Anonym bruker Skrevet 18. februar 2019 #26 Skrevet 18. februar 2019 Hadde bedt alle guttene i klassen og spurt rundt allergier ol., så hadde det med halal kommet på opppfordring, regner jeg med. Har ingen muslimer i klassen her og et fåtall på skolen så det er aldri tema, men hadde naturligvis gjort en liten ekstrainnsats for å tilfredsstille alle gjestene. Å plukke noen fra klassen er derimot helt uaktuelt. Anonymkode: af894...d51
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2019 #27 Skrevet 18. februar 2019 Tusen takk for alle svar Gutten vår trenger ekstra trygghet, så for han hadde det ikke blitt en koselig bursdag hvis han skulle bedt alle i klassen, så blir de 5, + 5 fra bhg som går på en annen skole + 4 som går siste året i bhg Anonymkode: 026b3...1e0
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2019 #28 Skrevet 18. februar 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for alle svar Gutten vår trenger ekstra trygghet, så for han hadde det ikke blitt en koselig bursdag hvis han skulle bedt alle i klassen, så blir de 5, + 5 fra bhg som går på en annen skole + 4 som går siste året i bhg Anonymkode: 026b3...1e0 Hadde det vært å be de 4/5 fra klassen og thats it hadde det vært en ting, fortsatt ikke Ok i mine øyne. Men når det bes 5 fra annen skole og 4 bhg unger istedenfor da ber du jo om å få en unge som faller helt utenfor sosialt... du ødelegger for ungen din og for klassa. Tragisk! Det er jo pga slik oppførsel det blir utestengning i klasser, nå er det DU som står for det her. Anonymkode: bdbbe...5ee
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2019 #29 Skrevet 18. februar 2019 1 minute ago, Anonym bruker said: Hadde det vært å be de 4/5 fra klassen og thats it hadde det vært en ting, fortsatt ikke Ok i mine øyne. Men når det bes 5 fra annen skole og 4 bhg unger istedenfor da ber du jo om å få en unge som faller helt utenfor sosialt... du ødelegger for ungen din og for klassa. Tragisk! Det er jo pga slik oppførsel det blir utestengning i klasser, nå er det DU som står for det her. Anonymkode: bdbbe...5ee det må du gjerne mene, men dette er jeg helt uenig i. Anonymkode: 026b3...1e0
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2019 #30 Skrevet 18. februar 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for alle svar Gutten vår trenger ekstra trygghet, så for han hadde det ikke blitt en koselig bursdag hvis han skulle bedt alle i klassen, så blir de 5, + 5 fra bhg som går på en annen skole + 4 som går siste året i bhg Anonymkode: 026b3...1e0 Det du kommer med her er bare dårlige unnskyldninger, og en oppskrift for dårlig klassemiljø. Hva sier du hvis det er ditt barn som kommer til å bli utelatt fra bursdag etter bursdag? Anonymkode: 56819...b44
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2019 #31 Skrevet 18. februar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: det må du gjerne mene, men dette er jeg helt uenig i. Anonymkode: 026b3...1e0 Ja det er klart du er det. Folk ser jo tydeligvis ikke slik selv, ellers hadde de vel ikke oppført seg slik. Når tenker du gutten skal bli en del av denne klassa? Og ikke henge igjen i bhg og venner derfra? Dette er å investere i framtida til gutten din. DU som forelder har jo et ansvar i å sosialisere og hjelpe å knytte bånd. Det du gjør er det totalt motsatte. Du ser det sikkert om noen år, men da er det jo for sent. Anonymkode: bdbbe...5ee
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2019 #32 Skrevet 19. februar 2019 6 hours ago, Anonym bruker said: Det du kommer med her er bare dårlige unnskyldninger, og en oppskrift for dårlig klassemiljø. Hva sier du hvis det er ditt barn som kommer til å bli utelatt fra bursdag etter bursdag? Anonymkode: 56819...b44 både jeg og barnet er klar over hva som kan skje,men dette synes han er greit. da han har de 5 guttene i klassen + de andre 5 i bhg og de 4 fra bhg begynner på samme skole til høsten, så han har mange venner Anonymkode: 026b3...1e0
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2019 #33 Skrevet 19. februar 2019 På 17.2.2019 den 17.48, Anonym bruker skrev: For det går ikke an å f.eks. spør foreldrene til guttene hvor du kan kjøpe halalkjøtt eller finne ut av det selv? Å invitere noen til en bursdag men samtidig be de ha med maten selv er jo absolutt ikke greit. Tanken kunne aldri en gang slått meg.. Min tanke er at selv om ikke barnet mitt leker med alle i klassen så skal alle inkluderes. Å ekskludere noen kan være sårende. Selv om ikke ditt barn leker med noen i klassen så kan det være noen du inviterer som leker med noen av de du ikke inviterer. Og så er det jo slik at barn en dag leker med Ola og neste dag ser at Knut gjør noe gøy og vil leke med han osv. Anonymkode: ee585...a3d Signerer denne! Du inviterer alle og slik inkluderer alle og lager også alternativ halal mat. Ved å utelate noen barn så skapes bare større ekskludering. Anonymkode: 3ef65...4fd
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2019 #34 Skrevet 19. februar 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: både jeg og barnet er klar over hva som kan skje,men dette synes han er greit. da han har de 5 guttene i klassen + de andre 5 i bhg og de 4 fra bhg begynner på samme skole til høsten, så han har mange venner Anonymkode: 026b3...1e0 Stakkars gutten din. Å si at en syvåring er inneforstått med den mulige konsekvensen i et lengre perspektiv er jo bare ansvarsfraskrivelse fra din side. Selv om dere har «snakket» om dette. En gutt som ikke kan være trygg med medelevene sine, en gutt som liksom skal ha masse venner i lavere klassetrinn og på andre skoler, dette kommer jo ikke til å ende bra for ditt barns sosiale utvikling. Kanskje ikke hvis han allerede sliter litt med dette, slik du framstiller det. Han kommer til å føle seg utenfor både i og utenfor egen klasse på sikt. Istedenfor å ta initiativ og gjøre en innsats for at han skal være en del av klassen, så gjør du det stikk motsatte. Anonymkode: e283c...a2d
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2019 #35 Skrevet 19. februar 2019 Jada, din gutt er utrygg, HI. Og han er kanskje ikke den eneste. Så er din gutt så heldig at han har 4-5 gutter i klassen han føler seg trygg på. Sånn er det kanskje ikke for et par av de andre små guttene som også er usikre. Ved å fastholde på at bare noen få inviteres, øker du sjansen for at noen barn ALDRI får komme i bursdag, fordi de ikke har noen andre nære venne ri klassen. Jeg begriper ikke at ikke foreldre kan tenke ørlite granne lengre enn ti sitt eget barns korte nese og vise litt storsinn. Anonymkode: 399f6...068
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2019 #36 Skrevet 19. februar 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: både jeg og barnet er klar over hva som kan skje,men dette synes han er greit. da han har de 5 guttene i klassen + de andre 5 i bhg og de 4 fra bhg begynner på samme skole til høsten, så han har mange venner Anonymkode: 026b3...1e0 Du tenker at en 7-åring er moden nok til å forstå en sånn beslutning? Du føler ikke noe ansvar for å skape et godt og inkludrende klassemiljø, for alle, ikke bare for din sønn? Hvorfor spurte du du om det var greit, når du allerede hadde bestemt deg? Anonymkode: 56819...b44
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2019 #37 Skrevet 19. februar 2019 Helt innafor når du ber mindretallet. Jeg hadde servert hamburger og vil de ikke spise det så får de være sultne. Anonymkode: 0ef38...02d
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2019 #38 Skrevet 19. februar 2019 1 hour ago, Anonym bruker said: Helt innafor når du ber mindretallet. Jeg hadde servert hamburger og vil de ikke spise det så får de være sultne. Anonymkode: 0ef38...02d takk, er enig i dette. Ja blir hamburger og chips Anonymkode: 026b3...1e0
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #39 Skrevet 20. februar 2019 16 timer siden, Anonym bruker skrev: takk, er enig i dette. Ja blir hamburger og chips Anonymkode: 026b3...1e0 Uff, det er slike mødre som deg som ødelegger for både egne og andres barn. Tragisk! Fikk du så dårlig oppdragelse selv altså? Anonymkode: bdbbe...5ee
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #40 Skrevet 20. februar 2019 På 19.02.2019 den 6.53, Anonym bruker skrev: både jeg og barnet er klar over hva som kan skje,men dette synes han er greit. da han har de 5 guttene i klassen + de andre 5 i bhg og de 4 fra bhg begynner på samme skole til høsten, så han har mange venner Anonymkode: 026b3...1e0 Barnet ditt er ikke klar over det, nei. Han er førsteklassing og forstår ikke konsekvensen av dette i det hele tatt. Anonymkode: f27d7...30e
MarshOfDecay Skrevet 20. februar 2019 #41 Skrevet 20. februar 2019 Nå har jeg ikke lest alt, men kan du ikke ha to bursdager? Én med de fra barnehagen og én med alle guttene i klassen? Dersom alle velger ikke å invitere en del av guttene/jentene i klassen til bursdag, kan det faktisk være et barn som aldri blir invitert ... Smak litt på den. Hva om det var ditt barn som tilfeldigvis alltid var i gruppen som ikke blir invitert?
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #42 Skrevet 20. februar 2019 1 time siden, MarshOfDecay skrev: Nå har jeg ikke lest alt, men kan du ikke ha to bursdager? Én med de fra barnehagen og én med alle guttene i klassen? Dersom alle velger ikke å invitere en del av guttene/jentene i klassen til bursdag, kan det faktisk være et barn som aldri blir invitert ... Smak litt på den. Hva om det var ditt barn som tilfeldigvis alltid var i gruppen som ikke blir invitert? Men det er sjelden noen blir utelatt hver gang helt uten grunn altså. Anonymkode: 0ef38...02d
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #43 Skrevet 20. februar 2019 Inviter alle guttene i klassen. Du trenger ikke lage noe halal, dersom du har gjester som ikke kan spise vanlig mat bør de ta med selv. Anonymkode: bd6a2...71d
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #44 Skrevet 20. februar 2019 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men det er sjelden noen blir utelatt hver gang helt uten grunn altså. Anonymkode: 0ef38...02d Joda. Det blir ofte klikker i skoleklasser, og for den gutten (eller jenta) som ikke er sentral i noen av klikkene kan det LETT bli sånn at han aldri får komme i bursdag. Eller at han kanskje bare blir bedt i en eller to i årdet, mens de andre stadig får komme til hverandre. Bursdager blir alltid snakket om på skolen, bursdager er alltid stas, og hvis du ikke får vondt i hjertet av å se for deg den lille syvåringen som med klump i magen stadig må høre de andre fortelle om fellesskap de er med i, men som han selv ikke får ta del, så mener jeg du grenser til å være både slem og dum - i hvert fall én av delene. Anonymkode: 399f6...068
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå