Gå til innhold

Hull i ørene på baby..

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor gamle er du og venninnen din?? Og hvilket miljø kommer dere fra?  Ingen tar hull i øret på et så lite barn lenger her i Norge. Og godt er det.  Hva skal en baby eller småbarn med hull i ørene. 

Anonymkode: 9f364...1a4

Jeg er 20 og hun er 24. Begge er norske men hun fikk hull i ørene da hun var baby og mente det var bedre for da var det ikke like vondt osv.... 

Anonymkode: e5fb1...104

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 timer siden, amandine skrev:

Til hun selv vil det, når er det? Du skrev at du ville vente til hun kunne snakke, når hun er to? Tre? Fire?

Da synes du hun er stor nok til å ta slike avgjørelser om egen helse og utseende? 

Får håpe for din del at hun ikke tenker hun vil tatoveres også, og ha ring i navlen.

Hun er vell 6-13år ca da.. Jeg ordla meg litt feil men ønsket at hun skulle være gammel nokk til å ville ha det selv og at hun forstår at det gjør vondt.. Tror ingen 3 åringer ber om å få hull i ørene sine ...

HI

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er 20 og hun er 24. Begge er norske men hun fikk hull i ørene da hun var baby og mente det var bedre for da var det ikke like vondt osv.... 

Du er ung mor, ja. Og derfor lettpåvirkelig. Ikke ta hull i ørene på babyen din. Da går du rundt med et flott «trashy ung mor» stempel. Kan like godt kalle barnet Bianca-Savannah og lage en Instagram-konto. 

Ordet er: Harry!

Anonymkode: db904...262

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun er vell 6-13år ca da.. Jeg ordla meg litt feil men ønsket at hun skulle være gammel nokk til å ville ha det selv og at hun forstår at det gjør vondt.. Tror ingen 3 åringer ber om å få hull i ørene sine ...

HI

Min datter ba faktisk om det da hun var 3 år. Men det fikk hun selvfølgelig ikke lov til. Måtte vente til hun var minst 6 år. 

Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare et kjapt spørsmål. Hvordan i alle dager argumenterer hun for påstanden om at små barn ikke får like vondt? Det er jo ikke sant!

Anonymkode: eee44...d36

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når ungen er 16 bestemmer jo ikke du over den lenger.. 

HI

Jo. 

Hvis du tenker å gi opp kontrollen over ditt barn før hun/han er 16, så søk hjelp. Da er du ikke en ansvarlig voksen. Min eldste flyttet hjemmefra i fjor, og NÅ bestemmer ikke jeg lenger. Men inntil da: å jo da. 

Anonymkode: 354cb...8cc

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo. 

Hvis du tenker å gi opp kontrollen over ditt barn før hun/han er 16, så søk hjelp. Da er du ikke en ansvarlig voksen. Min eldste flyttet hjemmefra i fjor, og NÅ bestemmer ikke jeg lenger. Men inntil da: å jo da. 

Du bestemmer ikke over barnet sin kropp når det er 16. Du har ikke rettigheter til å vite om barnet ditt har vært hos legen og tillogmed hvis barnet ditt blir gravid som 16 åring så har du ikke rett til å vite det heller. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Min datter ba faktisk om det da hun var 3 år. Men det fikk hun selvfølgelig ikke lov til. Måtte vente til hun var minst 6 år. 

Ja jeg tenker nå at jeg uansett venter til hun er 6+ 

HI

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du er ung mor, ja. Og derfor lettpåvirkelig. Ikke ta hull i ørene på babyen din. Da går du rundt med et flott «trashy ung mor» stempel. Kan like godt kalle barnet Bianca-Savannah og lage en Instagram-konto. 

Ordet er: Harry!

Anonymkode: db904...262

Ja jeg er ung men jeg har 1 barn fra før på 4 år som ikke har hull.. Og det var egentlig Pga første barnet diskusjonen startet med meg og en vennine siden hun har hull på sitt barn på 2 og jeg ikke har på noen av mine.. Planen min var å ikke ta noe hull ellernoe før de evt vil ha det selv da jeg ikke liker når de få sprøyter engang... 

HI 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja jeg er ung men jeg har 1 barn fra før på 4 år som ikke har hull.. Og det var egentlig Pga første barnet diskusjonen startet med meg og en vennine siden hun har hull på sitt barn på 2 og jeg ikke har på noen av mine.. Planen min var å ikke ta noe hull ellernoe før de evt vil ha det selv da jeg ikke liker når de få sprøyter engang... 

HI 

Dette må du bare stå i. Du er ung og til og med tobarnsmor som da ble mor alt som 16-åring, men du har bedre dømmekraft en din venninne. Hold på det.

Skrevet
17 hours ago, Anonym bruker said:

Jeg har en baby jente og en vennine sier jeg burde ta hull i ørene hennes før hun blir 3 år. Jeg har personlig lyst å vente til hun kan snakke så jeg og hun kan ta sammen hvor jeg tar først så hun får sett hva det går utpå... Dette mener hun er kjempe tullete og mye verre mot barnet. Har noen tatt hull i ørene på barna før 3 år alderen ? Eller er det bedre vente til barnet kan velge selv ?

det kunne jeg aldri finne på, her jeg bor er det 7 årsgrense heldigvis

Anonymkode: 3fa4a...c97

Skrevet

Ville ventet. Husker at jeg fikk lov da jeg skulle begynne på skolen og gleder meg veldig til å få hull i ørene da jeg var 6 år. Husker at det var vondt men jeg følte meg også veldig voksen og stor siden jeg endelig skulle få hull i ørene og det var en veldig fin og spennende opplevelse med mamma når dagen kom og jeg var kjempestolt når det var gjort. Husker at vi kjøpte noen fine øredobber med små hester spm belønning siden jeg hadde vært "så flink" 

Hvis hun vil ha hull i ørene når hun blir eldre maser hun nok :) så kan dere gjøre det sammen som en jenteting.

Skrevet
1 minute ago, Heelsordie said:

Ville ventet. Husker at jeg fikk lov da jeg skulle begynne på skolen og gleder meg veldig til å få hull i ørene da jeg var 6 år. Husker at det var vondt men jeg følte meg også veldig voksen og stor siden jeg endelig skulle få hull i ørene og det var en veldig fin og spennende opplevelse med mamma når dagen kom og jeg var kjempestolt når det var gjort. Husker at vi kjøpte noen fine øredobber med små hester som belønning siden jeg hadde vært "så flink" 

Hvis hun vil ha hull i ørene når hun blir eldre maser hun nok :) så kan dere gjøre det sammen som en jenteting.

Skrevet

Selv syntes jeg det er helt uakseptabelt på en liten baby. Hadde ventet til rundt 8 års alderen:) er ikke alle jenter som vil ha hull i ørene heller:)

Anonymkode: 0288f...e9c

Skrevet
På 7. februar 2019 den 16.01, Anonym bruker skrev:

Du bestemmer ikke over barnet sin kropp når det er 16. Du har ikke rettigheter til å vite om barnet ditt har vært hos legen og tillogmed hvis barnet ditt blir gravid som 16 åring så har du ikke rett til å vite det heller. 

Jeg INFORMERER min tenåring om hvilke sanksjoner hun/han kan vente fra meg dersom de gjør ting jeg ikke aksepterer. Å ta hull i ørene klarer de vel neppe å hindre meg å vite. Det er synlig for all verden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...