Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #1 Skrevet 20. februar 2019 Vi praktisere å be alle så lenge de feirer bursdag, ihvertfall ut ungdomsskolen! Alle jentene/alle guttene i klassen. Min eldste går i 7 klasse, kunne ikke falt meg inn å utelate noen. Ser flere ber bare noen, ei av jentene blir aldri bedt noe sted. Min datter er forøvrig godt likt og blir bedt i alle disse bursdagene, men tenk å være den som aldri blir bedt! Nei, ta alle eller ingen. Er ikke rart det blir som det blir her i verden med mobbing og utestengelse Anonymkode: defb0...fed
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #2 Skrevet 20. februar 2019 Vi ber de ungen vil ha. Heller det enn at han skal ligge å grine på rommet sitt under bursdagen sin. Anonymkode: 44f7e...c7e
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #3 Skrevet 20. februar 2019 Her har de storklasser på skolen, så hele trinnet går i samme klasse. Vi har arrangert bursdag for alle av samme kjønn de første fire årene, men det er begrenset hvor lenge man kan invitere 34 jenter i bursdag. Så fra femte klasse har datteren vår bare invitert de fem hun leker mest med, og det har de fleste andre også. Jeg er helt med på tankegangen din, og er de 15-20 jenter i klassen går det greit, men når de er 34 jenter i klassen blir det litt mye at alle skal be alle altså. Vi har de første årene gått sammen med de som har bursdag samme måned og feiret sammen, vi har også blitt enige på foreldremøte om at det er greit med gaver til 30-50 kr. Men 34 bursdager i året er mye, både for de som skal gå i alle og for dem som skal invitere alle. Noe av poenget, å se hverandres hjem og bli kjent på en tettere måte enn på skolen forsvinner jo også når man er nødt til å feire med 3-6 andre i et leid lokale.... Anonymkode: 447a5...ae3
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #4 Skrevet 20. februar 2019 Ut barneskolen, ja. Tvangsbursdag på ungdomsskolen? Er ikke det veldig voldsomt? Anonymkode: 8d4cb...3ed
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #5 Skrevet 20. februar 2019 Vi slutter med barnebursdag f.o.m. 11 år. Fra da av blir det familiebursdag med kanskje en kamerat eller to samtidig med de voksne. Anonymkode: 13cbc...5b8
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #6 Skrevet 20. februar 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi ber de ungen vil ha. Heller det enn at han skal ligge å grine på rommet sitt under bursdagen sin. Anonymkode: 44f7e...c7e Hvis det er så jævlig for ungene å måtte ha en gjest de ikke egentlig ville invitere, så har dere virkelig en oppdragerjobb å gjøre! Anonymkode: 16138...931
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #7 Skrevet 20. februar 2019 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis det er så jævlig for ungene å måtte ha en gjest de ikke egentlig ville invitere, så har dere virkelig en oppdragerjobb å gjøre! Anonymkode: 16138...931 Vet du, det er sjeldent jeg lar meg provosere over svar jeg får på DIB, men om du tenker at hans angst for mennesker han ikke er trygg på handler om oppdragelse.... lykke til videre, tenker jeg. Anonymkode: 44f7e...c7e
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #8 Skrevet 20. februar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Vet du, det er sjeldent jeg lar meg provosere over svar jeg får på DIB, men om du tenker at hans angst for mennesker han ikke er trygg på handler om oppdragelse.... lykke til videre, tenker jeg. Anonymkode: 44f7e...c7e Da må du kanskje opplyse i innlegget om at det dreier seg om angst, da? Anonymkode: 16138...931
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #9 Skrevet 20. februar 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da må du kanskje opplyse i innlegget om at det dreier seg om angst, da? Anonymkode: 16138...931 Hvorfor det? De som blir bedt vet om det. De som ikke blir bedt er ikke engang venner av barnet. Mitt barn er «han rare sære» som ingen liker. Og det er greit siden han ikke liker noen han heller. Han har sin gjeng som tar han for den han er. De andre snakker han ikke med og da tenker jeg det ikke er noe poeng å be de i bursdag heller Anonymkode: 44f7e...c7e
Fru Banderas Skrevet 20. februar 2019 #10 Skrevet 20. februar 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi praktisere å be alle så lenge de feirer bursdag, ihvertfall ut ungdomsskolen! Alle jentene/alle guttene i klassen. Min eldste går i 7 klasse, kunne ikke falt meg inn å utelate noen. Ser flere ber bare noen, ei av jentene blir aldri bedt noe sted. Min datter er forøvrig godt likt og blir bedt i alle disse bursdagene, men tenk å være den som aldri blir bedt! Nei, ta alle eller ingen. Er ikke rart det blir som det blir her i verden med mobbing og utestengelse Anonymkode: defb0...fed Det er nå faktisk en ganske lang vei fra det å feire det som for mange barn er årets største og viktigste dag, sammen med seks-syv nære venner, til det å mobbe og utestenge andre.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #11 Skrevet 20. februar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvis det er så jævlig for ungene å måtte ha en gjest de ikke egentlig ville invitere, så har dere virkelig en oppdragerjobb å gjøre! Anonymkode: 16138...931 Eller kanskje foreldrene til det andre barnet har en oppdragerjobb å gjøre. Slik var det hvert fall for oss: et barn som ødelagde så godt som alle bursdager med å mobbe, slå og herje. Ingen tilsnakk til hverken barnet eller foreldrene hjalp. Da valgte vi kun å invitere noen. Anonymkode: 31730...3bf
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #12 Skrevet 20. februar 2019 Altså, dette må da være tull, hi? Ut ungdomsskolen? Virkelig? Barna mine på 6 og 8 år er fed up og drittlei barnebursdager. Det er bursdag nesten hver eneste uke - pølser, kaker og godteposer. Det er ikke moro lenger, og eldste trygler om å slippe nesten hver gang. Fra han fyller 10 år, kommer vi kun til å invitere de 4-5 nærmeste. Selvsagt uten å proklamere det for hele verden. Det blir personlig og nært, med pizza og film her hjemme. Enkelt, billig, og ikke minst hyggelig. Anonymkode: 7c8be...a8f
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #13 Skrevet 20. februar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor det? De som blir bedt vet om det. De som ikke blir bedt er ikke engang venner av barnet. Mitt barn er «han rare sære» som ingen liker. Og det er greit siden han ikke liker noen han heller. Han har sin gjeng som tar han for den han er. De andre snakker han ikke med og da tenker jeg det ikke er noe poeng å be de i bursdag heller Anonymkode: 44f7e...c7e Er jo ikke rart de ikke liker han når han ikke vil være i nærheten av dem???? Be dem på bursdag er jo en måte å bli kjent på da. Første steg. Anonymkode: 6d17e...1f0
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #14 Skrevet 20. februar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor det? De som blir bedt vet om det. De som ikke blir bedt er ikke engang venner av barnet. Mitt barn er «han rare sære» som ingen liker. Og det er greit siden han ikke liker noen han heller. Han har sin gjeng som tar han for den han er. De andre snakker han ikke med og da tenker jeg det ikke er noe poeng å be de i bursdag heller Anonymkode: 44f7e...c7e Hvis ikke du vil opplyse om det, så må du tåle slike kommentarer, kan jo ikke bli provosert over det da! Ingen er tankelesere! Anonymkode: 58cfc...f87
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #15 Skrevet 20. februar 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi ber de ungen vil ha. Heller det enn at han skal ligge å grine på rommet sitt under bursdagen sin. Anonymkode: 44f7e...c7e Da har du en spesiell unge, jeg snakker om barn uten diagnose etc. Kan jo bære spesielle unntak Anonymkode: defb0...fed
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #16 Skrevet 20. februar 2019 1 time siden, Fru Banderas skrev: Det er nå faktisk en ganske lang vei fra det å feire det som for mange barn er årets største og viktigste dag, sammen med seks-syv nære venner, til det å mobbe og utestenge andre. Selvfølgelig er det å utestenge å ikke invitere alle på et trinn/i en gruppe? I klassene til mine barn er ca 25, halvparten er jenter og de bes i bursdag alle som en. Og hvor lenge de ønsker å feire det vet ikke jeg, men alle blir bedt til de ikke ønsker mer feiringer Anonymkode: defb0...fed
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #17 Skrevet 20. februar 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis det er så jævlig for ungene å måtte ha en gjest de ikke egentlig ville invitere, så har dere virkelig en oppdragerjobb å gjøre! Anonymkode: 16138...931 Eller ungen har en uoppdaget diagnose, som gjør at hn trives best med en liten feiring, eller ungen vurderer å ikke feire bursdagen, fordi å invitere alle inkluderer mobberen. Dette er tilfelle med mine barn og jeg tar de hensyn jeg må ta, men av og til gjør det vondt i sjelen. Faktum er at jeg ofrer barna eller bryter normer og regler. Anonymkode: 151e0...195
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #18 Skrevet 20. februar 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis det er så jævlig for ungene å måtte ha en gjest de ikke egentlig ville invitere, så har dere virkelig en oppdragerjobb å gjøre! Anonymkode: 16138...931 Nei, foreldrene til de to barna som sparker og slår har en oppdragerjobb å gjøre. Ikke jeg. Så derfor har jeg slått fast at mitt barn skal slippe å be de som utøver vold og mobber andre. Vi skal ha en hyggelig dag, og når de har øvd på å oppføre seg som folk, kan vi vurdere på nytt om de er velkomne i mitt hjem. Ikke et øyeblikk før. Anonymkode: 5a3bf...c20
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #19 Skrevet 20. februar 2019 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig er det å utestenge å ikke invitere alle på et trinn/i en gruppe? I klassene til mine barn er ca 25, halvparten er jenter og de bes i bursdag alle som en. Og hvor lenge de ønsker å feire det vet ikke jeg, men alle blir bedt til de ikke ønsker mer feiringer Anonymkode: defb0...fed Så hvis 6 av 25 er bedt et sted, er alle de andre "utestengt"? Anonymkode: 5a3bf...c20
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #20 Skrevet 20. februar 2019 Ut ungdomsskolen?! Seriøst? Anonymkode: a8b73...389
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2019 #21 Skrevet 21. februar 2019 Her inviterer vi alle av samme kjønn. Alle foreldrene er også tilgjengelig på tlf og hvis et barn ikke oppfører seg og hører på de voksne, blir foreldrene oppringt og må komme og hente barnet. Fungerer flott og alle er fornøyde Anonymkode: f772d...6e6
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 21. februar 2019 #22 Skrevet 21. februar 2019 Å himmel! Ut ungdomsskolen?? Så barnet/ungdommen din får ikke lov til å velge sin egen bursdagsfeiring før h*n er 16 år? Hjelpes, snakk om å overkjøre ungdommen sin. Og trist. Det er en dag de selv bør få bestemme. I alle fall når de er store tenåringer. Her avslutter vi "tvangsinvitasjoner" når barna er fylt 10. Etter det får de bestemme selv. Det er ikke ok å utelate bare noen få, men det har aldri vært noen problem. Ungene ber stort sett de de går sammen med, eller så går de ut og spiser. Mine barn har opplevd å ikke bli bedt i bursdager, og de har selv bedt dem de vil ha i sine. Har aldri hørt verken mine eller andre har klaget på dette.
Tøystykke Skrevet 21. februar 2019 #23 Skrevet 21. februar 2019 Jeg husker godt på ungdomsskolen da de ba "noen", det var en av de "kule gutta i klassen". Jeg likte ham ikke noe særlig, men det var noe med det å ikke bli bedt, imens bestevenninnene dine ble bedt. Det er ikke kult, og ikke greit! Hvis man vil ha "få gjester", får man be alle guttene eller alle jentene.
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 21. februar 2019 #24 Skrevet 21. februar 2019 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis det er så jævlig for ungene å måtte ha en gjest de ikke egentlig ville invitere, så har dere virkelig en oppdragerjobb å gjøre! Anonymkode: 16138...931 Feil! De barna som aldri kan oppføre seg, og som alltid ødelegger bursdagen, de har selv foreldre. Og det er dem som har feilet her. Jeg er en av dem som alltid måtte ha alle. Og hun ene ødela ALLE bursdagene! Hun skapte intriger, var fysisk slem, hoiet og skrek. Hun tok hele selskapet, hver gang. Så jeg har stort sett ingen gode minner fra mine bursdager. Det er en fin tanke å inkludere alle, men i praksis er det ikke alltid like vellykket.
sug lut Skrevet 21. februar 2019 #25 Skrevet 21. februar 2019 25 minutter siden, Tøystykke skrev: Jeg husker godt på ungdomsskolen da de ba "noen", det var en av de "kule gutta i klassen". Jeg likte ham ikke noe særlig, men det var noe med det å ikke bli bedt, imens bestevenninnene dine ble bedt. Det er ikke kult, og ikke greit! Hvis man vil ha "få gjester", får man be alle guttene eller alle jentene. Men hvorfor skulle han be deg? Var dere venner? Tilbrakte dere tid sammen utenom skolen frivillig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå