Gå til innhold

Hvor lenge må man be alle i bursdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vårt barn fyller 11 år  i Mars, og ønsker og be kun noen få, de er 25 i klassen , 14 gutter og 11 jenter, barnet ønsker og be 3 gutter og 2 jenter med på kino og pizza , er dette greit? eller synes dere bare jentene ut barneskolen, går helt fint det også har hun sagt,men hun synes det hadde vert hyggelig og gått på kino og ta en pizza etterpå, har jo ikke råd til det når det er 11 jenter,da blir bursdagen hjemme .

Hva tenker dere og når begynte barnet deres og be kun noen ?

Anonymkode: ff763...f61

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra og med 5.klasse her vi bor, men en del praktiserer 10 år som siste gang.

Anonymkode: 73776...ed1

Skrevet

Fra 11-12 år er ok, her vi bor. 

Anonymkode: 1723a...c80

Skrevet

Shit, månen be alle så lenge? 😱

Min er 6 år og skolegutt til høsten. Må vi be alle 25 i bursdag de neste årene? Eller går det an å kun ha de han er venn med?

Anonymkode: 7d9da...876

Skrevet

Det må du ikke noen gang. Det er din/barnets bursdag, dere inviterer til enhver tid nøyaktig hvem dere vil.

Skrevet
Akkurat nå, sug lut skrev:

Det må du ikke noen gang. Det er din/barnets bursdag, dere inviterer til enhver tid nøyaktig hvem dere vil.

Puh 😌 Dagens lykke 😅

Januarbarn... hadde blitt mange kids her inne i det lille huset vårt! Hans lille avd i bhg har kun vært 8 barn + han. Og de klart jaggu å sette huset på hodet de 😅 Fine unger da. Men jeg kjenner at noenåtyve av de her blir i knappeste laget 😅

Skrevet
1 minutt siden, sug lut skrev:

Sier du det på foreldremøtet også, når "alle andre" mener at man skal be alle av samme kjønn i klassen? 

Anonymkode: 3f327...535

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sier du det på foreldremøtet også, når "alle andre" mener at man skal be alle av samme kjønn i klassen? 

Anonymkode: 3f327...535

Selvfølgelig. 

Skrevet
8 minutter siden, sug lut skrev:

Selvfølgelig. 

Har noen av dine barn opplevd å aldri bli bedt i bursdag  til noen i klassen?

Anonymkode: 86248...cc8

Skrevet

Her jeg bor er det forventet at man ber alle av samme kjønn ihvertfall til de blir 10 år, men de fleste gjør det ut barneskolen faktisk.

Det er det med å bygge klassemiljø, inkludere alle, bli kjent på hjemmebane osv. Det er ingen tvil om at det er positivt for klassemiljøet å komme hjem til hverandre, se hvor alle bor, se rommet, foreldrene, kjæledyrene osv, det gir barna nye ting å snakke om og de blir kjent med hverandre på en annen måte enn bare på skolen.

Anonymkode: 1d542...236

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har noen av dine barn opplevd å aldri bli bedt i bursdag  til noen i klassen?

Anonymkode: 86248...cc8

Nei, men de har heller ikke blitt bedt til alle. Og deres bursdag er ikke et virkemiddel for sosial utjevning. 

Skrevet

Luten har vel rett i at man aldri MÅ invitere alle. Hos oss har allikevel normen vært at alle inviterer alle ut barneskolen. Noen inviterer alle av samme kjønn, noen inviterer alle i klassen, de fleste inviterer altså alle som tilhører en «naturlig gruppe». 

Skrevet

For det sosiale da, blir det mer naturlig for oss iallefall å ha en klassefest på sommeren. Da kan vi være ute istede. Vi har rett og slett ikke plass til 25 barn her inne hos oss.. begge ungene våre er vinterbarn..

Skrevet

Barn i 3. og 6.klasse, her bes fremdeles enten alle av samme kjønn eller hele klassen - og sånn gjør heldigvis alle de andre i deres klasser også 😊 

Anonymkode: f93c5...54e

Skrevet

Alle inviterer alle? Galskap. Gjør det som passer for dere, men ikke utelat en elle to.

Det kunne for øvrig ikke falle meg inn å ha bursdag hjemme uansett antall. 

Anonymkode: e22d8...4fd

Skrevet

Jeg synes man bør be alle av samme kjønn så lenge de er på barneskolen. Sannsynligheten er stor for at det i en klasse vil være et barn som ALLTID er i gruppen som ikke blir bedt - i alles bursdager. Jeg har tre barn, er alene med dem, og har ikke så stor plass. Likevel har vi greid å gjennomføre mange koselige bursdager her! Slitsomt er det også, selvfølgelig, men det er jo bare noen timer☺

Anonymkode: a808a...2c4

Skrevet

Normen er å invitere alle barna av samme kjønn i klassen, i hvert til de er 10-11 år, og som oftest ut barneskolen. Det er gode grunner for dette. Dere kan selvsagt gjøre det annerledes, men dere fremstår da som lite inkluderende og kjipe.

Anonymkode: e6a30...2f3

Skrevet

Her vi bor inviterer mange alle gutter/jenter eller rett og slett alle i klassen ut barneskolen. Det synes jeg er flott. Det er mye som skjer fra 10 årsalderen og utover og det er gull å møtes på slike arenaer.

Men jeg ser jo at mange ikke inviterer til feiring, så da tenker jeg at de kanskje kun inviterer de beste vennen på noe.

Ungdomskolebarn har jeg foreløpig ikke, men da blir det nok en forandring.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Normen er å invitere alle barna av samme kjønn i klassen, i hvert til de er 10-11 år, og som oftest ut barneskolen. Det er gode grunner for dette. Dere kan selvsagt gjøre det annerledes, men dere fremstår da som lite inkluderende og kjipe.

Anonymkode: e6a30...2f3

Nå ser jeg ikke om du har sett mitt tidligere innlegg, men bare for å ha nevnt det: begge barna våre er født på vinteren. Så å ha 25 unger her inne blir det rett og slett ikke plass til her. Men en klassefest her på sommeren hvor de og kan være ute løser en del :)

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå ser jeg ikke om du har sett mitt tidligere innlegg, men bare for å ha nevnt det: begge barna våre er født på vinteren. Så å ha 25 unger her inne blir det rett og slett ikke plass til her. Men en klassefest her på sommeren hvor de og kan være ute løser en del :)

Vi hadde bursdagsselskap for vår yngste forrige helg. Han ble syv år, og inviterte ca 30 barn. Vi hadde leid lokale til dette, og det koster svært lite. Her kan man også låne trinnarealet på skolen gratis til bursdagsfeiring. Kanskje det er muligheten hos dere også? Evnt gymsalen? 

Det er heller ikke noe problem å ha utebursdag på vinteren. Lag en leirplass i skogen med bål og aktiviteter, akedag i nærmeste bakke osv. Det er mange ting man kan gjøre i stedet for å ha 25 barn hjemme,og jeg synes du kommer med dårlige unnskyldninger her. 

Anonymkode: c05a4...c94

Skrevet

Man må ingen verdens ting. Jeg har et barn som ikke liker folk, som ikke ønsker huset fullt. Han har sin lille kjerne som han trives med og det er de som blir invitert. Han er dog innforstått med at han ikke kan forvente å bli invitert til alle andre når han ikke ber igjen, men det er helt greit for han. Så fra 4.klasse kutta vi ut alle og ba de han trivdes med.

Anonymkode: ef82c...317

Skrevet

Hos oss er det vanlig å invitere alle jentene / guttene frem til 4 klasse, i 5 klasse har vi hele klassen å i 6 og 7 klasse inviteres de nærmeste vennene 🙂

Anonymkode: 44222...7f1

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi hadde bursdagsselskap for vår yngste forrige helg. Han ble syv år, og inviterte ca 30 barn. Vi hadde leid lokale til dette, og det koster svært lite. Her kan man også låne trinnarealet på skolen gratis til bursdagsfeiring. Kanskje det er muligheten hos dere også? Evnt gymsalen? 

Det er heller ikke noe problem å ha utebursdag på vinteren. Lag en leirplass i skogen med bål og aktiviteter, akedag i nærmeste bakke osv. Det er mange ting man kan gjøre i stedet for å ha 25 barn hjemme,og jeg synes du kommer med dårlige unnskyldninger her. 

Anonymkode: c05a4...c94

Så du velger å heller fokusere på mine «dårlige unnskyldninger» enn å si noe som helst om at vi skal ha klassefest på sommeren? Takk for den liksom 😅

vi har hverken mulighet eller råd til å leie. Vi har to barn hvorav det ene er handikappet. Vi kunne selvsagt etterlatt henne hjemme alene og gått ut med resten av hurven i bursdagsfeiring i januar i snøen. Eller er dette og en «dårlig unnskyldning»?

nå ble jeg glad for at jeg (sansynligvis) ikke trenger å forholde meg til deg utenom akkurat her og nå.

hele klassen til de begge er hjertelige velkomne hit når vår og sommer kommer. Da steller vi istand grillen og tar frem fotball, målene og lekene, HURRA! 😁

Skrevet

De bør be alle jentene/guttene så lenge de feirer bursdag. Tenk å være den som aldri blir bedt...??

Anonymkode: 3896f...0dc

Skrevet

Hvis det er 11 jenter i klassen så er det vel mulig å invitere dem hjem. Forstår det sånn at du har jente. Det er dessuten garantert noen det ikke passer for mest sannsynlig blir det færre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...