Gå til innhold

hvor ble av tråden om Ørjan burøe


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Aprikos Syltetøy
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det finnes faktisk en oppskrift på unnskyldning. Å ta 100% ansvar, fortelle om konsekvensene det gikk for offeret, ikke komme med noen forklaringer og love bot og bedring på en konkret måte, etc 

Denne oppskriften kan enhver rådgiver med respekt for seg selv. 

Så når du ber om unnskyldning to ganger på to uker, og den ene ikke følger oppskriften og den andre som kommer etter mediakjøret er ypperlig skrevet. Så har han selvsagt fått hjelp til å formulere seg slik at han høres angrende ut.

Det er bare ikke troverdig. Du går ikke fra bagatellisering og victim-blanding til reflektert og reformert på en uke.

Jeg vil også legge til at manageren har påpekt flere ganger at Ørjan har gått i terapi etter natt&dag avsløringen. Vel, hvis han holdt på med trakassering i jan 2019 kan vi vel trygt si at den terapien ikke hjalp.

Anonymkode: 0cf35...125

Da er det med andre ord ikke noe han kan gjøre for å gjøre deg fornøyd iallefall. Ja, om han så har fått hjelp til å ordlegge seg, hva så? Ikke alle er så gode med ord. Til og med kongen og statsministeren har folk som skriver talene for seg. Hva så om han fikk hjelp til å få ned tankene sine ord for ord?

jeg forsvarer som sagt ikke hva han har gjort, men jeg tror på det gode i mennesker og at folk kan forandre seg. Jeg tror ikke han er en idiot selvom han har begått idiotiske handlinger. Jeg syntes folk fortjener en ny sjanse, inklusive Ørjan Burøe. Og de andre som har kommet opp i lys av metoo. Jeg tror folk kan forandre seg. Og ønsker vi ikke egentlig det? Hadde det uke vært bedre for alle? Dette «Burøe-hatet» fører ikke noe godt med seg i noen fronter. De han desverre rammet vil ikke heles av at han ikke forandrer seg, vil de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette her er patologisk oppførsel. Uansett om han legger seg så flat det vare går an, er det lite troverdig. Han refererer til det drittmennesket han VAR, og det er problematisk. Han har trakassert i 20+ år, senest for få uker siden. Hvis han helhjertet skal beklage seg, må han jo beklage for den personen han faktisk fremdeles ER. Og han lå si at han fremdeles trenger hjemlig at i tiden framover skal jobbe hardt for å bli et bedre menneske. Han snakker jo som en alkoholiker i fornektelse. Heg var alkoholiker, men ikke nå lenger. 

Slik som han holder på, er det neppe noe han bare kan skru av på ren vilje. Han må selvsagt ønske å endre væremåte, men han trenger hjelp. 

Det er ikke en heksejakt fordi folk ikke godtar platte unnskyldninger. Det er bekymringsfullt at han tror med et knips at han har blitt et bedre menneske. Og ingen ting tyder på at han er klar for faktisk å endre på dette. 

Det beste stede for ØB å begynne, er å erkjenne at han har, og ikke hadde, et problem, og at han ønsker å gjøre noe med dette. Ikke for å redde karrieren eller familien, eller fordi han har hatt det tungt og jævlig, men for at fortsatt nye mennesker skal slippe å bli utsatt for sexpress og trakassering av ham - fordi de fortjener bedre. 

 

Anonymkode: 02834...569

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Aprikos Syltetøy skrev:

Da er det med andre ord ikke noe han kan gjøre for å gjøre deg fornøyd iallefall. Ja, om han så har fått hjelp til å ordlegge seg, hva så? Ikke alle er så gode med ord. Til og med kongen og statsministeren har folk som skriver talene for seg. Hva så om han fikk hjelp til å få ned tankene sine ord for ord?

jeg forsvarer som sagt ikke hva han har gjort, men jeg tror på det gode i mennesker og at folk kan forandre seg. Jeg tror ikke han er en idiot selvom han har begått idiotiske handlinger. Jeg syntes folk fortjener en ny sjanse, inklusive Ørjan Burøe. Og de andre som har kommet opp i lys av metoo. Jeg tror folk kan forandre seg. Og ønsker vi ikke egentlig det? Hadde det uke vært bedre for alle? Dette «Burøe-hatet» fører ikke noe godt med seg i noen fronter. De han desverre rammet vil ikke heles av at han ikke forandrer seg, vil de?

Det er jo selvfølgelig lov å gjøre feil, lov å be om unnskyldning. Og man kan forvente tilgivelse og en ny sjanse om man er oppriktig i unnskyldningen. Det man ikke kan kreve er at folk glemmer. Tilgi, men ikke glemme. 

Anonymkode: ca595...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aprikos Syltetøy
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo selvfølgelig lov å gjøre feil, lov å be om unnskyldning. Og man kan forvente tilgivelse og en ny sjanse om man er oppriktig i unnskyldningen. Det man ikke kan kreve er at folk glemmer. Tilgi, men ikke glemme. 

Anonymkode: ca595...d7e

Er man da villig til å kunne tilgi i dette tilfellet, eller er alt håp ute for det?

 

red:

vi skal ikke glemme dette. Det skal heller ikke ØB. Dette må han ha i bakhodet så lenge han lever, og han må jobbe med seg selv for å ikke gjøre dette igjen. Men vil han ha sjans til å bli tilgitt på sikt?

Endret av Aprikos Syltetøy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Aprikos Syltetøy skrev:

Da er det med andre ord ikke noe han kan gjøre for å gjøre deg fornøyd iallefall. Ja, om han så har fått hjelp til å ordlegge seg, hva så? Ikke alle er så gode med ord. Til og med kongen og statsministeren har folk som skriver talene for seg. Hva så om han fikk hjelp til å få ned tankene sine ord for ord?

jeg forsvarer som sagt ikke hva han har gjort, men jeg tror på det gode i mennesker og at folk kan forandre seg. Jeg tror ikke han er en idiot selvom han har begått idiotiske handlinger. Jeg syntes folk fortjener en ny sjanse, inklusive Ørjan Burøe. Og de andre som har kommet opp i lys av metoo. Jeg tror folk kan forandre seg. Og ønsker vi ikke egentlig det? Hadde det uke vært bedre for alle? Dette «Burøe-hatet» fører ikke noe godt med seg i noen fronter. De han desverre rammet vil ikke heles av at han ikke forandrer seg, vil de?

Ønsker selvsagt ikke noe vondt eller evig fordømmelse for noe. Men du får ikke forandret det du ikke erkjenner (gammelt dr.phil ordtak). Det er vel slik at mange undrer ser over om han faktisk tar inn over seg hva han har gjort. Han, og frue, har latterliggjort og bagatellisert for eksempel Sigrid Bonde T. sine historier. Det virker faktisk som om han ber om unnskyldning forrdi han må, ikke fordi han mener det. Fordi historiene ble for mange og han ikke lenger kunne true, presse og sjikanere folk til taushet. Det endret seg veldig plutselig (i løpet av en uke eller to). Hvor raskt tenker du man kan endre på langvarig trakasserende atferd? Jeg tenker det tar mer enn to uker, og det provoserer meg at ØB skal få bestemme at han er et bedre menneske, at saken skal avsluttes, at han har gjort opp for seg etc.

Det er faktisk opp til ofrene, og som en annen skrev. Tillitt må bygges opp over tid. Tillitt må fortjenes. Om ØB endrer kurs. Tar ansvar så vil tiden vise om dette er sant eller ikke. Jeg kjenner at jeg avventer litt. Jeg kjenner også at sympatien min ligger hos ofrene hans. De unge stand up damene som fikk hånden hans ned i trusa, eller genseren dratt ned for at han skulle se pupp(!!), konene og ektemenn som ble truet av han, kone og manager om at de skulle ødelegge karrierer og liv. Ungjenter som fikk truende dickpicks med beskjed om at døren måtte stå åpen på kvelden ellers ville han bryte seg inn. DE har jeg sympati med, ikke han som til slutt ble fersket og synes er kjipern for seg selv.

 

Anonymkode: f8526...68d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Aprikos Syltetøy skrev:

Er man da villig til å kunne tilgi i dette tilfellet, eller er alt håp ute for det?

 

red:

vi skal ikke glemme dette. Det skal heller ikke ØB. Dette må han ha i bakhodet så lenge han lever, og han må jobbe med seg selv for å ikke gjøre dette igjen. Men vil han ha sjans til å bli tilgitt på sikt?

Det er ikke jeg som skal tilgi , jeg bryr meg ikke om ham. Om de han har trakassert tilgir vet jeg ikke. Hadde jeg latt min 16 år gamle datter møte ham? Tro'kke det. 

Anonymkode: ca595...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marihønne

Det mest ironiske her er vel at når ØB selv ble truet av Atle Antonsen var han raskt ute med å innta rollen som offeret.. Snakket om hvordan noen kunne misbruke makten sin osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvordan man vrir og vender og uansett hvor intenst vemmelig den fyren er kan jeg ikke annet enn å synes fryktelig synd på kona og familien hans. De må ha det jævlig.

Anonymkode: ca595...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.vg.no/rampelys/i/KvVvxy/staar-frem-med-anklager-mot-komiker-oerjan-buroee-si-ordentlig-unnskyld?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

Her er hva noen av de som har vært utsatt for han, synes om unnskyldningen hans. Jeg synes det er helt vilt hvis han skal slippe unna med en lite troverdig unnskyldning

Anonymkode: 793c2...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at Lisa Tønne uttaler seg i denne saken er helt utrolig. Hun har en mobbehistorikk fra helvete fra sine barndomsår i Trondheim. Vet om mange av hennes mobbeofre som nå vurderer å offentliggjøre sine historier. Hun har fortsatt sin mobbekarriere inn i voksen alder kamuflert som «humor». Hun er grusom.

Anonymkode: 59caf...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det at Lisa Tønne uttaler seg i denne saken er helt utrolig. Hun har en mobbehistorikk fra helvete fra sine barndomsår i Trondheim. Vet om mange av hennes mobbeofre som nå vurderer å offentliggjøre sine historier. Hun har fortsatt sin mobbekarriere inn i voksen alder kamuflert som «humor». Hun er grusom.

Anonymkode: 59caf...b59

At man har mobbet som barn kan virkelig ikke sammenlignes hva en voksen mann gjør! 

Anonymkode: 95ee9...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Manageren tenker sikkert nå at om en av de skal ha et levebrød etter dette, er det greit å hoppe av nå før skipet går helt til bunns...

https://www.vg.no/i/bKVGjd

Anonymkode: 02834...569

Det er andre i stallen til manageren som ikke vil være forbundet med Ørjan Burøe og truet med å trekke seg. 

Anonymkode: 07c76...f2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er andre i stallen til manageren som ikke vil være forbundet med Ørjan Burøe og truet med å trekke seg. 

Anonymkode: 07c76...f2c

Helt utrolig at de ikke har trukket seg ennå. At de fortsett vil representeres av den mannen er uforståelig. Denne manageren er virkelig ikke skikket til den jobben han har. Han har fyrt opp dette sirkuset uten sidestykke i norsk historie. 

Han har truet og anmeldt ofre, han har hengt de ut i sosiale medier. 

Anonymkode: 14e57...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det at Lisa Tønne uttaler seg i denne saken er helt utrolig. Hun har en mobbehistorikk fra helvete fra sine barndomsår i Trondheim. Vet om mange av hennes mobbeofre som nå vurderer å offentliggjøre sine historier. Hun har fortsatt sin mobbekarriere inn i voksen alder kamuflert som «humor». Hun er grusom.

Anonymkode: 59caf...b59

Lisa Tønne sier vel også selv at hun var en mobber som barn. Hun har gått mye i terapi og er, om en lytter, et ekstremt reflektert menneske i dag. Men klart, de som har opplevd henne som ødeleggende i barndommen vil nok se henne i lys av det når hun opererer som komiker.

 

Jeg har selv blitt mobbet som ungdom og har et anstrengt forhold til mobberne 20 år etter. Det har jeg lov til og de Lisa har mobbet har også lov til det.

I denne saken blir ikke det relevant insformasjon. Ørjan Bruøe har trakassert uttallige kvinner, at en av dem som nå snakker har mobbet som barn og ungdom er helt uinteressant og hjelper bare med å ta fokus BORT fra den helt uakseptable oppførselen  til en voksen mann som i tillegg har prøvd å profitere på det. Hva skal det egentlig være godt for?

Om noen har et behov for et oppgjør med Lisa Tønne, vil jeg tro at hun vil lytte. Å gå ut med det for å gi en slags malplassert støtte til Ørjan Burøe, blir veldig, veldig merkelig. 

 

Foreslår at du hører på opplesingen av brevet fra Kemma og spør deg selv om mannen hun beskriver er en du vil hjelpe.

Anonymkode: 18fa0...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Lisa Tønne sier vel også selv at hun var en mobber som barn. Hun har gått mye i terapi og er, om en lytter, et ekstremt reflektert menneske i dag. Men klart, de som har opplevd henne som ødeleggende i barndommen vil nok se henne i lys av det når hun opererer som komiker.

 

Jeg har selv blitt mobbet som ungdom og har et anstrengt forhold til mobberne 20 år etter. Det har jeg lov til og de Lisa har mobbet har også lov til det.

I denne saken blir ikke det relevant insformasjon. Ørjan Bruøe har trakassert uttallige kvinner, at en av dem som nå snakker har mobbet som barn og ungdom er helt uinteressant og hjelper bare med å ta fokus BORT fra den helt uakseptable oppførselen  til en voksen mann som i tillegg har prøvd å profitere på det. Hva skal det egentlig være godt for?

Om noen har et behov for et oppgjør med Lisa Tønne, vil jeg tro at hun vil lytte. Å gå ut med det for å gi en slags malplassert støtte til Ørjan Burøe, blir veldig, veldig merkelig. 

 

Foreslår at du hører på opplesingen av brevet fra Kemma og spør deg selv om mannen hun beskriver er en du vil hjelpe.

Anonymkode: 18fa0...672

Forsvarer på ingen måte Ørjan Burøe. Uttrykte heller ingen støtte i forrige innlegg. 

Anonymkode: 59caf...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Forsvarer på ingen måte Ørjan Burøe. Uttrykte heller ingen støtte i forrige innlegg. 

Anonymkode: 59caf...b59

Selv om du ikke gjør det, så vil et angrep på Lisa Tønne i denne konteksten styrke Ørjan Burøe sitt forsvar.

Anonymkode: 18fa0...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selv om du ikke gjør det, så vil et angrep på Lisa Tønne i denne konteksten styrke Ørjan Burøe sitt forsvar.

Anonymkode: 18fa0...672

Men sannheten er sannheten

Hva har hun gjort for å gjøre det godt igjen for mobbeofrene? Hvordan har hun hjulpet til for at de skal få det bra i etterkant? Har hun bedt om unnskyldning til hver og en?

Anonymkode: 5b985...b80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men sannheten er sannheten

Hva har hun gjort for å gjøre det godt igjen for mobbeofrene? Hvordan har hun hjulpet til for at de skal få det bra i etterkant? Har hun bedt om unnskyldning til hver og en?

Anonymkode: 5b985...b80

Men det er ingenting som skal blandes inn i saken om Burøe

Anonymkode: 793c2...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men sannheten er sannheten

Hva har hun gjort for å gjøre det godt igjen for mobbeofrene? Hvordan har hun hjulpet til for at de skal få det bra i etterkant? Har hun bedt om unnskyldning til hver og en?

Anonymkode: 5b985...b80

Sannheten er sannheten, ja. Sannheten er at det er lørdag og sol. Det har likevel ikke noe med saken å gjøre.

Anonymkode: ca595...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men sannheten er sannheten

Hva har hun gjort for å gjøre det godt igjen for mobbeofrene? Hvordan har hun hjulpet til for at de skal få det bra i etterkant? Har hun bedt om unnskyldning til hver og en?

Anonymkode: 5b985...b80

Det vet jeg ingenting om, men det er likevel en annen sak.

Selv ønsker jeg ingen unnskyldning fra mine mobbere. Om noen ønsker en dialog med Lisa Tønne om dette foreslår jeg at de tar kontakt uten å avspore den offentlige debatten om seksuell trakassering med whatabout-ism.

Anonymkode: 18fa0...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Forsvarer på ingen måte Ørjan Burøe. Uttrykte heller ingen støtte i forrige innlegg. 

Anonymkode: 59caf...b59

Men hvorfor i all verden kom du da trekkende med oppgulpet ditt i en tråd om Ørjan Burøe?

Anonymkode: b8712...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor i all verden kom du da trekkende med oppgulpet ditt i en tråd om Ørjan Burøe?

Anonymkode: b8712...4c3

Fordi Lisa Tønne er en av de som nå går hardt ut i mot ØB og kritiserer hans oppførsel. Dette samtidig med at hun selv er en av de verste mht uakseptabel oppførsel både i sin barndom og nå i voksen alder. Hun har også gått i terapi, uten at det har hjulpet noe som helst. Hvis du har fulgt med i saken, så ville du ha fått med deg denne linken mellom Lisa Tønne og Ørjan Burøe.

Anonymkode: 59caf...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...