Gå til innhold

Utbrent med ansvar for barn, fosterhjem?

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 21.2.2019 den 13.15, Anonym bruker skrev:

Takk for et saklig svar. Jeg orker egentlig ikke å snakke så mye om dette, er bare så i villrede og lurer på hvordan det egentlig fungerer der ute. Fastlegen mener han ikke kan sykmelde meg for at min datter er syk. Og jeg synes det er rart at ingen andre har foreslått noe lignende tiltak. Mulig de ser noe jeg ikke ser selv. Men jeg tror jeg hadde hatt mer å gi henne hvis jeg ikke brukte alle krefter på å få hverdagen med jobb til å gå rundt...

Anonymkode: ab819...8b5

Bytt lege. Det er ikke sykemelding fordi din datter er «syk», men fordi du er utbrent. Den lille energien du har bør fokuseres på din datter! Jeg var også langt nede en periode det sto på som verst med mitt barn, men ville ALDRI sendt barnet vekk...

Hilsen mor til en tenåring med spesialbehov

Anonymkode: 76f14...833

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk på nav om pleiepenger og be om avlastning enten i hjemmet eller noen timer i uken hos andre. 

Skrevet

Sjansen for å finne fosterforeldre til en psykisk syk femtenåring er nok ganske liten. Da vil jeg tro en institusjon eller en form for avlastning er mer aktuelt.

Jeg synes du skal snakke med barnevernet om hva som vil være den beste løsningen for din datter. Slik det er nå fungerer det tydeligvis dårlig både for henne og for deg. Dere må finne en løsning som kan bli god over tid.

Hva med far? Besteforeldre? Tanter og onkler? Kan de engasjeres?

Anonymkode: a8923...142

Skrevet

Hi, det er svært få av oss mødre, spesielt alenemødre, som klarer å stå i full jobb med så krevende omsorgsoppgaver. Jeg er en av de. Har et barn med Autisme og ADHD. Skolevegrer, sover ikke om nettene etc.

Jeg har vært ute av arbeidslivet i flere år, kjenner flere enn meg. De fleste kurs jeg har vært på er nesten alle mammaene utenfor arbeidslivet.

Ønsker deg lykke til ❤️ Pass på at du får frem hvordan din egen helse påvirkes av dette. Prøv å snakk mer om deg selv og hvilke belastninger du står i når du er hos legen. Snakk mindre om datteren din og mer om deg selv når du skal ha sykemelding. 

Anonymkode: c502c...a62

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi, det er svært få av oss mødre, spesielt alenemødre, som klarer å stå i full jobb med så krevende omsorgsoppgaver. Jeg er en av de. Har et barn med Autisme og ADHD. Skolevegrer, sover ikke om nettene etc.

Jeg har vært ute av arbeidslivet i flere år, kjenner flere enn meg. De fleste kurs jeg har vært på er nesten alle mammaene utenfor arbeidslivet.

Ønsker deg lykke til ❤️ Pass på at du får frem hvordan din egen helse påvirkes av dette. Prøv å snakk mer om deg selv og hvilke belastninger du står i når du er hos legen. Snakk mindre om datteren din og mer om deg selv når du skal ha sykemelding. 

Anonymkode: c502c...a62

Hva lever de alenemødrene av da?

Anonymkode: 35680...f47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...