Gå til innhold

Samværspappa med usunt kontrollbehov. Kan jeg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

opprette en ny appel ID til barnet?

Faren sitter på alle koder, har lagt masse kontroll på mobilen og har som sagt kodene. Det er far som har all familiedeling, find my IPhone, koder til appel ID og styrer foreldrekontroll. 

Gutten må spørre faren for hver eneste app og få ja. Kan ta sin tid iblant. Han har lagt inn sperre når Internett slutter å virke, i mitt hjem. Faren har helgesamvær men dominerer oss veldig også når barnet er hos meg.

Anonymkode: bebf3...911

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan legge til at han krever denne kontrollen og vil ikke dele koder fordi han kjøpte telefonen i bursdagsgave. 

Jeg betaler telefonregningen.

HI

Skrevet

Bestemmer han seriøst når Internett slutter å virke hjemme hos deg? Det har han jo ingenting med. 

Ville faktisk kjøpt ny telefon til barnet og løst det på den måten. 

Anonymkode: 0fb32...858

Skrevet

Om du registrerer en ny Apple-ID til barnet vil du skaffe deg tilsvarende kontroll som du nå angriper faren for.

Bra med fedre som er engasjert og aktivt godkjenner hva som legges inn på telefonen.

Selvsagt deler han ikke koder, de er jo personlige! Han er ansvarlig for evt. misbruk, noe som kan bli brukt imot han.

Du burde bare være glad for det faren gjør her. Det er du som virker å ha et usunt kontrollbehov.

Om du ser at faren godkjenner at barnet legger inn noe du er uenig i, så ta det opp som et voksent menneske.

Det du er på sporet av er bare barnslig og trist!

Anonymkode: dfeff...92f

Skrevet

Hvorfor skal far gi tilgang til SIN Apple-ID til deg?

Anonymkode: 539d9...e74

Skrevet

Kjøp nytt SIM-kort til barnets tlf, ikke noe problem hvis du betaler regningen.

Anonymkode: 24578...c4d

Skrevet

Går vel fint an å opprette ny apple-id?

Anonymkode: 2afe8...6b6

Skrevet

Kan man ha to appel ID?

HI

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skal far gi tilgang til SIN Apple-ID til deg?

Gutten har egen. Faren er oppsatt som kordinator. Så ber ikke om far sin.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan man ha to appel ID?

HI

Jeg gråter litt på dine vegne. 

På tide å stå opp som voksen og støtte faren isteden for å trenere?

Det virker som om han med fordel bidrar innenfor det digitale, så kan sikkert du ta lead på noe annet.

Ingenting av det du nevner som faren gjør er galt, heller tvert imot!

Skrevet

Jeg synes faktisk faren ikke kan bestemme hvordan mor skal ha det hjemme hos seg! Her burde de i såfall ha like mye rett til å bestemme, altså mor burde også ha kodene til telefonen osv.

Hi; ja du kan ha to appleid. 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes faktisk faren ikke kan bestemme hvordan mor skal ha det hjemme hos seg! Her burde de i såfall ha like mye rett til å bestemme, altså mor burde også ha kodene til telefonen osv.

Hi; ja du kan ha to appleid. 

Takk for svar🌸

Skrevet

Hvor gammel er din sønn?

Nå er jeg langt i fra oppdatert på internetgreier. Men må din sønn ha alt det der? Altså være tilgjengelig for apper og Internet og Gud-vet-hva hele tiden? Kontroll på mobilen høres da flott ut. 

Anonymkode: 7bf83...872

Skrevet

Jeg fatter ikke at noen her i tråden støtter far i dette, undrer meg på om de i det hele tatt har lest saken, men mest sannsynlig er dette de vanlige sure og bitre anniene som har som hobby å sitte innpå her og tråkke på hi.

Jeg hadde kjøpt ny tlf, opprettet egne koder og den slags og utelatt far når det gjelder disse tingene. Han er absolutt ikke i posisjon til å skulle bestemme så mye som han gjør. Han har ingenting med å bestemme hvordan du har det hjemme, og det er ganske spesielt at han ikke lar deg få vite kodene. Han har tydeligvis et stort kontrolleringsbehov? Hvordan var han når dere levde sammen, om dere gjorde det da?

Anonymkode: eda3a...8fb

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det virker som om han med fordel bidrar innenfor det digitale, så kan sikkert du ta lead på noe annet.

Trenere? Hva gjør HI for å la saken dra ut i tid? Mener du kverulere (krangle)?

Anonymkode: 67dba...97b

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor gammel er din sønn?

Nå er jeg langt i fra oppdatert på internetgreier. Men må din sønn ha alt det der? Altså være tilgjengelig for apper og Internet og Gud-vet-hva hele tiden? Kontroll på mobilen høres da flott ut. 

Det er altså greit at far, som kun har helgesamvær skal være den som styrer det? Mor som har hovedomsorgen skal altså sitte på sidelinjen og ikke ha noen form for kontroll?

Anonymkode: eda3a...8fb

Skrevet

Hvor mye er sønnen hos faren sin? Dette hørtes veldig usunt ut... Ikke bra å være så kontrollerende ....

Anonymkode: 1809a...401

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor gammel er din sønn?

12

Skrevet

Ingen andre enn meg som da reagerer at far bestemmer når Internett stenges av hos mor????

Skrevet (endret)
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen andre enn meg som da reagerer at far bestemmer når Internett stenges av hos mor????

Det gjør han nok ikke. Men man kan sette sperre for nettbruk på telefon!

Endret av Kamomille
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Gutten har egen. Faren er oppsatt som kordinator. Så ber ikke om far sin.

Men da du vel vare logge han på DIN Apple-ID når barnet er hos deg??

jeg har flere id’er. En til jobbbruk, en til familie og en som bare er min😉

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

12

Det er så interessant at foreldre klager på at barna deres alltid er på nettet, må bruke sosiale medier for å ha ett sosialt liv,  spiller spill, blir avhengig.

Og så er det foreldrene selv som setter det opp...

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men da du vel vare logge han på DIN Apple-ID når barnet er hos deg??

jeg har flere id’er. En til jobbbruk, en til familie og en som bare er min😉

På samme telefon? Man må vel logge seg av før man kan logge på med ny Apple ID? Og hvis mor ikke har passordet får hun ikke logget av. 

Ville kjøpt ny telefon hvis du har råd til det. Synes far er urimelig. Greit han bestemmer i sitt hjem, men han kan ikke bestemme at din sønn ikke får bruke Internett når han er hos deg

Anonymkode: 1b297...62f

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På samme telefon? Man må vel logge seg av før man kan logge på med ny Apple ID? Og hvis mor ikke har passordet får hun ikke logget av. 

Ville kjøpt ny telefon hvis du har råd til det. Synes far er urimelig. Greit han bestemmer i sitt hjem, men han kan ikke bestemme at din sønn ikke får bruke Internett når han er hos deg

Anonymkode: 1b297...62f

Man trenger ikke passord for å logge av? Jeg gjør iallefall ikke det😏

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er du så kontrollerende, far, at du er her inne og forsvarer deg?

Anonymkode: d6a0b...bd0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...