Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #1 Skrevet 7. mars 2019 Hei. Vennina mi var innom www.nav.no på mine sider og sjekket sine utbetalinger hun er ung ufør og er på ferie med familien sin hun har vært på ferie i ca nesten 2 mnd. Når hun skjekket sine utbetalinger så sto det bare Uføretrygd 0 kr Uføretrygd 0 kr Deretter så står det utbetalings dato 01.03.2019 Og hun skjønner ingenting siden det har aldri stått slik før. Normalt så står det forventet utbetaling 01.03.2019 til 30.03.2019 Pengene forventes utbetalt til banken 20.03.2019 19500-. Pengene utbetales til Bank konto *********** Utbetalings dato 01.03.2019 til 30.03.2019 Dessuten sier hun at det normaltsett ikke står noe forventning til utbetaling ca før 6 dager før utbetalings dato som er den 20 hver mnd. Så normalt står det informasjon om utbetaling fra og med 14 hver mnd. hun er veldig bekymret siden dette aldri har skjedd før. Og hun har jo lov til og reise på ferie i en kort periode selvom hun er ung ufør hun kommer tilbake til norge før det har gått 2 mnd. Og hun har lov til det uten og si i fra til nav. Så lenge det er i en kort periode. Er det noen her som mottar ung ufør eller uføretrygd såm har opplevd det samme eller som opplever det samme nå? Ønsker ikke og få pepper for skriveferdighetene mine. Ønsker bare svar på om noen opplever eller har ooplevd det samme. Anonymkode: bea84...6a4
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #2 Skrevet 7. mars 2019 Kan hun ikke sende en melding på mitt nav og spør. Anonymkode: 7d713...bd8
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #3 Skrevet 7. mars 2019 «Spør for en venn» Anonymkode: de45b...5e8
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #4 Skrevet 7. mars 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: «Spør for en venn» Anonymkode: de45b...5e8 Spiller det noen rolle? Anonymkode: 7d713...bd8
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #5 Skrevet 7. mars 2019 16 minutes ago, Anonym bruker said: Kan hun ikke sende en melding på mitt nav og spør. Anonymkode: 7d713...bd8 Joda om jeg bare hadde hatt bank brikken eller bank id på mobil tilgjengelig. har bestilt ny bank brikke siden jeg mistet den.og jeg har ikke bank id på mobil. Hadde bare håpet på om det er noen uføre her som også kan logge inn og se om det står det samme oss dem. Anonymkode: bea84...6a4
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #6 Skrevet 7. mars 2019 16 minutes ago, Anonym bruker said: Kan hun ikke sende en melding på mitt nav og spør. Anonymkode: 7d713...bd8 Joda om jeg bare hadde hatt bank brikken eller bank id på mobil tilgjengelig. har bestilt ny bank brikke siden jeg mistet den.og jeg har ikke bank id på mobil. Hadde bare håpet på om det er noen uføre her som også kan logge inn og se om det står det samme oss dem. Anonymkode: bea84...6a4
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #7 Skrevet 7. mars 2019 Beklager trudde du mente meg. Vennen min har sendt meld til nav. Men nav er stengt nå. Og hun ønsker svar nå om det er ingen som vet så får hun heller bare ringe i morgen. Anonymkode: bea84...6a4
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #8 Skrevet 7. mars 2019 Kjenner ikke igjen noen av tingene du skriver her. Jeg er ufør og hver måned står det en "lønnslipp" med hva som er utbetalt, skatt osv. Noen dager før det blir utbetalt står det forventes utbetalt. Anonymkode: 4e495...f64
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #9 Skrevet 7. mars 2019 Hvor står dette da? Hos meg står bare tidligere utbetalinger og fremtidige utbetalingsdatoer. Ikke noe fremtidig beløp... Anonymkode: b4290...26a
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #10 Skrevet 7. mars 2019 Når hun trykker på linken meny så trykker hun der det står ditt nav. Deretter din oversikt også trykker hun på linken der det står dine utbetalinger. Det står tidligere utbetalinger fra januar februar også står det bare Dato 01.03.2019 Uføretrygd. 0 kr Uføretrygd. 0 kr Hun sier det er veldig rart har aldri skjedd før og utbetalinger vises somregel ikke før ca 1 uke før utbetalingen. De har heller ikke sendt hun noe brev angående dette? Hun er elektronisk bruker og om det er noe så må jo nav gi beskjed ved og skrive ett brev eller ringe? De kan ikke bare stoppe en utbetaling sånn helt uten videre? Hun fikk betaling til normal tid i feb mnd. Anonymkode: bea84...6a4
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #11 Skrevet 7. mars 2019 Just now, Anonym bruker said: Når hun trykker på linken meny så trykker hun der det står ditt nav. Deretter din oversikt også trykker hun på linken der det står dine utbetalinger. Det står tidligere utbetalinger fra januar februar også står det bare Dato 01.03.2019 Uføretrygd. 0 kr Uføretrygd. 0 kr Hun sier det er veldig rart har aldri skjedd før og utbetalinger vises somregel ikke før ca 1 uke før utbetalingen. De har heller ikke sendt hun noe brev angående dette? Hun er elektronisk bruker og om det er noe så må jo nav gi beskjed ved og skrive ett brev eller ringe? De kan ikke bare stoppe en utbetaling sånn helt uten videre? Hun fikk betaling til normal tid i feb mnd. Anonymkode: bea84...6a4 Etter hun så det så trykket hun på linken der det står din uføretrygd og der står det. Du får 100% uføretrygd av nav Forige utbetaling var 20.02.2019 Neste utbetaling er 20.03.2019 Hun har også sett på fremmtidige utbetalingsdatoer og der står det at hun skal få utbetalt 20.03.2019. Men når hun trykker på ditt nav og deretter utbetalinger så står det bare 01.03.2019 uføretrygd 0 kr Også står det uføretrygd 0 kr Altså 2 ganger på rad etterhverandre ? Hun får barnetilleg også hun vet ikke om det kan være derfår det står 2 ganger på rad? Anonymkode: bea84...6a4
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #12 Skrevet 7. mars 2019 Har hun søkt om å få penger mens hun er i utlandet? Ingen bruker vel kodebrikke lengre? Bank ID på mobil eller kodeapp er det nye. Anonymkode: 530cd...203
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #13 Skrevet 7. mars 2019 I følge andre har det med barnetillegg og beregning å gjøre. Anonymkode: 694e9...16d
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #15 Skrevet 7. mars 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har hun søkt om å få penger mens hun er i utlandet? Ingen bruker vel kodebrikke lengre? Bank ID på mobil eller kodeapp er det nye. Anonymkode: 530cd...203 Man trenger ikke søke på ufør. Og selvfølgelig er det mange som bruker kodebrikke Anonymkode: 7d713...bd8
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #16 Skrevet 7. mars 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Man trenger ikke søke på ufør. Og selvfølgelig er det mange som bruker kodebrikke Anonymkode: 7d713...bd8 *søke om det* Anonymkode: 7d713...bd8
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #17 Skrevet 7. mars 2019 10 minutes ago, Anonym bruker said: I følge andre har det med barnetillegg og beregning å gjøre. Anonymkode: 694e9...16d I følge andre? Er det noen her som har opplevd det samme? Anonymkode: bea84...6a4
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #18 Skrevet 7. mars 2019 12 minutes ago, Anonym bruker said: Har hun søkt om å få penger mens hun er i utlandet? Ingen bruker vel kodebrikke lengre? Bank ID på mobil eller kodeapp er det nye. Anonymkode: 530cd...203 Nei hun har vært ung ufør i mange år. Anonymkode: bea84...6a4
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #19 Skrevet 7. mars 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: I følge andre? Er det noen her som har opplevd det samme? Anonymkode: bea84...6a4 Flere i en nav-gruppe har fått samme på siden sin og fått forklart at det er pga etteroppgjør av trygd og barnetillegg. Det er forsinket i år. Anonymkode: 694e9...16d
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #20 Skrevet 7. mars 2019 Unnskyld for at jeg spør men hvordan vet du det jobber du i nav? :-) Anonymkode: bea84...6a4
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #21 Skrevet 7. mars 2019 Grunnen til at hun synes dette er rart også er fordi det står uføretrygd to ganger på rad når hun klikker på den ene filen der det står uføretrygd så står det barnetilleg og på den andre filen står det bare uføretrygd. Anonymkode: bea84...6a4
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #22 Skrevet 7. mars 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Unnskyld for at jeg spør men hvordan vet du det jobber du i nav? 🙂 Anonymkode: bea84...6a4 Jeg? Nei, men burde sikkert det. Haha. Nei, det er svaret andre på uføretrygd har fått fra nav om samme spørsmål. Det har med etteroppgjør å gjøre. Beregningen er ikke klar enda. I år er den forsinket. Vanligvis er oppgjøret klart i jan/feb. Anonymkode: 694e9...16d
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #23 Skrevet 7. mars 2019 Just now, Anonym bruker said: Jeg? Nei, men burde sikkert det. Haha. Nei, det er svaret andre på uføretrygd har fått fra nav om samme spørsmål. Det har med etteroppgjør å gjøre. Beregningen er ikke klar enda. I år er den forsinket. Vanligvis er oppgjøret klart i jan/feb. Anonymkode: 694e9...16d Åja:-) tusen takk skal du ha får svar du betrygget du venninen min litt. jeg er på ferie sammen med hun og familien hennes. Hun pleier alltid og se inne på sin side i tilfelle hun får brev og slikt siden hun er elektronisk bruker. Også så hun dette hun skjønte ingenting. og hun orker heller ikke stress med nav noen ganger kan de være litt vannskelige. Spesielt når mann ringer man får jo forskjellig svar fra nesten alle der sier hun. Anonymkode: bea84...6a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå