Gå til innhold

Heiv sambo ut av soverommet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere har vanvittig barnslige reaksjonsmønstre begge to, etter min mening. Hvor gamle er dere egentlig?

Anonymkode: 8d18f...23d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde faktisk anbefalt parterapi.

Anonymkode: 8d18f...23d

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er fornuftig det du sier. Men hvordan skal du kommunisere med noen som angriper deg så fort du prøver å ha en voksen samtale med dem om noe? Sist var det at jeg ba han vaske hendene før han lagde mat siden han kom ut fra badet uten å ha gjort det. Responsen da var at han var da voksen nok til selv å avgjøre om han trengte å vaske seg etter å ha snørret nesa i vasken. Når jeg da påpekte at det tar deg jo bare 30 sekunder å gjøre det likevel for hygienens skyld, så fikk jeg samme skyllebytta. Jeg måtte faen ikke fortelle han hvordan han skal gjøre ting osv osv. Endte med at jeg ble så forbanna at jeg tok antibacen og spruta en dasj på ene hånda hans. Sur ble han, men ren også! Han tåler ikke at jeg konfronterer han om ting, han tror visst at det å ikke si noe når noe plager deg er veien å gå i et forhold. Jeg er der at ja, noen ting ser du mellom henda på men det må da gå an å ta opp ting uten å møte en sur og trassig mann som ikke tåler kritikk?

Hi

Anonymkode: 75ab2...41e

Å fan.. har vi samme type😱 dette høres skremmende likt ut min samboer..hva i h...... er det med dem som ikke vasker hendene før dem lager mat som andre skal spise?? 🤢 jeg har vært på min samboer mange ganger angående handvask. Jeg gjør det samme som deg neste gang...ellers i det første innlegget så høres dem også veldig lik ut...min samboer sover på sofan og det har han gjort i 10 mnd. Vil ikke ha han tilbake i sengen..

Anonymkode: f0973...ea6

Skrevet

Du oppfører deg som om du er mora hans. Du høres vanvittig slitsom ut. 

Jeg tipper dere har like mye skyld begge to. Men ser åpenbart ikke din egen rolle i konflikten. 

Anonymkode: b2b94...03e

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

klarte jeg å sovne til tven så kunne jeg fint sovne til lesinga hans. 

Det er jo sant d da? Kunne du ikke bare snudd deg rundt å sovnet? 

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er fornuftig det du sier. Men hvordan skal du kommunisere med noen som angriper deg så fort du prøver å ha en voksen samtale med dem om noe? Sist var det at jeg ba han vaske hendene før han lagde mat siden han kom ut fra badet uten å ha gjort det.

Hi

Voksen samtale der du ber han vaska hendene sine? Det vet jeg 4 åringen min om. Dere må skjerpe dere å vokse opp begge to. Men her høres du verst ut for meg.

Anonymkode: eeb00...5f7

Skrevet

Jeg syns ikke grunnleggende hygiene er for mye å be om fra en mann nærmere 40? Om du oppfører deg som et barn så kan du faktisk også forvente å bli behandlet som et. Jeg vet ikke med dere, men det handler om respekt for dem rundt deg for min del. Jeg har selv skrudd av tv og lys når han har bedt om det fordi jeg velget å ta hensyn. Om jeg vil se tv kan jeg da gå i stua å gjøre det så han får sove. Å det å ikke vaske hendene etter de har vært kroppslige plasser som krever vask, det ser jeg faktisk på som en selvfølge. Det trenger jeg ikke en gang be ungene å gjøre.

HI

Gjest Antarctica
Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg syns ikke grunnleggende hygiene er for mye å be om fra en mann nærmere 40? Om du oppfører deg som et barn så kan du faktisk også forvente å bli behandlet som et. Jeg vet ikke med dere, men det handler om respekt for dem rundt deg for min del. Jeg har selv skrudd av tv og lys når han har bedt om det fordi jeg velget å ta hensyn. Om jeg vil se tv kan jeg da gå i stua å gjøre det så han får sove. Å det å ikke vaske hendene etter de har vært kroppslige plasser som krever vask, det ser jeg faktisk på som en selvfølge. Det trenger jeg ikke en gang be ungene å gjøre.

HI

Det er jo en ond sirkel, da. Du maser og han saboterer. Når rollen som politimamma er opptatt, så står rollen som rampesabotør ledig. Dere har plassert dere i disse, og skruen strammes til for hver omdreining der du gnåler og han opponerer. Det gir ikke potensial for utvikling og gjensidighet.

Skrevet
13 minutter siden, Pashla skrev:

Det er jo en ond sirkel, da. Du maser og han saboterer. Når rollen som politimamma er opptatt, så står rollen som rampesabotør ledig. Dere har plassert dere i disse, og skruen strammes til for hver omdreining der du gnåler og han opponerer. Det gir ikke potensial for utvikling og gjensidighet.

Ja. Du virker som et fornuftig menneske, hvordan løser man opp en ond sirkel som denne? Prat kommer vi ingen vei med.

HI

Gjest Antarctica
Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Du virker som et fornuftig menneske, hvordan løser man opp en ond sirkel som denne? Prat kommer vi ingen vei med.

HI

Slutt å arrestere ham. Knabb rollen hans, bli den lettvinte, den som gir faen og "må arresteres". Ikke diskuter med ham, la ham selv se endringen og la ham være den som fyller inn i hullene. Han vil måtte fylle rollen når den blir ledig. Du ansvarliggjør ham ved ikke å overta ansvaret.

Den som har vettet får bruke det, tenker jeg, og han er jo ikke mottakelig for å korrigere sin andel i konflikten. Da må det bli du. (Det blir som regel konene... menn mangler i stor grad evnen til abstraksjon.)

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

HI

Ja. Å når man oppfører seg som mamma, må man regne med å bli behandlet som en. Dere må snakke sammen.

Anonymkode: eeb00...5f7

Skrevet
55 minutter siden, Pashla skrev:

Slutt å arrestere ham. Knabb rollen hans, bli den lettvinte, den som gir faen og "må arresteres". Ikke diskuter med ham, la ham selv se endringen og la ham være den som fyller inn i hullene. Han vil måtte fylle rollen når den blir ledig. Du ansvarliggjør ham ved ikke å overta ansvaret.

Den som har vettet får bruke det, tenker jeg, og han er jo ikke mottakelig for å korrigere sin andel i konflikten. Da må det bli du. (Det blir som regel konene... menn mangler i stor grad evnen til abstraksjon.)

Jeg er ikke hi, men tror jeg er sammen med tvillingbroren til mannen hennes. 😅😂 Derfor må jeg gi respons på denne.

Så svaret er at en selv må synke like lavt? Altså te seg som et barn selv ? 

Og hva med dette med hygiene.. tenker dette er såpass viktig, og kan potensielt være skadelig, så det KAN man jo ikke la passere eller kopiere. 

I mitt tilfelle så har jeg to barn fra før(vi har ingen sammen), så å skulle ta over rollen hans som den uansvarlige, uhygieniske og den som bare surrer rundt lar seg dårlig gjøre. Så hva gjør man da da ?

Anonymkode: af952...876

Gjest Antarctica
Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var det det du fikk ut av innlegget?

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke hi, men tror jeg er sammen med tvillingbroren til mannen hennes. 😅😂 Derfor må jeg gi respons på denne.

Og hva med dette med hygiene.. tenker dette er såpass viktig, og kan potensielt være skadelig, så det KAN man jo ikke la passere eller kopiere. 

I mitt tilfelle så har jeg to barn fra før(vi har ingen sammen), så å skulle ta over rollen hans som den uansvarlige, uhygieniske og den som bare surrer rundt lar seg dårlig gjøre. Så hva gjør man da da ?

Anonymkode: af952...876

Dere har neppe noen dødelige bakterier noen av dere. Husk at ungene spiser sand og filtknotter fra under stolbeina om man ikke følger med, ingen dør av litt slakk håndhygiene! 

Anonymkode: 79b64...edd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...