Anonym bruker Skrevet 15. mars 2019 #26 Skrevet 15. mars 2019 Fordi mange viser sympati kun for å heve seg selv. Dette viser at de fleste ikke bryr seg så mye om muslimer som de ønsker fremstå som. Når det skjer i eget «nabolag» er det nærmest konkurranse for å vise seg frem for andre hvor sympatisk man er. Selv må jeg innrømme at dette angrepet ikke berører meg nevneverdig. Jeg synes selvfølgelig det er brutalt og trist, men det stopper liksom der. Hele verden er full av tragedier. Hver eneste dag. Anonymkode: 3a5fd...168
TheWitch Skrevet 15. mars 2019 #27 Skrevet 15. mars 2019 Du har jo også tydeligvis glemt IS sine angrep på kristne i Egypt, det er nå ikke mer enn et par år siden, men kan ikke huske det tok av da heller. Synd å si det men jeg tror folk har fått nok...
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2019 #28 Skrevet 16. mars 2019 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, du tar jo feil, det er jo stikk motsatt; høyrevridde ytringer blir KNEBLET. Og når man ikke føler seg hørt, blir man ekstrem. Det er ingen som hører på dem, eller tar dem på alvor. Anonymkode: 108c6...0f0 Dette. Debatten er også helt annerledes når hvite menn er den som utfører terroren. Anonymkode: e7b96...144
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2019 #29 Skrevet 16. mars 2019 9 timer siden, Pashla skrev: Det var i alle fall mange marokkanere som var sinte og sjokkerte da den norske og den danske dama ble drept i Atlasfjellene. De lagde tog. Det var vel fordi de ikke vil skremme bort turister. Mange som flirte på kamera også, og sendte bilder av de halshuggede jentene til mødrene. Anonymkode: e7b96...144
Pobie Skrevet 16. mars 2019 #30 Skrevet 16. mars 2019 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Man er seg selv nærmest, er det ikke sånn? Ja, selvfølgelig er det tragisk at så mange døde i et terrorangrep. Svært få ønsker at slikt skal skje. Men, det var muslimer som ble drept. For oss oppi norddelen av verden blir det fjernt rent følelsesmessig. Tror du det var mange muslimer i Midt-Østen som postet norske flagg på facebook-siden sin da ABB begikk sin forbrytelse? Tror du de brydde seg nevneverdig? Anonymkode: 22205...572 Jeg befant meg i Australia da angrepet fant sted på Utøya. Det var masse medieoppmerksomhet rundt angrepet her og jeg fikk meldinger fra både australske og amerikanske venner om hvor sjokkerende og trist det var. Da jeg så overskriften på angrepet i NZ ble jeg like lei meg og oppgitt som hver gang jeg ser et angrep på en skole i USA. Dessverre ble jeg ikke sjokkert. Og igjen har mange av vennene mine i Australia og USA skrevet om angrepet på fb. Er glad jeg har venner som er normale.
Gjest Antarctica Skrevet 16. mars 2019 #31 Skrevet 16. mars 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Det var vel fordi de ikke vil skremme bort turister. Mange som flirte på kamera også, og sendte bilder av de halshuggede jentene til mødrene. Anonymkode: e7b96...144 Å, hvem da? Du antyder at noen gjorde begge disse tingene - altså, i demonstrasjonstoget kunne man se folk som lo; og de samme som flirte på kamera var til stede på åstedet noen dager i forveien, og tok bilder av likene, og hadde mødrenes navn og adresser? Det var jo litt av en påstand.
Gjest Antarctica Skrevet 16. mars 2019 #32 Skrevet 16. mars 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Dette. Debatten er også helt annerledes når hvite menn er den som utfører terroren. Anonymkode: e7b96...144 Vil du beskrive på hvilken måte debatten er annerledes? Fører den f eks til at hvite menn ikke får lov å ta fly eller reise inn i USA? Eller blir hvite menn verden over kalt terrorister?
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2019 #33 Skrevet 17. mars 2019 15 timer siden, Pashla skrev: Vil du beskrive på hvilken måte debatten er annerledes? Fører den f eks til at hvite menn ikke får lov å ta fly eller reise inn i USA? Eller blir hvite menn verden over kalt terrorister? Tja, du kan jo se på debatten nå? Om Muslimer, unnskyld, Islamister utøver terror, så er den store stemmen i debatten at man ikke skal dømme alle muslimer. Det gis tilogmed et eget navn for dem. Mens nå, når det er en hvit mann, så har alle hvite plutselig en kollektiv skyld i det hele. Se bare på tweeten du postet tidligere. Tror folk, spesielt fra en viss alder og opp, ikke aner hvor mye anti-hvite holdninger det er, og hvor stuerent det har blitt å være åpen om det. Anonymkode: e7b96...144
Gjest Antarctica Skrevet 17. mars 2019 #34 Skrevet 17. mars 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tja, du kan jo se på debatten nå? Om Muslimer, unnskyld, Islamister utøver terror, så er den store stemmen i debatten at man ikke skal dømme alle muslimer. Det gis tilogmed et eget navn for dem. Mens nå, når det er en hvit mann, så har alle hvite plutselig en kollektiv skyld i det hele. Se bare på tweeten du postet tidligere. Tror folk, spesielt fra en viss alder og opp, ikke aner hvor mye anti-hvite holdninger det er, og hvor stuerent det har blitt å være åpen om det. Anonymkode: e7b96...144 Jøss, der kom det jammen en rapport fra Mars. Blir alle hvite tildelt en kollektiv skyld - hvor ser du de holdningene hen? Det er de HØYREEKSTREME som bør føle seg truffet her, ikke alle hvite, det er det ingen som har antydet. Den tweeten var til politikerne, fikk du ikke med deg det? Og anti-hvite holdninger, er de blitt så ille nå at man risikerer massemord bare man går i kirka en søndag? Si meg - leser du det du selv skriver før du poster?
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2019 #35 Skrevet 17. mars 2019 29 minutter siden, Pashla skrev: Jøss, der kom det jammen en rapport fra Mars. Blir alle hvite tildelt en kollektiv skyld - hvor ser du de holdningene hen? Det er de HØYREEKSTREME som bør føle seg truffet her, ikke alle hvite, det er det ingen som har antydet. Den tweeten var til politikerne, fikk du ikke med deg det? Og anti-hvite holdninger, er de blitt så ille nå at man risikerer massemord bare man går i kirka en søndag? Si meg - leser du det du selv skriver før du poster? Mmm. Fin hersketeknikk. Den kollektive skylden man tildeler hvite er spesielt på steder som Twitter, tumblr og andre sosiale medier, hvor oppfordring til drap på hvite er helt legitimt. Det blir ikke engang slettet. Hvite blir drept kun for å være hvite, og kun for å være kristne i store deler av Afrika og Midt-Østen. I Sør-Afrika har presidenten selv oppfordret til drap på hvite, med katastrofale følger. Det verste er jo at ting dysses ned. Ingen snakker om at de to jentene i Morokko ble halshugget, man sier "knivstukket" samtidig som man minner om at videoen er ulovlig å dele. For å ha en ting klart: jeg er imot alle typer terrorisme og drap av uskyldige, uansett legning, tro og hudfarge. Samtidig ser jeg at hatet mot hvite øker for hver dag, og det er skremmende. Anonymkode: e7b96...144
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2019 #36 Skrevet 17. mars 2019 Jeg har også tenkt en masse på dette. også at når det fks er en person som begår terror og personen har ett muslim navn så skriver og snakker media så utrolig masse om det og det blir ropt og fortalt utrolig stygge ting om muslimer. Men om det er ett menneske som fks har ett kristent navn eller ett ikke muslimsk navn begår terror så snakker ikke media eller andre mennesker på samme måte som om det skulle vært en person med muslimsk navn. Jeg synes det er ganske diskriminerende faktisk! Jeg er selv en muslim og er venner med både kristene og muslimer og er hyggelig mot mennesker runt meg og jeg avskyr terror på akkurat samme måte som alle andre det er helt forferdelig. Og være muslim betyr ikke og være terrorist. jeg respekterer alle mennesker rundt meg og det samme gjør min familie og. Og i dette terror angrepet var rettet mot både muslimer og kristene. Jeg synes det er så trist at verden er slik som den er med all denne diskrimineringen og fordommene mot hverandre. Jeg skulle ønske alle tok vare på hverandre og respekterte hverandre. Verden i dag er ofte slik muslimer vs kristene er du muslim tilhører en muslimene og er en kristen tilhører en kristene. Det blir på en måte samme som rasisme. Det blir helt feil jeg mener at vi alle er en. og burde støtte hverandre i gode og tunge tider. Åja jeg vet at jeg har mange skrivefeil og det beklager jeg. Anonymkode: b9ded...97b
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2019 #37 Skrevet 17. mars 2019 On 3/15/2019 at 11:30 AM, Anonym bruker said: Ingen lang liste av innlegg ang moske angrepet? Ingen hatkommentarer. Hadde angrepet skjedd av en muslim i en kirke hadde det vært 3 verdenskrig på alle skriveforum. Det hadde vært så ille at mange muslimer ikke ville følt seg trygge ute. Det er trist men dessverre er det slik. Ingen kommer til å snakke om det angrepet i dag etter 1 uke. Ingen facebook profilbilder vil bli endret. Ingenting vil skje. En hel folkegruppet vil ikke dømt. Hvorfor har vi blitt slike? Anonymkode: 3b5d2...895 Er helt enig med deg. Jeg og min familie er selv muslimer og vi er ingen terrorister eller esktremister. Vi er som folk flest forskjellen er at vi har en annen religion og tro en andre. Vi synes rett og slett det er utrolig flaut når noe slikt skjer både når det er personer med muslimsk navn og ikke muslimsk navn som begår terror ekstremisten. Fordi og halshugge og begå terror er ikke en del av de 5 søylene i islam! Dessuten synes jeg det også blir feil og kalle mennesker med muslimsk navn som gjør terror for islamist folk bør heller kalle 1 ting og det er terror esktremist. Jeg mener også at når det er mennesker med ikke muslimsk navn også som begår terror også skal kalles for esktremist. De gjør jo det samme dreper uskyldige mennesker uten grunn. Og terror er like alvorlig om det er en person med ikke muslimsk navn eller om det er en person med muslimsk navn som begår terroren esktremisten. Anonymkode: b9ded...97b
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2019 #38 Skrevet 17. mars 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Tja, du kan jo se på debatten nå? Om Muslimer, unnskyld, Islamister utøver terror, så er den store stemmen i debatten at man ikke skal dømme alle muslimer. Det gis tilogmed et eget navn for dem. Mens nå, når det er en hvit mann, så har alle hvite plutselig en kollektiv skyld i det hele. Se bare på tweeten du postet tidligere. Tror folk, spesielt fra en viss alder og opp, ikke aner hvor mye anti-hvite holdninger det er, og hvor stuerent det har blitt å være åpen om det. Anonymkode: e7b96...144 Hvor gammel er du da som vet om alle disse anti-hvite holdningene? Jeg må også si at jeg lurer litt på hvilken virkelighet du kommer fra og hva du leser. Anonymkode: fbb92...db6
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2019 #39 Skrevet 17. mars 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Tja, du kan jo se på debatten nå? Om Muslimer, unnskyld, Islamister utøver terror, så er den store stemmen i debatten at man ikke skal dømme alle muslimer. Det gis tilogmed et eget navn for dem. Mens nå, når det er en hvit mann, så har alle hvite plutselig en kollektiv skyld i det hele. Se bare på tweeten du postet tidligere. Tror folk, spesielt fra en viss alder og opp, ikke aner hvor mye anti-hvite holdninger det er, og hvor stuerent det har blitt å være åpen om det. Anonymkode: e7b96...144 Hvilke debattsider er det du leser? Anonymkode: a1a99...e5d
Gjest Antarctica Skrevet 17. mars 2019 #40 Skrevet 17. mars 2019 (endret) 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Mmm. Fin hersketeknikk. Den kollektive skylden man tildeler hvite er spesielt på steder som Twitter, tumblr og andre sosiale medier, hvor oppfordring til drap på hvite er helt legitimt. Det blir ikke engang slettet. Hvite blir drept kun for å være hvite, og kun for å være kristne i store deler av Afrika og Midt-Østen. I Sør-Afrika har presidenten selv oppfordret til drap på hvite, med katastrofale følger. Det verste er jo at ting dysses ned. Ingen snakker om at de to jentene i Morokko ble halshugget, man sier "knivstukket" samtidig som man minner om at videoen er ulovlig å dele. For å ha en ting klart: jeg er imot alle typer terrorisme og drap av uskyldige, uansett legning, tro og hudfarge. Samtidig ser jeg at hatet mot hvite øker for hver dag, og det er skremmende. Anonymkode: e7b96...144 Det er ikke en hersketeknikk å be deg belegge det du sier. Du kunne like godt påstått at du stadig vekk ser en flodbølge av røde frosker, men hvis ingen andre ser den, bør du følge opp med noen bilder. Om de to kvinnene i Marokko ble skutt, knivdrept eller halshugget så er det uansett avskyelig; men det er ikke bevis på «hat mot hvite i debatten». Det er en terrorhandling uansett, og de var uheldige ofre. På samme måte som de 40 menneskene i en moské på fredag. Endret 17. mars 2019 av Pashla
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2019 #41 Skrevet 18. mars 2019 jeg bryr meg ikke. for muslimer bryr seg ikke når vi blir angripet Anonymkode: 4194c...cad
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2019 #42 Skrevet 18. mars 2019 Jeg sørger ikke. Og det skremmer meg. Jeg er faktisk helt likeglad. Og det skremmer meg. Jeg vet ikke når det skjedde, men her har visst sosiale medier påvirket meg på en måte jeg ikke har oppdaget. Anonymkode: 2fcd2...e54
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2019 #43 Skrevet 18. mars 2019 Nå er det skyting på gang i Nederland også🙁 Ellers er det utrolig skremmende å se hvordan høyreekstremismen blir mer og mer stueren. «Jeg er ikke enig med Breivik altså, men han har et poeng...». Nei! Det har han ikke. Tror det var Dagbladet som hadde en sak i dag om kommentarfeltene i Resett. Utrolig hva folk får seg til å skrive. Anonymkode: 33b5b...f69
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2019 #44 Skrevet 18. mars 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Nå er det skyting på gang i Nederland også🙁 Ellers er det utrolig skremmende å se hvordan høyreekstremismen blir mer og mer stueren. «Jeg er ikke enig med Breivik altså, men han har et poeng...». Nei! Det har han ikke. Tror det var Dagbladet som hadde en sak i dag om kommentarfeltene i Resett. Utrolig hva folk får seg til å skrive. Anonymkode: 33b5b...f69 Ja, for det skulle vel ikke være en muslim? Anonymkode: 53f35...c3a
Gjest Antarctica Skrevet 18. mars 2019 #45 Skrevet 18. mars 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ja, for det skulle vel ikke være en muslim? Anonymkode: 53f35...c3a Mulig islamist, i alle fall. Han har hatt noen IS-koblinger, så vidt man kan se.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2019 #46 Skrevet 18. mars 2019 Jeg syns dette angret i nz er like grusomt og forferdelig som om det skulle ha vørt omvendt. Men jeg føler bare ikke for å dele det på facebook. Anonymkode: 502dd...4a4
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2019 #47 Skrevet 18. mars 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, for det skulle vel ikke være en muslim? Anonymkode: 53f35...c3a Nå vet ikke jeg om dette var terror eller ikke, men om det skulle vise seg å være terror er det revnende likegyldig hvor de henter galskapen sin fra, om det et politikk eller religion, hva slags hudfarge de har etc. En drittsekk er en drittsekk uansett. Anonymkode: 33b5b...f69
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå