Gå til innhold

Hvor mye penger koster feriene deres?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 I har skolebarn og må derfor ta feriene våre i skolens ferier. Familien min er sjokkert over hvor mye penger vi bruker på ferie hvert år. Lurer derfor på hva dere andre med skolebarn bruker på ferie? 

Jeg er klar over at man ikke er nødt til å reise bort, men vi velger å gjøre det.

Anonymkode: a2231...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Fly og hotell en uke. Betaler 52000.

Anonymkode: e070d...8a4

Vi er 5.

Anonymkode: e070d...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterferien i år er nok den dyreste vi har hatt. Det ble ca 42.000 totalt. Vi har 2 tenåringer og valgte i år å ta dykkersertefikat alle sammen.

Anonymkode: a6ff3...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke skolebarn å har så langt brukt 90 000kr i år. Vært tre uker i utlandet. Sommerferien kommer i tillegg. To bhgbarn.

Anonymkode: 274a5...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal til USA i 4 uker og det kommer på ca 100.000. 

Og kanskje en tur til syden i August, som kommer på mellom 40-60.000 kr

Vi er 4 stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 I har skolebarn og må derfor ta feriene våre i skolens ferier. Familien min er sjokkert over hvor mye penger vi bruker på ferie hvert år. Lurer derfor på hva dere andre med skolebarn bruker på ferie? 

Jeg er klar over at man ikke er nødt til å reise bort, men vi velger å gjøre det.

Anonymkode: a2231...b7d

Vi har tre barn. «Sydentur» ligger på 45-65 litt avhengig av reisemål, tidspkt og hvilke tilvalg vi har. De er små enda så blir charter og all inclusive som regel, med swim out om mulig. 

Anonymkode: 2e33b...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 Voksne og et barn, 14 dager chartertur kommer på ca 55 - 60 tusen + mat og lommepenger.

 

Anonymkode: 96a0a...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke, vi bestemmer oss max ei uke før vi reiser. I fjor brukte vi 20 000 alt inkludert. Da var det norgesferie.

Anonymkode: eeef7...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal til Thailand til jul, og turen kommer rett over 100 000 + lommepenger siden vi nå må ha 2 rom siden ungene er blitt så store. 

Anonymkode: f3e39...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ferierer billig. Én voksen og ett barn. Vi bytter på å dra til familie i Trøndelag og Finnmark.

Finnmarksturen er dyrest med flypriser og leiebil. 9 dager blir ca 10 000 bare i leiebil pluss flybillettene som kan koste alt mellom 800 - 3000 kr pr pers én vei. Men vi bor gratis og er på plasser uten mulighet for shopping, så totalen blir ikke så ille likevel. 

Til Trøndelag er det kun flybillettene, siden vi blir hentet på Værnes. 

 

 

Anonymkode: 62c28...097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

2 Voksne og et barn, 14 dager chartertur kommer på ca 55 - 60 tusen + mat og lommepenger.

 

Anonymkode: 96a0a...985

Dette er en Thailandstur til jul, i sommer har vi ikke ferie i lag.

Anonymkode: 96a0a...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå ble jeg lettet. Vi brukte nesten 80.000 i vinterferien, og det blir ca 130.000 til sommeren for 3 uker inkl "lommepenger". Blir nok kun disse to reisene i år.

Anonymkode: a2231...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler ca 21.000 for 2 uker charter til Bulgaria. Ikke all inkl. 2 voksne, 1 barn i småskolen. Midt i fellesferien.

Anonymkode: b6b3a...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom 20 og 50.000 tenker jeg, også kommer lommepenger i tillegg.

Men vi har fire barn da, så vi sover aldri på hotell. Ferien blir reisen pluss leie av leilighet eller hytte.

I fjor var vi i Frankrike, da betalte vi for fly og leie av leilighet i en uke, det kom vel på nesten drøye 30.000 kr. Var tidlig ute og fikk ganske billige flybilletter.

Anonymkode: 2bc6f...e4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker ganske mye penger på ferie. Jobber mye begge to (egne firmaer) og når vi har fri skal vi kose oss. Bruker mer enn hva som er nevnt i tråden her. Vi vil ha gode seter på fly, minimum to, men helst tre soverom på hotellet og maten må være bra. Bor aldri under fem stjerner. Det koster, men for oss er det verdt det og investering for livet. Tar en til to «ordentlige» turer i året, og langhelger i blant. 

Anonymkode: 4dda6...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer veldig. De siste tre somrene har vi hatt Norgesferie der vi stort sett har bodd hos familie og venner. Da har vi brukt lite penger, kanskje 15.000,- mer enn vi vanligvis bruker på en måned (parker, kino, mat ute o.l). Vi har da betalt mye ekstra på lån. Det blir sommer på fjellet i år i lånt hytte, så billig ferie i år også. Vi har råd til å bruke ganske mye på ferie, men velger å ikke gjøre det.

Hvis vi skal til sydlige strøk blir det fort 60.000,- for en uke.

 

 

Anonymkode: 78299...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde båt i mange år og den var stort nok til å feriere i, men for 2 år siden valgte vi å selge den grunnet for lite bruk. Den beit oss i ræva med rekordsommeren ifjor.

Dessverre kan man jo ikke garantere fint vær når vi har ferie og jeg orker ikke tanken på gråvær og 15 grader, så vi tenkte reise sør. Gurimalla, så sykt dyrt det er. Vi er 2 voksne, 2 barn og 10 dager på Rhodos kom på 55.000. Reise utenlands i fellesferie er ran. Kunne vi reist 15. august som er mer enn varmt nok for oss hadde vi betalt halvparten.

Anonymkode: 9f216...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er seks, de tre eldste går som voksen nå. I år blir det nok rundt 100 000 kr, da er det inkludert alt. Selve reise og opphold kommer på 50 000 kr, men det blir nok siste året med alle barna så da prioriterer vi litt ekstra opplevelser i år.

Anonymkode: 86fc5...ec8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker rundt 50 000 på sommerferie, sydentur med to store og to små. Vi må ha to soverom ellers blir alle sure og ferien blir ikke hyggelig. Mat og lommepenger kommer i tillegg.

Så pleier jeg å ta med et av barna på en tur i løpet av året, typ London eller en annen storby. Dette kommer på 10-15000 Både jeg og mannen tar oss gjerne en vennetur i løpet av året også til rundt 10000.

Noen år reiser vi utenlands i påsken/vinterferien/høstferien og det koster også fort 20000

Vi har ikke hytte så da synes jeg vi kan reise litt i stedet..

 

Anonymkode: b1c07...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal 10 dager til Tyrkia i vinterferien, har bestilt fly og hotell separat. Fly 15 000 + all inclusive på hotell 12 000. To voksne 0g to 10 åringer.

Anonymkode: 71599...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har camping på fast plass i Sverige som koster 30.000 i året, men da har vi ferieplass hver helg fra april-september og sommerferien. Vi skal også 4 dager til abrahavn + kaptein sabeltannshow for 2 voksne og 3 barn, 24.000 kr. 

Anonymkode: f5837...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...