Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #1 Skrevet 7. mars 2019 Min mann gjennom mange, mange år. Konfliktsky, få til ingen behov/ønsker, han eksisterer og har det godt så lenge alt rundt han bare flyter med... Snill og stort sett grei å ha med å gjøre. Men nå begynner jeg å få så nok! Ta et par eksempler: sexlivet endret seg og skrantet naturlig nok litt da vi fikk barn, for mer enn 10 år siden. Jeg er typen: «sånn kan vi ikke ha det! Her må fokus og endring til! Vi må gjøre noe nå!» Og jeg har forsøkt på mange måter i mange år, men han er litt mer: «helt naturlig det blir mindre/sjeldnere osv da, ingen krise det. Kleint å snakke om. Det bedrer seg når ungene flytter ut kanskje...» Jeg har gitt opp den «dialogen» og fikk på toppen av det hele eneansvaret for prevensjon, da han stakkar ikke kunne la andre røre snurrefanten. Han vet så inderlig at hormonpreparater ikke setter meg i stemning, men nå altså på 9. mnd på p-sprøyte og vi har nesten ikke sex mer. Jeg har ikke lyst og klok av tidligere erfaring over flere år gidder jeg ikke ta det opp -igjen. Gidder ikke prøve tiltak som kan sette stemningen, for det er jo så kleint for han. Han har ikke nevnt det med ett eneste ord! Så da er det vel ikke så farlig heller... Ett annet eksempel: han planlegger helst ikke noe og det gir oss utfordringer med avvikling av feks ferie, penger til ferie osv osv. Igjen så står vi der; «hva skal vi gjøre i påsken?» Han vet ikke som vanlig og har ikke spart 5 øre (jeg har spart litt) og han har ingen lyster, ønsker, håp, mål eller noe... På toppen av det hele ble han irritert fordi jeg tok det opp på feil tid, på feil måte osv..., så jeg har bestemt meg for å holde kjeft! Nå går vi på FEMTE dagen ute å veksle ett eneste ord med hverandre utover absolutt minimum for at ungene skal få gjort det de skal. FEMTE DAGEN! Han tar ikke opp tråden, stemningen, ferie, ikke noe. Vi unngår hverandre totalt og sitter i hver vår etg på kveldene eller en er hjemme, den andre ute erc. Han har aldri tatt opp noe gjennom 20 år heller altså, men jeg lever i trua på at undre skal skje... Alltid har jeg ordnet opp og jeg vet det er barnslig, men nå får han faen meg dra fingeren ut av navlen, ellers kan vi bare gå her uten dialog og jeg tar med ungene på ferie alene. Jeg synes sånn oppførsel er skikkelig irriterende og blir ikke i bedre humør. Jeg syns han er en skikkelig dust! Det er ikke første gang vi har i utgangspunktet små konflikter som låser seg helt, dessverre og alltid må jeg ta opp tråden, finne løsninger, legge godviljen til og vi humper og går noen mnd til. Nå orker jeg ikke mer! Jeg føler meg så lite verdsatt. Alltid før, når jeg har tatt opp lignende konflikter vil han bare ikke det skal bli slutt og ja han skal endre seg..., men det skjer jo ingen ting. Han er rett og slett ikke interessert. Ikke interessert i prat om fremtid, økonomi, planlegging, ønsker, drømmer, endringer av rutiner, forbedringspotensialer i parforholdet..., - ikke noe! Men, vi skal for all del fortsette bo sammen og være gift! Kan noen forklare meg hva den gubben tenker? Jeg fatter ikke logikken! Og jeg er så frustrert, irritert og sinna at jeg sprekker snart! Anonymkode: 3e57e...c16
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #2 Skrevet 7. mars 2019 Han kommer ikke til å endre seg, du ordner jo alltid opp rundt han. Du får enten flytte fra han eller leve ditt liv som han var en romkamerat, la han ordne sine ting selv. Mat, klesvask, ferie han gir jo ikke noe til felleskapet. Anonymkode: 3f4f4...467
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #3 Skrevet 7. mars 2019 Eg hadde gjort akkurat som du gjer no! Veit ikkje om det er det luraste. Men eg kjenner meg sånn igjen i det du skriv... Alltid eg som må ta opp ting om det er misstemning. Alltid eg som må planlegge feriar, sørge for at ungane gjer noko anna enn å gå heime å slenge. Eg spør om han har planer, eller idear til kva vi skal gjere... Nei.... Eller han seier ja, og også skjer det ingenting før langt ut på ettermiddagen. De er eg som tek initativet til at vi skal treffe hans søsken. Han har mista kontakten med kompisane sine, for det må han jo ordne sjølv. Han er flink med husarbeid då (eller, dvs viss han hadde vore dame hadde eg ikkje nevnt det eingong. Han gjer det som skal til i eit hus. Ingen skryter av dama si fordi ho tek nesten halvparten av husarbeidet..) Har desverre ingen gode råd til deg hi. Eg har på ein måte innfunne meg med situasjonen. Og min er ikkje uinteressert i sex, heldigvis. Der veit eg at han syns det blir litt lite. Men han seier ingenting om det heller. To gongar har han sagt, no søv ungane, kom då. Då var dei minste veldig små. Første gang eg var grisetrøtt, og hadde absolutt ikkje noko behov for å stille opp sånn ut av det blå. Den andre gongen ville eg, og det var jo koseleg. Anonymkode: a76e3...c74
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #4 Skrevet 7. mars 2019 Jeg hadde trolig vært ute av døra for fem år siden. Du virker å ha forsøkt, han er ikke interessert. Hvordan er han med ungene? Flink, gjør det han må eller overlater det til deg? Mener generell oppmerksomhet og samhandling. Har ungene et godt forhold til pappa? Det er jo trist å frata ungene pappa så hadde muligens forlangt terapi som et siste forsøk. Hadde også gjort det klinkende klart at terapi ikke er frivillig. Terapi eller jeg går. Å ikke snakke sammen på fem dager er SYKT. Skjønner du har gitt opp, men dette går også utover ungene. Dette merker de. Terapi eller bare forlat han, ingen har godt av denne situasjonen. Anonymkode: 6d8d1...580
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #5 Skrevet 7. mars 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde trolig vært ute av døra for fem år siden. Du virker å ha forsøkt, han er ikke interessert. Hvordan er han med ungene? Flink, gjør det han må eller overlater det til deg? Mener generell oppmerksomhet og samhandling. Har ungene et godt forhold til pappa? Det er jo trist å frata ungene pappa så hadde muligens forlangt terapi som et siste forsøk. Hadde også gjort det klinkende klart at terapi ikke er frivillig. Terapi eller jeg går. Å ikke snakke sammen på fem dager er SYKT. Skjønner du har gitt opp, men dette går også utover ungene. Dette merker de. Terapi eller bare forlat han, ingen har godt av denne situasjonen. Anonymkode: 6d8d1...580 Flink med ungene. Krangler endel med de, men stiller absolutt opp. Litt sånn viktig å opptre som god far utenfor huset oppførsel. Men, nå er jeg kritisk altså! Og dritt lei, så ser vel på alt med skjeve øyne. Terapi krevde jeg for et par år siden og vi gjennomførte. Krangler jo ikke vi! Jeg prater han nikker... Også fortsetter vi med tafattheten. Syns det er så vanskelig fordi han slår meg ikke, han er ikke slem med barna, han jobber, han er ordentlig på så mange måter og generelt godt likt, men han er så innihelvete tafatt at jeg dauer 🤬 Hvordan vet man hva en slik fyr vil? Har han det egentlig bra? Jeg kan si «gå og vask bilen» og han gjør jo det..., men seriøst! Hvorfor må jeg si det hver j... gang? Hvorfor er det ingen egeninteresse i å fikse opp litt? Ikke en liten ting går av seg selv liksom. Jeg orker ikke analysere hver dag og gjette noe mer kjenner jeg. Jeg får slike «han byr meg i mot» følelser. 😥 Og hadde han gitt meg beskjed om å vaske gulvet el hadde jeg til sammenligning klikka i vinkel! Trenger ikke beskjeder, jeg tar det selv. hi Anonymkode: 3e57e...c16
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #6 Skrevet 7. mars 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Eg hadde gjort akkurat som du gjer no! Veit ikkje om det er det luraste. Men eg kjenner meg sånn igjen i det du skriv... Alltid eg som må ta opp ting om det er misstemning. Alltid eg som må planlegge feriar, sørge for at ungane gjer noko anna enn å gå heime å slenge. Eg spør om han har planer, eller idear til kva vi skal gjere... Nei.... Eller han seier ja, og også skjer det ingenting før langt ut på ettermiddagen. De er eg som tek initativet til at vi skal treffe hans søsken. Han har mista kontakten med kompisane sine, for det må han jo ordne sjølv. Han er flink med husarbeid då (eller, dvs viss han hadde vore dame hadde eg ikkje nevnt det eingong. Han gjer det som skal til i eit hus. Ingen skryter av dama si fordi ho tek nesten halvparten av husarbeidet..) Har desverre ingen gode råd til deg hi. Eg har på ein måte innfunne meg med situasjonen. Og min er ikkje uinteressert i sex, heldigvis. Der veit eg at han syns det blir litt lite. Men han seier ingenting om det heller. To gongar har han sagt, no søv ungane, kom då. Då var dei minste veldig små. Første gang eg var grisetrøtt, og hadde absolutt ikkje noko behov for å stille opp sånn ut av det blå. Den andre gongen ville eg, og det var jo koseleg. Anonymkode: a76e3...c74 Imponerende at du holder ut. Stor klem 🤗 hi Anonymkode: 3e57e...c16
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #7 Skrevet 7. mars 2019 Jeg hadde ikke orket. Du har forsøkt. Det virker som om han enten ikke vil eller ikke forstår hva du forventer av ham. Problemet er vel at han kanskje ikke ser noe problem. Har du spurt ham om han er lykkelig i forholdet, om han føler dere har det bra som par? Spør ham hva han ønsker av forholdet, og lytt til hva han sier. Og så forteller du ham hva du trenger i et forhold. Jeg vil anta at han ikke var slik da dere ble sammen, at det var mer driv i ham da? I så fall, minn ham på det, minn ham på den mannen du en gang falt for, hva han gjorde, initiativ han tok osv. Spør hvorfor han har forsvunnet. Og vær tydelig på at hvis dere ikke greier å rydde opp i forholdet en gang for alle - det har jo ikke blitt noen endringer etter forrige runde på fvk - så er det bedre dere går fra hverandre, for nå fungerer det ikke for noen av dere og barna merker garantert at dere knapt snakker sammen og distanserer dere fra hverandre. Anonymkode: 89543...fba
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #8 Skrevet 7. mars 2019 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde ikke orket. Du har forsøkt. Det virker som om han enten ikke vil eller ikke forstår hva du forventer av ham. Problemet er vel at han kanskje ikke ser noe problem. Har du spurt ham om han er lykkelig i forholdet, om han føler dere har det bra som par? Spør ham hva han ønsker av forholdet, og lytt til hva han sier. Og så forteller du ham hva du trenger i et forhold. Jeg vil anta at han ikke var slik da dere ble sammen, at det var mer driv i ham da? I så fall, minn ham på det, minn ham på den mannen du en gang falt for, hva han gjorde, initiativ han tok osv. Spør hvorfor han har forsvunnet. Og vær tydelig på at hvis dere ikke greier å rydde opp i forholdet en gang for alle - det har jo ikke blitt noen endringer etter forrige runde på fvk - så er det bedre dere går fra hverandre, for nå fungerer det ikke for noen av dere og barna merker garantert at dere knapt snakker sammen og distanserer dere fra hverandre. Anonymkode: 89543...fba Tror egentlig det er min egen skyld. Jeg har nok hatt driv for to og ikke tatt innover meg hva han egentlig mener. Hatt masse ideer og iver og ork og gitt og gitt og gitt, fiksa og ordna. Syns bare det var deilig han ikke krangla på alt og masa om mer, men når jeg ikke har mer driv er det null igjen 😥 Helt jævlig innrømmelse, men sånn er det nok. Han har aldri egentlig brydd seg, bare dilta med. Han hadde nok matcha bedre med en annen og ja jeg må ta det opp igjen, ikke mye som tyder på at han har slike planer denne gangen heller... hi Anonymkode: 3e57e...c16
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #9 Skrevet 7. mars 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tror egentlig det er min egen skyld. Jeg har nok hatt driv for to og ikke tatt innover meg hva han egentlig mener. Hatt masse ideer og iver og ork og gitt og gitt og gitt, fiksa og ordna. Syns bare det var deilig han ikke krangla på alt og masa om mer, men når jeg ikke har mer driv er det null igjen 😥 Helt jævlig innrømmelse, men sånn er det nok. Han har aldri egentlig brydd seg, bare dilta med. Han hadde nok matcha bedre med en annen og ja jeg må ta det opp igjen, ikke mye som tyder på at han har slike planer denne gangen heller... hi Anonymkode: 3e57e...c16 Man er jo to i forhold, og det ser ut som om dere på samme tid har vært en veldig god match og ikke i det hele tatt. Kanskje det da er bedre for dere begge å bare innrømme at det ikke fungerer og gå før dere bryter hverandre mer ned? Anonymkode: 89543...fba
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #10 Skrevet 7. mars 2019 Han får sex ett annet sted.. Anonymkode: 60f6c...49e
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #11 Skrevet 7. mars 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Man er jo to i forhold, og det ser ut som om dere på samme tid har vært en veldig god match og ikke i det hele tatt. Kanskje det da er bedre for dere begge å bare innrømme at det ikke fungerer og gå før dere bryter hverandre mer ned? Anonymkode: 89543...fba Ja, nevnt det i noen år allerede faktisk. Bedre å skilles som venner... hi Anonymkode: 3e57e...c16
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #12 Skrevet 7. mars 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Han får sex ett annet sted.. Anonymkode: 60f6c...49e Det tror jeg å. Trodd i mange år faktisk, men har ikke bevis, så vanskelig beskyldning å få rett i kan du si hi Anonymkode: 3e57e...c16
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #13 Skrevet 7. mars 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det tror jeg å. Trodd i mange år faktisk, men har ikke bevis, så vanskelig beskyldning å få rett i kan du si hi Anonymkode: 3e57e...c16 Så det har han innitativ til? Triveleg type... Anonymkode: a76e3...c74
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #14 Skrevet 7. mars 2019 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, nevnt det i noen år allerede faktisk. Bedre å skilles som venner... hi Anonymkode: 3e57e...c16 Snakk med ham, fortell ham at du ikke vet om det har noen hensikt at dere er gift lenge. Fortell at du i årevis også har mistenkt at han er utro, men at heller ikke det betyr noe nå, for faktum er at dere ikke fungerer sammen, ikke greier å kommunisere sammen, og at det dere nå tilbyr barna bare er et skall av en familie. Om han sier han vil fortsette ekteskapet, spør ham om han egentlig har det bra, fortell ham at du ikke har det bra, og så spør ham hva han tror kan endre ting slik at dere begge får det bra. Om han ikke vil snakke om ting da, så er jo det også egentlig et veldig klart svar til deg... Ikke enkelt det der, uansett 😕 Mitt inntrykk er at du nå begynner å miste noe av det som er deg - bl.a. pågangsmot og energi, og da tenker jeg at det må en endring til. Hvis ikke risikerer du å bli bitter og sint, og det blir ødeleggende både for deg og ham og barna. Snakk med ham, lytt til ham og se om du får han til å lytte - og så still ham konkrete spørsmål om hva han mener dere kan gjøre. Anonymkode: 89543...fba
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #15 Skrevet 7. mars 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Snakk med ham, fortell ham at du ikke vet om det har noen hensikt at dere er gift lenge. Fortell at du i årevis også har mistenkt at han er utro, men at heller ikke det betyr noe nå, for faktum er at dere ikke fungerer sammen, ikke greier å kommunisere sammen, og at det dere nå tilbyr barna bare er et skall av en familie. Om han sier han vil fortsette ekteskapet, spør ham om han egentlig har det bra, fortell ham at du ikke har det bra, og så spør ham hva han tror kan endre ting slik at dere begge får det bra. Om han ikke vil snakke om ting da, så er jo det også egentlig et veldig klart svar til deg... Ikke enkelt det der, uansett 😕 Mitt inntrykk er at du nå begynner å miste noe av det som er deg - bl.a. pågangsmot og energi, og da tenker jeg at det må en endring til. Hvis ikke risikerer du å bli bitter og sint, og det blir ødeleggende både for deg og ham og barna. Snakk med ham, lytt til ham og se om du får han til å lytte - og så still ham konkrete spørsmål om hva han mener dere kan gjøre. Anonymkode: 89543...fba Han stakk av, så da får vi se når og om vi evt får snakket noen gang. Jeg er allerede sinna. Fly forbanna faktisk. For en kronidiot! Jeg skaffer pappesker mens han prioriterer annet en dag eller to eller tre..., ikke vet jeg! Jeg får liksom ikke gjort noe fra eller til når han enten må til en kompis eller på jobb eller se en fotballkamp eller ditten eller datten. Ble sinna i sta og sa han kunne prioritere den samtalen, men det var ikke viktig nok for han, så nå skal jeg sjekke hvordan jeg går frem for å få han ut av livet! Hi Anonymkode: 3e57e...c16
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #16 Skrevet 7. mars 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han stakk av, så da får vi se når og om vi evt får snakket noen gang. Jeg er allerede sinna. Fly forbanna faktisk. For en kronidiot! Jeg skaffer pappesker mens han prioriterer annet en dag eller to eller tre..., ikke vet jeg! Jeg får liksom ikke gjort noe fra eller til når han enten må til en kompis eller på jobb eller se en fotballkamp eller ditten eller datten. Ble sinna i sta og sa han kunne prioritere den samtalen, men det var ikke viktig nok for han, så nå skal jeg sjekke hvordan jeg går frem for å få han ut av livet! Hi Anonymkode: 3e57e...c16 Hjelpes. Hva i all verden var viktigere for ham? Sa han at det ikke var viktig for ham? Det høres ikke ut som om det er noe håp for å snu denne mannen, dessverre. Egentlig litt bra at du blir sint, for det får du energi av. Bedre det enn å bli deprimert. Anonymkode: 89543...fba
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #17 Skrevet 7. mars 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hjelpes. Hva i all verden var viktigere for ham? Sa han at det ikke var viktig for ham? Det høres ikke ut som om det er noe håp for å snu denne mannen, dessverre. Egentlig litt bra at du blir sint, for det får du energi av. Bedre det enn å bli deprimert. Anonymkode: 89543...fba Han måtte til en kompis, for det hadde visst jeg sagt 👌 Så du vet det...., skal ikke være enkelt. Han har rett, en stor del ønsker han ikke her, men og ikke snakke sammen og gjøre opp ting. Fy søren, jeg vet ikke hva jeg hverken skal si eller gjøre hi Anonymkode: 3e57e...c16
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #18 Skrevet 7. mars 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han måtte til en kompis, for det hadde visst jeg sagt 👌 Så du vet det...., skal ikke være enkelt. Han har rett, en stor del ønsker han ikke her, men og ikke snakke sammen og gjøre opp ting. Fy søren, jeg vet ikke hva jeg hverken skal si eller gjøre hi Anonymkode: 3e57e...c16 Prøv igjen når han kommer tilbake. Det er jo håpløst om dere ikke kan snakke om ting. Nå rømte han jo, det kan umulig være viktigere med kompisen enn ekteskapet. Men han fikk kanskje panikk? Om han sier han føler du ikke ønsker ham der, så er jo det reelt for ham. Men det går jo begge deler, han må jo også bidra for at du skal ønske å ha ham der. Ønsker han å forsøke mer parterapi? Anonymkode: 89543...fba
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #19 Skrevet 7. mars 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Prøv igjen når han kommer tilbake. Det er jo håpløst om dere ikke kan snakke om ting. Nå rømte han jo, det kan umulig være viktigere med kompisen enn ekteskapet. Men han fikk kanskje panikk? Om han sier han føler du ikke ønsker ham der, så er jo det reelt for ham. Men det går jo begge deler, han må jo også bidra for at du skal ønske å ha ham der. Ønsker han å forsøke mer parterapi? Anonymkode: 89543...fba Jeg aner da ikke det, vi snakker jo ikke sammen. Hi Anonymkode: 3e57e...c16
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #20 Skrevet 7. mars 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg aner da ikke det, vi snakker jo ikke sammen. Hi Anonymkode: 3e57e...c16 Om han nekter fullstendig å snakke med deg om dette så får du bare si at det er et veldig tydelig svar fra hans side... Anonymkode: 89543...fba
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #21 Skrevet 7. mars 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Om han nekter fullstendig å snakke med deg om dette så får du bare si at det er et veldig tydelig svar fra hans side... Anonymkode: 89543...fba Ja, jeg vet.., men jeg får jo uansett ikke gjort noe med det heller hi Anonymkode: 3e57e...c16
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #22 Skrevet 7. mars 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, jeg vet.., men jeg får jo uansett ikke gjort noe med det heller hi Anonymkode: 3e57e...c16 Hold det enkelt - vil han fortsette ekteskapet, ja eller nei? Ja - hva er han da villig til å gjøre for at dere skal få det bra, for nå har dere det ikke godt noen av dere, hva foreslår han? Har han ingen forslag, si at han får tenke på det et par dager og så får han ta opp igjen temaet. Sier han nei, da er det bare å sette i gang. Og får du ingen svar eller reaksjon, da er det vel også bare å sette igang. Vanskelig det der Anonymkode: 89543...fba
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #23 Skrevet 8. mars 2019 Da har vi svaret! Han flytter fordi han ikke orker alt som hører med det å være voksen, som planlegging av økonomi, ferier, vedlikehold av hus osv. Han liker å leve i nuet 👍 Han vil flytte, ha ungene 50% osv osv, men har ingen plan selvsagt for hvor, når, hvordan osv 😵 Jeg dauer! Han må være gal. Pga mitt ønske om påskeferie er jeg nå altså skilt ✌️😂 Sorry, må le! Hi Anonymkode: 3e57e...c16
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #24 Skrevet 8. mars 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da har vi svaret! Han flytter fordi han ikke orker alt som hører med det å være voksen, som planlegging av økonomi, ferier, vedlikehold av hus osv. Han liker å leve i nuet 👍 Han vil flytte, ha ungene 50% osv osv, men har ingen plan selvsagt for hvor, når, hvordan osv 😵 Jeg dauer! Han må være gal. Pga mitt ønske om påskeferie er jeg nå altså skilt ✌️😂 Sorry, må le! Hi Anonymkode: 3e57e...c16 Beklager, men jeg ler litt med deg... Hvordan har han tenkt å kombinere det å ha ungene 50 % og kun leve i nuet uten ansvar? Håper det går greit for deg å bo der dere bor, eller å finne noe annet. Jeg regner med at du i praksis kommer til å få det meste av omsorgen, for han høres ikke ut som om han er rede for eller klar over hvor mye ansvar det er å ha ungene alene, selv bare halve tiden. Han er jo vant med at du instruerer ham, og det kan bli en vanskelig overgang for ham. Men, for ungenes del kan vi jo håpe at han får seg en så kraftig oppvekker at han faktisk begynner å ta ordentlig ansvar! På sett og vis tror jeg dere begge har vært klar over hva som kom til å skje, kan i hvert fall virke slik. Gjør det beste ut av det på sikt. Bestill time til mekling på familievernkontoret i morgen, og sjekk ut praktiske ting som bolig, lån osv. Husk å få ham til å melde flytting umiddelbart, det må han for at du ev. skal få stønader fra nav. Finn tilbake det initiativet og den drivet du har hatt tidligere, det vil hjelpe deg mye nå. Anonymkode: 89543...fba
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #25 Skrevet 8. mars 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Beklager, men jeg ler litt med deg... Hvordan har han tenkt å kombinere det å ha ungene 50 % og kun leve i nuet uten ansvar? Håper det går greit for deg å bo der dere bor, eller å finne noe annet. Jeg regner med at du i praksis kommer til å få det meste av omsorgen, for han høres ikke ut som om han er rede for eller klar over hvor mye ansvar det er å ha ungene alene, selv bare halve tiden. Han er jo vant med at du instruerer ham, og det kan bli en vanskelig overgang for ham. Men, for ungenes del kan vi jo håpe at han får seg en så kraftig oppvekker at han faktisk begynner å ta ordentlig ansvar! På sett og vis tror jeg dere begge har vært klar over hva som kom til å skje, kan i hvert fall virke slik. Gjør det beste ut av det på sikt. Bestill time til mekling på familievernkontoret i morgen, og sjekk ut praktiske ting som bolig, lån osv. Husk å få ham til å melde flytting umiddelbart, det må han for at du ev. skal få stønader fra nav. Finn tilbake det initiativet og den drivet du har hatt tidligere, det vil hjelpe deg mye nå. Anonymkode: 89543...fba Takk ❤️ Akkurat nå er jeg helt tom og uforstående til hele greia. Han vil vi begge skal sitte med ungene i morgen og forklare, men som jeg sa til han kan jeg jo ikke det..., for jeg vet ikke hva jeg skal si! Spørsmål som hvor han skal bo, hvorfor han flytter osv osv, jeg tror ikke jeg klarer støtte han på dette opp mot ungene. De eneste som får meg til å gråte i denne prosessen er nettopp de. Og det siste de trenger er en mor som gråter uten svar... Ja, resultatet har vel ligger der lenge, jeg bare hadde trodd våre problemer var såpass små at de kunne bli gjort noe med. Men, når interessen ikke er der får jeg ikke gjort noe med det hi Anonymkode: 3e57e...c16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå