Gå til innhold

Hva hadde du tenkt og følt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei😊

Jeg har ei såkalt venninne som liker å vite ting om meg, men sitt eget skjuler hun. Jeg er veldig interessert i interiør, og har vært det i sikkert 10 år. Liker det og liker å ha det fint hjemme. Hun har vært et par ganger hos meg men aldri kommentert noe, verken negativt eller positivt. 

Nå for tiden så driver de og pusser opp hjemme, jeg har ikke vært hos dem så jeg vet ikke hvordan det ser ut nå hjemme hos dem. Ikke brur jeg meg om det heller. Men, jeg fikk nylig vite at de har kjøpt like møbler som oss, stoler, bord osv. Jeg vet ikke, men jeg føler det litt sånn irritert. Men jeg burde egentlig drite i det, ikke sant? Og heller føle glede at hun må liksom hente inspirasjon fra meg. Men nei, jeg er irritert. 

Hvordan ville du følt deg? Har du noen sånne i din omgangskrets?

Anonymkode: 961d9...ffe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Møbler er møbler. Helt uinteressant.

Skrevet

Så hyggelig å dele smak!

Men helt seriøst: 1000-vis av mennesker kjøper sansynligvis de samme møblene dere har. Hvordan man bruker dem er privat og varierer veldig, men dere er uansett ikke alene om å ha dem. Hvordan reagerer du om en på jobb har samme bukse som deg? Jeg bryr meg virkelig ikke! - men jeg kjenner jo folk som når de kom hjem hadde tatt av seg buksen og kastet den. Slike reaksjoner er tåpelige! Vi er individer i kraft av hvem vi er som person. Ikke pga hvilken sofa vi har eller hvilken bukse vi går med.

Anonymkode: 1c0be...08b

Skrevet

Jo, Jeg ville nok følt på det ettersom hun er sparsom med å skryte av ditt hjem. Feig venninne. Hun kunne ha vært ærlig og sagt at hun liker det og gjerne vil kopiere. Et kompliment kan aldri gis for ofte. Kjip følelse. 

Anonymkode: 9ee48...b31

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, Jeg ville nok følt på det ettersom hun er sparsom med å skryte av ditt hjem. Feig venninne. Hun kunne ha vært ærlig og sagt at hun liker det og gjerne vil kopiere. Et kompliment kan aldri gis for ofte. Kjip følelse. 

Dette!

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så hyggelig å dele smak!

Men helt seriøst: 1000-vis av mennesker kjøper sansynligvis de samme møblene dere har. Hvordan man bruker dem er privat og varierer veldig, men dere er uansett ikke alene om å ha dem. Hvordan reagerer du om en på jobb har samme bukse som deg? Jeg bryr meg virkelig ikke! - men jeg kjenner jo folk som når de kom hjem hadde tatt av seg buksen og kastet den. Slike reaksjoner er tåpelige! Vi er individer i kraft av hvem vi er som person. Ikke pga hvilken sofa vi har eller hvilken bukse vi går med.

Anonymkode: 1c0be...08b

Er forsåvidt enig med deg, men du er slu hvis du kommer i mitt hjem og ikke sier noen ting, for så å kopiere min stil. Dét synes jeg er frekt.

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er forsåvidt enig med deg, men du er slu hvis du kommer i mitt hjem og ikke sier noen ting, for så å kopiere min stil. Dét synes jeg er frekt.

Er du virkelig avhengig av at folk du har på besøk kommenterer hjemme ditt? Jeg gir blanke i hva andre mener om det, så lenge jeg trives. Prøvd det du og, ganske befriende faktisk. 

Anonymkode: e8702...80a

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du virkelig avhengig av at folk du har på besøk kommenterer hjemme ditt? Jeg gir blanke i hva andre mener om det, så lenge jeg trives. Prøvd det du og, ganske befriende faktisk. 

Nei det er jeg ikke faktisk. Men det er litt iritterende at folk som ikke sier noe som helst stjeler stilen din.

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei det er jeg ikke faktisk. Men det er litt iritterende at folk som ikke sier noe som helst stjeler stilen din.

Jeg er ganske så sikker på at "stilen din" er kliss lik ganske mange andre menneskers stil, altså. Du har ikke enerett på den. Hun trenger ikke spørre deg om å få lov til å ha samme møbler som deg og hun trenger ikke å skryte av deg som om at du er den et geni som har funnet på akkurat denne stilen. Tro meg, det var noen andre som gjorde det før deg.

Skrevet (endret)
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei😊

Jeg har ei såkalt venninne som liker å vite ting om meg, men sitt eget skjuler hun. Jeg er veldig interessert i interiør, og har vært det i sikkert 10 år. Liker det og liker å ha det fint hjemme. Hun har vært et par ganger hos meg men aldri kommentert noe, verken negativt eller positivt. 

Nå for tiden så driver de og pusser opp hjemme, jeg har ikke vært hos dem så jeg vet ikke hvordan det ser ut nå hjemme hos dem. Ikke brur jeg meg om det heller. Men, jeg fikk nylig vite at de har kjøpt like møbler som oss, stoler, bord osv. Jeg vet ikke, men jeg føler det litt sånn irritert. Men jeg burde egentlig drite i det, ikke sant? Og heller føle glede at hun må liksom hente inspirasjon fra meg. Men nei, jeg er irritert. 

Hvordan ville du følt deg? Har du noen sånne i din omgangskrets?

Tippar ho ikkje hugsar at du har akkurat likt. Ho berre kjøper det ho likaner.eg hugsar ikkje kva møblar alle folk eg har vore på besøk med eitpar gongar har! Er du dessutan sikker på at det er likt? Kjenningen din kan jo ta feil. Eller har du veldig spesielle møblar? Elles er det jo mykje likt ute å går. 

Personleg  syns eg slike som går og hugsar om nokon skryter av heimen sin, og dessutan bli irritert om nokon kjøper same møblane (tilfeldigvis) er irriterande. 

Endret av Syngensang
Skrevet

Man har jo lov til å bli irritert på hva det skulle være, men jeg tror bare jeg hadde tatt det som et kompliment. 

Og sagt noe om at møblene passer bra hos henne også. 

Skrevet

Altså, med mindre hun har kopiert din stil ned til hver minste potteplante, bok og lysestake, noe som hadde vært litt creepy, så er det ikke noe å henge seg opp i. Vet du hvor mange eksemplarer av "din stol" som er solgt på landsbasis og hvor mange hjem som sikkert hadde sånne før deg? Eller er det det at hun ikke ha rost deg for god smak og stil som irriterer? Du får ta det opp med henne, da. Si at "jeg hører at du har kopiert min stil og det helt uten å skryte av hvor fint jeg har det først." (Håper du synes det høres like tåpelig ut som det jeg synes.) Jeg personlig hadde ikke brydd meg et sekund.

Skrevet

Det hadde jeg brydd meg null og niks om.

Anonymkode: d0b16...523

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har du en helt unik stil da?

Anonymkode: 9d559...882

Skrevet

Din stil? Jeg vil tro du har plukket inspirasjon fra møbelkataloger, interiørblad, interiørprogram osv. Slik sett vil jeg tro du har "stjelt" noens stil også. Forskjellen er kanskje at du ikke kjenner de du "stjeler" fra? ;)

Som Himmel og Hav skrev, så lenge hun ikke blåkopierer alt ned i minste detalj så er dette virkelig ikke noe å bry seg om.

Jeg har akkurat kjøpt meg ny sofa. Om en venninne kjøpte den samme hadde jeg bare sagt at jeg forstår at hun valgte den, for den er jo virkelig fin, og jeg valgte den fineste fargen også. Hadde hun valgt samme vitrineløsning som jeg også kjøpte nå, så helt greit. Ulike møbler gir ulike inntrykk i ulike hus. Og når personlige detaljer er ulike blir det ikke så likt uansett.

Hvorfor er det så viktig for deg at andre forteller hva de mener om hvordan du har det, Hi? Hun har ikke gitt deg noen komplimenter, sier du... Ikke det? Hun viser jo i praksis hva hun mener om det hun har sett hos deg...

Anonymkode: 7ba9c...e7b

Skrevet

Vi har et spisebord som flere av vennene våre også har kjøpt etter vi fikk vårt. Så fint da tenker jeg! Det er jo et praktisk og bra bord 🙂 det er jo ikke slik at de har det likt som oss selv om vi kan ha noen like ting.

Anonymkode: 3e7db...e4a

Skrevet

Hadde ikke brydd meg!

Anonymkode: 69bd4...307

Skrevet
21 timer siden, Himmel og hav skrev:

Altså, med mindre hun har kopiert din stil ned til hver minste potteplante, bok og lysestake, noe som hadde vært litt creepy, så er det ikke noe å henge seg opp i. Vet du hvor mange eksemplarer av "din stol" som er solgt på landsbasis og hvor mange hjem som sikkert hadde sånne før deg? Eller er det det at hun ikke ha rost deg for god smak og stil som irriterer? Du får ta det opp med henne, da. Si at "jeg hører at du har kopiert min stil og det helt uten å skryte av hvor fint jeg har det først." (Håper du synes det høres like tåpelig ut som det jeg synes.) Jeg personlig hadde ikke brydd meg et sekund.

Eller, hun kan si følgende: Hører at dere har kopiert vår stil i stua, så hyggelig at dere likte denne så godt at dere også ville ha. Høres det fortsatt like dumt ut? 

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eller, hun kan si følgende: Hører at dere har kopiert vår stil i stua, så hyggelig at dere likte denne så godt at dere også ville ha. Høres det fortsatt like dumt ut? 

Poenget var vel at hi ikkje er sur fordi veninna har kopiert stilen, men fordi ho har kopiert stilen uten å skryte til hi om at ho har det fint heime først... Hi er snurt fordi ho ikkje har fått skryt. 

Skrevet
2 minutter siden, Syngensang skrev:

Poenget var vel at hi ikkje er sur fordi veninna har kopiert stilen, men fordi ho har kopiert stilen uten å skryte til hi om at ho har det fint heime først... Hi er snurt fordi ho ikkje har fått skryt. 

Hi er et slitsomt menneske, med andre ord.

Skrevet
1 minutt siden, sug lut skrev:

Hi er et slitsomt menneske, med andre ord.

Ja, det var dine ord. Men eg skal ikkje motseie deg. 

Skrevet
På 6.3.2019 den 11.15, Anonym bruker skrev:

Enig med deg 😊

Anonymkode: 4150f...161

Skrevet

Du sier :" såkalt venninne " . Kjipt at du syns hun er en dårlig venn bare fordi du ikke får skryt. 

En i familien er veldig glad i hjemmet sitt. Før jeg har rukket å komme inn døra maser hun :" Har jeg ikke fine gardiner? " Kom og se på denne lampa her.!"  " Se på denne duken og dette kubbelyset! Passer fint sammen ikke sant?" 

Seriøst, må man få skryt og applaus for hvordan man innreder et hjem ? Blir helt sliten jeg. 

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du sier :" såkalt venninne " . Kjipt at du syns hun er en dårlig venn bare fordi du ikke får skryt. 

En i familien er veldig glad i hjemmet sitt. Før jeg har rukket å komme inn døra maser hun :" Har jeg ikke fine gardiner? " Kom og se på denne lampa her.!"  " Se på denne duken og dette kubbelyset! Passer fint sammen ikke sant?" 

Seriøst, må man få skryt og applaus for hvordan man innreder et hjem ? Blir helt sliten jeg. 

Hun er nemlig akuratt sånn som du beskriver oppe her. Men jeg er IKKE slik!

Og takk til dere som sier jeg er slitsom, mye frekke folk her inne, det sier mer om dere enn meg, nemlig!

Skrevet

Jeg tenker at dersom hun kopierer deg til detalj så har du et pregløst hjem av typen finnes på side 97 i møbelkatalogen. Og da kan man faktisk ikke klage på at folk kopierer fordi du har kjøpt en stil og ikke laget den. 

For øvrig virker du mest sur fordi du ikke fikk skryt før hun kjøpe møbler. Og uansett er det teit å være krenket for at noen synes du har det så fint at de vil ha det sånn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...