Anonym bruker Skrevet 10. mars 2019 #26 Skrevet 10. mars 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Takk for veldig godt forslag!! Det Jan absolutt være en mulighet!! Man må jo faktisk ikke gjøre som alle andre! Anonymkode: 97f86...29c Det hørtes ut som en utrolig fin måte å feire på. Jeg er glad for familien min, men må innrømme at det kan bli litt mye iblant, og en slik rolig og stilig feiring hørtes så fin ut. Fullt fokus på konfirmanten, god tid til gjestene og lave skuldre. Det er ikke alltid mer er bedre 😂 Anonymkode: 441fd...4c0
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2019 #27 Skrevet 10. mars 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sønnen min har heldigvis ikke tenkt på dette enda..... Er kun min bekymring... Vi er egentlig ikke så ensomme som det høres ut... Men vi har veldig liten nær familie... Far har ingen.. Vi har en del venner, men veldig mange har like gamle barn som oss -så da går jeg ut fra at de skal konfirmeres likt... Jeg tenker nok det verste hele tiden, men jeg syns dette er sårt ..... Jeg hører hvordan andre planlegger og styrer😟 Anonymkode: 97f86...29c Det spørs jo på hvor stort sted dere bor på. Noen steder er det bare en konfirmasjonsdag, andre steder er det så mange konfirmanter at de deler over to eller flere dager. Hvis det er mer enn en dag der dere bor kan det kanskje være mulig å organisere det sånn at de han konfirmeres på en annen dag enn barna til de nærmeste vennene deres. Alternativt er det mulig å legge festen til en annen dag en selve konfirmasjonen. Da jeg konfirmerte meg kresjet konfirmasjonsdagen med en annen stor begivenhet i slekta, så jeg konfirmerte meg en helg, og feiret helgen etter. Hvis du inviterer til selskap helgen etter konfirmasjonen så er de andre sannsynligvis ferdige. Anonymkode: 32a7b...d1b
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2019 #28 Skrevet 10. mars 2019 Jeg var en av 5 gjester i konfirmasjon. Jeg er veldig god venninne med mor. de inviterte oss på en fin resturant der vi fikk 3 retters middag! De hadde gitt beskjed om at de ønsket egne servietter og blomster på bordet. Mor hadde levert dette dagen før og resturanten dekket på. Etter middag og dessert ble det tatt bilder av konfirmanten hos fotograf. Vi andre reiste hjem til huset deres. Der slappet vi av mens vi ventet. Når de kom tilbake hadde vi kaffi og kaker! Bestefar og mor holdt tale! På TV hadde de bilder av konfirmanten fra han var liten og fram til idag som rullerte. Han fikk billappen i presang av mor! Ho hadde laget en kreativ gave og hvisket til meg at ho hadde spart litt men nå kunne ho spare opp mer fram til han startet! Av besteforeldre fikk han en ganske stor sum penger. Det som gjorde mest inntrykk var at at han fikk en gammel slipsnål med en fin historie bak. etterhvert kom noen kompiser av konfirmanten. De spiste og kaker med oss før de forsvant utpå kvelden. Konfirmanten var veldig fornøyd og vi gjester hadde det utrolig koselig! Anonymkode: 974aa...7d0
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2019 #29 Skrevet 10. mars 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg var en av 5 gjester i konfirmasjon. Jeg er veldig god venninne med mor. de inviterte oss på en fin resturant der vi fikk 3 retters middag! De hadde gitt beskjed om at de ønsket egne servietter og blomster på bordet. Mor hadde levert dette dagen før og resturanten dekket på. Etter middag og dessert ble det tatt bilder av konfirmanten hos fotograf. Vi andre reiste hjem til huset deres. Der slappet vi av mens vi ventet. Når de kom tilbake hadde vi kaffi og kaker! Bestefar og mor holdt tale! På TV hadde de bilder av konfirmanten fra han var liten og fram til idag som rullerte. Han fikk billappen i presang av mor! Ho hadde laget en kreativ gave og hvisket til meg at ho hadde spart litt men nå kunne ho spare opp mer fram til han startet! Av besteforeldre fikk han en ganske stor sum penger. Det som gjorde mest inntrykk var at at han fikk en gammel slipsnål med en fin historie bak. etterhvert kom noen kompiser av konfirmanten. De spiste og kaker med oss før de forsvant utpå kvelden. Konfirmanten var veldig fornøyd og vi gjester hadde det utrolig koselig! Anonymkode: 974aa...7d0 Dette hørtes ut som en kjempefin løsning! Takk for at du delte Anonymkode: 97f86...29c
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2019 #30 Skrevet 10. mars 2019 1 time siden, Fru Banderas skrev: Hvorfor det? Hvordan kan ett selskap, der mor og far samarbeider, hele familien er invitert, og man gjør det alle andre på samme alder gjør, være tristere enn to uavhengige selskap? Har jeg sagt at mor og far samarbeider? Hvorfor tror du at de ikke kunne ha ett selskap, fordi de syntes det er så gøy å lage ett hver? Bruk huet litt da Anonymkode: bf40c...4f8
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2019 #31 Skrevet 10. mars 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette hørtes ut som en kjempefin løsning! Takk for at du delte Anonymkode: 97f86...29c Jeg tror det er tristere for konfirmanten med «sop i hop» konfirmasjon. Min mann og barn var ikke invitert, fordi de har lite med konfirmanten å gjøre. Mor ville han skulle ha gjester som betydde noe for konfirmanten. Anonymkode: 974aa...7d0
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2019 #32 Skrevet 10. mars 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg var en av 5 gjester i konfirmasjon. Jeg er veldig god venninne med mor. de inviterte oss på en fin resturant der vi fikk 3 retters middag! De hadde gitt beskjed om at de ønsket egne servietter og blomster på bordet. Mor hadde levert dette dagen før og resturanten dekket på. Etter middag og dessert ble det tatt bilder av konfirmanten hos fotograf. Vi andre reiste hjem til huset deres. Der slappet vi av mens vi ventet. Når de kom tilbake hadde vi kaffi og kaker! Bestefar og mor holdt tale! På TV hadde de bilder av konfirmanten fra han var liten og fram til idag som rullerte. Han fikk billappen i presang av mor! Ho hadde laget en kreativ gave og hvisket til meg at ho hadde spart litt men nå kunne ho spare opp mer fram til han startet! Av besteforeldre fikk han en ganske stor sum penger. Det som gjorde mest inntrykk var at at han fikk en gammel slipsnål med en fin historie bak. etterhvert kom noen kompiser av konfirmanten. De spiste og kaker med oss før de forsvant utpå kvelden. Konfirmanten var veldig fornøyd og vi gjester hadde det utrolig koselig! Anonymkode: 974aa...7d0 Det høres utrolig koselig ut Anonymkode: bf40c...4f8
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2019 #33 Skrevet 10. mars 2019 Nå er det en del år til konfirmasjon her hos oss, men vi har det ganske likt som hos dere. Få/liten familie og knapt kontakt med dem en gang.. men barnet har faddere i to vennepar av meg som har vært mer "tante og onkel" enn det de som faktisk er tante og onkel har klart å være oppgjennom. Så vi gjør nok som vi har gjort til bursdager - inviterer fadderne og deres barn. Jeg ser også for meg at vi går ut og spiser på restaurant og at vi tar kaffe og kaker hjemme etterpå. Det blir sikkert vel så hyggelig som et overfylt lokale med gamle tanter som barnet knapt vet hvem er uansett 🙈😃 Snu tankene dine, se mulighetene og de som er der i livet deres i det daglige og ha en super dag og feiring! Du/vi er ikke "annenrangs" selv om vi ikke har flust av nær familie! Anonymkode: a7aec...5b0
Nyttårs barn Skrevet 10. mars 2019 #34 Skrevet 10. mars 2019 Tror du må se på hvem som betyr noe for dere og konfirmanten. Det er vel og bra med stor familie, men venner og kamerater kan også være viktige gjester på en slik dag. Inviter de dere omgås med og noen av konfirmantens venner. Vi kommer ikke til å leie lokale når den tid kommer. Vi har også liten familie men den blir nok en fin konfirmasjon her også.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2019 #35 Skrevet 11. mars 2019 Takk for fine svar alle sammen! Jeg hører på dere, og har blitt litt mer positiv! Det blir jo så bra som vi gjør det til😊👍 Hilsen HI Anonymkode: 97f86...29c
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2019 #36 Skrevet 11. mars 2019 Skal han stå kristelig eller borgerlig. For de har vel ikke samme dato, kanskje kan han be noen venner. Be dine venner og deres barn, be fra omgangskretsen deres Og om det ikke blir særlig mange, så bestill bord på en restaurant, gjør litt mer ut av det enn en "vanlig familiemiddag" Kanskje dere til og med kan ta en weekend? Du, sønnen din, foreldrene dine og broren din. Foreldrene dine og broren din kan sikkert betale for seg selv om du snakker med de i god tid? Sønnen din blir nok glad uansett, selv om det river i mamma-hjertet nå ❤ Anonymkode: 88458...f87
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2019 #37 Skrevet 11. mars 2019 En venninne følte på det samme som du gjør. Hun laget i stand høytidelig middag på restaurant med 8 gjester på selve dagen. Helgen etter hadde hun leid et klubbhus hvor alle konfirmantene fra sønnens årskull var invitert til kjempefest. Flere foreldrepar stilte med kaker eller mat og det var grilling. Det ble en suksess og flere har fulgt opp det samme i årene etter 😊 Anonymkode: bf934...aae
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2019 #38 Skrevet 11. mars 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: En venninne følte på det samme som du gjør. Hun laget i stand høytidelig middag på restaurant med 8 gjester på selve dagen. Helgen etter hadde hun leid et klubbhus hvor alle konfirmantene fra sønnens årskull var invitert til kjempefest. Flere foreldrepar stilte med kaker eller mat og det var grilling. Det ble en suksess og flere har fulgt opp det samme i årene etter 😊 Anonymkode: bf934...aae Så kul idé - herlig! 👍 Anonymkode: a7aec...5b0
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2019 #39 Skrevet 15. mars 2019 På 11.3.2019 den 21.41, Anonym bruker skrev: Skal han stå kristelig eller borgerlig. For de har vel ikke samme dato, kanskje kan han be noen venner. Be dine venner og deres barn, be fra omgangskretsen deres Og om det ikke blir særlig mange, så bestill bord på en restaurant, gjør litt mer ut av det enn en "vanlig familiemiddag" Kanskje dere til og med kan ta en weekend? Du, sønnen din, foreldrene dine og broren din. Foreldrene dine og broren din kan sikkert betale for seg selv om du snakker med de i god tid? Sønnen din blir nok glad uansett, selv om det river i mamma-hjertet nå ❤ Anonymkode: 88458...f87 Takk for fint svar! HI Anonymkode: 97f86...29c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå