Anonym bruker Skrevet 12. mars 2019 #26 Skrevet 12. mars 2019 5 timer siden, Lille krøll skrev: Synes hverken det er skittent eller ser ustelt ut. Vi begge elsker å stelle det og lager fletter og ordner det. Selv har jeg også langt hår, helt ned til rumpa. Din mening betyr lite 🥰 Helt utrolig nydelig hår ❤️ Vakkert og velstelt! Min 3-åring hadde hår til midten av ryggen, men klippet det for et par uker siden på grunn av at hun ikke liker å få det stelt, så nå er det litt nedenfor skulderne. Anonymkode: 8633c...877
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2019 #27 Skrevet 12. mars 2019 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nydelig hår! ❤️ Jeg syns ikke det ser bedre ut med kort hår, jeg liker langt hår, så det er slett ikke noe «alle» vet, at det ikke er fint med langt. Anonymkode: 89b00...df8 Det finnes en mellomting mellom kort og Rapunselwannabe da. Dvs normal lengde på langt hår. Det er jo bare litt spesielle typer folk som ikke klipper seg og lar det bli så langt. Anonymkode: abed0...084
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2019 #28 Skrevet 12. mars 2019 Synes både Bob og lengde på håret er pent jeg. Vår jente har blitt klippet jevnt og trutt fordi jeg synes håret blir flokete om det er litt slitt. Nå er hun snart 5 og har alt hår i en lengde. Det rekker henne midt på ryggen. Helt på slutten nå vil jeg nett skrive en kommentar til hun som la ut bilde. Jenta di har et utrolig nydelig hår - velstelt og skinnende. At noen får seg til å skrive så stygge ting som du har opplevd her, ryster meg dypt.. Noen mennesker er bare usle og ynkelige.. Anonymkode: 2587a...c09
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2019 #29 Skrevet 12. mars 2019 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det finnes en mellomting mellom kort og Rapunselwannabe da. Dvs normal lengde på langt hår. Det er jo bare litt spesielle typer folk som ikke klipper seg og lar det bli så langt. Anonymkode: abed0...084 Du ser jo at tuppene er klippet. Håret ser sunt og flott ut. Anonymkode: 38306...f5b
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2019 #30 Skrevet 12. mars 2019 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Synes både Bob og lengde på håret er pent jeg. Vår jente har blitt klippet jevnt og trutt fordi jeg synes håret blir flokete om det er litt slitt. Nå er hun snart 5 og har alt hår i en lengde. Det rekker henne midt på ryggen. Helt på slutten nå vil jeg nett skrive en kommentar til hun som la ut bilde. Jenta di har et utrolig nydelig hår - velstelt og skinnende. At noen får seg til å skrive så stygge ting som du har opplevd her, ryster meg dypt.. Noen mennesker er bare usle og ynkelige.. Anonymkode: 2587a...c09 For det er ikke lov å ha egne meninger? Herlighet. Krenka.no... Anonymkode: abed0...084
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2019 #31 Skrevet 12. mars 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Det håret må da være utrolig skittent og se veldig ustelt ut? Har til gode å se noen med så langt hår som ser bra ut? Anonymkode: abed0...084 Nå måtte jeg le. Hva har lengden med om håret er skittent og ser ustelt ut? Jeg vil nesten si tvert imot. Med så langt hår er oddsene gode for at håret blir godt tatt vare på, og at man har det i flette , hestehale o.l. slik at det ikke dras gjennom sausen på middagstallerkenen, eller hva det nå er du tror langt hår blir mer skittent av. Kort hår kan se både bustete og skittent ut det og . Til hi, så har min datter på 6, hårlengde litt nedenfor skuldrene, og slik holder vi det. Det liker hun best selv og. Anonymkode: 1ea73...888
Gullunger Skrevet 12. mars 2019 #32 Skrevet 12. mars 2019 6 timer siden, Lille krøll skrev: Synes hverken det er skittent eller ser ustelt ut. Vi begge elsker å stelle det og lager fletter og ordner det. Selv har jeg også langt hår, helt ned til rumpa. Din mening betyr lite 🥰 Så utrolig nydelig hår! Jeg synes det er vakkert med så langt hår, både til barn og voksne!
Sisyfos Skrevet 12. mars 2019 #33 Skrevet 12. mars 2019 6 timer siden, Lille krøll skrev: Synes hverken det er skittent eller ser ustelt ut. Vi begge elsker å stelle det og lager fletter og ordner det. Selv har jeg også langt hår, helt ned til rumpa. Din mening betyr lite 🥰 Helt utrolig nydelig hår, utvilsomt! Men har bare en liten kommentar her: jeg hadde som barn veldig, veldig fint og langt hår. Litt sånn som dette. Og det syntes jo alle andre også at jeg hadde! Det som imidlertid skjedde, var at jeg ble "hun med håret". Det var sånn folk beskrev meg til hverandre. Når jeg tenker tilbake på det, tenker jeg at det var litt "identitetsutslettende", om jeg får overdrive litt. I den forstand at det var håret folk først og fremst så, og ikke personligheten min. Man blir liksom litt håret sitt. Datteren din har sikkert sine egne bestemte meninger om dette, og du er åpenbart flink til å stelle det/vaske det - men bare som et lite apropos; at det i alle fall kan være greit å ha dette i bakhodet.
Sisyfos Skrevet 12. mars 2019 #34 Skrevet 12. mars 2019 ... Datteren min på fem har for øvrig et kråkereir av et hår like nedenfor skuldrene. Krøller som blir flokete to minutter etter at håret er børstet. Håret er fettete etter ti minutter. Hun nekter å ha så mye som en eneste liten klemme i det. Jeg er redd for at jeg skal bli anmeldt for omsorgssvikt hver gang jeg tar henne med meg på bussen😂
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2019 #35 Skrevet 12. mars 2019 Altså... jeg tror ikke det jeg leser her. Voksne kvinner - MØDRE??- slenger med leppa om småjenters hår. VOKS OPP, jeg skammer meg på deres vegne. Anonymkode: d1a52...55e
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2019 #36 Skrevet 12. mars 2019 Helt seriøst, hva Gjør de med det lange håret når de skal på do? Må sette det opp før hvert toalett besøk da. Anonymkode: 6ffda...d8b
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2019 #37 Skrevet 12. mars 2019 Min 6åring har kort hår, en enkel og klassisk bob. Hun har ganske tynt hår og det ser fort pjuskete ut. Det er flere andre jenter i barnehage som har like tynt hår men ikke snakk om å klippe det kort. Det skjønner jeg ikke, jeg kan ikke huske at noen av de jentene noen gang har hatt håret uten fletter og spenner. Det er bare masse jobb og jeg syns ikke det ser pent ut. Det er en jente med søreuropeiske røtter, hun hadde allerede som 3åring hår som i en reklamefilm. Langt, tjukt og krøllete med masse glans. Hun går ofte uten fletter og det ser helt nydelig ut. Anonymkode: dc37e...b30
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2019 #38 Skrevet 12. mars 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: For det er ikke lov å ha egne meninger? Herlighet. Krenka.no... Anonymkode: abed0...084 Egne meninger er helt greit. Men la oss si at du hadde en datter og noen syntes at hårfargen var lite pen. I garderoben i barnehagen eller på skolen hadde noen sagt: «Datteren din har utrolig stygt hår». Vedkommende som sa det er i sin fulle rett til å ha sin egen mening om det, men å si det høyt for så å forsvare det med at alle har rett på å ha sin egen mening blir nesten litt sykt.. Anonymkode: 2587a...c09
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2019 #39 Skrevet 12. mars 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Altså... jeg tror ikke det jeg leser her. Voksne kvinner - MØDRE??- slenger med leppa om småjenters hår. VOKS OPP, jeg skammer meg på deres vegne. Anonymkode: d1a52...55e Du skjønner at vi ikke sier dette til barna sant? Dette var en diskusjon om langt hår på et forum. Så velger en å legge ut bilde, da må hun tåle å høre hva folk mener også? Ellers kunne hun jo spart seg for det trusebildet. Anonymkode: abed0...084
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2019 #40 Skrevet 12. mars 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Egne meninger er helt greit. Men la oss si at du hadde en datter og noen syntes at hårfargen var lite pen. I garderoben i barnehagen eller på skolen hadde noen sagt: «Datteren din har utrolig stygt hår». Vedkommende som sa det er i sin fulle rett til å ha sin egen mening om det, men å si det høyt for så å forsvare det med at alle har rett på å ha sin egen mening blir nesten litt sykt.. Anonymkode: 2587a...c09 Men herregud da. Dette er et nettforum, ikke i en garderobe. Du skjønner vel at det er stor forskjell? Vi diskuterer hårlengde. Og ikke spesifikke personer rundt oss. Skjerp deg! At en velger å legge ut et bilde midt oppi det får hun stå for selv. Anonymkode: abed0...084
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2019 #41 Skrevet 12. mars 2019 6 år og vil ha hår som Rapunzel. Er krise når jeg tar en cm av tuppene og hun føler hun da plutselig har sååååå kort hår 😂 Håret er til midten av rumpa. Anonymkode: 6e3d7...b72
Optatium Skrevet 13. mars 2019 #42 Skrevet 13. mars 2019 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Praktisk? Å vaske det håret flere ganger i uka og hver dag på sommeren er jo mye jobb. Det må jo tørkes også. Ei i klassa mi hadde slik langt hår da vi gikk på barneskolen og håret lukta ekkelt. Anonymkode: abed0...084 Jeg syns fortsatt ikke det er upraktisk. Vasker det lange håret sjeldnere enn det korte siden det kan settes opp.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2019 #43 Skrevet 13. mars 2019 18 timer siden, Lille krøll skrev: Synes hverken det er skittent eller ser ustelt ut. Vi begge elsker å stelle det og lager fletter og ordner det. Selv har jeg også langt hår, helt ned til rumpa. Din mening betyr lite 🥰 Nå vet jeg hvem du er. Det er ikke vanskelig å kjenne igjen, så mulig du bør slette bildet om du vil nicket ditt skal fortsette å være anonymt? Anonymkode: 334ec...090
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2019 #44 Skrevet 13. mars 2019 1 time siden, Optatium skrev: Jeg syns fortsatt ikke det er upraktisk. Vasker det lange håret sjeldnere enn det korte siden det kan settes opp. Og da blir det lukt. Kortere (langt) hår settes jo også opp. Man må jo stelle håret. Anonymkode: abed0...084
Mostly Harmless Skrevet 13. mars 2019 #45 Skrevet 13. mars 2019 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Du skjønner at vi ikke sier dette til barna sant? Dette var en diskusjon om langt hår på et forum. Så velger en å legge ut bilde, da må hun tåle å høre hva folk mener også? Ellers kunne hun jo spart seg for det trusebildet. Anonymkode: abed0...084 Det går fint an å komme med sine synspunkter om langt hår uten å bruke karakteristikker som «Rapunselwannabe» og påstå at håret nødvendigvis må være skittent og ustelt bare fordi du selv synes det er for upraktisk å stelle og vaske langt hår. Og nei, jeg føler meg ikke truffet. Guttene mine har håret godt over skuldrene, og minste har i en alder av tre år nettopp oppdaget at det finnes et mystisk redskap som heter hårbørste.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2019 #46 Skrevet 13. mars 2019 Jeg pleier å barbere ungene mine, slik at de får fint å tykt hår når de blir eldre. Dere synes kanskje at dette er litt rart, men det er noe de kommer til å gledes av når de blir eldre:) Min mor pleide å gjøre dette med meg fram til jeg var rundt 4 år. Anonymkode: b71d0...5c6
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2019 #47 Skrevet 13. mars 2019 6 minutter siden, Mostly Harmless skrev: Det går fint an å komme med sine synspunkter om langt hår uten å bruke karakteristikker som «Rapunselwannabe» og påstå at håret nødvendigvis må være skittent og ustelt bare fordi du selv synes det er for upraktisk å stelle og vaske langt hår. Og nei, jeg føler meg ikke truffet. Guttene mine har håret godt over skuldrene, og minste har i en alder av tre år nettopp oppdaget at det finnes et mystisk redskap som heter hårbørste. Ikke start med gutter med langt hår da. DET er hvertfall ille! Det er jo flere her som nettopp nevner Rapunsel og sier barna vil ha hår som henne. Det er ikke tatt ut av løse luften, du burde følge litt bedre med. Og jo, det blir jo fortere skittent og ustelt, det vil jo henge ned i alt mulig og det blir fortere lukt. Min erfaring med slike med langt hår er at det lukter. De vasker det ikke ofte nok, eller slurver med tørking. I tillegg er min mening at det ikke er pent. Det får proporsjonene til personen til å fremstå helt feil også og som sagt er det ofte en type mennesker som har håret slik. Det er jo ikke mange som har så langt hår. Er jo grunner til det. Anonymkode: abed0...084
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2019 #48 Skrevet 13. mars 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg pleier å barbere ungene mine, slik at de får fint å tykt hår når de blir eldre. Dere synes kanskje at dette er litt rart, men det er noe de kommer til å gledes av når de blir eldre:) Min mor pleide å gjøre dette med meg fram til jeg var rundt 4 år. Anonymkode: b71d0...5c6 Haha, nice try. Anonymkode: abed0...084
Mostly Harmless Skrevet 13. mars 2019 #49 Skrevet 13. mars 2019 (endret) 48 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke start med gutter med langt hår da. DET er hvertfall ille! Det er jo flere her som nettopp nevner Rapunsel og sier barna vil ha hår som henne. Det er ikke tatt ut av løse luften, du burde følge litt bedre med. Og jo, det blir jo fortere skittent og ustelt, det vil jo henge ned i alt mulig og det blir fortere lukt. Min erfaring med slike med langt hår er at det lukter. De vasker det ikke ofte nok, eller slurver med tørking. I tillegg er min mening at det ikke er pent. Det får proporsjonene til personen til å fremstå helt feil også og som sagt er det ofte en type mennesker som har håret slik. Det er jo ikke mange som har så langt hår. Er jo grunner til det. Anonymkode: abed0...084 Jeg er med på at langt kan kreve ekstra stell, og du har rett til din mening om at det ikke er pent. Men du kan spare deg å sette barn med langt hår i bås og kalle dem "spesielle typer", og du trenger ikke fremstille det som ethvert barn med langt hår er skitten og lukter, ikke sant? Jeg har ikke startet med gutter med langt hår i det hele tatt, jeg. Mine gutter har håret godt over skuldrene, og mesteparten er over ørene også. Men tenker vel samme prinsipper gjelder for gutter; at så lenge håret er velstelt, burde ikke lengden kunne provosere noen. Endret 13. mars 2019 av Mostly Harmless
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå