Gå til innhold

Hvor mye penger koster feriene deres?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå ble jeg lettet. Vi brukte nesten 80.000 i vinterferien, og det blir ca 130.000 til sommeren for 3 uker inkl "lommepenger". Blir nok kun disse to reisene i år.

Anonymkode: a2231...b7d

Det er jo vanvittig mye penger å bruke på ferie per år. For all del, har dere råd bestemmer jo dere hva pengene skal gå til. 

Anonymkode: 78299...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I fjor hadde vi charterferie. Da kosta vel turen ca.50 000 for 2 uker, 2 voksne og 2 barn. I år blir det dyreparken og abra havn, det koster 15 000. Og så et par campingturer, de kommer på tilsammen ca. 5 000. Mat og lommepenger kommer i tillegg. Vi sparer opp til ferie på forhånd da. Har ikke råd til å koste på oss ferietur til 50 000 ++ hvert år, men vi har mulighet til å spare litt slik at vi kan få det til hvert andre eller tredje år. Til neste år blir det nok danmarkstur med storfamilien, pluss campingtur. Regner med at det kommer på mindre enn årets ferie, for da er vi mange til å spleise på et feriehus i Danmark.

Anonymkode: a71a5...4b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare fatter ikke hvor folk får penger til så dyre ferier. Vi har to normale inntekter i vår familie og lån på ca 3,5 mill (hus, bil, studie). 21000 i avdrag per mnd. Resten går til mat og regninger og litt klær til barna hvis de trenger det. Vi sløser ikke, men når mnd er omme er det tomt. Jeg bare begriper ikke hvordan vi skulle tatt oss råd til en ferietur på mer enn 10 000 kr! 

Anonymkode: 743cc...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker mellom 3-500.000,- i året. Vi har tre store barn, 2 går som voksne. Reiser gjerne 2-3 uker på sommeren. 1 uke i høstferien og en lang uke i vinterferien. Har gjerne en shoppingtur eller to i året i tillegg.

Anonymkode: 727f0...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bare fatter ikke hvor folk får penger til så dyre ferier. Vi har to normale inntekter i vår familie og lån på ca 3,5 mill (hus, bil, studie). 21000 i avdrag per mnd. Resten går til mat og regninger og litt klær til barna hvis de trenger det. Vi sløser ikke, men når mnd er omme er det tomt. Jeg bare begriper ikke hvordan vi skulle tatt oss råd til en ferietur på mer enn 10 000 kr! 

Anonymkode: 743cc...3ab

Vi tjener godt, rundt 1,4 mill + en del andre inntekter som utgjør rundt 300 000 i året. Har høye utgifter også, men 100 000 kr på ferie er ikke noe problem. Vi sparer ikke til det heller. Feriepenger og litt av ekstrainntektene dekker det inn. Og nei, dette er ikke før å skryte, men forklare. Vi har arbeidet oss opp fra stram økonomi i 20-årene til nå svært romslig når vi er 40 år gamle. 

Anonymkode: 86fc5...ec8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi tjener godt, rundt 1,4 mill + en del andre inntekter som utgjør rundt 300 000 i året. Har høye utgifter også, men 100 000 kr på ferie er ikke noe problem. Vi sparer ikke til det heller. Feriepenger og litt av ekstrainntektene dekker det inn. Og nei, dette er ikke før å skryte, men forklare. Vi har arbeidet oss opp fra stram økonomi i 20-årene til nå svært romslig når vi er 40 år gamle. 

Anonymkode: 86fc5...ec8

Ja, jeg skjønner at man kan ta seg råd til det når man har god inntekt, men jeg har vanskelig for å tro at absolutt alle her inne tjener mer enn 1,5 mill. 

Anonymkode: 743cc...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bare fatter ikke hvor folk får penger til så dyre ferier. Vi har to normale inntekter i vår familie og lån på ca 3,5 mill (hus, bil, studie). 21000 i avdrag per mnd. Resten går til mat og regninger og litt klær til barna hvis de trenger det. Vi sløser ikke, men når mnd er omme er det tomt. Jeg bare begriper ikke hvordan vi skulle tatt oss råd til en ferietur på mer enn 10 000 kr! 

Anonymkode: 743cc...3ab

Samme her! Har rundt 3 mill i lån og vi tjener litt over 700 tusen i året, det går akkurat rundt hver mnd..Men får ikke brukt så mye mer enn 10 000 kr på ferietur uansett, er jo regninger og lån når det er ferie også..

Anonymkode: 0b8a7...a1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser mye og bruker sikkert 100-150.000 i året på reise. Vi reiser mye sammen med barna ( har 3 barn) og reiser alltid på egenturer også.

Vi har veldig god råd. 2 mill i lån på bolig verdt 5 mill på Østlandet. Og 2 gjeldfrie biler.

mannen tjener 1,2 i året og jeg tjener 600.000 så vi har jo råd til det. 

Nå har vi nettopp handlet hytte, så da blir det nok noe mindre reising utenlands også.

Anonymkode: 51c5f...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år blir vår første store ferie siden ungene er så store dei får glede av det. 

Så det blir Florida på oss. Kjøyre ned heile kysten. 20 dager. 150.000,- ink leiebil og Villa med eget basseng.

 

 

 

Anonymkode: 02010...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Samme her! Har rundt 3 mill i lån og vi tjener litt over 700 tusen i året, det går akkurat rundt hver mnd..Men får ikke brukt så mye mer enn 10 000 kr på ferietur uansett, er jo regninger og lån når det er ferie også..

Anonymkode: 0b8a7...a1f

Jeg forstår hva du mener. Vi tjener litt mer enn dere og har litt mer i lån. Har ikke store overskudd til ferie som mange i tråden her har. Men dere har jo ikke helt vanlig inntekt. Delt på to har dere 350 000 hver i inntekt. Gjennomsnittsinntekt i Norge er vel nærmere 550 000. Dere har lån på rundt 4,2 ganger inntekten deres. Det er relativt mye.

Anonymkode: 5a8f0...bb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi bruker mellom 3-500.000,- i året. Vi har tre store barn, 2 går som voksne. Reiser gjerne 2-3 uker på sommeren. 1 uke i høstferien og en lang uke i vinterferien. Har gjerne en shoppingtur eller to i året i tillegg.

Anonymkode: 727f0...f83

Hvor reiser dere når dere bruker en halv mill i året på ferie? 

Anonymkode: c4446...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er vanvittige summer folk bruker på ferie. Vi tjener ca 1.5 til sammen, lån på 2,5 mill. 3 barn. Ok råd, altså. Hvis vi bruker 50k på en ferie får jeg nesten dårlig samvittighet. Feriene våre ligger gjerne rundt 30k. Får en fin uke i syden for det, altså. Eller 2-3 uker i Danmark, Frankrike, England eller Italia f.eks. ! Med all inclusive. Trenger ikke ut med 60.000 for det!

Anonymkode: 1e6a2...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet er å ikke bruke mer penger på ferie enn vi ville brukt ellers. Målet oppnås hver sommer. Vi ferierer i Norge 

Anonymkode: 5f5b8...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

3000. En ukes camping ferie i Danmark. En voksen, to barn. 

Anonymkode: 339b8...415

Hvordan greier dere å komme fram og tilbake til Danmark (evt med båt), betale for camping samt mat for en uke på 3000 kr??? 

Anonymkode: c61b5...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg skjønner at man kan ta seg råd til det når man har god inntekt, men jeg har vanskelig for å tro at absolutt alle her inne tjener mer enn 1,5 mill. 

Anonymkode: 743cc...3ab

Det er jo ikke mange som svarer at de bruker over 50-60 000 kr, og opp til den summen er ganske vanlig for par med gjennomsnittlig inntekt. 

Anonymkode: 86fc5...ec8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo ikke mange som svarer at de bruker over 50-60 000 kr, og opp til den summen er ganske vanlig for par med gjennomsnittlig inntekt. 

Anonymkode: 86fc5...ec8

Men det er jo ikke reelle summer, om ikke man trekker fra det man ville brukt tilsvarende tid ved ikke å reise bort. Dvs mat, bensin, annen transport osv hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe så mye penger dere bruker på ferie! Vi bruker vanligvis ca 20.000 på to uker i syden, pluss ca 5.000 på norgesferie, bor da i telt eller air bnb. Vi tjener godt men kunne aldri sløst bort slike summer på ferie som nevnes her...

Anonymkode: 456c3...251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si at jeg syns mange bruker fryktelig mye penger på ferie. Men, jeg er bare misunnelig. Hadde vi hatt råd så skulle vi jammen ha reist og kost oss vi og. Men, det er bare en fjern drøm, desverre.

Anonymkode: e7b99...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...