Anonym bruker Skrevet 1. februar 2019 #1 Skrevet 1. februar 2019 Jeg er enslig, men vil ha mitt eget biologiske barn. Dette barnet blir da enebarn, og uten pappa. Egoistisk? Anonymkode: 4ad26...419
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2019 #2 Skrevet 1. februar 2019 Alle valg om å få barn er egoistisk Anonymkode: 90c77...a25
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2019 #3 Skrevet 1. februar 2019 Kjør på! Hvorfor ikke?! Så lenge barnet får det den trenger og masse kjærlighet!! Anonymkode: c6546...660
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2019 #4 Skrevet 1. februar 2019 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Alle valg om å få barn er egoistisk Anonymkode: 90c77...a25 Dette! Ditt valg er ikke mer egoistisk enn det valget par tar når de skaffer seg barn. Anonymkode: d9166...171
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2019 #5 Skrevet 1. februar 2019 Å få barn er et egoistisk valg uavhengig av om man er enslig eller et par. men jeg synes uansett man ble tenke igjennom HVORFOR man ønsker seg barn og HVA man kan tilby barnet. Min enslige venninne dro til Danmark og ble gravid for 5 år siden. Hun var da helt åpen om st hun ville ha barn fordi hun var ensom og ville ha selskap. Og så måtte hun ha noen til å ta seg av henne når hun ble gammel for hun hadde hverken annen familie eller noe særlig nettverk. DET synes jeg er fryktelig egoistisk og lite omtenksomt ovenfor barnet. Nå sitter hun der fortsatt uten nettverk og uten annen familie. Og gruer seg til barnet blir større og utvider horisonten sin. Mor frykter å sitte alene om kveldene.... Anonymkode: 2aafd...741
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2019 #6 Skrevet 1. februar 2019 Å fo barn er egoistisk. Å frata barnet mulighet for å få vite hvem far er og bli kjent med ham er forferdelig (og egoistisk). Anonymkode: ef70f...459
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2019 #7 Skrevet 1. februar 2019 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette! Ditt valg er ikke mer egoistisk enn det valget par tar når de skaffer seg barn. Anonymkode: d9166...171 Altså.. Å få barn er jo meningen med vår eksistens. Ikke egoistisk i det hele tatt. Anonymkode: 90059...0ca
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2019 #8 Skrevet 1. februar 2019 Kjør på! Jeg hadde gjort det selv om jeg var barnløs nå. Er 35 år og ville ikke hatt tid til å vente. Jeg har alltid ønsket meg barn, egentlig 4 eller 5 stk. Jobber i bhg og har elsket barn hele livet. Jeg var så utrolig heldig å få en sønn med daværende kjæreste. Dessverre var vi ikke en like god match som vi trodde, det gikk rett til helvete. Men vi er veldig gode venner og har et utrolig godt samarbeid. Satt til og med på første rad med alle barna under bryllupet. Til sammen har de 4 barn, jeg er som sagt mamma til ett av de. Hadde jeg ikke hatt sønnen vår, hadde jeg dratt til Danmark og brukt åpen donor. Kanskje hadde det blitt to etterhvert også, med samme donorfar, så de ble helsøsken 😉 Anonymkode: d9182...420
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2019 #9 Skrevet 1. februar 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Å få barn er et egoistisk valg uavhengig av om man er enslig eller et par. men jeg synes uansett man ble tenke igjennom HVORFOR man ønsker seg barn og HVA man kan tilby barnet. Min enslige venninne dro til Danmark og ble gravid for 5 år siden. Hun var da helt åpen om st hun ville ha barn fordi hun var ensom og ville ha selskap. Og så måtte hun ha noen til å ta seg av henne når hun ble gammel for hun hadde hverken annen familie eller noe særlig nettverk. DET synes jeg er fryktelig egoistisk og lite omtenksomt ovenfor barnet. Nå sitter hun der fortsatt uten nettverk og uten annen familie. Og gruer seg til barnet blir større og utvider horisonten sin. Mor frykter å sitte alene om kveldene.... Anonymkode: 2aafd...741 Enig i denne. Å ikke ha en far er ingen krise. Men å skulle være mammas selskapsdame er noe annet. Anonymkode: 19e5d...a02
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2019 #10 Skrevet 1. februar 2019 Kjør på! Jeg har gjort det. Fikk tvillinger. Angrer ikke! Anonymkode: 2a5cd...d49
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2019 #11 Skrevet 1. februar 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Altså.. Å få barn er jo meningen med vår eksistens. Ikke egoistisk i det hele tatt. Anonymkode: 90059...0ca Det er din mening. Det ligger i instinktene våre å få barn ja, men ikke kom å fortell meg at folk får barn for å holde menneskeheten «levende» eller for det beste for samfunnet eller noe annet høytflyvende. De får det ene og alene for å tilfredsstille egne behov. Det er egoistisk uansett hvordan du snur og vender på det. Anonymkode: d9166...171
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2019 #12 Skrevet 2. februar 2019 59 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er din mening. Det ligger i instinktene våre å få barn ja, men ikke kom å fortell meg at folk får barn for å holde menneskeheten «levende» eller for det beste for samfunnet eller noe annet høytflyvende. De får det ene og alene for å tilfredsstille egne behov. Det er egoistisk uansett hvordan du snur og vender på det. Anonymkode: d9166...171 Å la være å få barn er jo også et egoistisk valg. Anonymkode: 19e5d...a02
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2019 #13 Skrevet 2. februar 2019 Gravid og enslig jeg så lenge du klarer ta vare på deg selv og barnet så er du ikke noe mer egoistisk enn andre tenker jeg.. Men er et + å være veldig ressurssterkt Men IKKE lur noen.. Det er bare rottent gjort selvom han nødvendigvis ikke får vite det.. Fiks sæd i dk eller en donor-venn Anonymkode: 33d0d...822
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2019 #14 Skrevet 2. februar 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er din mening. Det ligger i instinktene våre å få barn ja, men ikke kom å fortell meg at folk får barn for å holde menneskeheten «levende» eller for det beste for samfunnet eller noe annet høytflyvende. De får det ene og alene for å tilfredsstille egne behov. Det er egoistisk uansett hvordan du snur og vender på det. Anonymkode: d9166...171 Hva er det som er så egoistisk med å få barn egentlig? Skjønner det virkelig ikke. Er det et valg som går ut over noen (barnet?)?. Anonymkode: 802c8...cf3
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2019 #15 Skrevet 2. februar 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva er det som er så egoistisk med å få barn egentlig? Skjønner det virkelig ikke. Er det et valg som går ut over noen (barnet?)?. Anonymkode: 802c8...cf3 Det er egoistisk fordi man gjør det kun ut av egeninteresse. At noe er egoistisk betyr uke nødvendigvis at det går ut over noen andre. Anonymkode: d9166...171
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2019 #17 Skrevet 2. februar 2019 Selvfølgelig er det egoistisk, men det er jo i hovedsak av egoistiske årsaker folk får barn. Barna eksisterer jo på planleggingstidspunktet ikke - og de færreste tar valg av hensyn til noen som ikke finnes. Så lenge du tenker du kan gi barnet det det behøver av kjærlighet, omsorg og et nettverk ut over deg selv, har jeg ingen vesentlige motforestillinger. Anonymkode: 6141f...c40
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 2. februar 2019 #18 Skrevet 2. februar 2019 Er dette noe du ønsker og har tatt et overveid valg om å gjøre dette alene, så kjør på ❤️ Ikke hør så mye på hva alle andre mener. Lykke til ❤️
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2019 #19 Skrevet 3. februar 2019 Det der tror jeg kommer til å bli like vanlig og akseptert som å få barn med en kjent far. Svært mange har problemer med å dele et ansvar som det er å ha barn med andre. Men for barn er det nok allikevel ingenting som er mer verdifullt enn det å vokse opp med en far som er glad i barnet sitt og som bryr seg om det. Om du gjør dette for din egen del er du et eksempel på hvor frigjort du er som kvinne og hvor uviktige fedre er, en feminists store drøm. Anonymkode: b1739...0f0
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2019 #20 Skrevet 3. februar 2019 Har du annen familie, eller nettverk rundt deg? Om det skulle oppstå noe kunne det være fint med folk rundt som kan hjelpe deg og avlaste om det blir behov. Jeg hadde gjort det samme om jeg var barnløs og singel. Lykke til😊 Anonymkode: 81e6b...481
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2019 #21 Skrevet 3. februar 2019 Jeg skjønner ikke heller hvorfor det er egoistisk å få barn?? Hvis ingen hadde fått barn hadde det jo tilslutt ikke vært mennesker igjen på jorden.. En bidrar jo til samfunnet ved å få barn, sikrer Norges fremtid og at det er mennesker som kan drive landet og verden videre. Ser ikke hva som er egoistisk med det.. Da er det jo mer egoistisk å ikke få barn, tenker jeg.. Anonymkode: 6f0ec...2b6
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2019 #22 Skrevet 4. februar 2019 På 1.2.2019 den 19.19, Anonym bruker skrev: Enig i denne. Å ikke ha en far er ingen krise. Men å skulle være mammas selskapsdame er noe annet. Anonymkode: 19e5d...a02 Sykeste jeg har hørt på lenge. Ta en prat med barn av alenemødre, som ikke har hatt muligheten til å kjenne far. Sjekk også forskning på hvordan det går med de barna når de blir voksne. Tallene går på, utdannelse, narkotika, fengsel, egne skilsmisser, helse, voldsutøvelse, bidrag til velferdsstaten, levealder. Barn av to foreldre blir både mer veltilpassede enkeltpersoner og i samfunnet. Det samme gjenspeiles i tallene når man sammenligner når kun mor har vært hjemme i permisjon, kontra når mor og far har delt permisjonen. Dette ekkokammeret der kvinner oppfordrer andre kvinner med barn om å reise fra gubben for å fise i motvind kjenner ikke eller regelrett driter i hva som er best for barna. Du tar fra barnet muligheten til å kjenne sitt opphav og mer viktig det å vokse opp med en far. At du må til utlandet for å gjøre det, tilsier også at det er ulovlig. Ingen her som bryr seg. Gjør hva du vil, alternativt gjør det beste for barnet og la være. Pappa 42. Anonymkode: bc73c...cbf
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2019 #23 Skrevet 4. februar 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sykeste jeg har hørt på lenge. Ta en prat med barn av alenemødre, som ikke har hatt muligheten til å kjenne far. Sjekk også forskning på hvordan det går med de barna når de blir voksne. Tallene går på, utdannelse, narkotika, fengsel, egne skilsmisser, helse, voldsutøvelse, bidrag til velferdsstaten, levealder. Barn av to foreldre blir både mer veltilpassede enkeltpersoner og i samfunnet. Det samme gjenspeiles i tallene når man sammenligner når kun mor har vært hjemme i permisjon, kontra når mor og far har delt permisjonen. Dette ekkokammeret der kvinner oppfordrer andre kvinner med barn om å reise fra gubben for å fise i motvind kjenner ikke eller regelrett driter i hva som er best for barna. Du tar fra barnet muligheten til å kjenne sitt opphav og mer viktig det å vokse opp med en far. At du må til utlandet for å gjøre det, tilsier også at det er ulovlig. Ingen her som bryr seg. Gjør hva du vil, alternativt gjør det beste for barnet og la være. Pappa 42. Anonymkode: bc73c...cbf Seriøst. Hva med å lese kommentaren du raljerer over i kontekst... 🙄 Anonymkode: d9166...171
Nyttårs barn Skrevet 4. februar 2019 #24 Skrevet 4. februar 2019 Jeg ville tenkt meg godt om. Kanskje du kan ta imot et fosterbarn som trenger et permanent hjem. Min mening er at barn bør ha to foreldre, det gjør også at barnet får flere slektninger og tilhørighet hos en familie. Jeg vet at mange barn vokser opp uten en far og at det går bra, men det å bevisst velge det synes jeg personlig at er feil.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2019 #25 Skrevet 4. februar 2019 På 2. februar 2019 den 1.33, Anonym bruker skrev: Å la være å få barn er jo også et egoistisk valg. Anonymkode: 19e5d...a02 Det er faktisk ikke alle som har et valg... Anonymkode: e3816...f37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå