Gå til innhold

Til dere som er pro-vaksiner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er og det, bare så det er sagt :)

Hvor mange av dere har husket å revaksinere dere? :) Ikke alle vaksiner varer luvet ut :)

(Er du vaksinemotstander, kan du scrolle videre)

Anonymkode: f5438...89a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Både jeg og mannen er revaksinert. 

Skrevet

Nesten ingen av de jeg kjenner som er for vaksiner har vaksinert seg som voksne. De sier det ikke er nødvendig. Noe som vel tyder på at de egentlig ikke bryr seg så mye om det, at kunnskap er like sviktende som de selv beskylder vaksinemotstanderne for å ha ;)

Anonymkode: 2ca1b...8ef

Skrevet

Både jeg og mannen er revaksinert, selvsagt.

Anonymkode: fbc12...ba2

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nesten ingen av de jeg kjenner som er for vaksiner har vaksinert seg som voksne. De sier det ikke er nødvendig. Noe som vel tyder på at de egentlig ikke bryr seg så mye om det, at kunnskap er like sviktende som de selv beskylder vaksinemotstanderne for å ha ;)

Ikke sant!

Vi og er revaksinert. Tok og en av de hepatitt vaksinene da dette ble nytt i barnevaksinasjonsprogrammet for noen år siden. Sørget og for at eldste barnet her som ikke hadde den og fikk den. Da tok jeg og å revaksinerte meg selv. Gubben like etter.

Jeg må innrømme at jeg ikke tenkte tanken en gang før helsesøster spurte da vi var der med minste. Er det bare meg, eller er det litt lite med informasjon om det?

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke sant!

Vi og er revaksinert. Tok og en av de hepatitt vaksinene da dette ble nytt i barnevaksinasjonsprogrammet for noen år siden. Sørget og for at eldste barnet her som ikke hadde den og fikk den. Da tok jeg og å revaksinerte meg selv. Gubben like etter.

Jeg må innrømme at jeg ikke tenkte tanken en gang før helsesøster spurte da vi var der med minste. Er det bare meg, eller er det litt lite med informasjon om det?

Joda, det er helt sant at de jeg kjenner som påstår de er for vaksiner og som vaksinerer barna sine også sier at det er unødvendig for voksne å vaksinere seg. Da blir det ironisk når de samtidig beskylder de som er mot vaksiner for kunnskapsløshet ;) Ikke går det an å fortelle dem noe heller, for de sier de vet hva de snakker om. Jeg gidder ikke krangle med slike.

Skrevet

fikk beskjed om det ikke var nødvendig hvis man ikke var mye i utlandet

Anonymkode: 8f438...310

Skrevet

Jeg gjorde det for en del år siden i forbindelse med en utenlandsreise.

Men det er jo ikke noe man blir minnet på og gjøre.

Forresten har jeg hatt både meslinger og røde hunder på ordentlig som liten så akkurat dem kan jeg hoppe over.

Anonymkode: 1d0b0...282

Skrevet

Nå begynner det å nærme seg tid for ny revaksinasjon for min del. Takk for påminnelsen😊

Anonymkode: 320e0...2fb

Skrevet

Vi tok den der med stivkrampe og et par til før vi dro på ferie i fjor. Er det noen flere vi bør ta?

Anonymkode: 763a8...634

Skrevet

Er revaksinert

Anonymkode: 25bfe...8ad

Skrevet

Vi er alle vaksinert og revaksinert. Samt tatt hepatitt vaksinen på alle, og andre vaksiner som har vært nødvendig pga reiser. 

Anonymkode: 7627c...f52

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Joda, det er helt sant at de jeg kjenner som påstår de er for vaksiner og som vaksinerer barna sine også sier at det er unødvendig for voksne å vaksinere seg. Da blir det ironisk når de samtidig beskylder de som er mot vaksiner for kunnskapsløshet ;) Ikke går det an å fortelle dem noe heller, for de sier de vet hva de snakker om. Jeg gidder ikke krangle med slike.

Nei det nytter liksom ikke da.. 

men jeg syntes egentlig det er lite informasjon om det. Skulle jo vært lkke opplyst som vaksiner i seg selv..

Skrevet

Jeg er pro vaksiner, men aldri hørt noe om at man må revaksinere seg.... er aldri ute å reiser , men nå går det vel ikke mange årene før det ikke hjelper da det kommer folk fra øst og vest som drar med seg både det ene og det andre...

Anonymkode: 3b0da...534

Skrevet

Fikk påfyll i 2017 av difteri, polio, stivkrampe, kikhoste og HIB-infeksjon. Mest fordi jeg jobber med mennesker som raskt biter, og gjerne biter gjennom. Passer på å alltid ha "oppdatert" stivkrampe i alle fall. 

Tips til de som er usikre på når de bør fylle på: det ligger oversikt over alle vaksinene du har tatt på mitthelsenorge. 

Anonymkode: 859b6...dbf

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei det nytter liksom ikke da.. 

men jeg syntes egentlig det er lite informasjon om det. Skulle jo vært lkke opplyst som vaksiner i seg selv..

Nei, det nytter ikke ;)

Men det at det ikke er mer informasjon om det sier jo også litt om hvor viktig myndighetene mener det er. De har riktignok begynt å informere mer de siste årene, men tydeligvis ikke i nærheten av nok om de mener dette er noe alle voksne må gjøre. Dessuten, man er vant med at vaksiner som myndighetene mener er nødvendig for folkehelsen blir gitt gratis, så jeg tror mange ikke tror det er så viktig likevel når det blir lagt opp til en helt frivillig ordning.

Liten avsporing... myndighetene går jo ut og sier at alle borgere bør skaffe seg jodtabletter som de har hjemme i tilfelle en ulykke som fører til spredning av radioaktivitet. Og likevel velger de å beholde prisene på det produktet urimelig høyt. I Norge koster det 300 kr. pr. person. I Finnland koster samme tablettene 30 kroner. Merkelig praksis at staten mener de skal tjene så mye på et produkt de mener er avgjørende for folkehelsa ved et uhell som innebærer spredning av radioaktivitet.

Skrevet

Jobber med dyr så jeg er revaksinert. 

Anonymkode: 29833...31b

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det nytter ikke ;)

Men det at det ikke er mer informasjon om det sier jo også litt om hvor viktig myndighetene mener det er. De har riktignok begynt å informere mer de siste årene, men tydeligvis ikke i nærheten av nok om de mener dette er noe alle voksne må gjøre. Dessuten, man er vant med at vaksiner som myndighetene mener er nødvendig for folkehelsen blir gitt gratis, så jeg tror mange ikke tror det er så viktig likevel når det blir lagt opp til en helt frivillig ordning.

Liten avsporing... myndighetene går jo ut og sier at alle borgere bør skaffe seg jodtabletter som de har hjemme i tilfelle en ulykke som fører til spredning av radioaktivitet. Og likevel velger de å beholde prisene på det produktet urimelig høyt. I Norge koster det 300 kr. pr. person. I Finnland koster samme tablettene 30 kroner. Merkelig praksis at staten mener de skal tjene så mye på et produkt de mener er avgjørende for folkehelsa ved et uhell som innebærer spredning av radioaktivitet.

Nå er det vel ikke staten som produserer jod-tabletter...?

HI: jeg er revaksinert!

Anonymkode: bdf9f...c6a

Skrevet

Er revaksibert!

hvilke vaksiner man trenger påfyll av er rimelig godt opplyst på folkehelseinstituttets sider. 

Har også tatt full dose hepatitt A og B på hele familien samt at 15 åringen (gutt) har tatt HPV

Anonymkode: 61760...3ba

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fikk påfyll i 2017 av difteri, polio, stivkrampe, kikhoste og HIB-infeksjon. Mest fordi jeg jobber med mennesker som raskt biter, og gjerne biter gjennom. Passer på å alltid ha "oppdatert" stivkrampe i alle fall. 

Tips til de som er usikre på når de bør fylle på: det ligger oversikt over alle vaksinene du har tatt på mitthelsenorge. 

Anonymkode: 859b6...dbf

Det er vel bare et fåtall som har det inne på mitthelsenorge enda. Hos meg står det ingenting. Uansett så er det vel bare vaksiner etter et visst årstall som blir lagt inn?

Anonymkode: e49b2...d97

Skrevet

Mine går ut for første gang i år :) skal revaksineres etter fødsel :) 

Anonymkode: cb983...655

Skrevet

Er revaksinert, har jodtabletter og oppdatdrt førstehjelpsskrin. Og ikke minst oppdatert førstehjelpskurs. Det var skremmende å oppdage hvor mye jeg hadde glemt siden sist jeg gikk på kurs..

Anonymkode: 7c1c8...eec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...