Gå til innhold

Er du for eller imot dødsstraff?


Anbefalte innlegg

Skrevet

For ...  drap, vane kriminelle folk som kvnistikker for de mener det er greit.

jeg er faktisk for avlivning.   Når kriminelle gjentar og gjentar ekstreme lovbrudd. Ingen vits og bruke tusenvis av penger på Psykisksyke  som bare gjør faenskap og gjør nabolag utrygge, voldtar,  tenner på etc... 

 

Hva er vitsen  med å bruke penger på  folk som kun er belastning. 

Jeg snakker ikke om syke  mennesker , som enten har blitt  syke eller har medfødte sykdommer og tilstander men folk som velger å gjøre kriminelle ting.

Anonymkode: 75577...e5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er kristen. Og jeg er 

imot dødsstraff. 

Imot aktiv dødshjelp 

 

Anonymkode: 5360f...703

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Garantert, men det hadde ikke spilt noen rolle. Hadde mitt barn vært utsatt for noe sånn så hadde det ikke vært så mye mer å leve for annet enn hevn.

Anonymkode: 17ad8...ba1

Du har ikke mistet et barn, forstår jeg...

Det du skriver er forferdelig korttenkt overfor de som faktisk har opplevd noe slikt.

Anonymkode: e4012...d6f

Skrevet

I mot, fordi menneskerettighetene. For abort og for aktiv dødshjelp.

 

til opplysning så har Norge en av de laveste mordratene i verden. Vi har lav prosent gjengangere i fengsler. Vi har generelt lite kriminalitet. Jeg tror at det blant annet har noe med at vi tenker rehabilitering. Hvis dere sammenligner med land med dødsstraff er kriminalitetsraten, mordraten og gjenfallsraten mye høyere. Hvilket samfunn vil dere bo i? Jeg vet hva jeg foretrekker..

Anonymkode: f189a...159

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det hadde vært vært greit. Det hadde ikke vært tilgivelig på noe som helst plan.

Anonymkode: 17ad8...ba1

Du er nok en flott mor. 

Anonymkode: 5277d...0af

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du er nok en flott mor. 

Anonymkode: 5277d...0af

Hvorfor er hun ikke en flott mor?

Anonymkode: 3c988...0f5

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du har ikke mistet et barn, forstår jeg...

Det du skriver er forferdelig korttenkt overfor de som faktisk har opplevd noe slikt.

Anonymkode: e4012...d6f

Forstå at alle ikke er som deg.

Jeg er for dødsstraff. 

Anonymkode: 0e31c...e67

Skrevet

Helt klart for. Men kun om det er mulig å bevise 100% riktig gjerningsmann. Pedofile overgripere kunne for meg gjerne blitt tatt av dage, glatt. Finnes ikke verre avskum her i verden! Hadde ikke brukt en kalori på medfølelse der i gården.

Anonymkode: c8c84...651

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du har ikke mistet et barn, forstår jeg...

Det du skriver er forferdelig korttenkt overfor de som faktisk har opplevd noe slikt.

Anonymkode: e4012...d6f

Det er mange måter i miste et barn på. I dette tilfellet sa jeg at terskelen min hadde vært om noen voldtok og drepte mitt barn. Det er overhodet ikke en korttenkt tanke. Hadde noen drept og voldtatt mitt barn så hadde ikke tilgivelse av gjerningsmannen vært et aktuelt alternativ. Lovene i Norge for slikt er forkastelig lave, de får permisjoner, og et liv etterpå som om ingenting skulle ha skjedd. De får lønn/økonomisk støtte i fengselet, altfor gode forhold og koster skattebetalerne millioner. Jeg kjenner meg selv såpass godt. All honnør til de som hadde klart å tilgi, men hadde aldri tilgitt en slik utilgivelig hendelse. Er garantert flere foreldre der ute som innerst inne ville gjort eksakt det samme. 

Anonymkode: 17ad8...ba1

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er mange måter i miste et barn på. I dette tilfellet sa jeg at terskelen min hadde vært om noen voldtok og drepte mitt barn. Det er overhodet ikke en korttenkt tanke. Hadde noen drept og voldtatt mitt barn så hadde ikke tilgivelse av gjerningsmannen vært et aktuelt alternativ. Lovene i Norge for slikt er forkastelig lave, de får permisjoner, og et liv etterpå som om ingenting skulle ha skjedd. De får lønn/økonomisk støtte i fengselet, altfor gode forhold og koster skattebetalerne millioner. Jeg kjenner meg selv såpass godt. All honnør til de som hadde klart å tilgi, men hadde aldri tilgitt en slik utilgivelig hendelse. Er garantert flere foreldre der ute som innerst inne ville gjort eksakt det samme. 

Anonymkode: 17ad8...ba1

Det kan, i tillegg til alt annet være  mange formildende omstendigheter.

Anonymkode: 3d1c8...339

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du er nok en flott mor. 

Anonymkode: 5277d...0af

Er faktisk det ja. Men jeg er ikke så dum at jeg hadde tilgitt og sett gjennom fingrene på noe så alvorlig som voldtekt og drap av et barn. Det hadde rett og slett vært en utilgivelig handling uansett hvilken relasjon jeg måtte ha med vedkommende. Jeg er ufattelig glad i mitt barn, men det hadde ikke vært nok hvis noe slik hadde skjedd. Det er ingen unnskyldninger for slike handlinger. Gjerningsmannen vil alltid ha vært barnet til en eller annen mor en eller annen gang. 

Anonymkode: 17ad8...ba1

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er hun ikke en flott mor?

Anonymkode: 3c988...0f5

Fordi hun ville sittet med hendene i fanget og se på at barnet hennes ble myrdet. 

Anonymkode: 5277d...0af

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er faktisk det ja. Men jeg er ikke så dum at jeg hadde tilgitt og sett gjennom fingrene på noe så alvorlig som voldtekt og drap av et barn. Det hadde rett og slett vært en utilgivelig handling uansett hvilken relasjon jeg måtte ha med vedkommende. Jeg er ufattelig glad i mitt barn, men det hadde ikke vært nok hvis noe slik hadde skjedd. Det er ingen unnskyldninger for slike handlinger. Gjerningsmannen vil alltid ha vært barnet til en eller annen mor en eller annen gang. 

Anonymkode: 17ad8...ba1

Da er du ikke en flott mor, da er du gal. "Jeg elsker deg, gutten min, men dersom du begår en alvorlig forbrytelse, da er du død for meg. Bokstavelig talt. Da får andre mennesker drepe deg med min velsignelse"

Anonymkode: 5277d...0af

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det kan, i tillegg til alt annet være  mange formildende omstendigheter.

Anonymkode: 3d1c8...339

Formildende omstendigheter for gjerningsmannen eksisterer faktisk ikke i mine øyne, men for en forelder som tar unna en slik gjerningsmann bør det være strafferabatt ja. 

Anonymkode: 17ad8...ba1

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi hun ville sittet med hendene i fanget og se på at barnet hennes ble myrdet. 

Anonymkode: 5277d...0af

Tror du er rimelig blåst. Ville da aldri ha sett på at barnet ble myrdet. Ville, som enhver forelder, ha grepet inn med alt jeg hadde om jeg hadd muligheten. Ga en scenario for hva som måtte til for at jeg hadde vært for dødsstraff (og hadde tatt saken i egne hender).

Anonymkode: 17ad8...ba1

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Formildende omstendigheter for gjerningsmannen eksisterer faktisk ikke i mine øyne, men for en forelder som tar unna en slik gjerningsmann bør det være strafferabatt ja. 

Anonymkode: 17ad8...ba1

La oss si at offeret var 15 år og gjer ingsmannen 18. De har vært kjærester et år og prøver "strangulerin" som går galt etter femtenåringens forslag. Dødsstraff?

En tyveåring vokser opp i en religiøs sekt og blir jevnlig voldtatt der fra han er liten. Han oppfører seg på samme måte og dreper barnet i panikk etterpå. Dødsstraff?

En mor med fødselspsykose voldtar og dreper barnet sitt. Dødsstraff?

Anonymkode: 3d1c8...339

Skrevet

Ikke for, men jeg mener de kunne senket standarden i fengslene og økt strafferammen.

En jeg vet om mistet mannen, nå må hun og datteren bare godta Norges straffelov og risikere å møte drapsmannen til hennes mann etter at han kun var 6 år i fengsel... 6 år for drap er alt for lite.

Anonymkode: f31a9...b8f

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke for, men jeg mener de kunne senket standarden i fengslene og økt strafferammen.

En jeg vet om mistet mannen, nå må hun og datteren bare godta Norges straffelov og risikere å møte drapsmannen til hennes mann etter at han kun var 6 år i fengsel... 6 år for drap er alt for lite.

Anonymkode: f31a9...b8f

Tror du vi ville fått færre drap med lengre straffer eller dårligere standard på fengslene?

Anonymkode: 3d1c8...339

Skrevet

Imot! Syns at livstid i fengsel er en større straff enn å dø. Det blir for "lett"

Anonymkode: 601a6...3e5

Skrevet

Imot. Og imot fengsel ala vann og brød. Det er ikkje slik at dei landa med dødsstraff og grusomme fengsel har mindre kriminalitet enn vi har i Norge. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tror du vi ville fått færre drap med lengre straffer eller dårligere standard på fengslene?

Anonymkode: 3d1c8...339

Ja, straffen er kort og oppholdet er jo lagt opp til å være mest mulig behagelig så hvorfor skal de tenke seg om en gang til før de begår den type handlinger? Konsekvensen er gratis sted å bo, med betalt utdanning og bedre mat enn de gamle på sykehjem..

Se på drittunge generasjonen vi har i dag, total mangel på respekt for andre, mobbing på høyeste nivå i lavest mulig alder. Jeg tror det er fordi samfunnet skal være så jævla pedagogisk. Og det samme gjelder fengslene, de blir dullet og dallet med. Det settes ikke krav til å ta ansvar for sine handlinger, til å tenke på andre, respektere andre og ta konsekvensen/straffen for sine handlinger. 

Anonymkode: f31a9...b8f

Skrevet

Mot. Ikke noe gir deg retten til å ta et annet liv.

Ja, jeg er for fri abort.

Ja, jeg spiser kjøtt.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, straffen er kort og oppholdet er jo lagt opp til å være mest mulig behagelig så hvorfor skal de tenke seg om en gang til før de begår den type handlinger? Konsekvensen er gratis sted å bo, med betalt utdanning og bedre mat enn de gamle på sykehjem..

Se på drittunge generasjonen vi har i dag, total mangel på respekt for andre, mobbing på høyeste nivå i lavest mulig alder. Jeg tror det er fordi samfunnet skal være så jævla pedagogisk. Og det samme gjelder fengslene, de blir dullet og dallet med. Det settes ikke krav til å ta ansvar for sine handlinger, til å tenke på andre, respektere andre og ta konsekvensen/straffen for sine handlinger. 

Anonymkode: f31a9...b8f

Ungdom i dag begår ikke mer kriminalitet enn på sekstitallet for eksempel. Ikke tror jeg mobbeproblemet er større heller. Det snakkes bare mer om det.

Sammenliknet med land med strengere straffer og dårligere fengselsforhold kommer Norge godt ut. Det burde jo vært omvendt hvis din logikk stemte.

Anonymkode: 3d1c8...339

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja, straffen er kort og oppholdet er jo lagt opp til å være mest mulig behagelig så hvorfor skal de tenke seg om en gang til før de begår den type handlinger? Konsekvensen er gratis sted å bo, med betalt utdanning og bedre mat enn de gamle på sykehjem..

Se på drittunge generasjonen vi har i dag, total mangel på respekt for andre, mobbing på høyeste nivå i lavest mulig alder. Jeg tror det er fordi samfunnet skal være så jævla pedagogisk. Og det samme gjelder fengslene, de blir dullet og dallet med. Det settes ikke krav til å ta ansvar for sine handlinger, til å tenke på andre, respektere andre og ta konsekvensen/straffen for sine handlinger. 

Anonymkode: f31a9...b8f

Kjenner du desse drittungane du snakkar om? Dei alle fleste er veldig fine ungdommar. Mykje klokare og meir bevisst på både på korleis dei behandlar andre og seg sjølve og jordkloten enn dei fleste generasjonar har vore før dei. Men med sosiale mediar er det så lett å sjå alt som er gale. Men eg lovar deg at det var ikkje betre før. Men då skulle ungane og ungdommane ordne opp sjølve, det var slett ikkje alltid det vart så bra for alle partar. 

Og at innsette i fengsel får utdanning er jo mykje betre enn at dei berre sit og lærer meir faenskap av kvarandre. Så har dei ganske mykje større sjans til å få seg eit liv utan kriminalitet enn om ein slepp ut etter x antall år utan annant enn eit mykje større kriminelt nettverk å vise til. 

Viss du ser på land med strengare straffer og dårlegare standar på fengsel så ser du at det ikkje fungerer. 

Når ein innfører dødsstraff i eit land seier ein at det er greit å drepe andre menneske under spesielle forhold. Og det fører til at menneskeliv får mindre verdi. Når ein ikkje har dødsstraff vise rein at alle liv er uendeleg mykje verd. For det har dei. 

Anonymkode: 2f21f...65f

Skrevet
22 timer siden, *Miss Marple* skrev:

Jeg er mot dødsstraff. 

Jeg er selvsagt for fri abort. 

Jeg er for aktiv dødshjelp. 

Dette

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...