparasjoner og tull. Derimot kan du kjøre den uendelig lenge.

Anonymkode: c0597...688

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjøp deg en Ford Kuga. 

https://www.finn.no/142390116

Anonymkode: 38ac3...4a2

Den er jo kjempeliten. Vi tittet på den, og fant ut at den ble for liten til oss, 2 voksne og 1 barn... ikke har vi behov for veldig stor bil heller.

Anonymkode: a6979...cc0

Skrevet
1 time siden, Julie (: skrev:

Tesla model Y? 

Altfor dyrt. 

Skrevet

Noen erfaringer med Kia? 

Skrevet

Jeg har hatt en quashai for ca 7 år siden. Var kjempefornøyd med bilen, likte godt at det er en høy bil samtidig som den ikke er så stor. Jeg hadde ikke bilseter i den da så vet ikke hvordan det er. Men bilen var veldig god å kjøre og det var heller ikke noe tull med den så lenge jeg hadde den. 

Anonymkode: 89925...a91

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den er jo kjempeliten. Vi tittet på den, og fant ut at den ble for liten til oss, 2 voksne og 1 barn... ikke har vi behov for veldig stor bil heller.

Anonymkode: a6979...cc0

Niks, den er ikke kjempeliten.  Men den er ikke kjempestor heller. Den er etter min mening akkurat passe stor for en familie med ett, max to barn. Tidligere kjørte vi Ford S-max, kjempegod bil, men egentlig for stor for oss. Kuga'n er en mellomstor bil som er veldig god å kjøre, med rundt 150 hk er den passe sprek for norske forhold, med intelligent firehjulstrekk kommer vi frem der vi trenger, også i masse snø eller slaps. 

Anonymkode: 38ac3...4a2

Skrevet
13 minutter siden, Optatium skrev:

Altfor dyrt. 

Enig. Men det er den jeg hadde kjøpt om jeg hadde hatt råd 😛

Skrevet
4 minutter siden, Julie (: skrev:

Enig. Men det er den jeg hadde kjøpt om jeg hadde hatt råd 😛

Det kan jeg være enig med deg i😂

Skrevet

Kjøp en E golf 😊

Anonymkode: 54906...80d

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kjøp en E golf 😊

Anonymkode: 54906...80d

Den er ikke god på vinterføre.

Anonymkode: ad9d4...afd

Skrevet

Vi er veldig forbøyde med vår Mitsubishi Outlander hybrid. 

Skrevet

Har hatt Skoda, ny bil. Den var super i 10 år, så røyk absolutt alt på bilen. Har hørt at det samme gjelder Kia, de er ikke bygget for å vare.

Skrevet

Elsker min Toyota (auris). Kikket først på hybrid, men økonomien strakk ikke til. Aurisen blir kanskje litt liten for en familie på 4 (jeg er alene med guttungen), men Toyota er generelt gode biler og relativt «billige» deler.

Anonymkode: cb5e8...89e

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva enn du kjøper, styr unna Audi og BMW, + alt av franske biler. 

Franske biler er bra. Det er en myte at man bør styre unna dem. Peugeot kommer med en ny 508 nå, og den er lekker! 

Og så er det denne Citröen C4 picasso, da. Kjempemye bil for pengene. 👍

https://www.motor.no/artikler/2018/januar/perfekt-for-en-familie-med-flere-barn/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...