Gå til innhold

Samværspappa med usunt kontrollbehov. Kan jeg..

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han har lagt inn sperre når Internett slutter å virke, i mitt hjem. Faren har helgesamvær men dominerer oss veldig også når barnet er hos meg.

Anonymkode: bebf3...911

Dette ville jeg ha reagert kraftig på!

Anonymkode: 533f4...ab0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gråter litt på dine vegne. 

På tide å stå opp som voksen og støtte faren isteden for å trenere?

Det virker som om han med fordel bidrar innenfor det digitale, så kan sikkert du ta lead på noe annet.

Ingenting av det du nevner som faren gjør er galt, heller tvert imot!

Anonymkode: dfeff...92f

Eh, jo. Sperre på nettet i HIs hjem er skrullete kontrollerende.

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor gammel er din sønn?

Nå er jeg langt i fra oppdatert på internetgreier. Men må din sønn ha alt det der? Altså være tilgjengelig for apper og Internet og Gud-vet-hva hele tiden? Kontroll på mobilen høres da flott ut. 

Anonymkode: 7bf83...872

Oi. Er du 100 år? 

En fordel at barna har egen apple-id ja.... 

Anonymkode: 56a5b...4f3

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eh, jo. Sperre på nettet i HIs hjem er skrullete kontrollerende.

Far kan sannsynligvis tidssperre barnets bruk av internettblogg apper. Dersom han skal tidsstyre HIs wifi-nett må han ha hatt tilgang til dette via passord. Og passordet kan i så tilfelle HI enkelt skifte selv. 

Anonymkode: 539d9...e74

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde kjøpt ny tlf, opprettet egne koder og den slags og utelatt far når det gjelder disse tingene. Han er absolutt ikke i posisjon til å skulle bestemme

Anonymkode: eda3a...8fb

Spørsmålene som HI stiller i tråden viser at hun er teknologisk inkompetent.

Men det tydelig at far har god kompetanse, bryr seg om barnet sitt og derfor har lagt inn fornuftige sperrer på telefonen.

Dersom HI følger rådet jeg siterer her kommer det nok ikke til å ta lang tid før 12-åringen driver med saker langt utover det HI evner å forstå. -Noe som være uheldig for barnet.

Eneste motivasjonen må være å "gni litt dritt" i trynet på far. For det er tydelig at hun hater han.

Hvorfor ikke bare la far få litt ansvar rundt denne telefonen? Det kan vel ikke være så farlig?  

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spørsmålene som HI stiller i tråden viser at hun er teknologisk inkompetent.

Men det tydelig at far har god kompetanse, bryr seg om barnet sitt og derfor har lagt inn fornuftige sperrer på telefonen.

Dersom HI følger rådet jeg siterer her kommer det nok ikke til å ta lang tid før 12-åringen driver med saker langt utover det HI evner å forstå. -Noe som være uheldig for barnet.

Eneste motivasjonen må være å "gni litt dritt" i trynet på far. For det er tydelig at hun hater han.

Hvorfor ikke bare la far få litt ansvar rundt denne telefonen? Det kan vel ikke være så farlig?  

Utdyp gjerne, for her mener jeg du er helt på bærtur. I samme slengen tillegger du både mor, far og barn diverse som du ikke er i nærheten av å kunne vite.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Utdyp gjerne, for her mener jeg du er helt på bærtur. I samme slengen tillegger du både mor, far og barn diverse som du ikke er i nærheten av å kunne vite.

Enig.

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Verken leggetider, innetider, måltider ELLER skjermtider er fars business når barnet er hos mor. Hvordan ville du ha likt det om far ringte deg hver kveld klokka sju og sa at nå måtte barnet være inne, og ringte igjen halv ni for å si at nå måtte barnet gå i seng? Det har han like lite med å gjøre som hvor lenge barnet er på nett hos mor. 

Og selv om far har kjøpt telefonen til barnet, så er den ikke fars. Den tilhører barnet. Kontrollerende atferd er heller ikke med på å beskytte unger fra ubehagelige ting på nett. Tillit, derimot, kan åpne for mange gode samtaler.

Skrevet

er enig at foreldre skal ha kontroll på mobilen er MYE mobbing og tull via mobil nå til dags, men synes dette går over streken, så hadde skaffet nytt sim kort her,siden du betaler.

Faren har ingen rett og kontrolle så mye

Anonymkode: ed043...096

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...