Gå til innhold

Når vi først er inne på svigers...dette gjør min svigermor!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun gjør hva for noe ??? 😱😱

Anonymkode: 22338...e09

Det var nok helt sikkert en spøk :P

Anonymkode: 599f9...288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at man ikke nødvendigvis får så mye på hendene etter toalettbesøk, men man vasker hendene for å være sikker, og en god anledning til en håndvask siden man tar på mye rart gjennom dagen.

Min mor har alltid vært elendig på det. Hun vasket aldri hender etter toalettbesøk, tørket gjerne hendene på kjøkkenhåndkledet uten å vaske først da hun lagde mat, osv. Hvis hun fikset håret vårt, kunne vi feks si at hendene luktet vondt, og da ble hun sint. Så jeg unngår bare å gi henne oppgaver med mat eller barna, men blir kvalm av det.

Anonymkode: 2b3e2...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp litt av da, folkens. Faren min er også en gris på denne måten. Men altså - han er aldri syk. Barna mine har aldri blitt syke etter å ha spist hos ham. JEG synes det er litt ekkelt, når jeg tenker over det, men det er ikke noe som det er verdt å ødelegge stemningen for. Vi klarer ikke få foreldregenerasjonen til å endre gamle vaner uansett. Og forskning viser jo at folk i dag utsettes for for lite bakterier og mikroorganismer, ikke for mye. 

Anonymkode: 79e35...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigermor er en ivrig bruker av kjøkken kluten. Den tørker hun bord og benker med, tørker opp noe på gulvet hvis noen har sølt/Labbet inn med sølete sko, vasker i utslagsvasken, tørker hendene sine med mens hun lager mat,(enten hendene er fulle av blod fra kjøtt eller noe annet ),  for så å tørke barnebarna i ansiktet med hvis de er skitne, snørrete osv. Dette passer svært dårlig sammen med meg som er operasjonssykepleier og kanskje litt i overkant renslig. Men det nytter ikke å si noe, hun sier bare at hennes kjøkken er ikke en operasjonsstue så det trenger ikke være sterilt der.

Anonymkode: 513ec...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min svigermor er en ivrig bruker av kjøkken kluten. Den tørker hun bord og benker med, tørker opp noe på gulvet hvis noen har sølt/Labbet inn med sølete sko, vasker i utslagsvasken, tørker hendene sine med mens hun lager mat,(enten hendene er fulle av blod fra kjøtt eller noe annet ),  for så å tørke barnebarna i ansiktet med hvis de er skitne, snørrete osv. Dette passer svært dårlig sammen med meg som er operasjonssykepleier og kanskje litt i overkant renslig. Men det nytter ikke å si noe, hun sier bare at hennes kjøkken er ikke en operasjonsstue så det trenger ikke være sterilt der.

Anonymkode: 513ec...c7f

Æsj... Dette var hvis mulig ennå eklere enn manglende håndvask. Hun infiserer jo både huset og barna med bakteriebombe-kluten sin🤮🤢

Jeg tar forresten gjerne kjøkkenkluten (som uansett byttes minst en gang om dagen) og tørker opp noe på gulvet. Men da går den videre derfra og til vask. Det som har vært på gulvet kommer ikke opp på benken igjen.

Og ansikt vasker vi med ren klut (ikke kjøkkenklut) hver gang. 

Anonymkode: 31045...561

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også helt for at man skal eksponeres for bakterier..men DObakteriene til andre vil jeg gjerne ikke ha!!🙈 ikke er hun mindre syk heller, mer syk enn meg 😝 og dette med kjøkkenkluten gjør hun også 🙈🙈 tørker ting på gulvet og legger den tilbake igjen..! Jeg skifter alltid den når hun har vært her..

vi har prøvd å hinte, setge lapper på do til barna, mase på barna om håndvask foran henne osvosv...så må vel bare være direkte om det skal funke 🙄😳

kaster ikke alt hun har tatt i da...men kaster noe mat pga dette ja..og vasker endel ekstra etterpå..så er litt slitsomt😝 men som sagt..hun er snill ellers altså!😌 

godt å høre at vi er flere som opplever dette da..men også litt bekymrende 😅

hi

Anonymkode: 0a512...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Frulakris skrev:

Heng en «påminnelse til barna» på dodøren rett i synsfeltet: Husk å vaske hendene etter dobesøk! 

Kanskje hun tar hintet? 

Lurt ! 😁

Anonymkode: 1132e...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det noe med generasjonen? Min mor og svigermor gjør heller ikke det 😣

Anonymkode: 9945f...330

Det tror jeg også. Hverken min mor eller far vasker henda etter dobesøk😳 Jeg blir alltid rar i magen etter å ha vært der. Selv påstår de begge at de sliter med irritabel tarm. Urenslighet heter det🙄

Anonymkode: 146f2...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en ting svigermor gjør. Hun bruker en klut til å vaske seg med, tror neppe den vaskes noengang for hun vasker seg jo med den. Hennes ord. Da blir den liksom ren? Tenk hvor hun vasker seg sist og så henger den til tørk for så å vaske ansikt først dagen etterpå. Vi var på ferie med henne, 10 dager. Samma kluten hver dag, ingen dusj. Og samma kluten henger alltid på badet hjemme hos henne. 

Anonymkode: 146f2...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Slapp litt av da, folkens. Faren min er også en gris på denne måten. Men altså - han er aldri syk. Barna mine har aldri blitt syke etter å ha spist hos ham. JEG synes det er litt ekkelt, når jeg tenker over det, men det er ikke noe som det er verdt å ødelegge stemningen for. Vi klarer ikke få foreldregenerasjonen til å endre gamle vaner uansett. Og forskning viser jo at folk i dag utsettes for for lite bakterier og mikroorganismer, ikke for mye. 

Anonymkode: 79e35...d6b

Det hun sa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke så rart at telefonen er mer skitten enn spylern på do når maaange tydeligvis ikke gidder å vaske seg 💩

Anonymkode: 0a512...d4f

Ikke sant! 

Anonymkode: 146f2...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Slapp litt av da, folkens. Faren min er også en gris på denne måten. Men altså - han er aldri syk. Barna mine har aldri blitt syke etter å ha spist hos ham. JEG synes det er litt ekkelt, når jeg tenker over det, men det er ikke noe som det er verdt å ødelegge stemningen for. Vi klarer ikke få foreldregenerasjonen til å endre gamle vaner uansett. Og forskning viser jo at folk i dag utsettes for for lite bakterier og mikroorganismer, ikke for mye. 

Anonymkode: 79e35...d6b

Faren min er også en gris, men han er syk hele tiden... Ernæring er viktig for voksnes immunforsvar, mens eksponering er viktig for barn. Men likevel anbefaler legestanden at man vasker hender. Ikke alt man trenger å eksponeres for. 

Anonymkode: 34c5f...7b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...