Gå til innhold

‘Ste’foreldre og henting i barnehagen


Mangomann

Anbefalte innlegg

Hei, Har delt foreldreansvar med barnemor. Lurer litt på dette med foreldresamarbeid.

hun har fått seg ny type, 3-4mnd siden. Hun informerte meg ikke om at barnet vårt var introdusert/omgikk han på daglig basis. Fikk vite det av sønnen vår (snart 4år)

han (Nytypen) har begynt å hente barnet vårt i barnehagen. Dette er noe jeg har fått med meg via «Mykid» appen.

har snakket til henne flere ganger om å kommunisere/fortelle om slike ting i det minste. Dro henne med på mekling for å få ‘’pusset opp’’ i foreldresamarbeidet. men det har ikke hatt noe effekt. 

For hver situasjon som oppstår, så avskyr jeg henne mer og mer. Å visst jeg konfronterer henne på en normal måte, så glefser hun tilbake.

Har jeg grunn til å være litt oppgitt?

takk for innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glefsing er vel ikke akkurat innafor.
Henting i barnehagen synes jeg kanskje egentlig ikke at er noe du har noe med, så lenge han kan hjelpe mor med henting må vel det være helt greit? Kanskje bedre at han henter dersom han har kortere vei fra jobb, og at mor da kan begynne på middagen, og dermed få mindre stress på ettermiddagene.

Kan det henne at mor har hatt denne typen litt lenger enn du vet om, og at hun gradvis har introdusert han for barnet?

Kan virke som du har litt grunn til å være oppgitt pga dårlig samarbeid.

Anonymkode: 6a253...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er mor som har barnet så har du ingenting med å blande deg oppi hvem som henter barnet. Akkurat som at mor ikke har noe med om du hadde hatt kjæreste som passet barnet litt når det er din helg.

Anonymkode: e6016...d90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når det er mor som har barnet så har du ingenting med å blande deg oppi hvem som henter barnet. Akkurat som at mor ikke har noe med om du hadde hatt kjæreste som passet barnet litt når det er din helg.

Anonymkode: e6016...d90

Jo, det er da normalt å kommunisere om slike ting.

Anonymkode: 1b25b...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Glefsing er vel ikke akkurat innafor.
Henting i barnehagen synes jeg kanskje egentlig ikke at er noe du har noe med, så lenge han kan hjelpe mor med henting må vel det være helt greit? Kanskje bedre at han henter dersom han har kortere vei fra jobb, og at mor da kan begynne på middagen, og dermed få mindre stress på ettermiddagene.

Kan det henne at mor har hatt denne typen litt lenger enn du vet om, og at hun gradvis har introdusert han for barnet?

Kan virke som du har litt grunn til å være oppgitt pga dårlig samarbeid.

Anonymkode: 6a253...0d9

Enig i denne.

Anonymkode: 1b25b...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når det er mor som har barnet så har du ingenting med å blande deg oppi hvem som henter barnet. Akkurat som at mor ikke har noe med om du hadde hatt kjæreste som passet barnet litt når det er din helg.

Anonymkode: e6016...d90

Har jeg sagt at jeg har blandet meg? Skjønner hva du mener, absolutt. Men nå er det foreldresamarbeidet det går ut over. Vet hva jeg har rett til, og ikke rett til. Aldri blandet meg i hva hun gjør med hvem. 

Skader vell ikke å si ifra når det er noe viktig som omhandler barnet?

Endret av Mangomann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Glefsing er vel ikke akkurat innafor.
Henting i barnehagen synes jeg kanskje egentlig ikke at er noe du har noe med, så lenge han kan hjelpe mor med henting må vel det være helt greit? Kanskje bedre at han henter dersom han har kortere vei fra jobb, og at mor da kan begynne på middagen, og dermed få mindre stress på ettermiddagene.

Kan det henne at mor har hatt denne typen litt lenger enn du vet om, og at hun gradvis har introdusert han for barnet?

Kan virke som du har litt grunn til å være oppgitt pga dårlig samarbeid.

Anonymkode: 6a253...0d9

Hun glefser visst jeg sier ifra om noe. Selvom jeg prøver å være 100% saklig å ta ting opp på en pen måte. 

Hun har ikke gradvis introdusert han for barnet. Hun mente vi måtte vente minst 2mnd før vi introduserte barnet for en ny partner. (Sa hun når Vi gikk fra hverandre)

Jeg synes det er aaalt for tidlig.

nå har det seg til at hun har hoppet fra forhold til forhold. Lengste hun har vært singel, er 4mnd. Å synes hun stresser litt mye med å komme seg bort fra singel-livet.

Men er ferdig med den saken, synes det er fint at barnet vår har en extra å forholde seg til. Han virker grei og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mor bestemmer når hun vil introdusere ny mann for ungen.  Så lenge mor har informert bhg at hun har gitt tillatelse til han henter er det greit. 

Har mor dagligomsorg? 

Anonymkode: 19860...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mor bestemmer når hun vil introdusere ny mann for ungen.  Så lenge mor har informert bhg at hun har gitt tillatelse til han henter er det greit. 

Har mor dagligomsorg? 

Anonymkode: 19860...9ea

Jeg skjønner det. Vi har delt foreldreansvar. Alt er fordelt iforhold til ungen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mangomann skrev:

Jeg skjønner det. Vi har delt foreldreansvar. Alt er fordelt iforhold til ungen. 

Det er forskjell på foreldreansvar og dagligomsorg. 

Bor barnet fast hos mor eller delt bosted? Bor barnet mest hos mor har hun daglig omsorg. 

Foreldreansvar sier bare at begge foreldre skal bli informert i bhg saker, skole ect. Skal få si sin meining ved flytting til annen kommune ect. 

 

Anonymkode: 19860...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg får fnatt av foreldre som er mer opptatt av egne behov, enn barnets. Introdusere ny partner etter få mnd, er latterlig. 

Anonymkode: c2536...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hadde satt pris på å bli informert om en «ny» voksenperson skulle omgåes med mitt lille barn på hverdagbasis. Og utføre mamma/pappa oppgaver. 

Anonymkode: 4f051...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På 19.2.2019 den 14.44, Mangomann skrev:

Har jeg sagt at jeg har blandet meg? Skjønner hva du mener, absolutt. Men nå er det foreldresamarbeidet det går ut over. Vet hva jeg har rett til, og ikke rett til. Aldri blandet meg i hva hun gjør med hvem. 

Skader vell ikke å si ifra når det er noe viktig som omhandler barnet?

Når ble det viktig om det at mor,kjæresten eller Elvis som henter ungen i barnehagen?? Det har jo ingenting for deg å si! Skjønner godt at mor ikke infomerer om.det. Du virker som en kontrollfrik som prøver å finne noe å krangle om!

Anonymkode: 664d8...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...