Gå til innhold

Hvor lenge må man be alle i bursdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Nyttårs barn skrev:

Hvis det er 11 jenter i klassen så er det vel mulig å invitere dem hjem. Forstår det sånn at du har jente. Det er dessuten garantert noen det ikke passer for mest sannsynlig blir det færre.

Går an å lage pizzafest hjemme. Dere kan lage ferdig små bunner og sette frem fyll, så kan de stæsje sin egen pizza med det fyllet de vil. Det hadde garantert slått an.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så dere har ikke verken anledning til eller råd til  ikke ha bursdag for 11 jenter hjemme eller på skolen, men kino og ut og spise for 6 stk går heelt fint?

Du som har et barn med handicap bør vel håpe at du er den eneste foreldren som tenker slik, ellers kan det bli en sår skoletid for dette barnet...

Anonymkode: bde73...fd1

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Så dere har ikke verken anledning til eller råd til  ikke ha bursdag for 11 jenter hjemme eller på skolen, men kino og ut og spise for 6 stk går heelt fint?

Du som har et barn med handicap bør vel håpe at du er den eneste foreldren som tenker slik, ellers kan det bli en sår skoletid for dette barnet...

🤦🏼‍♀️

Og enda en gang hoppet du glatt over klassefesten vi skal ha.. hva skal jeg si....

Godt du er selektiv når du skal «argumentere» da...

Anonymkode: 7d9da...876

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

🤦🏼‍♀️

Og enda en gang hoppet du glatt over klassefesten vi skal ha.. hva skal jeg si....

Godt du er selektiv når du skal «argumentere» da...

🤦‍♀️

Men klassefest er ikke det samme som bursdag! 

Å bli ekskludert fra bursdag sårer mye, uansett hvor mange klassefester det blir arrangert! 

Anonymkode: 0409e...3cc

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

🤦‍♀️

Men klassefest er ikke det samme som bursdag! 

Å bli ekskludert fra bursdag sårer mye, uansett hvor mange klassefester det blir arrangert! 

Anonymkode: 0409e...3cc

I give up.

ha en fin kveld videre 👌🏻

Skrevet

Med mindre barnet som har bursdag har en eller annen form for sosial angst ber man alle av samme kjønn. Og dersom man av særskilte grunner har barn som må bare ha 4-5gjester gjør man det i all stillhet. 

Helt greit når man argumenterer med at det må da være ok at ikke alle blir bedt til alle. Men hva med det barnet som da aldri blir bedt til noen? Vi foreldre har et ansvar her mener jeg då lenge barna går på barneskolen!

Skrevet
20 timer siden, sug lut skrev:

Nei, men de har heller ikke blitt bedt til alle. Og deres bursdag er ikke et virkemiddel for sosial utjevning. 

Så greit å være så empatiløs... helt greit at ikke alle blir bedt til alle. Men det vil mest sannsynlig være et eller flere barn på trinnet som aldri blir bedt i bursdag, og det er ikke greit! Og der har du som forelder et ansvar! Og bursdag er et virkemiddel for inkludering og sosialt fellesskap - eller i ditt tilfelle enda en arena der barn kjenner på ekskludering og utenforskap.

Skrevet
22 timer siden, sug lut skrev:

Nei, men de har heller ikke blitt bedt til alle. Og deres bursdag er ikke et virkemiddel for sosial utjevning. 

De som ikke blir bedt til dere, er sikkert bare glad til for å slippe å finne på unnskyldninger, for å ikke komme hjem til noen som har en så ræva mamma

Anonymkode: 86248...cc8

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De som ikke blir bedt til dere, er sikkert bare glad til for å slippe å finne på unnskyldninger, for å ikke komme hjem til noen som har en så ræva mamma

Og der kom personangrepet. Har ventet lenge nå, men her kom det. Dette tror jeg du gledet deg til 👌🏻

Skrevet

Veldig enkelt å si at "vi inviterer bare de ungene liker best, og så forventer de ikke selv å bli invitert til alle". Problemet er bare at det gjerne er det barnet som oftest blir ekskludert som deretter inviterer hele klassen, også de som ikke inviterte tilbake. Det barnet står ikke i noen posisjon til å ekskludere noen.

...Og så kommer bare 1/3 fordi de andre ikke gidder.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Veldig enkelt å si at "vi inviterer bare de ungene liker best, og så forventer de ikke selv å bli invitert til alle". Problemet er bare at det gjerne er det barnet som oftest blir ekskludert som deretter inviterer hele klassen, også de som ikke inviterte tilbake. Det barnet står ikke i noen posisjon til å ekskludere noen.

...Og så kommer bare 1/3 fordi de andre ikke gidder.

Jeg skrev det med å be de han liker og ikke forvente å bli bedt tilbake 

mener du helt oppriktig at mitt barn (og andre barn som har det sånn) skal ha en kjip bursdag for å tekkes andre? Eller ikke ha bursdag i det hele tatt? Mener du det helt oppriktig? Det er _alltid_ noen som inviterer alle absolutt hele tiden så det finnes ikke et eneste barn i klassen her som alltid blir utelatt. 

Anonymkode: ef82c...317

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og der kom personangrepet. Har ventet lenge nå, men her kom det. Dette tror jeg du gledet deg til 👌🏻

Har jeg?

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skrev det med å be de han liker og ikke forvente å bli bedt tilbake 

mener du helt oppriktig at mitt barn (og andre barn som har det sånn) skal ha en kjip bursdag for å tekkes andre? Eller ikke ha bursdag i det hele tatt? Mener du det helt oppriktig? Det er _alltid_ noen som inviterer alle absolutt hele tiden så det finnes ikke et eneste barn i klassen her som alltid blir utelatt. 

Anonymkode: 

Hit har vi altså kommet i samfunnet..  trist.

Ja det forventer jeg, fordi prinsen/prinsessa di trenger å lære seg at verden ikke kretser rundt dem, heller ikke på bursdagen deres. Og at noen ting gjør vi fordi det er rett, og medmennesklig. Og at det er nettopp det som skiller oss fra apene.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hit har vi altså kommet i samfunnet..  trist.

Ja det forventer jeg, fordi prinsen/prinsessa di trenger å lære seg at verden ikke kretser rundt dem, heller ikke på bursdagen deres. Og at noen ting gjør vi fordi det er rett, og medmennesklig. Og at det er nettopp det som skiller oss fra apene.

Nei det kretser ikke rundt han i det hele tatt.  Derfor har vi hatt 6 bursdager hvor han har sitti på rommet mens vi voksne har ordna bursdag. Fordi vi har tenkt han kan ta seg sammen! Men vet du... det er ikke så lett det bestandig! Det går ikke for han, det. Og ikke kall ungen min for prins. 

Anonymkode: ef82c...317

Skrevet

Tusen takk for svar, vi ber alle jentene i klassen i år,men når du fyller 12, kan hun heller få be de hun vil.

takk for alle svar

Anonymkode: ff763...f61

Skrevet

Men når hun fyller 12, ikke du :P 

Anonymkode: ff763...f61

Skrevet
På 19.2.2019 den 21.19, Anonym bruker skrev:

Shit, månen be alle så lenge? 😱

Min er 6 år og skolegutt til høsten. Må vi be alle 25 i bursdag de neste årene? Eller går det an å kun ha de han er venn med?

Ikke alle 25, men jeg synes du skal be alle guttene. Sønnen min har en gutt i klassen med sosiale utfordringer pga ADHD. Dersom det var slik at alle kun inviterte dem de lekte med, hadde han blitt eksludert hver gang. Han er en veldig sensitiv og det hadde vært utrolig trist for han. 

Anonymkode: 8b01c...3e1

Skrevet
22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi hadde bursdagsselskap for vår yngste forrige helg. Han ble syv år, og inviterte ca 30 barn. Vi hadde leid lokale til dette, og det koster svært lite. Her kan man også låne trinnarealet på skolen gratis til bursdagsfeiring. Kanskje det er muligheten hos dere også? Evnt gymsalen? 

Det er heller ikke noe problem å ha utebursdag på vinteren. Lag en leirplass i skogen med bål og aktiviteter, akedag i nærmeste bakke osv. Det er mange ting man kan gjøre i stedet for å ha 25 barn hjemme,og jeg synes du kommer med dårlige unnskyldninger her. 

Anonymkode: c05a4...c94

Å leie et lokale for å feire en 7-års dag har jeg aldri hørt om før. Det er heller ikke utelukkende problemfritt å ha ansvar for 25 barn i den alderen, når man drar alle med til skogs for å feire bursdag. Man kan riktignok spør foreldre om de kan være med, men det kan man jo ikke forvente. 

Anonymkode: 37c11...127

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ikke alle 25, men jeg synes du skal be alle guttene. Sønnen min har en gutt i klassen med sosiale utfordringer pga ADHD. Dersom det var slik at alle kun inviterte dem de lekte med, hadde han blitt eksludert hver gang. Han er en veldig sensitiv og det hadde vært utrolig trist for han. 

Anonymkode: 8b01c...3e1

Ja det tenker jeg og liksom er «innafor». 

Hele hurven skal inviteres på klassefest istede da det er enklere praktisk gjennomførbart på vår/sommer. Da trenger de ikke en gang å ha med seg gaver 😁 

Steller da istand pølser, burgere, godt og kaker :) Det er jo egentlig akkurat som ennbursdag bare uten gaver 👌🏻

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...