Gå til innhold

Dere som har mye fri ? Barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sender dere ungen i barnehagen hele dagen ? Jeg har fri 3 dager i uka, jobber litt skift og noen kvelden . Syns det er så deilig å sende poden i barnehagen med pappaen og bare slappe av alene hele dagen . Får masse overskudd. Men får litt dårlig samvittighet noen ganger, trenger jeg det?  Hender jeg ikke ser poden på nesten 2 døgn, det er litt trist. Men da er det ekstra godt å få han hjem de dagene. Er jeg stygg, eller er det flere som gjør det sånn ?

Anonymkode: 78bdd...f64

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er veldig rart at du sender ungen i barnehagen når du har fri, hvis det fører til at du ikke ser ungen på 2 dager. Du får masse overskudd, du tror ikke ungen hadde syntes det var fint å være litt sammen med mamma da

Anonymkode: e1527...92b

Skrevet

Mine barn har alltid hatt fri når jeg har hatt fri.

Skrevet

Det synest eg virker veldig rart, heilt greit at du foreksempel vil ha ein dag heilt aleine men 3 blir for dumt.. Barn blir trøtte av Barnehage så foreksempel ein fridag i veka er tipp-topp for dei som har anledning til det... Avogtil bør du iallfall la barnet få være heime med deg 

Anonymkode: b8f3f...66f

Skrevet

En av oss har alltid fri på dagen. Men lille går selvsagt i barnehage for det. Men han blir ikke vekt for sove akkurat så lenge han orker. 

Anonymkode: 7897a...495

Skrevet

Man gjør som man vil og jeg skjønner at du trenger noe av tiden til hviling også, men jeg ville absolutt prioritert tid med barnet mitt hvis jeg var i din situasjon. Tiden flyr og før du vet ordet av det er han skolegutt og den tiden er forbi. 

Anonymkode: bbebb...45a

Skrevet

Jeg er ofte hjemme på dagen, men barna er stort sett i bhg. Jeg er hjemme hver ettermiddag også da. Studerer deltid, så leser en del på dagtid. Kan godt ha de hjemme hvis jeg har en plan for dagen som de kan ha glede av. Men å bare være hjemme hele dagen uten noe å gjøre blir fort kjedelig for dem. 

Hvis jeg ikke har jobb leverer jeg 08.30 og henter 15.00, så de har korte dager😊

Anonymkode: 43bb7...231

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ofte hjemme på dagen, men barna er stort sett i bhg. Jeg er hjemme hver ettermiddag også da. Studerer deltid, så leser en del på dagtid. Kan godt ha de hjemme hvis jeg har en plan for dagen som de kan ha glede av. Men å bare være hjemme hele dagen uten noe å gjøre blir fort kjedelig for dem. 

Hvis jeg ikke har jobb leverer jeg 08.30 og henter 15.00, så de har korte dager😊

Og hvis jeg skulle ha aftenvakt så leverer jeg gjerne etter frokost, så vi får litt tid sammen på morgenen😊

Skrevet

Hender jeg starter 15 på jobb. Da lever jeg 8 eller 9. Da ser jeg jo han når jeg leverer dagen etter klokka 8. Betaler jo for barnehagen da. Samt at det er godt han spiser i barnehagen. Slipper jeg det rotet. 

Skrevet

Jeg har vært student og frilanser fra jeg fikk barn, eldste er 11 nå. Har hatt barnehage fullt fra 1,5 år og stort sett har da barna vært i barnehagen. Men, fra kjernetiden starter og hentet mellom 15-16

Barna har også godt av å ha rutiner og lekekamerater og om de trives i barnehagen så mener jeg du ikke gjør noe galt i å sende de dit. Husk at mange som svarer deg har 8-16 jobber og synes det må være deilig å ha fri på dagen. Men for en som jobber på kvelder og netter brukes ofte dagene til å ta en lur, få vasket klær osv

Hadde siste året i barnehagen for minste i fjor og da hadde hun stort sett en fridag i uken,gjerne fredag.

Skrevet

Det spørs på barnet.

Eldstemann her begynte i barnehagen som 1 åring, da hadde jeg dagjobb.
Når han var 3-4 år begynte jeg i turnusjobb, hadde ingenting fast, men fikk vakter, hadde da mye fri på dagtid, da behovet var størst på ettermiddagen. Hadde da også helt fri opptil flere ganger i uka. Prøvde å ha han hjemme innimellom, men en unge som er vant til å være i barnehagen med det aktivitetsnivået som er der, han er/var også en veldig aktiv unge, er veldig vanskelig å "underholde" en hel formiddag, hvor ingen jevnaldrende er hjemme, og kan motta besøk. Det ble for kjedelig for han å være hjemme med meg, selv om vi fant på ting, men det er jo også måte på hvor mye man klarer å finne på i løpet av en dag.

Minstemor derimot var en helt annen unge, hun hadde halv plass i barnehagen, men var også vant til å være hjemme, og kunne godt leke alene noe i løpet av en dag. Hun hadde ikke de samme forventningene til at det måtte skje noe hele tiden som broren hadde. Vi var hjemme hver formiddag hvor jeg hadde fri, og det var ingen problem.

Anonymkode: 6b522...3b1

Skrevet

jeg jobber 50% og de dagene jeg ikke jobber, er bhg i barnehagen fra 9-1330, blir veldig kjedelig for dem og være hjemme med meg , de er 3 og 5. ellers er de i bhg fra  halv 8 til nesten halv 5, da jeg har en 8-16 jobb, og er alene. Noen ganger henter søsteren på 16 dem

Anonymkode: 37ee4...008

Skrevet

Har en av oss fri har barna fri. De leveres 9.30 og hentes 15.00 hver dag de er i barnehagen fordi vi har mulighet. Vi har ingen problemer med å aktivisere barna. Barnehage er slitsomt, barn trenger også fri. De er som regel hjemme en dag eller to annenhver uke samt alle ferier etc. De begynte i barnehagen ved toårsalder. 

Anonymkode: 3c85b...342

Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sender dere ungen i barnehagen hele dagen ? Jeg har fri 3 dager i uka, jobber litt skift og noen kvelden . Syns det er så deilig å sende poden i barnehagen med pappaen og bare slappe av alene hele dagen . Får masse overskudd. Men får litt dårlig samvittighet noen ganger, trenger jeg det?  Hender jeg ikke ser poden på nesten 2 døgn, det er litt trist. Men da er det ekstra godt å få han hjem de dagene. Er jeg stygg, eller er det flere som gjør det sånn ?

Hvorfor i huleste spør du om dette her inne ?🤣 Her blir du slaktet for mindre. Jeg syns barna burde være i bhg regelmessig. Barnet vårt taklet dårlig å ha mye fri. Gikk glipp av mye og vanskelig å komme inn i leken. Slapp av når du har fri du. Du jobber jo kvelder, når vi andre har fri. 

Anonymkode: 1bd5b...40b

Skrevet

Ja syns det er digg å ha 8 timer fri og så dra på jobb i 8 timer. Slipper jeg så me mas å tjas. 1 åringer er slitsomme 

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja syns det er digg å ha 8 timer fri og så dra på jobb i 8 timer. Slipper jeg så me mas å tjas. 1 åringer er slitsomme 

Da har barnet det best i barnehagen uansett

Skrevet

Jeg syns ikke barnehagen er noe barna "skal slippe", det er jo et sted hvor de skal kose seg! Min minste hadde hvert fall blitt gal av å vært hjemme med meg ofte. Han trives kjempegodt i barnehagen! 

Nå er jeg på jobb hver dag, men pappaen her jobber turnus og har ofte fri på dagtid. Han har aldri minste hjemme fra barnehagen.. Mest fordi han har mange ting som må gjøres på dagtid siden han skal på jobb på kvelden. Når han jobber flere kvelder på rad så ser han ungene bare på morgenen før han leverer i barnehage og sender på skole. Jeg har aldri tenkt noe over at han burde hatt minste hjemme fra barnehagen. Minste elsker jo å være i barnehagen! Men turnusen gir oss heldigvis mulighet for relativt korte dager og fri i alle ferier. 

Da eldste var barnehagebarn var jeg student og hadde mye fri. Hadde ofte korte dager i barnehagen og mye fri. Det førte til at han falt litt ut av barnegruppen siden han ikke hadde en regelmessig plan for når han var der + kom litt senere enn de andre. Vi endret det etter hvert så han var til faste tider og omtrent hver dag. Da gikk det så mye bedre sosialt! Dette er kanskje ikke så viktig med de minste, men han var 4-5 år da og da var det viktig å komme seg godt inn i leken. 

Anonymkode: 4d8f2...d25

Skrevet

Jeg jobber i bhg , med barn med spesielle behov. Gjør akkurat det som passer deg best.  Det er klart at også barn blir slitne og kunne trengt en pause innimellom, men du må gjøre det som er rett for dere!

Anonymkode: cf746...de9

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hjelpes, er det ingen som skjønner at dette er trolling?!?

Anonymkode: 31f88...ea0

Skrevet

Jeg har fri annen hver fredag og da er eldste hjem med meg. Han begynner på skolen til høsten og da har jeg ikke samme mulighet lengere. Yngste er da i bhg fra 9.30-14.

Noen ganger er vi bare hjemme, ser film, leker og gjør husarbeid. Andre ganger tar vi storhandel. Og vi har også besøkt vitensenter og lignende. 

Om du sender barnet I bhg eller ikke, har ikke jeg noe med. Men håper at barnet får kortere dager de dagene..... 

Anonymkode: 9c3fc...676

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da har barnet det best i barnehagen uansett

Helt enig i dette. For barn med slike mødre er nok barnehagen det beste stedet. 

Anonymkode: f60f6...953

Skrevet

Jeg gjorde det mye med eldste selvom jeg var hjemme. Sendte i bhg altså. Så begynte hun på skolen og det gikk opp for meg at jeg hadde susa bort mye verdifull tid! Så med de to andre har jeg hatt de hjemme når anledningen byr seg!  Han begynner på skolen til høsten så da er det slutt...

Anonymkode: 86fc6...476

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hjelpes, er det ingen som skjønner at dette er trolling?!?

Anonymkode: 31f88...ea0

Det finnes faktisk sånne foreldre

Skrevet
På 7.3.2019 den 17.27, Anonym bruker skrev:

Hender jeg starter 15 på jobb. Da lever jeg 8 eller 9. Da ser jeg jo han når jeg leverer dagen etter klokka 8. Betaler jo for barnehagen da. Samt at det er godt han spiser i barnehagen. Slipper jeg det rotet. 

Dette er trolling, det ser dere vel på måten hun skriver på?

Anonymkode: 96060...124

Skrevet

HI prøver å provosere frem mange sinte kommentarer men det funker ikke, så hun prøver om og om igjen.  Dette ble bare mislykket HI  

Skikkelig dårlig forsøk 🤣🤣

Anonymkode: d5c61...fa7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...