the amazing spidermamma Skrevet 24. februar 2019 #26 Skrevet 24. februar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er vel bare et fåtall som har det inne på mitthelsenorge enda. Hos meg står det ingenting. Uansett så er det vel bare vaksiner etter et visst årstall som blir lagt inn? Anonymkode: e49b2...d97 Ja, det stemmer. Jeg tok en masse vaksiner for noen år siden, i forbindelse med utenlandsreiser, og ingen av dem var registrert. Men det er kanskje på tide med påfyll for min del uansett.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2019 #27 Skrevet 24. februar 2019 Ja, gjorde det faktisk for ikkje så lenge sidan, etter ein diskusjon om stivkrampe på nettet. Anonymkode: 9a6ed...7ca
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2019 #28 Skrevet 24. februar 2019 Jeg fikk beskjed om at vaksinasjonsdekningen er god nok hvis man tar vaksinene som barn. Jeg har tatt noen vaksiner, men det er i forbindelse med reise. Anonymkode: ad1ba...fe8
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2019 #29 Skrevet 24. februar 2019 Jeg er revaksinert for difteri, polio, stivkrampe og kikhoste (boostrix polio). Jeg er også vaksinert for hep A og B. Hver høst tar jeg influensavaksinen for å beskytte mine pasienter. Anonymkode: 2ab48...5ea
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2019 #30 Skrevet 24. februar 2019 Tatt difteri/tetanus samt hepatitt A, mangler revaksinering av polio og kikhoste, men dem skal jeg jammen bestille meg time og få satt. takk til den som la ut link!! Anonymkode: b44b4...f09
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2019 #31 Skrevet 24. februar 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er vel bare et fåtall som har det inne på mitthelsenorge enda. Hos meg står det ingenting. Uansett så er det vel bare vaksiner etter et visst årstall som blir lagt inn? Anonymkode: e49b2...d97 Det står på minevaksiner.no Anonymkode: 61760...3ba
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2019 #32 Skrevet 24. februar 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det står på minevaksiner.no Anonymkode: 61760...3ba Ikke mine nei Anonymkode: e49b2...d97
MarshOfDecay Skrevet 24. februar 2019 #33 Skrevet 24. februar 2019 Her i huset revaksineres alle når det er tid for det; vi voksne, ungdommene og kattene
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2019 #34 Skrevet 24. februar 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Nå er det vel ikke staten som produserer jod-tabletter...? HI: jeg er revaksinert! Anonymkode: bdf9f...c6a Men staten som har mulighet til å f.eks. ikke ta høye avgifter på dem og ev. sponse innkjøp av dem. I Finnland selges disse over disk for 30 kr pr. stykk. Anonymkode: 2ca1b...8ef
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2019 #35 Skrevet 25. februar 2019 Jeg tok faktisk kontakt med vaksinekontoret for mange år siden forbi å få oppdatert vaksinene, men sykepleieren sa at det ikke var nødvendig og ville ikke vaksinere meg. Jeg er dermed ikke revaksinert. Anonymkode: e08f6...2d0
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2019 #36 Skrevet 25. februar 2019 22 timer siden, Anonym bruker skrev: Nesten ingen av de jeg kjenner som er for vaksiner har vaksinert seg som voksne. De sier det ikke er nødvendig. Noe som vel tyder på at de egentlig ikke bryr seg så mye om det, at kunnskap er like sviktende som de selv beskylder vaksinemotstanderne for å ha Anonymkode: 2ca1b...8ef Det er nok feil. For smittefrekvensen går ned blant voksne - vi leker ikke så tett som barn, deler ikke kroppsvæsker, slikker ikke på ting som ikke bør slikkes på osv. I tillegg er de fleste sykdommer mindre farlige for oss. Det er ubehagelig å ha kikhoste, men voksne dør vanligvis ikke av det. Det kan imidlertid barn gjøre. Så beskyttelsen trengs mest i starten. Dessuten vil også en «for gammel» vaksine føre til at man får svakere utslag av sykdommen, dersom man er så uheldig å få den. Og i tillegg ER det mange vaksiner som immuniserer på livstid! De man gjenvaksinerer er gjerne sånne som f eks stivkrampe. Jeg har reist mye i Asia og Latin-Amerika og har derfor vært innom legen og vaksinert meg mot alle tenkelige ting, men det er likevel ikke alt han har anbefalt meg å booste. Bare de som vi vet går helt ut etter en tid. Anonymkode: b1276...d80
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2019 #37 Skrevet 25. februar 2019 20 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, det nytter ikke Men det at det ikke er mer informasjon om det sier jo også litt om hvor viktig myndighetene mener det er. De har riktignok begynt å informere mer de siste årene, men tydeligvis ikke i nærheten av nok om de mener dette er noe alle voksne må gjøre. Dessuten, man er vant med at vaksiner som myndighetene mener er nødvendig for folkehelsen blir gitt gratis, så jeg tror mange ikke tror det er så viktig likevel når det blir lagt opp til en helt frivillig ordning. Liten avsporing... myndighetene går jo ut og sier at alle borgere bør skaffe seg jodtabletter som de har hjemme i tilfelle en ulykke som fører til spredning av radioaktivitet. Og likevel velger de å beholde prisene på det produktet urimelig høyt. I Norge koster det 300 kr. pr. person. I Finnland koster samme tablettene 30 kroner. Merkelig praksis at staten mener de skal tjene så mye på et produkt de mener er avgjørende for folkehelsa ved et uhell som innebærer spredning av radioaktivitet. Anonymkode: 2ca1b...8ef Jøss, du er jo full av frykt... folk over en viss alder behøver ikke de tablettene. Du kan jo selv finne ut hvorfor... Anonymkode: b1276...d80
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2019 #38 Skrevet 25. februar 2019 19 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er vel bare et fåtall som har det inne på mitthelsenorge enda. Hos meg står det ingenting. Uansett så er det vel bare vaksiner etter et visst årstall som blir lagt inn? Anonymkode: e49b2...d97 Ser at det kun er noen kommuner (Østfold, Akershus, Oslo, Hedmark, Hordaland) som har full oversikt. Så der beklager jeg feilinfo. Anonymkode: 859b6...dbf
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2019 #39 Skrevet 26. februar 2019 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Ser at det kun er noen kommuner (Østfold, Akershus, Oslo, Hedmark, Hordaland) som har full oversikt. Så der beklager jeg feilinfo. Anonymkode: 859b6...dbf Jeg sjekket i går. Bor i Vestfold. Der lå alle mine fra fødsel og til i dag Ungenes og. Ser en mangler bare (stivkrampe), men den er fylt på etterpå og, så det er iorden Anonymkode: f5438...89a
Gjest Marihønne Skrevet 26. februar 2019 #40 Skrevet 26. februar 2019 Er ikke revaksinert.. men er i starten av 20 årene så tenker å vente til det har gått 10 år siden siste vaksinasjon. Har også hørt det ikke er så viktig hvis man allerede har de og man ikke tenker å reise til utlandet. Tok influensavaksinen når jeg gikk høy gravid nå rett før jul.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå