Gå til innhold

Jeg har skjønt at skigåing er en nasjonalhelligdom...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Heihånåerdetjuligjen skrev:

Dere som skriver at barna vil falle utenfor flere arenaer dersom de ikke mestrer ski, fotball, sykling m.m. 

Hva med å lære barna deres at alle er forskjellige? At det er helt greit. Og at de som ikke vil være sammen med dem fordi de ikke kan sykle, spille fotball eller stå på ski, antageligvis ikke heller er venner de ønsker å ha. Lær dem å bli selvstendige mennesker, som kan stå for dem de er. De vil klare seg utmerket godt likevel! ❤️

 

Sant. Husker vi hadde en i vennegjengen som ikke fikk sykkel før han var 12. Han ble skikkelig god til å løpe. 😛 Men det var aldri snakk om å ekskludere ham fordi han ikke hadde sykkel.

Anonymkode: c17a9...612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da er det jo ikke rart at dere får barn som hater det også. 

Man høster som regel som man sår. 

Anonymkode: d6581...fea

Ja og så da? Jeg har som sagt levd i godt og vel 40 år uten at dette har vært et problem. Jeg har ikke noe problem om barna mine hater å gå på ski.

Anonymkode: c5932...d8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Heihånåerdetjuligjen skrev:

Dere som skriver at barna vil falle utenfor flere arenaer dersom de ikke mestrer ski, fotball, sykling m.m. 

Hva med å lære barna deres at alle er forskjellige? At det er helt greit. Og at de som ikke vil være sammen med dem fordi de ikke kan sykle, spille fotball eller stå på ski, antageligvis ikke heller er venner de ønsker å ha. Lær dem å bli selvstendige mennesker, som kan stå for dem de er. De vil klare seg utmerket godt likevel! ❤️

 

Det er ikke snakk om å aldri ville være sammen med de som ikke kan tingene, men vi dropper ikke å gå på ski selv om ikke alle er flinke nok til å være med for eksempel.

Anonymkode: badc4...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke snakk om å aldri ville være sammen med de som ikke kan tingene, men vi dropper ikke å gå på ski selv om ikke alle er flinke nok til å være med for eksempel.

Anonymkode: badc4...4f0

Nei, men det er da ingen problem. De som ikke liker å gå på ski, er sikkert kjempeglade for å slippe å være med dere. Men jeg synes det er kjipt å ekskludere noen fra hytteturer, bare fordi en eller to i vennegjengen ikke liker å gå på ski. Er det snakk om små barn som trenger mye hjelp, så skjønner jeg det jo. Men store barn og ungdommer klarer seg jo greit. Og det finnes jo masse alternativer. Som sagt, jeg har alltid blitt inkludert på hytteturer selv om jeg ikke liker å gå på ski. Jeg er nå ikke den som sitter apatisk med henda i fanget, så jeg har alltid funnet på noe annet mens de andre er på skitur. Enten sammen med andre som ikke vil på tur, eller så har jeg gjort noe annet imens. VI har alle hatt mange flotte hytteturer for det 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så lenge de er under 10 vil jeg si de bør øve litt på fotball, ja. På de fleste skoler er fotball en viktig arena for vennskap og det er et spill de vil møte på i ange sammenhenger.

Anonymkode: badc4...4f0

Nei, hallo... Barn som ikke kan spille fotball klarer seg helt fint uten! De som ikke spiller fotball her gjør andre ting, og de har mange venner... 

Anonymkode: b6eb3...2db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, hallo... Barn som ikke kan spille fotball klarer seg helt fint uten! De som ikke spiller fotball her gjør andre ting, og de har mange venner... 

Anonymkode: b6eb3...2db

Helt enig! 7 åringen har null interesse av å lære seg å spille fotball å tvinger jeg han ikke til det! Da får han gå på en annen fritidsaktivitet som han faktisk liker.

Anonymkode: baaf8...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine foreldre var som deg HI, hatet ski og fulgte det ikke opp i det hele tatt. Jeg var alltid den som sinket klassen på tur, hvis jeg tilfeldigvis hadde ski og sko som passet til skidagen, det var sjeldent. Det var veldig lite gøy, og jeg bestemte meg allerede da at barna mine skal mestre vanlige ting som majoriteten mestrer. Det er skøyter, ski, alpint og svømming. Og jeg har lært dem det med glede, ikke press. Selv har jeg dårlig selvtillit når det gjelder langrenn, men det har heldigvis ikke vært synlig for barna. I dag elsker de disse aktivitetene. De spenner på seg skia og er ute flere ettermiddager i uken med venner og elsker skidager på skolen. Føler det er litt av jobben med å være foreldre, sette andres behov foran sine egne.

Anonymkode: 65988...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mine foreldre var som deg HI, hatet ski og fulgte det ikke opp i det hele tatt. Jeg var alltid den som sinket klassen på tur, hvis jeg tilfeldigvis hadde ski og sko som passet til skidagen, det var sjeldent. Det var veldig lite gøy, og jeg bestemte meg allerede da at barna mine skal mestre vanlige ting som majoriteten mestrer. Det er skøyter, ski, alpint og svømming. Og jeg har lært dem det med glede, ikke press. Selv har jeg dårlig selvtillit når det gjelder langrenn, men det har heldigvis ikke vært synlig for barna. I dag elsker de disse aktivitetene. De spenner på seg skia og er ute flere ettermiddager i uken med venner og elsker skidager på skolen. Føler det er litt av jobben med å være foreldre, sette andres behov foran sine egne.

Anonymkode: 65988...0f0

Dette er flott av deg 👏🏻❤️

Du tar selv grep :) Men en ting og som jeg syntes også er viktig er at man skal sette deres behov først, foran sine egne. Og i dag er ikke skigåing en nødvendighet. Det er en interesse. Og om barna overhodet ikke vil, så er det ikke rett å tvinge de.

Anonymkode: bd152...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er flott av deg 👏🏻❤️

Du tar selv grep :) Men en ting og som jeg syntes også er viktig er at man skal sette deres behov først, foran sine egne. Og i dag er ikke skigåing en nødvendighet. Det er en interesse. Og om barna overhodet ikke vil, så er det ikke rett å tvinge de.

Anonymkode: bd152...64a

Helt enig med deg. Mine foreldre nærmest instruerte meg i at ski var noe forferdelig greier. Da er det bedre å legge det frem på en positiv måte, gjøre noe hyggelig ut av det og å oppmuntre. Vil ikke barna på ski er det helt i orden, men greit å kunne det til skidager osv. Man skal ikke tvinge til noe som helst, men barn kan jo nesten oppmuntres til hva som helst, veldig mye avhenger av foreldrenes innstilling😊

Anonymkode: 65988...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Heihånåerdetjuligjen skrev:

Dere som skriver at barna vil falle utenfor flere arenaer dersom de ikke mestrer ski, fotball, sykling m.m. 

Hva med å lære barna deres at alle er forskjellige? At det er helt greit. Og at de som ikke vil være sammen med dem fordi de ikke kan sykle, spille fotball eller stå på ski, antageligvis ikke heller er venner de ønsker å ha. Lær dem å bli selvstendige mennesker, som kan stå for dem de er. De vil klare seg utmerket godt likevel! ❤️

 

Hvis vi har plass i bilen til feks en person er det klart at vi velger å ta med en som er vandt til å stå på ski, hvis det er det vi skal den helgen. Noen andre venner av barna mine ville nok gjerne vært med, men det er et problem at foreldrene ikke har lært dem opp. En utedag i året på skolen holder ikke.  

Anonymkode: 1f081...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da er det jo ikke rart at dere får barn som hater det også. 

Man høster som regel som man sår. 

Anonymkode: d6581...fea

Hvis du følger anonymkodene så vil du se at ungene mine er gode på ski, helt uten at jeg drasser dem med på det, eller bruker "sosial arena" som påskudd for å lære dem det. 

Jeg bare gidder ikke høre på det tullet som blir sagt i denne tråden uten å si det imot. Jada, det er fint å kunne mange ting, men verken ski, fotball eller å spille instrumenter er "nødvendig". 

Anonymkode: 27a22...050

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...