Gå til innhold

Flaske på nettene?


Frederik

Anbefalte innlegg

Vi har ei lite jente på 1,5 år som vi fortsatt gir flaske på nettene. Vi synes det er vanskelig å få henne til å sove gjennom. Vi har prøvd alt for og la henne grine seg til søvn til å slite henne ut på dagen. Vi legger henne nå kl 20.00 og hun våkner hyppig på natten sugen etter litt pupp og flaske. Vi tror ogsp hun kan ha hard avføring som konsekvens at hun får disse flaskene på nattestid og at hun ikke får fordøyd dette skikkelig. Er det noen som har noen tips på avvending eller om vi burde gått over til Nan igjen for at hun slipper disse fordøyelses problemene. 

Ha en fin dag og takk på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Gi vann istedet? Kan jo bare være kosen hun er ute etter, og ikke nødvendigvis melka?

Eventuelt kanskje hun trenger litt mer mat til kvelds, hvis det er slik at hun faktisk blir sulten ila natta. 

Men ikke for det. Jeg ammet min på natta til han var noe over 2 år. Gjerne bortimot 2,5 år. Han har alltid våknet på natta, men det var nærhet og trygghet han trengte, og puppen var bare en del av det. Det var vanskelig å slutte med det (mye fordi det var så lettvint), jeg måtte virkelig bestemme meg for å være konsekvent, og slutte å la han få den puppen. Jeg begynte å sove med klær på, det ble litt sutring, men det gikk helt fint. Han fikk kose på armen, og det var greit. Han våkner fortsatt (nå 3,5 år), men det holder for han å sjekke at jeg er der, så snur han seg og sover videre. (Vi samsover)

Anonymkode: c9747...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi vann, evt tynn ut melka med vann til å begynne med. Melk inneholder melkesukker som ikke er bra for tennene hennes.

Vi gjorde det,selv om jeg ammet. Hun var bare 6-7 mnd da jeg ikke giddet nattamming mer, så jo at hun egentlig ikke trengte det. Begynte med å pumpe å gi flaske på natten, hun lå i egen seng, ble ikke tatt opp, men fikk flaska. Drakk den og sovna. Hadde kokt vann i Thermos på nattbordet, hentet flaska i kjøleskapet, og fylte på vann til passelig temperatur. Dette holdt vi på med i ei ukes tid, lurer på om vi noen gang kom dit at vi bare ga vann, det husker jeg ikke, men hun sov da natten igjennom uten å våkne.

Helt sikkert enklere dess mindre barnet er, men begynn nå, jo før jo heller.

Anonymkode: 58973...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...