Anonym bruker Skrevet 4. februar 2019 #26 Skrevet 4. februar 2019 Så lenge du gjør det med åpen donor og du vet at du er i stand til å gi barnet et godt liv (at du ikke får barn for å slippe å være ensom, som nevnt over), så ønsker jeg deg lykke til! Anonymkode: 097e8...37f
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2019 #27 Skrevet 4. februar 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Seriøst. Hva med å lese kommentaren du raljerer over i kontekst... 🙄 Anonymkode: d9166...171 På 1.2.2019 den 16.08, Anonym bruker skrev: Jeg er enslig, men vil ha mitt eget biologiske barn. Dette barnet blir da enebarn, og uten pappa. Egoistisk? Anonymkode: 4ad26...419 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Seriøst. Hva med å lese kommentaren du raljerer over i kontekst... 🙄 Anonymkode: d9166...171 Enebarn uten pappa. Trenger du mer kontekst? Anonymkode: bc73c...cbf
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 4. februar 2019 #28 Skrevet 4. februar 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Enebarn uten pappa. Trenger du mer kontekst? Anonymkode: bc73c...cbf Er dette ensbetydende med at barnet ikke vil få det bra mener du..? (Jeg bare spør, ikke skyt)
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2019 #29 Skrevet 4. februar 2019 Det er for fasken meg ikke noe mer «feil» å la en enslig mor ty til donasjon enn at to av samme kjønn får barn. Kjør på HI, og det at det å få barn er egoistisk har bare blitt en populær ting å si som jeg tror folk stort sett bare har hørt noen si og føler det høres så politisk korrekt og gjennomtenkt ut. Anonymkode: b3cde...e13
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2019 #30 Skrevet 4. februar 2019 På 2.2.2019 den 0.33, Anonym bruker skrev: Det er din mening. Det ligger i instinktene våre å få barn ja, men ikke kom å fortell meg at folk får barn for å holde menneskeheten «levende» eller for det beste for samfunnet eller noe annet høytflyvende. De får det ene og alene for å tilfredsstille egne behov. Det er egoistisk uansett hvordan du snur og vender på det. Anonymkode: d9166...171 Hvis det du sier er riktig... Så er jeg veldig glad for at mamma ble gravid som 19 åring og ble kastet ut hjemmefra, slik at jeg ble født og har nå et rikt liv med familie, jobb og venner. Og alle opplevelser og minner det medfører. Så takk mamma, for at du var egoistisk og ødla din egen ungdomstid, slik at jeg ble født😊 Du får ringe din egen mor og si at det er bra hun var ego og fødte deg ! Seriøst... Rare folk som tenker at det er egoistisk å få barn. 🙄 Jeg fikk barn nr 2 fordi jeg ville gi min førstefødte et søsken og dele opplevelser og livet med. Ikke fordi jeg nødvendigvis ville ha flere barn. Vi er laget for å produsere barn jo. Og når vi gjør det, så er vi egoistiske ? Jeg dævver. 🙄 Anonymkode: 90059...0ca
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2019 #31 Skrevet 4. februar 2019 På 2.2.2019 den 9.29, Anonym bruker skrev: Det er egoistisk fordi man gjør det kun ut av egeninteresse. At noe er egoistisk betyr uke nødvendigvis at det går ut over noen andre. Anonymkode: d9166...171 Nei, jeg gjør det ikke av egeninteresse. Jeg gir et liv. Til et menneske. Det er det minst egoistiske i hele verden. Anonymkode: 90059...0ca
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2019 #32 Skrevet 4. februar 2019 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, jeg gjør det ikke av egeninteresse. Jeg gir et liv. Til et menneske. Det er det minst egoistiske i hele verden. Anonymkode: 90059...0ca Jeg tenker kanskje at de som ser på det som en egoistisk handling er de som er mest pessimistiske og negative til hele verden og dens eksistens 🤷🏼♀️ Anonymkode: b3cde...e13
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2019 #33 Skrevet 4. februar 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, jeg gjør det ikke av egeninteresse. Jeg gir et liv. Til et menneske. Det er det minst egoistiske i hele verden. Anonymkode: 90059...0ca Du trenger ikke å lure på hvorfor en kvinne koster samfunnet 99.000,- hvert år etter at hun fyller 25 år, mens en mann går 25.000 i pluss hvert år. (Brockmann-utvalget) Anonymkode: bc73c...cbf
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 4. februar 2019 #34 Skrevet 4. februar 2019 (endret) 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du trenger ikke å lure på hvorfor en kvinne koster samfunnet 99.000,- hvert år etter at hun fyller 25 år, mens en mann går 25.000 i pluss hvert år. (Brockmann-utvalget) Anonymkode: bc73c...cbf Øhm.. ok? Hadde menn vært de som fødte, hadde regnestykket vært omvendt. Selvsagt koster kvinner mer. Kvinner er de med livmor. I noen prosent av gjennomsnittskvinnens liv går hun gravid. Så ja, det koster. Men hva hadde skjedd tenker du, om ingen lenger valgte å få barn? Rett og slett at alle kvinner i Norge bestemte seg for å slutte å få barn? lurer forresten på ditt svar på spørsmålet mitt over her. For øvrig er jeg ikke interessert i å krangle, men jeg vil gjerne diskutere dette med deg på en saklig måte. Endret 4. februar 2019 av Aprikos Syltetøy
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #35 Skrevet 5. februar 2019 19 timer siden, Aprikos Syltetøy skrev: Er dette ensbetydende med at barnet ikke vil få det bra mener du..? (Jeg bare spør, ikke skyt) Å ha det bra er en skala. Høyere inntekt, gir høyere levestandard. Det anses å være bedre å ha høyere inntekt. Det anses også som bedre å ikke sitte i fengsel, ikke ta narkotika, å ikke føle behov for å gå til psykolog. Så det er ensbetydende med at barnet får det bedre. Anonymkode: bc73c...cbf
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 5. februar 2019 #36 Skrevet 5. februar 2019 (endret) 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å ha det bra er en skala. Høyere inntekt, gir høyere levestandard. Det anses å være bedre å ha høyere inntekt. Det anses også som bedre å ikke sitte i fengsel, ikke ta narkotika, å ikke føle behov for å gå til psykolog. Så det er ensbetydende med at barnet får det bedre. Anonymkode: bc73c...cbf Oppfølgingsspørsmål: Hva er da dine tanker om barn av aleneforeldre? Har de det bra? Dette uavhengig av årsak til deres status som aleneforeldre (brudd, dødsfall osv) Hva tenker du om barn av foreldre som går til psykolog, av ukj årsak? (Det er jo mange årsaker til at man går til psyk) fengsel og dop sier seg jo selv.. red. jeg tror ikke selv at inntekt trenger å ha noe å si på hvor godt et barn har det. Det er selvsagt ekstreme tilfeller her og, men om barnet har et trygt, stabilt hjem med kjærlighet og omsorg vil jeg tro det veier tyngere enn om forsørger(e) har mye penger. og jeg tror at omsorg og kjærlighet heller ikke kan veies i kroner eller antall foreldre. En aleneforeldre både med og uten et stort nettverk kan gi barn en god oppvekst. Jeg tror ikke vi bør generalisere hverken den ene eller den andre veien jeg altså.. Endret 5. februar 2019 av Aprikos Syltetøy Mer på hjerter
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #37 Skrevet 5. februar 2019 Noe av det som er dumt med dette, er jo at det utløser stønader som aleneforsørger. Når man velger å reise utenlands for å få barn alene og planlegger det "med overlegg", bør man ta kostnaden selv! Anonymkode: e3816...f37
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #38 Skrevet 5. februar 2019 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Noe av det som er dumt med dette, er jo at det utløser stønader som aleneforsørger. Når man velger å reise utenlands for å få barn alene og planlegger det "med overlegg", bør man ta kostnaden selv! Anonymkode: e3816...f37 Det er jeg forsåvidt enig i. Når det er sagt, så er vel det en annen diskusjon igjen.. Anonymkode: 78f2d...fdd
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #39 Skrevet 5. februar 2019 Det å løfte rævva opp av sofaen og være såpass sosial oppegående at man klarer å kare til seg et brukanes mannebein er en god syretest for om man har kapasitet til å følge opp et barn. Å sitte hjemme foran Dr. Phil på idiotkassa på dagtid, med lønn fra NAV og kjenne at man får så lyst på barn at man ordner et på denne måten er farlig. Om man ikke klarer syretesten som nevnt over bør man gå for en hund. Mest sannsynlig er det en selv som mangler noe nødvendig (fysisk eller psykisk). Anonymkode: b1739...0f0
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #40 Skrevet 5. februar 2019 22 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg tenker kanskje at de som ser på det som en egoistisk handling er de som er mest pessimistiske og negative til hele verden og dens eksistens 🤷🏼♀️ Anonymkode: b3cde...e13 Ja, du har helt rett 😊 Anonymkode: 90059...0ca
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #41 Skrevet 5. februar 2019 23 timer siden, Anonym bruker skrev: Enebarn uten pappa. Trenger du mer kontekst? Anonymkode: bc73c...cbf Det var ikke den kommentaren du siterte og som jeg etterlyste at du kanskje holdt deg til kontekst... 🙄 Anonymkode: d9166...171
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #42 Skrevet 6. februar 2019 14 timer siden, Aprikos Syltetøy skrev: Øhm.. ok? Hadde menn vært de som fødte, hadde regnestykket vært omvendt. Selvsagt koster kvinner mer. Kvinner er de med livmor. I noen prosent av gjennomsnittskvinnens liv går hun gravid. Så ja, det koster. Men hva hadde skjedd tenker du, om ingen lenger valgte å få barn? Rett og slett at alle kvinner i Norge bestemte seg for å slutte å få barn? lurer forresten på ditt svar på spørsmålet mitt over her. For øvrig er jeg ikke interessert i å krangle, men jeg vil gjerne diskutere dette med deg på en saklig måte. Helt feil. Det sier seg selv at kostnaden for å ha en livmor ikke koster samfunnet 99.000 hver eneste år fra en kvinne er 25 år til hun dør. Når du ikke har lest rapporten lurer jeg på hvorfor du prøver å frikjenne kvinner for dette. Hvorfor skulle en kvinne på 65 år koste så mye mer enn en mann? Kvinner søker seg til dårligere betalte jobber, færre kvinner jobber og bidrar ikke til velferdssamfunnet og mange flere kvinner jobber deltid, hele livet. Det og at kvinner bruker mye mer av stønader er grunnen. Det er hverken de 2 ukene før og fellesperioden på 18 uker (som på ingen måte er mor sin) som velter lasset her. I Norge blir man heller ikke krøpling av å føde barn. Det må være greit å påpeke at det ikke bare er kvinnekamp som bør gjøres i samfunnet og livmoren er ikke å klandre. Kvinner bør jobbe mer, flere kvinner bør bidra til samfunnet og samtidig ta ut mindre fra velferdsstaten. Jeg prøver heller ikke å krangle, men det er ikke slik at samfunnet føles så rettferdig for menn heller. Dette er ofte kilden til at noen kvinner påstår at de jobber gratis fra og med oktober og ut året. Med et litt åpent sinn kan istedenfor si at kvinner burde bidra mer. Her har du en del info https://www.side3.no/vitenskap/kvinner-koster-staten-113000-kroner-mer-i-aret-enn-menn-4402331 Fagbladet deles ut i kommunal sektor, de unnskylder kvinner og regnemåten i stor grad https://fagbladet.no/meninger/hvor-mye-koster-en-kvinne-6.91.451739.df5fade26f Anonymkode: bc73c...cbf
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 6. februar 2019 #43 Skrevet 6. februar 2019 (endret) 59 minutter siden, Anonym bruker skrev: Helt feil. Det sier seg selv at kostnaden for å ha en livmor ikke koster samfunnet 99.000 hver eneste år fra en kvinne er 25 år til hun dør. Når du ikke har lest rapporten lurer jeg på hvorfor du prøver å frikjenne kvinner for dette. Hvorfor skulle en kvinne på 65 år koste så mye mer enn en mann? Kvinner søker seg til dårligere betalte jobber, færre kvinner jobber og bidrar ikke til velferdssamfunnet og mange flere kvinner jobber deltid, hele livet. Det og at kvinner bruker mye mer av stønader er grunnen. Det er hverken de 2 ukene før og fellesperioden på 18 uker (som på ingen måte er mor sin) som velter lasset her. I Norge blir man heller ikke krøpling av å føde barn. Det må være greit å påpeke at det ikke bare er kvinnekamp som bør gjøres i samfunnet og livmoren er ikke å klandre. Kvinner bør jobbe mer, flere kvinner bør bidra til samfunnet og samtidig ta ut mindre fra velferdsstaten. Jeg prøver heller ikke å krangle, men det er ikke slik at samfunnet føles så rettferdig for menn heller. Dette er ofte kilden til at noen kvinner påstår at de jobber gratis fra og med oktober og ut året. Med et litt åpent sinn kan istedenfor si at kvinner burde bidra mer. Her har du en del info https://www.side3.no/vitenskap/kvinner-koster-staten-113000-kroner-mer-i-aret-enn-menn-4402331 Fagbladet deles ut i kommunal sektor, de unnskylder kvinner og regnemåten i stor grad https://fagbladet.no/meninger/hvor-mye-koster-en-kvinne-6.91.451739.df5fade26f Anonymkode: bc73c...cbf Jeg ser hva du skriver og har da et oppfølgingsspørsmål: hvor jobber flesteparten av disse kvinnene som jobber deltid? I omsorgsyrker? Nå bare spør jeg rett ut jeg: siden du har så mye kritikk av dagens kvinner; hvordan vil DU at kvinner skal være? Ha gjerne med levesett, barn/ikke barn, utdanning og fritidssysler. Og gjerne og hvordan dette vil sammenliknes med en mann (siden det er kvinner som er «problemstillingen») Jeg prøver ikke å angripe deg med dette. Men når du skriver som du gjør og påpeker feil og har sterke meninger om dette, må du vel og ha en mening om hva du mener er riktig? kopiererer og en tekst over her med spørsmål til deg som jeg ikke kan se du har svart på: oppfølgingsspørsmål: Hva er da dine tanker om barn av aleneforeldre? Har de det bra? Dette uavhengig av årsak til deres status som aleneforeldre (brudd, dødsfall osv) Hva tenker du om barn av foreldre som går til psykolog, av ukj årsak? (Det er jo mange årsaker til at man går til psyk) fengsel og dop sier seg jo selv.. red. jeg tror ikke selv at inntekt trenger å ha noe å si på hvor godt et barn har det. Det er selvsagt ekstreme tilfeller her og, men om barnet har et trygt, stabilt hjem med kjærlighet og omsorg vil jeg tro det veier tyngere enn om forsørger(e) har mye penger. og jeg tror at omsorg og kjærlighet heller ikke kan veies i kroner eller antall foreldre. En aleneforeldre både med og uten et stort nettverk kan gi barn en god oppvekst. Jeg tror ikke vi bør generalisere hverken den ene eller den andre veien jeg altså.. Endret 6. februar 2019 av Aprikos Syltetøy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå