Gå til innhold

Når vi først er inne på svigers...dette gjør min svigermor!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hun vasker seg ikke på hendene etter å ha vært på do...!

har gått så mange runder med meg selv på hvordan jeg burde løse dette...vet jeg skulle sagt ifra..men får meg bare ikke til å gjøre det! Hun kan seriøst gå rett fra do til å skjære brødskive til barna etterpå..dette har ført til at jeg pakker vekk div mat når jeg vet de kommer 😅 også kaster jeg det hun har tatt på med hendene...ja huff jeg vet..det høres jo forferdelig ut...!

hvirdan hadde dere løst dette da? Hun er god å snill ellers...så jeg er redd for å såre henne..det er liksom så banalt å skulle måtte lære en voksen dame at man må vaske seg etter å ha vært på do 🙈🙈😭

mine ti barn må også dusje etter hun har vært her 🙈 «heldigvis» bor de fire timer unna så de er her ikke sååå ofte 🙄😌 skulle jo gjerne likt å kunne glede meg til de kom også, de er jo som sagt snille ellers 😌

Anonymkode: 0a512...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du bare skal si det rett ut, men ikke lag noe styr ut av det, bare vær saklig.

"Du, jeg har fått med meg at du ikke vasker hendene etter at du har vært på toalettet. Da risikerer man å spre smitte, og vi lærer barna våre at de alltid må vaske hendene etter toalettbesøk, slik det er anbefalt at man gjør. Jeg håper at du vasker hendene fremover." Og så ville jeg bare byttet tema og spurt om hun vil ha en kopp kaffe eller noe annet.

Anonymkode: ab2bb...200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"du Gauda, du bare må prøve den nye håndsåpen neste gang du er på toalettet - fikk den i gave, men den dufter så godt og skal vist gjøre underverker for huden..." 

... Selvom jeg er typen som sier det rett ut, "vask hendene før du tar på maten vår!", så kan jeg forstå at det er ubehagelig. 

Anonymkode: 3515f...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

😂 ikke ti barn nei...to skulle det stå!!😂

ja huff...noe må jeg jo si etterhvert..kan jo kanskje ikke kutte henne helt ut heller pga dette....🤔🙄 jeg absolutt hater å måtte være så direkte når det går på noe så personlig..minner jo barba på det hver gang hun tar de med på do..men likevel altså, hun vasker seg fortsatt ikke..

Hi

Anonymkode: 0a512...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lytta ved døra ?- skjønner deg altså 🙈 kanskje hun gjør det veldig stille ? Fysj om ikke 

Anonymkode: 51b28...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg har tyvlyttet 😅

startet med at jeg var utenfor å lette etter noe engang hun var på do..da hørte jeg at hun bare kledde på seg å gikk ut..så har jeg fulgt med litt ekstra etter det..så ja..ganske sikker 😌

ja det er kjempeekkelt! 😖

 

Anonymkode: 0a512...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heng en «påminnelse til barna» på dodøren rett i synsfeltet: Husk å vaske hendene etter dobesøk! 

Kanskje hun tar hintet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hvordan det er, jeg har også en urenslig svigermor. Hun kan bruke sin Gud vet hvor gamle kjøkkenklut til å vaske seg i fjeset, det ligger alltid dråper foran toalettet når hun har vært der fordi hun ikke tørker seg, hun dusjer maks en gang i uka, og lukter deretter. Av og til må jeg flytte meg unna fordi det lukter så dårlig. Det er så EKKELT!! 

Men hun er verdens snilleste bestemor, hun gjør hva som helst for oss og ungene.

Mannen min har prøvd å snakke med henne om det flere ganger, men det blir snakket bort, og hun tar det ikke til seg, blir bare lei seg og sier at hun ikke orker så mye. Men hun har visst alltid vært sånn...  

Joda, man kan sikkert skylde noe på at folk ikke var så nøye før, men jeg kjenner da mange godt voksne som vasker seg og dusjer ofte. 

Så her får du i hvert fall litt sympati, selv om det neppe hjelper noe særlig. 

Anonymkode: 3727d...6ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten - jeg synes det bør være mannen din som tar den praten. Ikke du. Uansett hvor godt forhold du har til svigermor, så er det nok bedre at det kommer fra sønnen hennes. 

Anonymkode: 3727d...6ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville overlatt den jobben til mannen. Det er hans mor, det får han gjøre 😂

Ellers er jeg enig. Vanvittig ekkelt at hun ikke vasker hendene! 

Anonymkode: da452...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigermor vasker heller ikke hendene. Går ut døra mens det fortsatt skyller ned og lukker smekken mens hun kommer inn i stua. Har det veldig travelt tydeligvis. 😛

Jeg får meg ikke til å si noe. Ikke kan vi kaste alt hun har tatt i heller, for hun er over alt. Jeg velger å bare fortrenge det...

Mannen har prøvd å liksom "tilfeldig" snakke om hvor ekkelt det er med folk som ikke vasker hendene, men det går visst ikke inn. Det rare er at han nå synes det er like ekkelt som meg, selv om han heller ikke gjorde det da vi traff hverandre. Han var vel aldri blitt opplært til det. 😛 Men ham klarte jeg å gi klar beskjed til... Sendte ham i retur til badet som et barn, frem til det sank inn.

Anonymkode: 2d7a5...10e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo! Hun trekker ned, putter hendene i doskåla mens vannet skyller, og så tørker hun seg. Eldre er litt sparsommelig på vann etc, visste du ikke det? 

😆

Anonymkode: 707e6...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Wow, nå ble jeg faktisk litt sjokkert..! Er dette faktisk en greie??

Anonymkode: 75085...9c9

Det høres sånn ut. Mannen min fortalte nå at han så henne sette på trusevask (60/95) og så vasket hun ikke hendene etterpå. 

Anonymkode: 599f9...288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det er en generasjonsgreie? For jeg har gjennom jobb oppdaget flere i alderen 65 og oppover som dropper håndvasken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, LillaGorilla♥♥ skrev:

Jeg lurer på om det er en generasjonsgreie? For jeg har gjennom jobb oppdaget flere i alderen 65 og oppover som dropper håndvasken..

Virker som det er vanligere at kvinner dropper håndvasken 

Anonymkode: 599f9...288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, amandine skrev:

Jeg er helt sjokkert. Dette er ikke vanlig i det hele tatt! Takk og lov har jeg renslig familie!!

Jeg og!! Grøsser når jeg leser hva dere andre opplever😅🙈😧

Anonymkode: adc20...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, amandine skrev:

Jeg er helt sjokkert. Dette er ikke vanlig i det hele tatt! Takk og lov har jeg renslig familie!!

Godt du vet at du er heldig. 😛

Sønnen min på 6 har litt bakteriefobi, så jeg regner med han kommer til å si fra til bestemoren hvis han får med seg at hun ikke vasker hendene. Håper nesten det. 😛 Han pleier å sende vennene sine på badet igjen om de glemmer det.

Anonymkode: 2d7a5...10e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster alt hun har tatt i? Du er nok litt hysterisk. 😅

Forøvrig. Jeg hadde sagt at vi lærer våre barn opp til god håndhygiene, og jeg vil at dere, som oss, skal gå foran med et godt eksempel. 

Anonymkode: 10385...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Min svigermor vasker heller ikke hendene. Går ut døra mens det fortsatt skyller ned og lukker smekken mens hun kommer inn i stua. Har det veldig travelt tydeligvis. 😛

Jeg får meg ikke til å si noe. Ikke kan vi kaste alt hun har tatt i heller, for hun er over alt. Jeg velger å bare fortrenge det...

Mannen har prøvd å liksom "tilfeldig" snakke om hvor ekkelt det er med folk som ikke vasker hendene, men det går visst ikke inn. Det rare er at han nå synes det er like ekkelt som meg, selv om han heller ikke gjorde det da vi traff hverandre. Han var vel aldri blitt opplært til det. 😛 Men ham klarte jeg å gi klar beskjed til... Sendte ham i retur til badet som et barn, frem til det sank inn.

Anonymkode: 2d7a5...10e

 

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vet hvordan det er, jeg har også en urenslig svigermor. Hun kan bruke sin Gud vet hvor gamle kjøkkenklut til å vaske seg i fjeset, det ligger alltid dråper foran toalettet når hun har vært der fordi hun ikke tørker seg, hun dusjer maks en gang i uka, og lukter deretter. Av og til må jeg flytte meg unna fordi det lukter så dårlig. Det er så EKKELT!! 

Men hun er verdens snilleste bestemor, hun gjør hva som helst for oss og ungene.

Mannen min har prøvd å snakke med henne om det flere ganger, men det blir snakket bort, og hun tar det ikke til seg, blir bare lei seg og sier at hun ikke orker så mye. Men hun har visst alltid vært sånn...  

Joda, man kan sikkert skylde noe på at folk ikke var så nøye før, men jeg kjenner da mange godt voksne som vasker seg og dusjer ofte. 

Så her får du i hvert fall litt sympati, selv om det neppe hjelper noe særlig. 

Anonymkode: 3727d...6ef

Haha, ÆSJ!! - Vasker seg i ansiktet med en gammel kjøkkenklut?! Ler meg ihjel!

Anonymkode: 2b020...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hallo! Hun trekker ned, putter hendene i doskåla mens vannet skyller, og så tørker hun seg. Eldre er litt sparsommelig på vann etc, visste du ikke det? 

😆

Anonymkode: 707e6...1dd

Hun gjør hva for noe ??? 😱😱

Anonymkode: 22338...e09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...