Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #1 Skrevet 6. februar 2019 Vi har ganske dårlig råd nå har kun sosialhjelp å leve på. Har fått spørsmål om jeg kan sitte barnevakt imorgen å hadde da tjent 600 kr,penger jeg absolutt hadde trengt. Men mamma kunne ikke passe min sønn imorgen pga hun skal jobbe,å skal jeg ha han med så er vi ikke hjemme før 21.15 på en skoledag. Han er 7 år. Hadde dere sagt ja til sitte barnevakt likevel ettersom det er ett engangstilfelle? Eller sagt nei så han får nok søvn til skolen? Han legger seg 20.00 til vanlig men pleier å bruke en stund på å sovne. Anonymkode: 35183...286
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #2 Skrevet 6. februar 2019 Det hadde jeg gjort men du vet du er pliktig å oppgi alle penger du mottar når du mottar sosialhjelp? Det vil bli trukket fra livsopphold neste måned, om du ikke har en avtale med saksbehandler Anonymkode: 1b641...e62
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #3 Skrevet 6. februar 2019 Ja, så lenge det kun er et engangstilfelle, så hadde jeg gjort det. Anonymkode: 29126...f9e
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #4 Skrevet 6. februar 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det hadde jeg gjort men du vet du er pliktig å oppgi alle penger du mottar når du mottar sosialhjelp? Det vil bli trukket fra livsopphold neste måned, om du ikke har en avtale med saksbehandler Anonymkode: 1b641...e62 Har bedt om å få pengene kontant. Trenger pengene til vintersko til sønnen min og en varm ullgenser i denne kulden. Anonymkode: 35183...286
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #5 Skrevet 6. februar 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ja, så lenge det kun er et engangstilfelle, så hadde jeg gjort det. Anonymkode: 29126...f9e Ja å gjøre det fast hadde vært helt uaktuelt. Anonymkode: 35183...286
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #6 Skrevet 6. februar 2019 Vi gjør unntak i spesielle tilfeller, men er ellers ganske rigide på leggetid for våre barn. I ditt tilfelle ville jeg sittet barnevakt i eget hjem om mulig. Hvis ikke ville jeg tatt med barnet, men lånt et gjesterom så han fikk sove til vanlig tid. Ville båret ham ut i forhåndsoppvarmet bil, og deretter inn i senga når vi kom hjem. Mine barn ville som oftest sovet gjennom bæring og bilkjøring, men barna er jo forskjellige. Anonymkode: 52b91...03b
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #7 Skrevet 6. februar 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har bedt om å få pengene kontant. Trenger pengene til vintersko til sønnen min og en varm ullgenser i denne kulden. Anonymkode: 35183...286 Det kan du faktisk ikke gjøre, kontakt eller ikke. Det er trygdesvindel, og kan straffe seg. Varme sko og klær kan du få helt gratis fra organisasjoner som hjelp oss å hjelpe og blåkors. Send dem en kort Mail og spør om de har det du trenger. Anonymkode: 52b91...03b
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #8 Skrevet 6. februar 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det kan du faktisk ikke gjøre, kontakt eller ikke. Det er trygdesvindel, og kan straffe seg. Varme sko og klær kan du få helt gratis fra organisasjoner som hjelp oss å hjelpe og blåkors. Send dem en kort Mail og spør om de har det du trenger. Anonymkode: 52b91...03b Kontakt = kontant Anonymkode: 52b91...03b
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #9 Skrevet 6. februar 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har bedt om å få pengene kontant. Trenger pengene til vintersko til sønnen min og en varm ullgenser i denne kulden. Anonymkode: 35183...286 Ja vel, det er fortsatt ikke lov. klær kan du søke om fra nav Anonymkode: 1b641...e62
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #10 Skrevet 6. februar 2019 Ehh jo selvsagt har jeg lov til å sitte barnevakt å tjene penger! Jeg har også flere ganger fått pengene inn på konto,opplyser jo ikke NAV om hver gang jeg tjener 300 kr på barnevakt! De ser jo på kontoutskriften hva som kommer inn,å hvorfor jeg får penger inn har de aldri brydd seg om. Anonymkode: 35183...286
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #11 Skrevet 6. februar 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ja vel, det er fortsatt ikke lov. klær kan du søke om fra nav Anonymkode: 1b641...e62 Nei det kan jeg ikke,da henviser de til at jeg mottar sosialhjelp å får penger der. Men det er ikke nok til sko og klær til sønnen min,det rekker så vidt til husleie og strøm. Anonymkode: 35183...286
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #12 Skrevet 6. februar 2019 Det hadde jeg gjort! Anonymkode: fd8be...77e
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #13 Skrevet 6. februar 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det kan du faktisk ikke gjøre, kontakt eller ikke. Det er trygdesvindel, og kan straffe seg. Varme sko og klær kan du få helt gratis fra organisasjoner som hjelp oss å hjelpe og blåkors. Send dem en kort Mail og spør om de har det du trenger. Anonymkode: 52b91...03b Åh, gi deg. Velferdstaten går ikke under fordi hun tjener 600kr. Prøv å vær desperat alenemor med liten inntekt og regninger som hoper seg opp, så kan vi snakkes. Anonymkode: 29126...f9e
Mandala Skrevet 6. februar 2019 #15 Skrevet 6. februar 2019 Jeg skulle inn her å skrive om hvor viktig jeg synes søvn er blabla, men som et engangstilfelle - helt i slutten av uka dessuten - så tenker jeg at det går veldig bra. Og jeg ville brukt pengene på sko og genser med god samvittighet.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #16 Skrevet 6. februar 2019 Jeg ville gjort det Anonymkode: f0f12...333
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #17 Skrevet 6. februar 2019 23 minutter siden, Mandala skrev: Jeg skulle inn her å skrive om hvor viktig jeg synes søvn er blabla, men som et engangstilfelle - helt i slutten av uka dessuten - så tenker jeg at det går veldig bra. Og jeg ville brukt pengene på sko og genser med god samvittighet. Da gjør nok det Anonymkode: 35183...286
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2019 #18 Skrevet 7. februar 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi har ganske dårlig råd nå har kun sosialhjelp å leve på. Har fått spørsmål om jeg kan sitte barnevakt imorgen å hadde da tjent 600 kr,penger jeg absolutt hadde trengt. Men mamma kunne ikke passe min sønn imorgen pga hun skal jobbe,å skal jeg ha han med så er vi ikke hjemme før 21.15 på en skoledag. Han er 7 år. Hadde dere sagt ja til sitte barnevakt likevel ettersom det er ett engangstilfelle? Eller sagt nei så han får nok søvn til skolen? Han legger seg 20.00 til vanlig men pleier å bruke en stund på å sovne. Anonymkode: 35183...286 Ja, det går helt sikkert fint, det er bare en skoledag til før det er helg. Anonymkode: f4620...75e
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2019 #19 Skrevet 7. februar 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja vel, det er fortsatt ikke lov. klær kan du søke om fra nav Anonymkode: 1b641...e62 Ærlig talt. Det får være måte på å være firkantet. Anonymkode: f4620...75e
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2019 #20 Skrevet 7. februar 2019 Bare så du vet dette men du kan søke om støtte til klær og regninger + lege av nav når du får sosialhjelp... Jeg tenker at 1 time senere ikke er noe stress, men dette hørtes absolutt ut som en veldig uheldig situasjon kjære deg... btw nav bryr seg ikke om 600kr ekstra... så lengre det er engangstilfelle... Anonymkode: 6a8c8...a90
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2019 #21 Skrevet 7. februar 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei det kan jeg ikke,da henviser de til at jeg mottar sosialhjelp å får penger der. Men det er ikke nok til sko og klær til sønnen min,det rekker så vidt til husleie og strøm. Anonymkode: 35183...286 Da vil jeg anbefale deg å klage til fylkesmannen på avslaget du får, fordi du har rett å penger til klær både til deg selv og barnet. Anonymkode: 1b641...e62
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2019 #22 Skrevet 7. februar 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Ehh jo selvsagt har jeg lov til å sitte barnevakt å tjene penger! Jeg har også flere ganger fått pengene inn på konto,opplyser jo ikke NAV om hver gang jeg tjener 300 kr på barnevakt! De ser jo på kontoutskriften hva som kommer inn,å hvorfor jeg får penger inn har de aldri brydd seg om. Anonymkode: 35183...286 man har lov å tjene penger, men er pliktig å oppgi alle penger man får. Les loven så ser du det. Det gjelder til og med pengegaver. SÅ kan saksbehandler velge å ikke inntektsbergne, sosialtjenesteloven er en skjønnslov Anonymkode: 1b641...e62
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2019 #23 Skrevet 7. februar 2019 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: man har lov å tjene penger, men er pliktig å oppgi alle penger man får. Les loven så ser du det. Det gjelder til og med pengegaver. SÅ kan saksbehandler velge å ikke inntektsbergne, sosialtjenesteloven er en skjønnslov Anonymkode: 1b641...e62 De ser jo det på kontoutskriften de gangene jeg har fått pengene på konto,så det er ikke noe jeg trenger å opplyse om nei. Anonymkode: 35183...286
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2019 #24 Skrevet 7. februar 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: man har lov å tjene penger, men er pliktig å oppgi alle penger man får. Les loven så ser du det. Det gjelder til og med pengegaver. SÅ kan saksbehandler velge å ikke inntektsbergne, sosialtjenesteloven er en skjønnslov Anonymkode: 1b641...e62 Å blås! Det er 600 kr! Selvsagt putter hun de stille og rolig i lommen og kjøper det gutten trenger. Å være ekstra lenge oppe en kveld fordi han 'hjelper' mamma med å jobbe er også uproblematisk, og kan bare bli en koselig ting å gjøre sammen. Anonymkode: 6c758...512
MollyOdd Skrevet 7. februar 2019 #25 Skrevet 7. februar 2019 Selvsagt kan du det. Så omtenksom du er som i en så vanskelig økonomisk situasjon i det hele tatt vurderer å la være fordi det er skole dagen etter. Tar av meg hatten. Håper det løser seg for dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå