Gå til innhold

hvor ble av tråden om Ørjan burøe


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Leste den nå..

Jeg støtter ikke hva han har gjort, men jeg syntes dette så oppriktig ut...

Anonymkode: 621e5...7ba

Selv når du vet at han gjorde ting senest for 3 uker siden?

Anonymkode: 793c2...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hør hva Atle Antonsen sa på radioen forrige uke:

Han sa, direkte sitat: "Nå må vi få han til å slutte som komiker. Han ødelegger hele yrket mitt. Jeg kan ikke ha en sånn fyr som driver med det samme som meg."

Anonymkode: a43fe...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selv når du vet at han gjorde ting senest for 3 uker siden?

Anonymkode: 793c2...8d8

Altså, vil han noen gang kunne si noe som er godt nok? Hadde taushet vært bedre? Hva tenker du hadde vært en «godkjent» unnskyldning her da? Bare spør.. syntes det luktet rimelig paddeflat av denne her jeg..

mer poenget å sitte å dvele ved fortiden eller ta ett oppgjør? Er meningen at han skal knuses til skrekk og avdarsel? Han oppfordrer jo og fler som har vært borti han om å ikke tie...? 

Anonymkode: 621e5...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han burde legge seg paddeflat. Innrømme at han er et svin, og at han er jævlig  lei seg for at han er det. Innrømme at det ikke er andres oppfattelse av handlingen som er feil, men handlingen. Ikke andre som har misforstått eller er hårsåre men han selv som har opptrådt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, amandine skrev:

Han burde legge seg paddeflat. Innrømme at han er et svin, og at han er jævlig  lei seg for at han er det. Innrømme at det ikke er andres oppfattelse av handlingen som er feil, men handlingen. Ikke andre som har misforstått eller er hårsåre men han selv som har opptrådt feil.

Men... Var det ikke dette han skrev..?

Anonymkode: 621e5...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men... Var det ikke dette han skrev..?

Anonymkode: 621e5...7ba

Det eneste jeg har sett ( med forbehold, for jeg følger lite med på sladderpressen) er hvertfall ikke særlig ektefølt ydmykt. Heller "jeg er lei hvis jeg noen har blitt såret, det var ikke sånn jeg mente det" Det er en ansvarsfraskrivelse og en måte å legge ansvar hos offeret på som jeg ikke synes noe om for min del. Da er det ikke hans handlinger det er noe i veien med, men andres oppfattelse av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, amandine skrev:

Det eneste jeg har sett ( med forbehold, for jeg følger lite med på sladderpressen) er hvertfall ikke særlig ektefølt ydmykt. Heller "jeg er lei hvis jeg noen har blitt såret, det var ikke sånn jeg mente det" Det er en ansvarsfraskrivelse og en måte å legge ansvar hos offeret på som jeg ikke synes noe om for min del. Da er det ikke hans handlinger det er noe i veien med, men andres oppfattelse av dem.

Den siste unnskyldningen tar faktisk tak i selve kjernen av problemet, altså hans handlinger og hans ansvar. Problemet er bare at de siste dagers uttalelser og oppførsel fra han og hans manager i forkant av denne unnskyldninger fort sår tvil om hvem som faktisk har forfattet unnskyldningen (og da synker jo troverdigheten).

Anonymkode: 40179...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, amandine skrev:

Det eneste jeg har sett ( med forbehold, for jeg følger lite med på sladderpressen) er hvertfall ikke særlig ektefølt ydmykt. Heller "jeg er lei hvis jeg noen har blitt såret, det var ikke sånn jeg mente det" Det er en ansvarsfraskrivelse og en måte å legge ansvar hos offeret på som jeg ikke synes noe om for min del. Da er det ikke hans handlinger det er noe i veien med, men andres oppfattelse av dem.

Kopiert fra linken over her:

 

 Jeg tar fullt ansvar for det jeg har gjort. Jeg forstår at den unnskyldningen jeg ga ikke gjorde annet enn å gi ny fornærmelse. Minimaliserte noe som var sårt og vondt for andre. Jeg vet at min taushet rundt dette har såret ekstra og gitt feil inntrykk.

- Når jeg ser tilbake på den personen jeg har vært så forstår jeg jo at mine tidligere venner, kollegaer, samarbeidspartnere ikke kunne fordra meg og at de hatet meg. Hvilken gift mann sender sexmeldinger til dama til en god venn og kollega? Fortjener han tilgivelse overhodet? Jeg har enda ikke tilgitt meg selv,

Anonymkode: 621e5...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har GARANTERT fått hjelp til å skrive denne andre innrømmelsen,  så den er verdt null og niks. Den første er skrevet av han selv, og dermed mer oppriktig

Anonymkode: 0cf35...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han har GARANTERT fått hjelp til å skrive denne andre innrømmelsen,  så den er verdt null og niks. Den første er skrevet av han selv, og dermed mer oppriktig

Anonymkode: 0cf35...125

Men ærlig talt.... Med andre ord er egentlig ikke noe han gjør eller sier lenger godt nok med mindre han ber alle komme til torget klokken 3 i morgen for å spytte på han og sparke han i ballene?

 

Anonymkode: 621e5...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Største sviket mot ofrene er de naive som klapper hysterisk og tåra renner hvis det vises litt ydmyke ord. Ord betyr ingenting. Kun handling over tid.

Anonymkode: c05ca...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Enig med anonyme 7ba. Nå er det en heksejakt ! 

Anonymkode: 039c5...850

Takk, godt det er fler som ser dette.

Dettt begynte som en viktig kamp mot urett. Nå minner det mer om en heksejakt (du satt ord på det, takk!)

Om meningen er å sitte å kverne på alt som har skjedd, så løser det ingen verdens ting. Det må da kunne gå an å se fremover..

Anonymkode: 621e5...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har lagt seg paddeflat med ord, den siste unnskyldningen var så flat som det går an å få den.

Nå må han vise med handling at han mente det, det er ingen annen måten å gjøre det på. Nå må han over tid vise en bedre oppførsel, først da kan man vite at unnskyldningen var ekte.

Anonymkode: 0012b...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han har lagt seg paddeflat med ord, den siste unnskyldningen var så flat som det går an å få den.

Nå må han vise med handling at han mente det, det er ingen annen måten å gjøre det på. Nå må han over tid vise en bedre oppførsel, først da kan man vite at unnskyldningen var ekte.

Anonymkode: 0012b...184

Da må han og få sjansen til det. 

Anonymkode: 621e5...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kopiert fra linken over her:

 

 Jeg tar fullt ansvar for det jeg har gjort. Jeg forstår at den unnskyldningen jeg ga ikke gjorde annet enn å gi ny fornærmelse. Minimaliserte noe som var sårt og vondt for andre. Jeg vet at min taushet rundt dette har såret ekstra og gitt feil inntrykk.

- Når jeg ser tilbake på den personen jeg har vært så forstår jeg jo at mine tidligere venner, kollegaer, samarbeidspartnere ikke kunne fordra meg og at de hatet meg. Hvilken gift mann sender sexmeldinger til dama til en god venn og kollega? Fortjener han tilgivelse overhodet? Jeg har enda ikke tilgitt meg selv,

Anonymkode: 621e5...7ba

Han fortsatte inntil noen få uker siden, hvertfall. Og er like troverdig som en unge som du tvinger et ynnsjyld fra. 

Anonymkode: ca595...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må ikke tåle så inderlig vel  
den urett som ikke rammer deg selv.

Arnulf Øverland

Anonymkode: c05ca...f33

Jeg tror ikke Arnulf Øvelsnd med dette tenkte at ingen fortjener en ny sjans. Dette var dessuten og ymtet til Hitler og hans «arbeid»..

Anonymkode: 621e5...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel noe med timingen som gjør den siste unnskyldningen lite troverdig. At han bare for uker siden gjorde mye av det samme. At den første unnskyldningen både la vekt på hvor synd det var på han, at han nå var ferdig med det, erklærer seg selv om et bedre menneske, samt at han i veldig stor grad bagatelliserte hendelsene. Omtaler det som litt flørting utenom ekteskapet når det i realiteten er snakk om grove trusler, seksuell trakassering og mye av dette mot unge kvinner og damer han har vært i en maktposisjon til. At han nå har fått hjelp til å formulere en bedre unnskyldning hjelper ikke så mye nå nei. Han må VISE over tid at han har bedre oppførsel. Det er ikke opp til han å si "at han er et bedre menneske nå" det må vises gjennom handlinger. Han må ta ansvar for alvorligheten i dette og slutte å bagatellisere hendelsene. Han peker hele tiden på kone og barn og hvordan dette belaster dem. Vel, er det ofrene eller Ø som er skyld i det? Om noe skal tilgis så må først alt på bordet, det opplever ikke jeg at det er. Det kommer stadig nye historier og frem til det ble mange nok har det vært fulllstendig taust fra Ø. Da var det ikke om å gjøre å ta ansvar for noe som helst. At han poster daglige familiebilder fra ferien sin i denne shitstormen forsterker bare inntrykket av at han forsøker å flytte fokus over på seg selv som en familiemann og at det derfor må tas hensyn til i saken. Ikke greit.

Anonymkode: f8526...68d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommentar kopiert fra facebookinnlegget til CADS.

Eirik Krokås Et spørsmål som har gått igjen flere ganger i diskusjonen er "Hva må Ørjan gjøre for å bli tilgitt?" Det blir brukt som et motargument til all kritikken Ørjan har fått. Noen må bare fortelle hva Ørjan skal gjøre, så gjør han det.

Hadde det vært et enk
elt svar på det, så hadde jo åpenbart Ørjan allerede gjort det. Men det finnes ikke en quick fix på flere tiår med trakassering. En halvhjertet unnskyldning samtidig som du lanserer podcast er i hvert fall ikke i nærheten av kompensasjon nok for alt som har skjedd.

Noe som hadde fikset dette hadde vært å reise tilbake 20 år i tid og sluttet å trakassere jenter før han begynte. Men til og med Erland Bakke har ikke en tidsmaskin, og hadde han hatt det hadde han nok bare gått tilbake to-tre uker tilbake i tid og slettet jodel.

Og det er ikke sånn at dette skjedde én eller to ganger på fylla. Dette er systematisk trakassering over lang, lang tid. Holdt skjult for de fleste, de som visste om det kunne ikke stå frem, og når det først kommer ut til offentligheten så er det Ørjan selv som får fortelle sin, alt for nedskalerte versjon, av disse hendelsene.

Kanskje det rett og slett ikke er noe Ørjan kan gjøre. Han har allerede gjort for mye. Det er ikke sånn at alle har rett på tilgivelse. Hvis han hadde hatt et ønske om å være en profilert og vellykket komiker resten av livet sitt, burde han behandlet kollegaer, venner og fremmede jenter på en helt annen måte.

Anonymkode: f8526...68d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kommentar kopiert fra facebookinnlegget til CADS.

Eirik Krokås Et spørsmål som har gått igjen flere ganger i diskusjonen er "Hva må Ørjan gjøre for å bli tilgitt?" Det blir brukt som et motargument til all kritikken Ørjan har fått. Noen må bare fortelle hva Ørjan skal gjøre, så gjør han det.

Hadde det vært et enk
elt svar på det, så hadde jo åpenbart Ørjan allerede gjort det. Men det finnes ikke en quick fix på flere tiår med trakassering. En halvhjertet unnskyldning samtidig som du lanserer podcast er i hvert fall ikke i nærheten av kompensasjon nok for alt som har skjedd.

Noe som hadde fikset dette hadde vært å reise tilbake 20 år i tid og sluttet å trakassere jenter før han begynte. Men til og med Erland Bakke har ikke en tidsmaskin, og hadde han hatt det hadde han nok bare gått tilbake to-tre uker tilbake i tid og slettet jodel.

Og det er ikke sånn at dette skjedde én eller to ganger på fylla. Dette er systematisk trakassering over lang, lang tid. Holdt skjult for de fleste, de som visste om det kunne ikke stå frem, og når det først kommer ut til offentligheten så er det Ørjan selv som får fortelle sin, alt for nedskalerte versjon, av disse hendelsene.

Kanskje det rett og slett ikke er noe Ørjan kan gjøre. Han har allerede gjort for mye. Det er ikke sånn at alle har rett på tilgivelse. Hvis han hadde hatt et ønske om å være en profilert og vellykket komiker resten av livet sitt, burde han behandlet kollegaer, venner og fremmede jenter på en helt annen måte.

Anonymkode: f8526...68d

Enig. Alt har ei regning.

Handler ikke om heksejakt. Er vel heller å tørke opp egen drit.

Anonymkode: c05ca...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tviler på at ungdommene eller Petter Uteligger er klar over hva slags svin de har dratt inn. Noen burde tipse dem!

Anonymkode: 3c490...24b

De er blitt tipset. Så det ble kommentert på Facebook-sidene til arrangementet, men det ser ut sol kommentarene er fjernet. 

Anonymkode: 655bd...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aprikos Syltetøy

Så - jeg bare spør jeg da:

Tenker dere at Ørjan Burøe er mannsgrisen, idioten og en seksuell trakasserende mann herfra og inn i evigheten nå da? Er deres tanke at han er og blir en dritt, eller vil dere at han skal forandre seg?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første steg er å gi en uforbeholden unnskyldning. Det klarte han etter litt om og men. 

Så må han bare la tiden jobbe for seg. Han har mye å bevise før man kan stole på at han virkelig har skjønt hva han har utsatt folk for, og at han har forandret seg. Jeg kan ikke tro annet enn at han har fått et karrieremessig havari med dette. Det tar nok lang tid før han blir kvitt stempelet som ekkel gris  

Jeg har hørt på min første podcast og det hun som sto frem fortalte om hva han hadde sendt av meldinger gjorde meg uvel. Det er ikke normal oppførsel på noen måte, og jeg tviler på at han kan klare å komme ut av den type oppførsel på egenhånd. Det finnes mange former for avhengighet og jeg fikk følelsen av en mann som ikke hadde kontroll over seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Anonym bruker said:

Men ærlig talt.... Med andre ord er egentlig ikke noe han gjør eller sier lenger godt nok med mindre han ber alle komme til torget klokken 3 i morgen for å spytte på han og sparke han i ballene?

 

Anonymkode: 621e5...7ba

Det finnes faktisk en oppskrift på unnskyldning. Å ta 100% ansvar, fortelle om konsekvensene det gikk for offeret, ikke komme med noen forklaringer og love bot og bedring på en konkret måte, etc 

Denne oppskriften kan enhver rådgiver med respekt for seg selv. 

Så når du ber om unnskyldning to ganger på to uker, og den ene ikke følger oppskriften og den andre som kommer etter mediakjøret er ypperlig skrevet. Så har han selvsagt fått hjelp til å formulere seg slik at han høres angrende ut.

Det er bare ikke troverdig. Du går ikke fra bagatellisering og victim-blanding til reflektert og reformert på en uke.

Jeg vil også legge til at manageren har påpekt flere ganger at Ørjan har gått i terapi etter natt&dag avsløringen. Vel, hvis han holdt på med trakassering i jan 2019 kan vi vel trygt si at den terapien ikke hjalp.

Anonymkode: 0cf35...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...