Gå til innhold

Hva får deres barn med som skolemat? Min på 13 kommer stort sett hjem uten å ha spist noe hele dagen..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Brødmat er skikkelig kjedelig og dersom kornene ikke er bløtlagt er det også næringsfattig og kan skape mageproblemer. 

Nå har jeg barnehagebarn, men jeg varierer matpakken. 

Eks 1: hjemmelaget knekkebrød med Grøstad gris leverpostei, en kiwi, hjemmelaget gelé (legger i figurformer og det blir ekstra stas)

Eks 2: Ett kokt egg, søtpotetlapp, gulrøtter i staver og evt ett hjemmelaget knekkebrød 

Eks 3: omelett med grønnsaker og ost, mango, hjemmelaget gelé 

Eks 4: surdeigsbrød, grønnsakslapp (laget av egg, ost og grønnsaker i matprosessor) og en frukt

 

Jeg lager store kvanta av eks søtpotetlapper og så fryser jeg en del 

Da er det alltid lett å sette sammen en spennende matpakke 

Anonymkode: a93a8...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Brødmat er skikkelig kjedelig og dersom kornene ikke er bløtlagt er det også næringsfattig og kan skape mageproblemer. 

Nå har jeg barnehagebarn, men jeg varierer matpakken. 

Eks 1: hjemmelaget knekkebrød med Grøstad gris leverpostei, en kiwi, hjemmelaget gelé (legger i figurformer og det blir ekstra stas)

Eks 2: Ett kokt egg, søtpotetlapp, gulrøtter i staver og evt ett hjemmelaget knekkebrød 

Eks 3: omelett med grønnsaker og ost, mango, hjemmelaget gelé 

Eks 4: surdeigsbrød, grønnsakslapp (laget av egg, ost og grønnsaker i matprosessor) og en frukt

 

Jeg lager store kvanta av eks søtpotetlapper og så fryser jeg en del 

Da er det alltid lett å sette sammen en spennende matpakke 

Anonymkode: a93a8...058

Vil du dele oppskrift på søtpotetlapper og grønnsakslapper?

Anonymkode: 98c37...ac4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vil du dele oppskrift på søtpotetlapper og grønnsakslapper?

Anonymkode: 98c37...ac4

Grønnsakspletter https://www.google.com/amp/s/lagbarnemat.wordpress.com/2015/02/11/gronnsakspletter/amp/

 

søtpotetlapper:

koke 2 søtpoteter til de er møre. Mos søtpotetene. Tilsette 2-3 egg, 3 ss mel (Jeg bruker spelt eller bokhvetemel), ønsker krydder. Blandes godt. Formes som lapper og stekes i ovn 😊 Veldig enkelt. 

Anonymkode: a93a8...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Grønnsakspletter https://www.google.com/amp/s/lagbarnemat.wordpress.com/2015/02/11/gronnsakspletter/amp/

 

søtpotetlapper:

koke 2 søtpoteter til de er møre. Mos søtpotetene. Tilsette 2-3 egg, 3 ss mel (Jeg bruker spelt eller bokhvetemel), ønsker krydder. Blandes godt. Formes som lapper og stekes i ovn 😊 Veldig enkelt. 

Anonymkode: a93a8...058

Tusen takk :) Hvor mange grader og hvor lenge stekes søtpotetlappene i ovn? Begge typer lapper kan fryses? Har de noe pålegg på?

Anonymkode: 98c37...ac4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her så kjøper barnet mat i kantinen på skolen hver dag. Da er det polarbrød til 5,- kroner med pålegg + drikke. Noen ganger vann, melk og iste. Det synes jeg er billig.

Da jeg gikk på skolen kjøpte vi youghurt og spise den med dyppet pariserloff, hehe. Ofte så fikk vi oppkuttet frukt/grønnsaker hjemmefra. Blant annet kålrabi. 

Ikke så veldig sunt, men veldig friskt og godt. Har aldri hatt problemer med konsentrasjon eller ernæring. Så for min del gikk det veldig fint.

Hva med smoothies i sånn on the go flaske, da er den tinet til lunsj, så kan du ha oppi bær, kål, frukt, chiafrø, havregryn osv?

Anonymkode: a9884...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...