Gå til innhold

Irritert på skolen som arrangerer vennegrupper.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vennegruppa er super så lenge alle kan bidra, ikke bare noen få..hi

Anonymkode: f6cd6...b9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du la lista altfor høyt, selvfølgelig følger ikke de som ikke har mulighet til det samme opp....

Hadde du bedt de med på aking og servert vafler eller polarbrød fra sekken, ferdig oppskjært ost og kakao fra termos hadde det blitt mye enklere for de som kommer etter deg.

Så nå har du lært det. Førstemann i en gruppe må legge lista veldig lavt om det er et ønske at nestemann skal følge opp.

Synes du kan legge "surpomp"-tendensene fra deg da, selv om ingen fulgte opp hadde ungene det sikkert supert når du arrangerte, og det er jo barna vi gjør dette for.

Anonymkode: 613fa...f65

Skrevet

dette synes jeg er supert :)

Anonymkode: 9a031...8ff

Skrevet

Man trenger veldig få kvm for å ha vennegruppe. Stoler/krakker el.l. for å spise litt ved kjøkkenbordet, og litt plass på barnerommet eller stuegulvet for å spille brettspill, bygge bilbane, bygge lego eller hva nå barna har lyst til. 

Eller du kan styre aktiviteten mer ved å f.eks. la barna bake boller eller lage noe annet godt sammen rundt kjøkkenbordet etter de har spist. Og mens bollene steker kan de tegne eller spille rundt kjøkkenbordet, eller utforske lekene til barnet som bor der.

Barn er veldig tilpasningsdyktige. De tilpasser leken til de omgivelsene de er i. De tenker også veldig lite over hvem som bor på få eller mange kvm. 

Vennegruppe er et kjempefint tiltak, men med en gang folk begynner å ta det ut av proporsjoner med mye rigging og kostbar mat er poenget borte. Vitsen er jo å komme hjem til hverandre, se litt på hverandres leker, leke litt med noen andre enn «bestevennene» i klassen og kjenne at det også er gøy, slik at man knytter litt sterkere bånd til flere i klassen.

Anonymkode: 27e36...547

Skrevet

Jeg inviterte til vennetreff for barnet mitt, alle kom og det var hyggelig. Jeg bakte og ordnet med lett servering. Ingen inviterte til vennegruppe tilbake. Så da vårt navn stod øverst på lista neste gang, valgte jeg ikke å ta initiativ. Kan bare spekulere i hva som er grunnen.

Er forresten eneste muslim i gruppen, hvis det har noe å si.....

Anonymkode: 4ee32...b58

Skrevet
På 1.3.2019 den 23.22, Anonym bruker skrev:

Sønnen min går i fjerde klasse og skolen har satt sammen vennegrupper. Vi var først ute og hadde hyggelig treff med aking og pizza, dette var i november. I desember hadde nr to på lista sitt treff, også veldig hyggelig! Etterpå har det dødd helt ut. Det er fire barn igjen på lista, alle muslimer og jeg vet ikke om gruppa kommer til å fortsette. Ingen av de tar initiativ og jeg synes det er urettferdig for oss som har brukt en hel kveld på dette og ikke fikk takk, bare formaninger om hvilken pizza barna kunne spise..Synes det er dumt at skolen arrangerer slikt, de vet nok på forhånd at noen kommer til å dra lasset og andre snike seg unna.

Anonymkode: f6cd6...b9e

Sånne grupper er noe dritt. La det dø en naturlig død. 

Anonymkode: 430b0...76b

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg inviterte til vennetreff for barnet mitt, alle kom og det var hyggelig. Jeg bakte og ordnet med lett servering. Ingen inviterte til vennegruppe tilbake. Så da vårt navn stod øverst på lista neste gang, valgte jeg ikke å ta initiativ. Kan bare spekulere i hva som er grunnen.

Er forresten eneste muslim i gruppen, hvis det har noe å si.....

Anonymkode: 4ee32...b58

Nei, det hR ikke noe å si.

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man trenger veldig få kvm for å ha vennegruppe. Stoler/krakker el.l. for å spise litt ved kjøkkenbordet, og litt plass på barnerommet eller stuegulvet for å spille brettspill, bygge bilbane, bygge lego eller hva nå barna har lyst til. 

Eller du kan styre aktiviteten mer ved å f.eks. la barna bake boller eller lage noe annet godt sammen rundt kjøkkenbordet etter de har spist. Og mens bollene steker kan de tegne eller spille rundt kjøkkenbordet, eller utforske lekene til barnet som bor der.

Barn er veldig tilpasningsdyktige. De tilpasser leken til de omgivelsene de er i. De tenker også veldig lite over hvem som bor på få eller mange kvm. 

Vennegruppe er et kjempefint tiltak, men med en gang folk begynner å ta det ut av proporsjoner med mye rigging og kostbar mat er poenget borte. Vitsen er jo å komme hjem til hverandre, se litt på hverandres leker, leke litt med noen andre enn «bestevennene» i klassen og kjenne at det også er gøy, slik at man knytter litt sterkere bånd til flere i klassen.

Anonymkode: 27e36...547

Heh.. istedet for barnebarn og virus utover alle møblene våre hadde jeg heller hatt det ute.  

Skrevet

Det spiller ingen rolle om hvordan HI har valgt å gjør det, det viktige er jo at alle tar sin del av jobben. Mitt forslag er at dere setter ned alle datoene med det samme og setter tildeler de hver enkelt person. F.eks. 18.03: Alis foreldre, 18:04: Nils foreldre. Sett også opp klokkeslett, krav til mat(allergier eller lignende) kontakt-info til alle foreldrene slik at man vet hvor barna skal leveres og hentes 🙂 Alle har tydeligvis fått med seg når dette skjer hos andre så da vil man kunne vite når man selv skal stå for dette. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...