Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #1 Skrevet 28. februar 2019 Venninna mi har fått hund, de ha nå hatt den siden i fjor sommer ca. De har jobbet mye med å oppdra den, men den er likevel fortsatt ganske forutsigbar. Her om dagen hoppet den plutselig opp på datteren min, og beit henne i siden, så hun fikk et stort blåmerke. Datteren min danset, hunden beit henne i lek. Jeg synes dette er problematisk. Jeg skjønner at hunden ikke gjorde dette med vilje, men jeg føler faktisk at vi ikke helt kan stole på et dyr ned sterk kjeve og skarpe tenner. Hva tenker dere som har peiling på hund? Anonymkode: 3eecb...aea
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #2 Skrevet 28. februar 2019 Jeg har ikke hund, men du må jo holde barnet borte fra hunden!!! Er du rusk? Anonymkode: c3a5f...912
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #3 Skrevet 28. februar 2019 Hva slags hund er det? hvor gammel er datteren din? Hun kan ikke omgås en hund som biter. Det er en farlig og usikker hund. Anonymkode: 5c91e...69c
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #4 Skrevet 28. februar 2019 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ikke hund, men du må jo holde barnet borte fra hunden!!! Er du rusk? Anonymkode: c3a5f...912 Mener du at man ikke kan besøke folk med hund? På generell basis? Anonymkode: 694c2...4be
Hjertefru Skrevet 28. februar 2019 #5 Skrevet 28. februar 2019 Hørtes ugreit ut. Må jo ha bitt hardt hvis det ble blåmerke. Ville ikke stolt på hunden med det første.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #6 Skrevet 28. februar 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mener du at man ikke kan besøke folk med hund? På generell basis? Anonymkode: 694c2...4be Jeg mene at man må sørge for at en hund ikke får sjans til å bite barnet, selvsagt. Du lar ikke et barn løpe og danse rundt en hund som ikke er i bånd. Det er da sunn fornuft. Anonymkode: c3a5f...912
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #7 Skrevet 28. februar 2019 Takk for innspill. Vi har to barn, de er 6 og 10. Det var eldste som ble bitt. Jeg synes dette er vanskelig. Det er vel hundeeiernes ansvar å kontrollere hunden? Den fikk selvsagt tilsnakk.. Anonymkode: 3eecb...aea
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #8 Skrevet 28. februar 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg mene at man må sørge for at en hund ikke får sjans til å bite barnet, selvsagt. Du lar ikke et barn løpe og danse rundt en hund som ikke er i bånd. Det er da sunn fornuft. Anonymkode: c3a5f...912 Hvordan sørger du for at en hund ikke får sjans til å bite barnet tenker du? Eneste måten å forsikre seg om det er jo å sørge for at hund og barn ikke er i kontakt med hverandre, at de holdes adskilt. Mener du at hunder skal bindes fast ute eller holdes på eget rom når man har besøk? Eller hvordan mener du egentlig dette skal løses i praksis? Anonymkode: 694c2...4be
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #9 Skrevet 28. februar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Takk for innspill. Vi har to barn, de er 6 og 10. Det var eldste som ble bitt. Jeg synes dette er vanskelig. Det er vel hundeeiernes ansvar å kontrollere hunden? Den fikk selvsagt tilsnakk.. Anonymkode: 3eecb...aea Og det er ditt ansvar å beskytte barna dine. Lar du de løpe rundt med løse hunder risikerer de å bli bitt. Det er snakk om dyr, man kan ikke stole helt på dem uansett hvor snille de er. Her har du som mor sviktet like mye som de som hundeeiere. Takk din skaper for at det ikke gikk verre og ta lærdom av det. Anonymkode: c3a5f...912
beef sister Skrevet 28. februar 2019 #10 Skrevet 28. februar 2019 3 minutes ago, Anonym bruker said: Jeg mene at man må sørge for at en hund ikke får sjans til å bite barnet, selvsagt. Du lar ikke et barn løpe og danse rundt en hund som ikke er i bånd. Det er da sunn fornuft. Anonymkode: c3a5f...912 Ærlig talt - dersom man har en uforutsigbar hund som biter i lek, og åpenlyst hardt nok til at det resulterer i et blåmerke, er det hundeeier sitt ansvar å sørge for at de har kontroll på hunden. En hund som biter burde ikke gå løs rundt besøkende. Personlig ville jeg ikke hatt et aggressiv og uforutsigbar hund, og jeg hadde i hvert fall ikke turt å ha den rundt barn. En hund skal ikke bite, ferdig snakka (med unntak av i valpeperioden).
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #11 Skrevet 28. februar 2019 Jeg tenker at dette er nok en unghund som fortsatt er leken og vilter og derfor har hoppet opp og brukt munnen fordi den ble leken og oppspilt av barnas lyd og bevegelser. Selvsagt ikke bra at datteren din ble bitt, jeg håper det går bra med henne, men feilen ligger hos eierene som ikke bør la hunden være i samme rom når barna leker og herjer og skyldes neppe aggresjon eller problemer hos hunden (slik jeg tolker det utfra situasjonen og hundens alder). Anonymkode: 4daa0...a8c
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #12 Skrevet 28. februar 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hvordan sørger du for at en hund ikke får sjans til å bite barnet tenker du? Eneste måten å forsikre seg om det er jo å sørge for at hund og barn ikke er i kontakt med hverandre, at de holdes adskilt. Mener du at hunder skal bindes fast ute eller holdes på eget rom når man har besøk? Eller hvordan mener du egentlig dette skal løses i praksis? Anonymkode: 694c2...4be Ja, selvsagt mener jeg at man skal sørge for at hunden ikke får sjans til å bite!? Er det virkelig helt uforståelig for deg at det lar seg gjøre? Anonymkode: c3a5f...912
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #13 Skrevet 28. februar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg tenker at dette er nok en unghund som fortsatt er leken og vilter og derfor har hoppet opp og brukt munnen fordi den ble leken og oppspilt av barnas lyd og bevegelser. Selvsagt ikke bra at datteren din ble bitt, jeg håper det går bra med henne, men feilen ligger hos eierene som ikke bør la hunden være i samme rom når barna leker og herjer og skyldes neppe aggresjon eller problemer hos hunden (slik jeg tolker det utfra situasjonen og hundens alder). Anonymkode: 4daa0...a8c Ja, det er slik jeg også tenker det er. Hunden var i utgangspunktet i et annet rom, kom så plutselig byksende inn mens datteren min flosset. Jeg har lite peiling på hund, derfor spør jeg her. Jeg er nå litt urolig for at denne hunden skal skade noen, da den er en rase med veldig sterk kjeve. Hvor lenge varer valpefasen? Anonymkode: 3eecb...aea
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #14 Skrevet 28. februar 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, selvsagt mener jeg at man skal sørge for at hunden ikke får sjans til å bite!? Er det virkelig helt uforståelig for deg at det lar seg gjøre? Anonymkode: c3a5f...912 Da er jo eneste løsning å ikke la barn og hund være sammen. Så da får folk som har hund nekte å ta i mot besøk, og folk får la være å besøke folk som har hund. Og du: det går fint an å uttrykke meningene sine uten å bruke så enormt mye patos. Du virker veldig gira og oppspilt. Prøv å debattere uten å la følelsene dine løpe av med deg. Anonymkode: 694c2...4be
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #15 Skrevet 28. februar 2019 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg mene at man må sørge for at en hund ikke får sjans til å bite barnet, selvsagt. Du lar ikke et barn løpe og danse rundt en hund som ikke er i bånd. Det er da sunn fornuft. Anonymkode: c3a5f...912 Dette. Anonymkode: 7907e...5fd
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #16 Skrevet 28. februar 2019 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan sørger du for at en hund ikke får sjans til å bite barnet tenker du? Eneste måten å forsikre seg om det er jo å sørge for at hund og barn ikke er i kontakt med hverandre, at de holdes adskilt. Mener du at hunder skal bindes fast ute eller holdes på eget rom når man har besøk? Eller hvordan mener du egentlig dette skal løses i praksis? Anonymkode: 694c2...4be Synes da det burde være greit? Man besøker jo ikke hunden. Anonymkode: a58fa...309
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #17 Skrevet 28. februar 2019 38 minutter siden, Hjertefru skrev: Hørtes ugreit ut. Må jo ha bitt hardt hvis det ble blåmerke. Ville ikke stolt på hunden med det første. Er det blåmerke har den sannsynligvis kløpet med fremtennene, dette gjør unghunder i lek. Hadde den bitt hardt hadde barnet vært alvorlig skadet. HI, denne hunden er ung. Unge hunder er slik at de kan hoppe, nappe og klype. Det betyr ikke at den er farlig. Noen hunder blir også veldig oppspilt av feks dans og hopping, det er slik de selv byr opp til lek. Jeg synes din venninne burde holde hunden unna barna inne, barna må også få beskjed om hva slags oppførsel som er OK rundt hunden. Hadde hunden vært farlig hadde ikke datteren din bare hatt blåmerke. Anonymkode: 542a6...a24
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #18 Skrevet 28. februar 2019 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, det er slik jeg også tenker det er. Hunden var i utgangspunktet i et annet rom, kom så plutselig byksende inn mens datteren min flosset. Jeg har lite peiling på hund, derfor spør jeg her. Jeg er nå litt urolig for at denne hunden skal skade noen, da den er en rase med veldig sterk kjeve. Hvor lenge varer valpefasen? Anonymkode: 3eecb...aea Hvilken rase er det? De sier at jo større hund jo lengre kan valpe/unghundfasen vare. Noen store raser lander ikke før de er rundt tre år. Det er helt klart uansvarlig av din venninne å ikke passe på hunden. Anonymkode: 542a6...a24
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #19 Skrevet 28. februar 2019 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for innspill. Vi har to barn, de er 6 og 10. Det var eldste som ble bitt. Jeg synes dette er vanskelig. Det er vel hundeeiernes ansvar å kontrollere hunden? Den fikk selvsagt tilsnakk.. Anonymkode: 3eecb...aea Du har ansvar for å holde unger unna hunden og hvis datteren din på ti ikke har lært at hun ikke herjer rundt en hund hadde jeg faktisk gjerne bitt deg selv. Anonymkode: cee6d...f1f
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #20 Skrevet 28. februar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Du har ansvar for å holde unger unna hunden og hvis datteren din på ti ikke har lært at hun ikke herjer rundt en hund hadde jeg faktisk gjerne bitt deg selv. Anonymkode: cee6d...f1f Ja såklart, legg det på offeret. Hund og hundeeier er selvsagt helt uskyldig i dette🙄 Anonymkode: a58fa...309
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #21 Skrevet 28. februar 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du har ansvar for å holde unger unna hunden og hvis datteren din på ti ikke har lært at hun ikke herjer rundt en hund hadde jeg faktisk gjerne bitt deg selv. Anonymkode: cee6d...f1f Da må du lese om igjen. Hunden var i et annet rom (i vårt hjem), og kom plutselig byksende inn. Hjemme hos oss får ungene faktisk lov til å leke innenfor normale rammer. Anonymkode: 3eecb...aea
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #22 Skrevet 28. februar 2019 Jeg synes noen av svarene her er litt merkelige. Hvis dere kjente til på forhånd at hunden kunne oppføre seg sånn, så er jeg litt enig i at dere var uforsiktige. Og akkurat denne hunden ville jeg nok holdt barna unna en stund og sagt at jeg ikke ønsket den på besøk før den er bedre oppdratt. Men man kan jo ikke på generell basis holde barn unna hunder og si at barn aldri kan leke når det er en løs hund i nærheten. Da tipper jeg vi vil oppdra en hel haug med nervevrak som knekker sammen så fort de ser en hund. 😛 Anonymkode: a0637...5fe
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #23 Skrevet 28. februar 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da må du lese om igjen. Hunden var i et annet rom (i vårt hjem), og kom plutselig byksende inn. Hjemme hos oss får ungene faktisk lov til å leke innenfor normale rammer. Anonymkode: 3eecb...aea Hos dere?? Hvem i alle dager tar med seg hunden bort på besøk?? Anonymkode: a58fa...309
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #24 Skrevet 28. februar 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes noen av svarene her er litt merkelige. Hvis dere kjente til på forhånd at hunden kunne oppføre seg sånn, så er jeg litt enig i at dere var uforsiktige. Og akkurat denne hunden ville jeg nok holdt barna unna en stund og sagt at jeg ikke ønsket den på besøk før den er bedre oppdratt. Men man kan jo ikke på generell basis holde barn unna hunder og si at barn aldri kan leke når det er en løs hund i nærheten. Da tipper jeg vi vil oppdra en hel haug med nervevrak som knekker sammen så fort de ser en hund. 😛 Anonymkode: a0637...5fe Vi visste det ikke på forhånd. Jeg vet ikke hva som er vanlig, har ikke peiling på hund. Det har venninna mi, derfor stolte jeg på hennes vurderingsevne. Anonymkode: 3eecb...aea
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #25 Skrevet 28. februar 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hos dere?? Hvem i alle dager tar med seg hunden bort på besøk?? Anonymkode: a58fa...309 Ja, hos oss.. vi er som familie. Det har jeg i utgangspunktet ingen problemer med. Men kan jo ikke godta at hunden biter. Anonymkode: 3eecb...aea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå