Gå til innhold

Katter altså

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når ungene glemmer å lukke døren til soverommet går katten inn å legger seg i sengene. Æsj. Katten går også på kjøkken disken og på bordet. Dyrlegen sier vi må legge lukter som katten ikke liker der katten ikke skal gå/ligge. Og ta dobbelsidig tape på kjøkken benk der han hopper opp osv osv. Jeg er så lei av å bytte på sengene,finne hår der vi spiser og lager mat. Spyr. Noen med gode erfaringer?

Anonymkode: 36ce8...463

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Koselig å sove med pusen i sengen da :)

Anonymkode: e2488...076

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Har gjerne 3 stk i senga jeg. Hvis ungene ikke rekker å «stjele» de først🙈

Anonymkode: deb5c...5d3

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, så herlig når de drar med seg flått og annet utøy, slikker seg i rumpa og hoster opp hårballer.

Det er jo sååååå kooooooselig. 

Til hi, jeg har hørt at det hjelper å legge pepperkorn der man ikke vil at katten skal være. Og så må du bare drille ungene på at dørene inn til rommene skal være igjen. De husker vel på å lukke ytterdøren? Da kan de venne seg til å alltid lukke andre dører også. 

Anonymkode: 29ecb...9d7

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, så herlig når de drar med seg flått og annet utøy, slikker seg i rumpa og hoster opp hårballer.

Til hi, jeg har hørt at det hjelper å legge pepperkorn der man ikke vil at katten skal være. Og så må du bare drille ungene på at dørene inn til rommene skal være igjen. De husker vel på å lukke ytterdøren? Da kan de venne seg til å alltid lukke andre dører også. 

Takk for godt svar. Jeg er gla i katten altså. Men koselig med hår, lopper, litt avføringsrester osv i sengen og på disken? Jaja. Godt vi er forskjellige 😂 jeg som deg har en annen oppfatning av koselig altså😃

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Infeksjonsmedisineren på jobb sa bare 👏🏻👏🏻 da jeg fortalte det. 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Infeksjonsmedisineren på jobb sa bare 👏🏻👏🏻 da jeg fortalte det. 

Hvorfor det? Hvorfor er det så flott å ha katter i senga? 

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor det? Hvorfor er det så flott å ha katter i senga? 

Fordi vi har godt av å ikke leve overrenslig slik mange gjør i «sterile» omgivelser. Han syns det er flott at ungene blir eksponert for litt av hvert fra de er små. 

Skrevet

Hi. Du hørtes litt hysterisk ut. Bakteriangst?

Anonymkode: 5dce3...175

Skrevet

Du er hysterisk! En katt går der den vil den 😂

Anonymkode: 1d791...883

Skrevet

Bakteriehysteri er mye farligere enn å ha pus i senga. 

Anonymkode: e88f9...fb9

Skrevet

Jeg har bakteriefobi og selv ikke jeg er så redd for en katt i senga altså... De er renslige dyr. 

Vask over med sitron der du ikke vil ha dem, og/eller aluminiumsfolie. 

Anonymkode: 214db...352

Skrevet

Dette er jo en problemstilling som burde vurderes FØR katten kommer i hus. 

Vi la litt ting som bråket på kjøkkenbenken i tillegg til at vi konsekvent har jaget kattene ned. Allikevel hender det seg at dd hopper opp. Det løser vi med at vi alltid vasker over benken før vi skal bruke den. 

Her får de ligge hvor de vil. Vi valgte korthårede katter fordi jeg ikke er så begeistret for hårballer og pelsstell. Dessuten behandler vi de jevnlig med loppemiddel. Ellers er det litt av konsekvensen med å ha katt. De er egenrådige og ligger der de vil, så lenge dørene ikke er lukket. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Fordi vi har godt av å ikke leve overrenslig slik mange gjør i «sterile» omgivelser. Han syns det er flott at ungene blir eksponert for litt av hvert fra de er små. 

Så det holder ikke at småen drikker sølevann og biter på bestevennens sko? Man må ha hårete smådyr der man sover for å eksponeres for nok bakterier? 

Sorry, men det er muligens det dummeste jeg har hørt. 

Hi. Du hørtes litt hysterisk ut. Bakteriangst?

Anonymkode: 5dce3...175

Jeg har absolutt ikke bakterieangst, men skjønner ikke hvorfor dyr og mennesker skal sove sammen? En katt drar inn skit og lort, at noen vil ha det i sengen er bare ekkelt. 

Du er hysterisk! En katt går der den vil den 😂

Anonymkode: 1d791...883

En katt kan ikke åpne dører og det er faktisk menneskene som bestemmer over den. Katten er ikke sjefen 😂

Bakteriehysteri er mye farligere enn å ha pus i senga. 

Anonymkode: e88f9...fb9

Akkurat hva farlig kan skje med dem som har bakterieangst? Blir de syke og dør? Av å ikke dele bakterier med rovdyr?

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er mye hyggeligere å ligge med masse pepperkorn i senga...

Anonymkode: 95e47...8d3

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for godt svar. Jeg er gla i katten altså. Men koselig med hår, lopper, litt avføringsrester osv i sengen og på disken? Jaja. Godt vi er forskjellige 😂 jeg som deg har en annen oppfatning av koselig altså😃

Avføringsrester? 

Skrevet

Kvitt deg med smittebæreren.

Anonymkode: 17777...820

Skrevet

Barn som veks opp med husdyr, eller på gard, har faktisk redusert risiko for astma. Dette mistenkjer ein er pga bakteriefloraen ein får i seg, så det handlar meir om estetikk enn helse når ein ynskjer å begrense. 

Vår katt ( korthåra) får ligge omtrent der den vil, men vi ynskjer ikkje at den skal gå på kjøkkendisken eller  kjøkkenbordet, som stort sett er der vi et maten vår. Vi prøver difor å halde døra til kjøkkenet stengt når vi ikkje er der. Veit ikkje om det er heilt stovereint, men vi har brukt sprayflaske med vatn den første tida, for å skremme han vekk då han hoppa opp. Etter eit par spray skjønte han teikninga då vi tok fram flaska, utan at vi trong spraye. Han vi har no er likevel så eigenrådig at han gjer som han vil når vi ikkje er der, så vi prøver difor å halde døra stengt.

Skrevet
1 time siden, soleia skrev:

Barn som veks opp med husdyr, eller på gard, har faktisk redusert risiko for astma. Dette mistenkjer ein er pga bakteriefloraen ein får i seg, så det handlar meir om estetikk enn helse når ein ynskjer å begrense

Astma og innvollsorm er to ulike ting.

Anonymkode: 17777...820

Skrevet

Hold døra stengt til rom du ikke vil katten hopper på møbler eller seng. Det med spraye vann fungerer men bare når du er der. Er du ute av huset gjør katten stort sett som den vil.

Vi har et rolig eksemplar, men soveromsdøra er alltid stengt. Katten ville ikke likt seg der uansett, for kaldt. Vi har ikke noe på kjøkkenbenk som er av interesse for pus.

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

digger spolorm, du? 😊

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke overrenslighet å nekte dyr, som er fulle av avføringsbakterier og parasitter, adgang til seng og kjøkkenbenk man lager mat på altså.

Her høres det ut som en burde få sparken.

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Avføringsrester? 

Alle katter har det. Hvis du ser i rumpa til katten, så ligger det små smuler av bæsj i rynkene til rumpehullet. 

Skrevet

Skjønner deg godt jeg! Har hatt tja.. 4 katter. Glad de aldri fikk være i senga. Husker det ble spydd opp og skiti ut alskens innvollsormer, og vi ga kurer som drepte både orm og egg. De får det på nytt med én gang gitt. For ikke å snakke om flått. 

Har ikke funnet en eneste flått på meg etter at vi sluttet å ha dyr i senga. Et søsken av meg fikk borreliose så har sett hva utøyet kan gjøre med mennesker. 

Men det er minst like ille å få bendelorm. Den kan jo bli mange meter lang og leve i mange år i magen din. 

Skrevet
4 minutter siden, Tøystykke skrev:

Skjønner deg godt jeg! Har hatt tja.. 4 katter. Glad de aldri fikk være i senga. Husker det ble spydd opp og skiti ut alskens innvollsormer, og vi ga kurer som drepte både orm og egg. De får det på nytt med én gang gitt. For ikke å snakke om flått. 

Har ikke funnet en eneste flått på meg etter at vi sluttet å ha dyr i senga. Et søsken av meg fikk borreliose så har sett hva utøyet kan gjøre med mennesker. 

Men det er minst like ille å få bendelorm. Den kan jo bli mange meter lang og leve i mange år i magen din. 

Du virker jo helt besatt... 

Har hatt katt i alle år, og kattene har hverken hatt mark, orm eller dritt i ræva. 

Anonymkode: 214db...352

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...