Anonym bruker Skrevet 10. mars 2019 #1 Skrevet 10. mars 2019 Det er enda over ett år til, men jeg får vondt i magen hver gang jeg tenker på min sønn sin konfirmasjon.... Har så liten familie ... og vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre.. Har bare mine foreldre og min bror... Føler det blir så trist.. Det blir liksom bare en vanlig familiemiddag........ og «alle» snakker om å leie lokale, bestille mat...osv... Det trenger jo i hvertfall ikke jeg bekymre meg for🙈 Har virkelig «alle» stor familie og/eller mange venner? Anonymkode: 97f86...29c
Fru Banderas Skrevet 10. mars 2019 #2 Skrevet 10. mars 2019 Har du ingen nær venninne (med eller uten barn)? Broren din, har han ikke familie? Sønnen din har vel en far?
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2019 #3 Skrevet 10. mars 2019 Jeg ber mine nærmeste venninner med barn på samme alder. Anonymkode: cb776...8f3
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2019 #4 Skrevet 10. mars 2019 Vanlig familie-middag trenger det uansett ikke bli, det har jo ikke med antall gjester å gjøre. Lag fest! Anonymkode: 4148e...2dc
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2019 #5 Skrevet 10. mars 2019 Hvem er faddere på gutten? Har du kolleger du er venner med? Gode naboer? Farssiden? Ang stor familie; min er relativt stor. Mamma har 3 søsken, pappa 4. Har god kontakt med det meste av tanter, onkler og søskenbarn. Pluss et par gode venninner. Pappaen er gift på nytt og med hans og stefamilien, blir det nok en del som skal inviteres i konfirmasjon om noen år, ja. Med 70 kvm leilighet, må jeg nok leie lokale. Anonymkode: f7c32...0c3
hysterika Skrevet 10. mars 2019 #6 Skrevet 10. mars 2019 Jeg ba mine nærmeste venner med barn, noen av mine tanter som jeg har en nær relasjon til, barnets faddere samt barnets nærmeste venner.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2019 #7 Skrevet 10. mars 2019 Vi har heller ikke så stor familie, og har ikke leid lokale ihvertfall. Men vi er flere enn dere da, når vi konfirmerte eldstemann hadde vi 9 gjester. Nest eldste skal konfirmeres i år og det blir vel omtrent det samme. Anonymkode: a8d31...a42
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2019 #8 Skrevet 10. mars 2019 Min bror er skilt og det ene barnet hans var konfirmant for 2 år siden, de hadde 2 separate selskaper. Da var det nærmeste familie, så det var 11 med konfirmanten. Konfirmanten var fornøyd, men det blir mindre høytidlig. Hva med å be noen venner av familien eller venner av din sønn? Anonymkode: bf40c...4f8
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2019 #9 Skrevet 10. mars 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Min bror er skilt og det ene barnet hans var konfirmant for 2 år siden, de hadde 2 separate selskaper. Da var det nærmeste familie, så det var 11 med konfirmanten. Konfirmanten var fornøyd, men det blir mindre høytidlig. Hva med å be noen venner av familien eller venner av din sønn? Anonymkode: bf40c...4f8 Jeg uttalte meg litt klønete over her. Må si at antall gjester ikke har noe med hvor høytidlig det blir, det kommer an på hvor lista legges. Anonymkode: bf40c...4f8
Fru Banderas Skrevet 10. mars 2019 #10 Skrevet 10. mars 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min bror er skilt og det ene barnet hans var konfirmant for 2 år siden, de hadde 2 separate selskaper. Da var det nærmeste familie, så det var 11 med konfirmanten. Konfirmanten var fornøyd, men det blir mindre høytidlig. Hva med å be noen venner av familien eller venner av din sønn? Anonymkode: bf40c...4f8 Så trist.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2019 #11 Skrevet 10. mars 2019 Jeg tror ikke det er noe konfirmanten tenker på like mye som deg. Jeg har en liten familie med to foreldre og lillebror. Vi ba min onkel, mamma sin gamle tante og mine foreldre sine beste venner med barn som jeg har vokst opp sammen med. Samt at jeg fikk lov til å be min beste venninne. Vi bestilte koldtbord og hadde selskapet i kjellerstua hjemme. Har aldri tenkt på at det var trist selv om det nå er endel år siden. Gjør det beste ut av det, og lag fest med de det er naturlig å invitere Anonymkode: 71a2a...000
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2019 #12 Skrevet 10. mars 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvem er faddere på gutten? Har du kolleger du er venner med? Gode naboer? Farssiden? Ang stor familie; min er relativt stor. Mamma har 3 søsken, pappa 4. Har god kontakt med det meste av tanter, onkler og søskenbarn. Pluss et par gode venninner. Pappaen er gift på nytt og med hans og stefamilien, blir det nok en del som skal inviteres i konfirmasjon om noen år, ja. Med 70 kvm leilighet, må jeg nok leie lokale. Anonymkode: f7c32...0c3 Hvorfor må du gni kjempefamilien din i fjeset på hi? Anonymkode: 6b46f...af3
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2019 #13 Skrevet 10. mars 2019 Tusen takk for veldig mange fine svar! Jeg må bare prøve å «skrape» sammen ,og gjøre det så bra som mulig.... HI Anonymkode: 97f86...29c
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2019 #14 Skrevet 10. mars 2019 Har det litt som deg. Jeg har liten familie. Min manns familie bor i utlandet, så dem kommer ikke. Så vi inviterte: min tante og 2 søskenbarn, fadder, 2 av mine beste venninner med familie . Fra fars side ble 4 av hans kompiser med familie invitert. Var lite men koselig Anonymkode: 426e2...99c
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2019 #15 Skrevet 10. mars 2019 Har du ikke søskenbarn, tanter, onkler ? Hva med far har han ingen ? Anonymkode: 49839...089
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2019 #16 Skrevet 10. mars 2019 16 minutter siden, Fru Banderas skrev: Så trist. Det hadde vært tristere å hatt et selskap Anonymkode: bf40c...4f8
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2019 #17 Skrevet 10. mars 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for veldig mange fine svar! Jeg må bare prøve å «skrape» sammen ,og gjøre det så bra som mulig.... HI Anonymkode: 97f86...29c Det kommer til å bli bra uansett. Har sønnen din noen tanker om det? Anonymkode: bf40c...4f8
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2019 #18 Skrevet 10. mars 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det hadde vært tristere å hatt et selskap Anonymkode: bf40c...4f8 *ett selskap* Anonymkode: bf40c...4f8
Fru Banderas Skrevet 10. mars 2019 #19 Skrevet 10. mars 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det hadde vært tristere å hatt et selskap Anonymkode: bf40c...4f8 Hvorfor det? Hvordan kan ett selskap, der mor og far samarbeider, hele familien er invitert, og man gjør det alle andre på samme alder gjør, være tristere enn to uavhengige selskap?
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2019 #20 Skrevet 10. mars 2019 1 minutt siden, Fru Banderas skrev: Hvorfor det? Hvordan kan ett selskap, der mor og far samarbeider, hele familien er invitert, og man gjør det alle andre på samme alder gjør, være tristere enn to uavhengige selskap? Kanskje fordi mor og far ikke samarbeider og det derfor ikke hadde blitt så koselig med ett selskap? Det er mye i livet som ikke blir som man ønsker. Anonymkode: 441fd...4c0
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2019 #21 Skrevet 10. mars 2019 Vi har som deg ikke noe særlig familie. Ungene har et sett besteforeldre og to tanter (foreløpig) uten familie. Ungene våre er ikke døpt, så de har ingen faddere. Men hvis de ønsker å konfirmere seg når den tid kommer, så tenker vi ikke å leie lokaler. Da tenker jeg at vi alle sammen drar ut på et litt finere sted, evt et sted ut fra ungenes ønsker, så spiser vi ute. Etterpå drar vi hjem til oss for mange gode kaker og kaffe, fest og gaver. Det skal da bli stas for ungene uansett! Kunne dere gjort noe sånt? Eventuel spør barnet hva han vil gjøre den dagen! Dere trenger ikke gjøre det «klassiske». Dere kan jo gjøre det han har lyst til for å feire Anonymkode: 57b86...617
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2019 #22 Skrevet 10. mars 2019 Sønnen min har heldigvis ikke tenkt på dette enda..... Er kun min bekymring... Vi er egentlig ikke så ensomme som det høres ut... Men vi har veldig liten nær familie... Far har ingen.. Vi har en del venner, men veldig mange har like gamle barn som oss -så da går jeg ut fra at de skal konfirmeres likt... Jeg tenker nok det verste hele tiden, men jeg syns dette er sårt ..... Jeg hører hvordan andre planlegger og styrer😟 Anonymkode: 97f86...29c
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2019 #23 Skrevet 10. mars 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Sønnen min har heldigvis ikke tenkt på dette enda..... Er kun min bekymring... Vi er egentlig ikke så ensomme som det høres ut... Men vi har veldig liten nær familie... Far har ingen.. Vi har en del venner, men veldig mange har like gamle barn som oss -så da går jeg ut fra at de skal konfirmeres likt... Jeg tenker nok det verste hele tiden, men jeg syns dette er sårt ..... Jeg hører hvordan andre planlegger og styrer😟 Anonymkode: 97f86...29c Hilsen HI Anonymkode: 97f86...29c
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2019 #24 Skrevet 10. mars 2019 Jeg har to barn , tette i alder, så vi hadde konfirmasjon to år på rad. Vi hadde litt familie og litt venner, ca 30 gjester. Det kunne godt vært færre. Storebror som konfirmerte seg først sukket lykkelig at han gledet seg til brorens konfirmasjon, det var drømmereprise. Med 30 gjester fikk han ikke tid til alle, syntes han. Lag høytid og fest med de du har! Anonymkode: 4148e...2dc
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2019 #25 Skrevet 10. mars 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi har som deg ikke noe særlig familie. Ungene har et sett besteforeldre og to tanter (foreløpig) uten familie. Ungene våre er ikke døpt, så de har ingen faddere. Men hvis de ønsker å konfirmere seg når den tid kommer, så tenker vi ikke å leie lokaler. Da tenker jeg at vi alle sammen drar ut på et litt finere sted, evt et sted ut fra ungenes ønsker, så spiser vi ute. Etterpå drar vi hjem til oss for mange gode kaker og kaffe, fest og gaver. Det skal da bli stas for ungene uansett! Kunne dere gjort noe sånt? Eventuel spør barnet hva han vil gjøre den dagen! Dere trenger ikke gjøre det «klassiske». Dere kan jo gjøre det han har lyst til for å feire Anonymkode: 57b86...617 Takk for veldig godt forslag!! Det Jan absolutt være en mulighet!! Man må jo faktisk ikke gjøre som alle andre! Anonymkode: 97f86...29c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå