GÃ¥ til innhold

Barnevernet er korrupte!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, for oss som har familie som jobber i barnevernet, så vet vi at det kan være mye der som ikke tåler dagens lys, dessverre. Men korrupte folk finner man i alle yrker, barnevernet er ikke noe unntak.

Anonymkode: f6546...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff skremmende å høre eksemplene hans. Jeg har god erfaring med BV å mistet aldri omsorgen for barnet mitt,men skremmende å høre hvordan det kanskje hadde gått om fikk en annen saksbehandler.

Anonymkode: 3f23f...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer nok at sakkyndige lener seg på barnevernets vurderinger... Men det har ikke noe å gjøre med korrupthet å gjøre! Barnevernet oversender alt av dokumenter, sakkyndig skal gjøre sin egen vurdering uavhengig av den - men det er klart de KAN bli påvirket. 

Jeg synes det er trist at sliker som du HI skal rakke ned på barnevern/sakkyndige, de gjør en kjempejobb!! Det finnes folk i ALLE yrker som gjør en dårlig jobb, både i barnevern, rema 1000, elektrikere osv! Men kan ikke feie alle over en kam :)

Anonymkode: 2e7bc...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg deler bekymringene til Salvesen, basert på det jeg har sett, lest og ikke minst opplevd selv. Det er først når man opplever systemet i praksis at man ser hvor «rigga» det er. Er særlig bekymret for at i familier som ikke er så veldig ressurssterke får et møte med bv som bærer dårlig av sted.

Når det er sagt tror jeg myndighetene handlet etter loven når gutten i eksemplet ble fjernet fra hjemmet etter at han sa faren slo. Det er nulltoleranse for vold i Norge. Men det er forskjell på vold og VOLD (som i mishandling). 

I mange tilfeller vil psykisk mishandling være langt mer skadelig enn en ørefik. 

Og å ta barn ut i årevis fra et hjem der det forekommer oppdragervold men ellers fungerer godt er ikke alltid det beste for barna.

Anonymkode: b9129...3f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakkyndig forteller her om en far som har slått barnet sitt! Og blitt dømt til å betale 50.000 kroner i erstatning. Han forstår TYDELIGVIS ikke at det ikke er greit å slå barna sine... Helt villllt..... 

Anonymkode: 2e7bc...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sakkyndig forteller her om en far som har slått barnet sitt! Og blitt dømt til å betale 50.000 kroner i erstatning. Han forstår TYDELIGVIS ikke at det ikke er greit å slå barna sine... Helt villllt..... 

Anonymkode: 2e7bc...f48

Nå misforstår du vilje! Han mente at de heller burde prøvd med hjelp i hjemmet istedenfor at han må flytte å bo hos fremmede.

Anonymkode: 3f23f...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det skjer nok at sakkyndige lener seg på barnevernets vurderinger... Men det har ikke noe å gjøre med korrupthet å gjøre! Barnevernet oversender alt av dokumenter, sakkyndig skal gjøre sin egen vurdering uavhengig av den - men det er klart de KAN bli påvirket. 

Jeg synes det er trist at sliker som du HI skal rakke ned på barnevern/sakkyndige, de gjør en kjempejobb!! Det finnes folk i ALLE yrker som gjør en dårlig jobb, både i barnevern, rema 1000, elektrikere osv! Men kan ikke feie alle over en kam :)

Anonymkode: 2e7bc...f48

Så du filmen eller?? Kollegaene innrømmet at de valgte å komme til samme konklusjon som BV for ellers får de ikke nye oppdrag.

Anonymkode: 3f23f...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sakkyndig forteller her om en far som har slått barnet sitt! Og blitt dømt til å betale 50.000 kroner i erstatning. Han forstår TYDELIGVIS ikke at det ikke er greit å slå barna sine... Helt villllt..... 

Anonymkode: 2e7bc...f48

Ja, jeg syns heller ikke det eksemplet der var det beste. Men det var jo litt pussig at når gutten forteller om vold i fosterhjem og institusjon er det plutselig ingen som bryr seg...

Anonymkode: b9129...3f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid 2 sider av en sak.

Jeg er barnevernsbarn, og kjenner mange andre barnevernsbarn. Og vår erfaring, er at barnevernet bruker alt for lang tid på å fjerne oss. Og at alle foreldre nekter for at de har gjort noe galt, de er bare perfekte foreldre, og barnevernet har tatt barna deres. 

Og tror du ikke foreldre manipulerer barna sine, og barn gjør gjerne alt for sine foreldre, selv om de ikke har det bra.

Men selvfølgelig skjer det feil, det gjør det i alle yrker. Dessverre går dette utover barn. Men det skjer ikke så mange feil, som folk hyler og skriker om. Er bare å gå inn på de Facebook sidene som er mot barnevernet, der skjønner man raskt hvorfor de har mistet barna sine. Er ikke mange oppegående mennesker der.

Anonymkode: 8ee13...2ba

Endret av Ann Christin
Ryddet for sitat av utestengt bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er barnevernspedagog, og sluttet i jobben min bla pga problemet med utnevning av psykologene. Fylkesnemnda er også svært problematisk og burde absolutt vært avskaffet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vert under barnevernet i 6 år , aldri noen problem. Ja de kan gjøre feil, de er mennsker de også,men og si det pga en sak du fant  på youtube er lite troverdig.. husk barnevernet kan ikke si noe pga taushetplikt

Anonymkode: 64149...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Blondzilla skrev:

Jeg er barnevernspedagog, og sluttet i jobben min bla pga problemet med utnevning av psykologene. Fylkesnemnda er også svært problematisk og burde absolutt vært avskaffet. 

Var ikke det en bombastisk påstand? Nå ble jeg litt nysgjerrig - hvorfor mener du det er problematisk med fylkesnemnder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg syns heller ikke det eksemplet der var det beste. Men det var jo litt pussig at når gutten forteller om vold i fosterhjem og institusjon er det plutselig ingen som bryr seg...

Anonymkode: b9129...3f3

Kjenner til en sånn sak, et par som ble oppfulgt av barnevernet pga fysisk og psykisk mishandling av egne barn. Når barna var flyttet ut, klarte disse foreldrene noen år senere å få to fosterbarn hjem til seg , to barn på under 5 år , som var kommet fra en rusfamilie, med mye vold m.m. Der kom altså ungene til et forsterhjem med enda mer vold og psykisk mishandling. Det ble meldt fra til kommunen av flere som bekymret seg for barna, folk som var på besøk hos denne familien og som med egne øyne så hva som skjedde, men det tok mange år før de ble fjernet fra fosterforeldrene og da var de stakkars ungene enda mer skadet. Synest det er veldig merkelig at foreldre som har hatt tett oppfølging av bv pga mishandling av egne unger, faktisk får lov til å bli forsterforeldre i det hele tatt. Da det ble meldt fra om dette til kommunene, så var unnskyldningen den , at det var ingen "link "mellom barnevernstjenesten og fosterhjemstjenesten. Det burde det kanskje vært. 

Anonymkode: f6546...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg deler bekymringene til Salvesen, basert på det jeg har sett, lest og ikke minst opplevd selv. Det er først når man opplever systemet i praksis at man ser hvor «rigga» det er. Er særlig bekymret for at i familier som ikke er så veldig ressurssterke får et møte med bv som bærer dårlig av sted.

Når det er sagt tror jeg myndighetene handlet etter loven når gutten i eksemplet ble fjernet fra hjemmet etter at han sa faren slo. Det er nulltoleranse for vold i Norge. Men det er forskjell på vold og VOLD (som i mishandling). 

I mange tilfeller vil psykisk mishandling være langt mer skadelig enn en ørefik. 

Og å ta barn ut i årevis fra et hjem der det forekommer oppdragervold men ellers fungerer godt er ikke alltid det beste for barna.

Anonymkode: b9129...3f3

Det bør vel strengt tatt undersøkes nærmere om det stemmer at gutten ble slått FØR han ble fjernet fra familien. De kan ikke bare ta gutten på ordet (slik de gjorde det her). Og så bør man vel kunne SNAKKE sammen først FØR de eventuelt vedtar noe. Mens her viser de at barna fjernes fra hjemmet og så går bv i dybden i saken og det er traumatisk for barna å måtte vente så lenge hos fosterfamilien.

Jeg kjenner ett tilfelle hvor barnet ble hentet av bv mens det satt i klasserommet, foreldrene ble ikke informert om dette før etterpå. Tror du ikke det kom som et sjokk for foreldrene og ikke minst for barnet?!

Anonymkode: bf2ef...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det bør vel strengt tatt undersøkes nærmere om det stemmer at gutten ble slått FØR han ble fjernet fra familien. De kan ikke bare ta gutten på ordet (slik de gjorde det her). Og så bør man vel kunne SNAKKE sammen først FØR de eventuelt vedtar noe. Mens her viser de at barna fjernes fra hjemmet og så går bv i dybden i saken og det er traumatisk for barna å måtte vente så lenge hos fosterfamilien.

Jeg kjenner ett tilfelle hvor barnet ble hentet av bv mens det satt i klasserommet, foreldrene ble ikke informert om dette før etterpå. Tror du ikke det kom som et sjokk for foreldrene og ikke minst for barnet?!

Anonymkode: bf2ef...d56

Når det er misstanke om vold eller seksuelle overgrep er turinen at barna fjernes før man snakker med foreldrene. Det er fordi at dersom dette stemmer setter man barna i stor fare ved å fortelle foreldrene om misstanken for s å slippe barna hjem igjen.Da kommer barna hjem til voldelige foreldre som har noe ekstra å være sint for.

Anonymkode: cc953...43d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det bør vel strengt tatt undersøkes nærmere om det stemmer at gutten ble slått FØR han ble fjernet fra familien. De kan ikke bare ta gutten på ordet (slik de gjorde det her). Og så bør man vel kunne SNAKKE sammen først FØR de eventuelt vedtar noe. Mens her viser de at barna fjernes fra hjemmet og så går bv i dybden i saken og det er traumatisk for barna å måtte vente så lenge hos fosterfamilien.

Jeg kjenner ett tilfelle hvor barnet ble hentet av bv mens det satt i klasserommet, foreldrene ble ikke informert om dette før etterpå. Tror du ikke det kom som et sjokk for foreldrene og ikke minst for barnet?!

Anonymkode: bf2ef...d56

Men hvis det er mistanke om grov mishandling BLIR barna tatt uten at foreldrene vet det. Dette er jo fornuftig. Rutinen da er at barna blir kjørt til tilrettelagt avhør. Alle barna i hjemmet. Foreldrene blir kontaktet og avhørt separat av politiet.

Regner med at i tilfellet med han i videoen ble ikke voldsmistanken avkreftet i avhør, og at barnet derfor ble satt i beredskaps- el fosterhjem.

Hvis avhøret gir grunn til å tro at det ikke dreier seg om grov vold eller annen alvorlig omsorgssvikt, får foreldrene barna hjem samme kveld.

Dette vet jeg, da vår familie nettopp har vært gjennom en sånn sak. Vi fikk tilbake barna samme dag. De ble kjørt på barnehuset, ingen ble tatt ut av klassen og det ble gjort veldig diskret. Klassekameratene fikk ikke med seg det som skjedde. De fikk med seg en lærer de hadde tillit til. Avhøret ble foretatt en to timer unna.

Vi ble avhørt av politiet som også var meget profesjonelle.

Bare bra så langt. Men selve barnevernstjenesten har jeg mistet en del tillit til. De opprettet undersøkelsessak fordi meldingen i utgangspunktet var alvorlig. Greit nok. Det som ikke er greit er å tolke utsagn fra foreldre slik at konklusjoner blir helt feil. Hos politiet fikk jeg mulighet til å se forklaringen min,slik at misforståelser kunne klares opp i.

 

Anonymkode: b9129...3f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Einar Salvesen er en skrulling med null faglig kredibilitet igjen, og produsentene av det søplet der er rabiate barnevernshatere. Kildekritikk er ellers et fint dyr.

Anonymkode: 16289...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan BV ta feil. Noen ganger. 

Selvfølgelig skylder alle foreldre som fortjener tiltak på BV. Alltid!!

Anonymkode: f9be1...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Anonym bruker said:

Ja akkurat, så når en psykolog snakker av erfaring så skal man ikke tro på det. 

Anonymkode: bf2ef...d56

Den psykologen er i seng med anti-barneverngruppene.

Anonymkode: 4b309...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal aldri stole på folk som generaliserer BV som gruppe og hater de.

De som lukker øynene for den bra siden og barna de redder livet til er ikke foreldrerollen det grann verdig.

Anonymkode: f9be1...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Fru Banderas skrev:

Var ikke det en bombastisk påstand? Nå ble jeg litt nysgjerrig - hvorfor mener du det er problematisk med fylkesnemnder?

Fordi barnevernet ni av ti ganger får medhold i nemnda. Og så rett kan vi umulig ha. Jeg mener sakene ikke blir riktig gjennomgått og etterprøvd før de havner i tingretten. Nemnda fører rett og slett til lite rettssikkerhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Blondzilla skrev:

Fordi barnevernet ni av ti ganger får medhold i nemnda. Og så rett kan vi umulig ha. Jeg mener sakene ikke blir riktig gjennomgått og etterprøvd før de havner i tingretten. Nemnda fører rett og slett til lite rettssikkerhet. 

Barnevernet har ikke så stor betydning i rettssaker. 

 

Anonymkode: f9be1...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Barnevernet har ikke så stor betydning i rettssaker. 

 

Anonymkode: f9be1...731

Jo i nemnda så har de jo i aller høyeste grad det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Blondzilla skrev:

Fordi barnevernet ni av ti ganger får medhold i nemnda. Og så rett kan vi umulig ha. Jeg mener sakene ikke blir riktig gjennomgått og etterprøvd før de havner i tingretten. Nemnda fører rett og slett til lite rettssikkerhet. 

Men det handler jo om utvalg. At medholdsraten er så høy, tilsier at alt for få saker prøves for nemnda - og at alt for mange barn lever i alvorlig omsorgssvikt uten at det fremmes sak. Dét gir jo fullkomment mening, gitt ressurssituasjonen i tjenesten.

Fylkesnemnda fungerer da minst like godt som rettsinstans som Tingrettene gjør, der er det jo faktisk et snev av barnefaglig kompetanse. Den innsigelsen jeg har, er at det er helt hinsides at man skal dra sårbare barn gjennom en ekstra rettsinstans. Derfor er jeg enig med FrP i målet, om enn ikke årsaken til det: Innfør familiedomstoler, med bemyndigelse på linje med Tingretten, men hvor dommerne har en barnefaglig kompetanse, slik at man slipper farseaktige rettsprosesser som i blant sees i TIngretten, hvor sakkyndigrapporter tillegges alt for stor vekt.

Anonymkode: 16289...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...