Gå til innhold

Dere som er slanke og trener, hva spiser dere på en dag?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Frokost: Havregrøt med mandler, halv banan og bær. Eller et halv hjemmelaget grovt speltrundstykke med et kokt egg. 

Etter trening: proteinshake.

Lunsj: Stekt fullkornsris med skinke, et egg + en eggehvite og grønnsaker. Eller et speltrundstykke med ost, skinke, paprika og et kokt egg. 

Middag: Det familien spiser, lager det meste fra bunnen av og velger ofte kylling eller fisk. Bruker karbonadedeig hvis det er retter som krever kjøttdeig. Lager alltid grønnsaker til, f.eks. salat til pizza. Har byttet ut hvetemelet med spelt i alle retter.

kvelds: naturell yoghurt med granola, bær og en eller annen frukt. Evt proteinpannekaker. Har jeg søtsug spiser jeg et par biter mørk sjokolade med hakkede mandler, kokosflak, gresskarkjerner og havsalt i.

Anonymkode: f3f67...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: 1 brødskive med hjemmelaget syltetøy eller honning

Lunsj: havregrøt (lager med 1,5 dl gryn) med plommekompott eller omelett av 2 egg eller en salat med f.eks tunfisk.

Middag: spiser mye wok, fisk, kylling. Prøver å spise mye grønt. På lørdager er det pizza (3 stk.) og taco (spiser 1 stor lefse). 

Kvelds: 4-5 knekkebrød med gulost eller brunost.

Spiser yoghurt, kesam, frukt og nøtter som mellom måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: En 0,0 % yoghurt med musli

Lunsj: 1-2 brødskiver eller et rundstykke. Ingen smør, majones e.l, men vanlig pålegg som ost, leverpostei, skinke e.l og agurk, tomatskiver osv på 

Middag: Vanlig norsk mat, alt fra kjøttkaker til svinefilet, lasagne til laksefilet. Spiser alltid grønnsaker eller salat. En porsjon. 

Sjelden jeg spiser kvelds, blir litt frukt i tilfelle. I går spiste jeg en kiwi. 

Anonymkode: 2433d...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: havregrynsgrøt med en liten teskjed sukker

Lunsj: suppe og en brødskive

middag: vanlig mat, spiser til jeg blir mett. 

Spiser ikke noe utenom dette som regel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost:liten yoghurt med müsli. 

Lunsj: tre grove knekkebrød med kalkunpålegg og paprikabit på. Evt egg eller annet magert pålegg. Litt smør. 

Mellomåltid: et eple eller en skyr

Middag: vanlig "norsk" husmannskost. 

Kveldmat: 2 knekkebrød med ost, paprikaskive og smør. Spiser kun kveldsmat hvis jeg har trent, da er jeg sulten til kvelden igjen. Trener 2-3 ganger i uka. 

Spiser aldri smågodt og sjokolade. Brus og potetgull kun i helgene. I uka drikker jeg vann som tørstedrikk. Til helgefrokost har jeg brød, juice, melk og unner meg litt ekstra godt pålegg 😊

Anonymkode: ee26b...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frokost to skiver med ost og leverpostei. 

Frukt mellommåltid. 

Lunsj stor salat med alt (ost pasta dressing) liten porsjon lasagne.

Nøtter mellommåltid. 

Middag, en potet to kjøttkaker masse grønnsaker. 

Knekkebrød med ost til kvelds. 

Dette var i går. 

Ofte spiser jeg en rad helnøtt som kveldskos. 

Anonymkode: ded5b...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: smoothie som jeg deler med 4-åring, består av 2 avokado, 1 banan, frosne blomkål/brokkolitopper, litt hampfrø, litt chiafrø, 3 eggeplommer, 1 ts lecithin, 2 ts mct-olje. Topper smoothie med ceylonkanel, litt sukrin gold og litt valnøtter.  I tillegg spiser jeg et hjemmelaget knekkebrød med smør og ett kokt egg, hvis tomt for kokt egg spiser jeg kalkunpålegg (gjør det for å få nok proteiner).

Lunsj: 2-3 stekte egg med ost, grønnsaker. Dessert: en frukt og eller hjemmelaget bærgelé uten sukker.  Er jeg på jobb spiser jeg hjemmelagde knekkebrød med kokte egg og ved siden av har jeg grønnsaker og hjemmelaget gelé samt yoghurt naturell med chia+hamp+frukt 

Middag: kjøtt/fisk/fugl/egg + grønnsaker

Kveldsmat: omega vite fiskeolje samt yoghurt naturell med frukt og hampfrø. Hender også jeg tar noe restemat som står i kjøleskapet, kan være alt fra søtpotetlapper (består av egg og søtpotet)

Jeg spiser 4-6 måltider per dag. Nå er jeg gravid i uke 25 og er ekstra sulten. 

Foruten graviditetene mine har vekta vært konstant i 6 år

 

Anonymkode: 4100d...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Frokost: smoothie som jeg deler med 4-åring, består av 2 avokado, 1 banan, frosne blomkål/brokkolitopper, litt hampfrø, litt chiafrø, 3 eggeplommer, 1 ts lecithin, 2 ts mct-olje. Topper smoothie med ceylonkanel, litt sukrin gold og litt valnøtter.  I tillegg spiser jeg et hjemmelaget knekkebrød med smør og ett kokt egg, hvis tomt for kokt egg spiser jeg kalkunpålegg (gjør det for å få nok proteiner).

Lunsj: 2-3 stekte egg med ost, grønnsaker. Dessert: en frukt og eller hjemmelaget bærgelé uten sukker.  Er jeg på jobb spiser jeg hjemmelagde knekkebrød med kokte egg og ved siden av har jeg grønnsaker og hjemmelaget gelé samt yoghurt naturell med chia+hamp+frukt 

Middag: kjøtt/fisk/fugl/egg + grønnsaker

Kveldsmat: omega vite fiskeolje samt yoghurt naturell med frukt og hampfrø. Hender også jeg tar noe restemat som står i kjøleskapet, kan være alt fra søtpotetlapper (består av egg og søtpotet)

Jeg spiser 4-6 måltider per dag. Nå er jeg gravid i uke 25 og er ekstra sulten. 

Foruten graviditetene mine har vekta vært konstant i 6 år

 

Anonymkode: 4100d...62c

Kveldsmat: omegacure fiskeolje skulle det stå 😉

Anonymkode: 4100d...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Frokost: smoothie som jeg deler med 4-åring, består av 2 avokado, 1 banan, frosne blomkål/brokkolitopper, litt hampfrø, litt chiafrø, 3 eggeplommer, 1 ts lecithin, 2 ts mct-olje. Topper smoothie med ceylonkanel, litt sukrin gold og litt valnøtter.  I tillegg spiser jeg et hjemmelaget knekkebrød med smør og ett kokt egg, hvis tomt for kokt egg spiser jeg kalkunpålegg (gjør det for å få nok proteiner).

Lunsj: 2-3 stekte egg med ost, grønnsaker. Dessert: en frukt og eller hjemmelaget bærgelé uten sukker.  Er jeg på jobb spiser jeg hjemmelagde knekkebrød med kokte egg og ved siden av har jeg grønnsaker og hjemmelaget gelé samt yoghurt naturell med chia+hamp+frukt 

Middag: kjøtt/fisk/fugl/egg + grønnsaker

Kveldsmat: omega vite fiskeolje samt yoghurt naturell med frukt og hampfrø. Hender også jeg tar noe restemat som står i kjøleskapet, kan være alt fra søtpotetlapper (består av egg og søtpotet)

Jeg spiser 4-6 måltider per dag. Nå er jeg gravid i uke 25 og er ekstra sulten. 

Foruten graviditetene mine har vekta vært konstant i 6 år

 

Anonymkode: 4100d...62c

Etter trening drikker jeg vann med brusetablett med vitamin D og tar i magnesium. Kroppen tappes fort før magnesium og det anslås at 88 % av befolkningen har magnesiummangel. I går skeiet jeg ut med en Atkins etter trening. Ikke særlig sunt akkurat med Atkins. 

Stort sett spiser jeg hjemmelaget knekkebrød med smør og ost og ett eple etter trening 

Anonymkode: 4100d...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en stor forkjærlighet for energibarer/proteinbarer og spiser en del av det. Men ikke fordi jeg tror drt er sunt/bra/nødvendig. Mest fordi det holder meg unna godteri. I går åt jeg:

Frokost: Granola og yoghurt

Lunsj: Havregrøt med chiafrø og et eple

Mellommåltid: En liten proteinbar

Middag: En karbonade, to små poteter og ca 300 g blomkålblanding

Dessert: Sorbet av 150 g frosne jordbær, 1/3 banan og sukrinmelis.

Anonymkode: 3a328...4d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sulten om morgenen i det hele tatt, så drikker bare de første timene etter at jeg har stått opp. vann og grønn te. Spiser litt nøtter og rosiner (en del nøtter faktisk, er jo så godt;-P) i 10-11-tiden og så spiser jeg frokostblanding med havrefras, all bran, litt tørket frukt, linfrø, gresskarkjerner, solsikkefrø og sesamfrø med Cultura på (spiser en god porsjon) i 14-tiden. Jeg er ikke glad i middagsmat, så det spiser jeg aldri. Spiser vanligvis tre store hjemmebakte grove knekkebrød md hvitost og grønnsaker + en skyr til middag/kvelds.

I helgene spiser jeg tacosalat og hjemmelaget pizza til middag som regel og koser meg med sjokolade og godteri om kveldene (hele helgen faktisk;-))

Trener vanligvis 5 ganger i uken (løper stort sett 1 mil hver gang)

Anonymkode: a24f4...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke en frokostperson. Så drikker en proteindrikk med rett i underkant av 200 kalorier. 

Lunsj er stort sett salat med egg. Men kan også spise Proteinbrød/rundstykker med feks makrell i tomat eller en omelett. Eller proteinpannekaker. Bruker da Zero jordbær- eller sjokoladesaus på. Til salaten zero dressing av et slag. Kan spise speltlomper (de som er til pølser) med kalkunpålegg med grønnsaker og litt naturell yoghurt.

Til middag spiser vi stort sett «vanlig» mat. Vi spiser sent pga lekser, aktiviteter og pendling så ingen kveldsmat. Drikker kanskje litt farris eller noe lignende utover kvelden før jeg legger meg.

Etter trening spiser jeg en halv banan eller litt rosiner. Tar også en proteinshake.

Jeg spiser ikke store mengder mat. Men passer på å spise nok proteiner så jeg holder meg mett lengre. Tilsetter feks ekstra eggehvite i omeletter, lager rundstykkene med masse mager kesam osv. Bruker rent kjøtt i middagen og spiser mest kjøtt og grønnsaker, mindre ris/poteter osv, tar lite saus eller finner magrere alternativer til. Unngår usunt fett i stor grad. 

Anonymkode: d7b15...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Frokost: smoothie som jeg deler med 4-åring, består av 2 avokado, 1 banan, frosne blomkål/brokkolitopper, litt hampfrø, litt chiafrø, 3 eggeplommer, 1 ts lecithin, 2 ts mct-olje. Topper smoothie med ceylonkanel, litt sukrin gold og litt valnøtter.  I tillegg spiser jeg et hjemmelaget knekkebrød med smør og ett kokt egg, hvis tomt for kokt egg spiser jeg kalkunpålegg (gjør det for å få nok proteiner).

Lunsj: 2-3 stekte egg med ost, grønnsaker. Dessert: en frukt og eller hjemmelaget bærgelé uten sukker.  Er jeg på jobb spiser jeg hjemmelagde knekkebrød med kokte egg og ved siden av har jeg grønnsaker og hjemmelaget gelé samt yoghurt naturell med chia+hamp+frukt 

Middag: kjøtt/fisk/fugl/egg + grønnsaker

Kveldsmat: omega vite fiskeolje samt yoghurt naturell med frukt og hampfrø. Hender også jeg tar noe restemat som står i kjøleskapet, kan være alt fra søtpotetlapper (består av egg og søtpotet)

Jeg spiser 4-6 måltider per dag. Nå er jeg gravid i uke 25 og er ekstra sulten. 

Foruten graviditetene mine har vekta vært konstant i 6 år

 

Anonymkode: 4100d...62c

Bare søtpotet og egg? :) elsker søtpotet, så dette hørtes godt ut. 

Anonymkode: 61d59...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Frokost: Havregrøt med mandler, halv banan og bær. Eller et halv hjemmelaget grovt speltrundstykke med et kokt egg. 

Etter trening: proteinshake.

Lunsj: Stekt fullkornsris med skinke, et egg + en eggehvite og grønnsaker. Eller et speltrundstykke med ost, skinke, paprika og et kokt egg. 

Middag: Det familien spiser, lager det meste fra bunnen av og velger ofte kylling eller fisk. Bruker karbonadedeig hvis det er retter som krever kjøttdeig. Lager alltid grønnsaker til, f.eks. salat til pizza. Har byttet ut hvetemelet med spelt i alle retter.

kvelds: naturell yoghurt med granola, bær og en eller annen frukt. Evt proteinpannekaker. Har jeg søtsug spiser jeg et par biter mørk sjokolade med hakkede mandler, kokosflak, gresskarkjerner og havsalt i.

Anonymkode: f3f67...56c

"Har byttet ut hvetemelet med spelt i alle retter."

Hvorfor er speltmel bedre enn hvetemel? Bruker du like mye speltmel som du ville brukt hvetemel i oppskrifter?

Anonymkode: d3385...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Bare søtpotet og egg? :) elsker søtpotet, så dette hørtes godt ut. 

Anonymkode: 61d59...087

Ja, søtpotet, egg, speltmel/bokhvetemel og litt annet krydder 😊

Anonymkode: 4100d...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener så mye at jeg spiser hva jeg vil. 

MEN jeg drukket ikke kalorier, soiser ikke smør, dressing, er ikke så glad i søtt, spiser veldig mye salat og grønnsaker, vi spiser nesten vegetarisk (veldig lite kjøtt, mao) 

Er glad i youghurt og meieriprodukter. Og vin og øl og potetgull!🤣

Anonymkode: ff20d...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

"Har byttet ut hvetemelet med spelt i alle retter."

Hvorfor er speltmel bedre enn hvetemel? Bruker du like mye speltmel som du ville brukt hvetemel i oppskrifter?

Anonymkode: d3385...868

Hvetemel er det samme som sukker for kroppen. Bruker samme mengde, og smaker bedre enn hvetemel😊

Anonymkode: f3f67...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Trener så mye at jeg spiser hva jeg vil. 

MEN jeg drukket ikke kalorier, soiser ikke smør, dressing, er ikke så glad i søtt, spiser veldig mye salat og grønnsaker, vi spiser nesten vegetarisk (veldig lite kjøtt, mao) 

Er glad i youghurt og meieriprodukter. Og vin og øl og potetgull!🤣

Anonymkode: ff20d...7a3

Og ja, jeg vet at det er masse kalorier i øl og vin altså😂 Men til hverdags drikker jeg bare sukkerfritt og kaffe. 

Anonymkode: ff20d...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvetemel er det samme som sukker for kroppen. Bruker samme mengde, og smaker bedre enn hvetemel😊

Anonymkode: f3f67...56c

Tusen takk for svar :) Jeg blir så gåen og oppblåst i magen når jeg spiser mat med hvetemel, kan speltmel være bedre da kanskje? Hvor kjøper du speltmel? Verdt å teste i hvert fall :)

Anonymkode: d3385...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, søtpotet, egg, speltmel/bokhvetemel og litt annet krydder 😊

Anonymkode: 4100d...62c

Hvordan gjør du det? Lyst til å dele oppskrift? Jeg elsker søtpotet, gøy med noe nytt :)

Anonymkode: d3385...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, søtpotet, egg, speltmel/bokhvetemel og litt annet krydder 😊

Anonymkode: 4100d...62c

Jeg vil gjerne også ha oppskrift? :)

Koker du søtpoteten først? Hvor lenge kan den ev. stå i kjøleskapet etter den er kokt?

Ca mengdeforhold?

Anonymkode: 5e5c4...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har lyst på 😊  

Vann som tørstedrikk, alltid grønnsaker til måltidene. Jeg spiser mye fisk, og bare grovt brød/knekkebrød. Snop er det kun i helgene. Bruker mye egg.

Anonymkode: 22205...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for svar :) Jeg blir så gåen og oppblåst i magen når jeg spiser mat med hvetemel, kan speltmel være bedre da kanskje? Hvor kjøper du speltmel? Verdt å teste i hvert fall :)

Anonymkode: d3385...868

Mange blir oppblåst at hvetemel. Stort sett alle matbutikker har spelt. Både grov og fin. Bruker fin i pizzabunn og hvitsaus, og grov i rundstykker.

Anonymkode: f3f67...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: kaffe med fløte, smør, MCT-olje og eggeplomme. 

Lunsj: salat med kokt egg, stekte grønnsaker med omelett eller suppe laget på kraft, grønnsaker og fløte. 

Middag; vanlige middager, alltid med halvparten grønnsaker på tallerkenen, ofte viltkjøtt eller selvfisket ørret... Dersom vi har mat som ikke er naturlig med grønnsaker, spiser jeg forrett med salat, råkost eller suppe med grønnsaker. 

Spiser sjelden kveldsmat, men hvis jeg gjør det, er det knekkebrød med leverpostei, agurk og majones. 

Trener 3-4 ganger i uken. 

 

Anonymkode: a0034...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...