Gå til innhold

Dere som er slanke og trener, hva spiser dere på en dag?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

To brødskiver med pålegg (f.eks leverpostei, ost, mager skinke, e.l.), tran og et glass melk til frokost

Varmrett til lunsj på jobb, enten suppe eller en varmrett med mye grønnsaker og karbohydrater (som oftest vegetar- eller fiskerett). Hvis det er et mindre måltid enn vanlig, spiser jeg en liten yoghurt til dessert.

En frukt til mellommåltid i 15-tiden

Middag med familien - vi har matkasse fra kokkeløren tre dager i uka og lager ellers tilnærmet alle middager fra bunnen av (null halvfabrikata, mye grønnsaker og rent kjøtt/fisk)

En brødskive og et glass melk til kveldsmat

Drikker vann til lunsj og middag og som tørstedrikk, drikker kun brus hvis jeg er dårlig i magen (cola ved diaré e.l.), og spiser ikke godteri, men deler en pose chips med sambo i helgen. Drikker veldig lite alkohol, maks 1-2 enheter per uke. Trener bare 1-2 ganger i uka, men får mye hverdagsmosjon siden vi har to barnehagebarn men ingen bil.

Er 170 cm og veier 55 kg og prøver å gå litt opp i vekt, men det går fryktelig tregt (gikk mye ned etter begge svangerskapene mine, så har 2-3 kilo igjen opp til den gamle trivselsvekten min på 57-58 kg)

Anonymkode: abbf6...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fin tråd! Dette viser ganske tydelig at mange som mener at de spiser sunt antagelig gjør det, men at det er mengdene det er noe galt med. Dette slår meg som fryktelig lite, men har selv merket at når jeg kontrollerer mengden går jeg ned i vekt.. (merkelig nok...🤪)

Anonymkode: fde79...1de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: ingenting om ikke kaffe regnes som mat

Lunsj: salat med brød eller bare bld med diverse pålegg. 

Frukt mellom lunsj og middag

middag: alt mulig fra en hel Grandiosa til kylling. Spiser nesten alt.

kvelds: mer kaffe

Anonymkode: 25a9d...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan gjør du det? Lyst til å dele oppskrift? Jeg elsker søtpotet, gøy med noe nytt :)

Anonymkode: d3385...868

Håper jeg husker oppskriften i hodet:

- kok 2 søtpoteter oppskjært i biter til de er møre 

- mos søtpotetene 

- bland sammen 2-3 egg, 3 ss mel (Jeg bruker bokhvetemel eller speltmel) og ønsket krydder

- formes som lapper og stekes i ovn. Jeg tror jeg steker på 180 grader 

Anonymkode: 4100d...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Håper jeg husker oppskriften i hodet:

- kok 2 søtpoteter oppskjært i biter til de er møre 

- mos søtpotetene 

- bland sammen 2-3 egg, 3 ss mel (Jeg bruker bokhvetemel eller speltmel) og ønsket krydder

- formes som lapper og stekes i ovn. Jeg tror jeg steker på 180 grader 

Anonymkode: 4100d...62c

Tusen takk :) Hvor mange lapper blir det ca? Har du pålegg på, eller er det best uten noe?

Anonymkode: d3385...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...