Gå til innhold

Oktober 2019 ❤


Solskinnsbarn:)

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Solskinnsbarn:) skrev:

Samme her egentlig. Har ikke vært så bra i bekkenet så seint i et svangerskap før, så det er utrolig deilig. Det gjør ting enklere i hverdagen. Skal til og med jogge litt etterpå :)

vi har ikke landa på navn enda. Tenker å finne fram navneboka og gå igjennom alle på nytt. Synes det er så vanskelig! Vi har hver våre favoritter, men det er ikke ett navn vi liker godt begge to. Så det kan bli en utfordring!

Enig i at tida går treigt. Håper ukene flyr av sted etter sommerferien ;) Starter ferie på fredag, så det blir godt! Har du begynt ferie enda?

Ja, jeg er lærer, så jeg har lang ferie😅 Skal bare innom jobb noen uker etter ferien før det er permisjon, så jeg skal virkelig ikke klage😉 Skal si du er sprek som er ute og jogger! Jeg var akkurat ute og gikk en tur og måtte legge meg nedpå litt når jeg kom hjem🙊 Det blir bare veldig fort tomt for energi😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Mamaraptor skrev:

Ja, jeg er lærer, så jeg har lang ferie😅 Skal bare innom jobb noen uker etter ferien før det er permisjon, så jeg skal virkelig ikke klage😉 Skal si du er sprek som er ute og jogger! Jeg var akkurat ute og gikk en tur og måtte legge meg nedpå litt når jeg kom hjem🙊 Det blir bare veldig fort tomt for energi😛

Å, heldig med den lange ferien ja! Gleder meg til fire uker fri, men er spent på hvordan ukene etter ferien blir. Tror det blir 7,5 seige uker! 

Joggingen gikk bra, men kjenner det litt i bekkenet etterpå. Så det er nok ikke så lenge til det ikke er ålreit med jogging lenger. Da blir det svømming og yoga, mye mer skånsomt :) Er jo selvsagt sliten om kvelden, og er altfor dårlig til å legge meg tidlig.. Så det blir en ond sirkel. hehe. Får prøve å få litt mere søvn i ferien :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.6.2019 den 10.53, Mamaraptor skrev:

Håper du får nyte de fire ukene ferie da, at de ikke bare går til kjøkkenoppussing? 🤗

Kjøkkenet blir ferdig på mandag ser det ut til. Så det meste av oppussingen blir ferdig nå i starten av ferien. Men så gjenstår nedvask og innflytting. Så det kommer til å gå med en del tid til det, men det blir veldig bra å få det ferdig! Glad vi hadde såppass god margin før permisjonsstart, for dette har drøyd lenger enn jeg trodde. Fint å komme i orden mange uker før babyen kommer ;)

Så kan vi snart få litt orden i resten av huset også. Det har jo stått litt på hodet når både stua og kjøkkenent har vært under ombygging. 

Tror formen min blir litt påvirket av alt som skjer også. I går var jeg litt kvalm og uggen. Får litt for lite søvn om dagen også er litt zombie på jobb føler jeg. Eldstemann har vært syk hele uka. Håper hun blir helt frisk nå sånn at vi får noen trivelige feriedager :)

Ferieværet er iallefall på plass i dag! Håper vi får til en strandtur i morgen :) God helg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du må passe på å få nok søvn og hvile! Lettere sagt enn gjort..I know🙄

Så heldig du er som har sommervær..du må bo på en annen kant av landet enn meg❄️😉 Men så er jeg over gjennomsnittlig frysen og da...ungene bada i vannspreder i dag, så de mente det var sommer😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 28.6.2019 den 21.10, Mamaraptor skrev:

Ja, du må passe på å få nok søvn og hvile! Lettere sagt enn gjort..I know🙄

Så heldig du er som har sommervær..du må bo på en annen kant av landet enn meg❄️😉 Men så er jeg over gjennomsnittlig frysen og da...ungene bada i vannspreder i dag, så de mente det var sommer😅

Kommet deg vel gjennom sommeren? her har det endelig blitt litt kaldere i dag, så jeg ser frem til en natt med mer søvn! ;)

Skulle ønske tida gikk litt fortere. Føles lenge å skulle være gravid 10 uker til! Er så sliten og trøtt. Tilbake på jobb denne uka, og skal jobbe 7 uker til. Håper det går bra, men føles litt uoverkommelig akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.7.2019 den 10.01, Solskinnsbarn:) skrev:

Kommet deg vel gjennom sommeren? her har det endelig blitt litt kaldere i dag, så jeg ser frem til en natt med mer søvn! ;)

Skulle ønske tida gikk litt fortere. Føles lenge å skulle være gravid 10 uker til! Er så sliten og trøtt. Tilbake på jobb denne uka, og skal jobbe 7 uker til. Håper det går bra, men føles litt uoverkommelig akkurat nå.

Offda, så leit å høre at du er så sliten! Jeg er skikkelig trøtt på kveldene (kommer meg likevel aldri tidlig i seng😛) men ellers har jeg masse overskudd og er i god form😃 Har siste uke med ferie nå, og det hjelper jo å få sove lenge på morgenen da😉 Må være litt streng med meg selv med sengetid når hverdagen begynner igjen neste uke!

Tida pleier jo å gå veldig sakte mot slutten, men jeg håper det blir litt lettere for deg de siste ukene likevel💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Mamaraptor skrev:

Offda, så leit å høre at du er så sliten! Jeg er skikkelig trøtt på kveldene (kommer meg likevel aldri tidlig i seng😛) men ellers har jeg masse overskudd og er i god form😃 Har siste uke med ferie nå, og det hjelper jo å få sove lenge på morgenen da😉 Må være litt streng med meg selv med sengetid når hverdagen begynner igjen neste uke!

Tida pleier jo å gå veldig sakte mot slutten, men jeg håper det blir litt lettere for deg de siste ukene likevel💖

Så deilig med overskudd! Formen min er egentlig ganske grei. Stivner litt i kroppen når jeg sitter for lenge i ro, og samme om natten. Går til kiropraktor og osteopat, og yogaøvelser hjelper en del.

Skulle ønske treåringen sov litt bedre på natta. hehe. Han har begynt å våkne før kl 06 hver dag, og det blir litt voldsomt de dagene jeg har sovet dårlig. Men det går seg vel til. Vurderer å få 20% sykemelding sånn at jeg kan hente meg inn litt, og ikke jobbe fulle dager. men noen dager går det greit, så jeg ser det an litt. Var mye tyngere forrige uke, så ser litt lysere på livet i dag ;)

Nyt siste ferieuka di! Det går fort!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du skal være redd for å ta en liten sykemelding nå om det trengs. Husk at du skal klare å være mamma for de to du har fra før og☺️ Ikke press deg selv for mye i denne fasen du er i nå😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2019 den 11.50, Mamaraptor skrev:

Jeg synes ikke du skal være redd for å ta en liten sykemelding nå om det trengs. Husk at du skal klare å være mamma for de to du har fra før og☺️ Ikke press deg selv for mye i denne fasen du er i nå😉

Det ble til at jeg trappet litt ned fra forrige mandag. Nå jobber jeg 80%, og har litt kortere dager hver dag. Føler det hjelper!

Fire og en halv uke igjen til permisjonsstart.. ;)

Hvordan går det med deg etter ferien? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Solskinnsbarn:) skrev:

Det ble til at jeg trappet litt ned fra forrige mandag. Nå jobber jeg 80%, og har litt kortere dager hver dag. Føler det hjelper!

Fire og en halv uke igjen til permisjonsstart.. ;)

Hvordan går det med deg etter ferien? :) 

Så fint at det går bedre nå da☺️ Det går veldig fint med meg fortsatt! Selv om jeg egentlig elsker jobben min er det skikkelig deilig å vite at jeg liksom bare er innom en svipptur før permisjonen😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Mamaraptor skrev:

Så fint at det går bedre nå da☺️ Det går veldig fint med meg fortsatt! Selv om jeg egentlig elsker jobben min er det skikkelig deilig å vite at jeg liksom bare er innom en svipptur før permisjonen😉

Så bra. Deilig å være i form da!

Når starter din permisjon? 🙂 jeg har siste dag 18. september 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Solskinnsbarn:) skrev:

Så bra. Deilig å være i form da!

Når starter din permisjon? 🙂 jeg har siste dag 18. september 👍

Jeg er ikke sikker på om jeg har siste dag på jobb eller første permisjonssdag 12.sept..det er datoen for tre uker før termin i alle fall..hvordan fungerer det?🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, Mamaraptor skrev:

Jeg er ikke sikker på om jeg har siste dag på jobb eller første permisjonssdag 12.sept..det er datoen for tre uker før termin i alle fall..hvordan fungerer det?🤔

Første dag i permisjon er tre uker før termin. Min termin er 10. oktober, og permisjonen begynner derfor 19. sept (siste dag på jobb 18. sept) :) 

Så du har siste dag på jobb 11. septemer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, greit å vite:-) Kjenner det skal bli skikkelig godt med permisjon nå, for selv om formen er god så har visst kroppen min glemt hva sammenhengende søvn er😛 Så jeg er ganske trøtt kan du si😴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Mamaraptor skrev:

Ok, greit å vite:-) Kjenner det skal bli skikkelig godt med permisjon nå, for selv om formen er god så har visst kroppen min glemt hva sammenhengende søvn er😛 Så jeg er ganske trøtt kan du si😴

Samme her! Veldig trøtt om dagen. Begge barna er syke, så det skjer så mye på natta. I tillegg må jeg som regel alltid på do i løpet av natta, og snur meg ofte pga vondt bekken. Håper alle holder seg friske når permisjonen starter så jeg får hvilt meg litt.. 😅 kjenner jeg trenger å hente med inn snart.

Gruer meg litt til de dagene begge barna er syke etter at babyen blir født, men det går vel det og. Man klarer vel alt man må :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Håper de har blitt friske igjen! Og at de holder seg friske etter babyen kommer! Får satse på at dere for unnagjort syketida nå😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.8.2019 den 16.46, Mamaraptor skrev:

Håper de har blitt friske igjen! Og at de holder seg friske etter babyen kommer! Får satse på at dere for unnagjort syketida nå😉

ja, vi får håpe det. To uker igjen på jobb! Gleder meg veldig til permisjon nå. Begynner å få flere vondter nå. Bekkenet krangler, så det er vondt å ligge men også å stå/ gå.

Gleder meg til å hente meg inn igjen, og få oversikt over hva vi har og ikke har av babyklær. har du kommet langt i klargjøringen?Her har vi funnet fram senga og kjøpt ny bilstol, det er vel stort sett det.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Solskinnsbarn:) skrev:

ja, vi får håpe det. To uker igjen på jobb! Gleder meg veldig til permisjon nå. Begynner å få flere vondter nå. Bekkenet krangler, så det er vondt å ligge men også å stå/ gå.

Gleder meg til å hente meg inn igjen, og få oversikt over hva vi har og ikke har av babyklær. har du kommet langt i klargjøringen?Her har vi funnet fram senga og kjøpt ny bilstol, det er vel stort sett det.. ;)

Ikke press deg til å gå fullt på jobb de siste to ukene om du ikke har kropp til det. Du skal ikke såvidt klare deg og gå inn i permisjonen helt utslitt! 😳

Jeg vil si jeg er ganske klar, ja☺️Jeg har hatt skikkelig «nesting-instinkt» leeenge😛 Så jeg har vært veldig aktiv på finn og fått det meste på plass! Mye står uti boden enda da. Men har massevis av tøy, og det eneste som gjenstår av utstyr nå er brystpumpe. 

Har de andre dine kommet før/etter termin? Jeg har blitt satt i gang med begge før tida pga ulike komplikasjoner, men har nå fått bekreftet at det ser ut til at jeg skal få føde naturlig denne gang, takk og pris😛 Men derfor aner jeg ikke om jeg kan vente henne før eller etter termin.. er vel bare å smøre seg med tålmodighet 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 3.9.2019 den 17.49, Mamaraptor skrev:

Ikke press deg til å gå fullt på jobb de siste to ukene om du ikke har kropp til det. Du skal ikke såvidt klare deg og gå inn i permisjonen helt utslitt! 😳

Jeg vil si jeg er ganske klar, ja☺️Jeg har hatt skikkelig «nesting-instinkt» leeenge😛 Så jeg har vært veldig aktiv på finn og fått det meste på plass! Mye står uti boden enda da. Men har massevis av tøy, og det eneste som gjenstår av utstyr nå er brystpumpe. 

Har de andre dine kommet før/etter termin? Jeg har blitt satt i gang med begge før tida pga ulike komplikasjoner, men har nå fått bekreftet at det ser ut til at jeg skal få føde naturlig denne gang, takk og pris😛 Men derfor aner jeg ikke om jeg kan vente henne før eller etter termin.. er vel bare å smøre seg med tålmodighet 😉 

Neida, det er sant. Er bare så vanskelig å gjøre det i praksis. Hehe. Var hos jordmor i dag, og hun anbefalte meg å bruke egenmeldingsdager på de siste tre dagene til uka. Så da har jeg bare i dag og i morgen på jobb før permisjon. Det føles riktig. 

Har hatt mye kynnere og også litt murringer i korsryggen de siste kveldene, så håper ikke det trenger å bety at det skjer noe enda. Har ganske mye igjen å ordne, og vil gjerne ha noen dager/ uker hjemme for å slappe av før fødsel :) 

Min første kom fem dager før, og andremann kom på termin. Så alt kan skje. Mest sannsynlig blir det vel termin +- 5 dager. Håper bare ikke jeg må gå over! Det er jeg ikke mentalt forberedt på uansett hvor mye jeg prøver. Hehe. 

Spennende å se når du får da, siden det ikke har startet naturlig før. Men de sier jo at tredjemann er en luring, og at man kan tro at fødselen har startet mange ganger før det faktisk skjer. Uansett ikke så lenge igjen nå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å høre at du fant en god ordning😊 Jeg har faktisk ikke hatt noen kynnere denne gang! Eller, en dag for flere uker siden hadde jeg et par kynnere tror jeg, men det var et engangstilfelle! Er ikke det litt rart?🤔 Trodde det liksom skulle være mye kynnere med nr tre.. Jaja, det er vel greit å slippe, bare det ikke betyr at det er leeenge igjen til fødsel😳

Lykke til med siste dag på jobb, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.9.2019 den 21.22, Mamaraptor skrev:

Det var godt å høre at du fant en god ordning😊 Jeg har faktisk ikke hatt noen kynnere denne gang! Eller, en dag for flere uker siden hadde jeg et par kynnere tror jeg, men det var et engangstilfelle! Er ikke det litt rart?🤔 Trodde det liksom skulle være mye kynnere med nr tre.. Jaja, det er vel greit å slippe, bare det ikke betyr at det er leeenge igjen til fødsel😳

Lykke til med siste dag på jobb, da!

Føler alt er vanlig, så sikkert ikke så rart at du ikke har kynnere. Blir sikkert mer av det nå mot slutten?

Jeg tror jeg har litt mere kynnere denne gangen, de er iallefall litt kraftigere. Men det trenger ikke ha noe å si for når fødselen begynner/ hvor lang den blir. Fødselen kan starte med et pang uten forvarsel og! Så din kan nok være rett rundt hjørnet. 

Godt å være ferdig på jobb. Nå kan jeg endelig gjøre de siste forberedelsene, pakke bagen og slappe av. Det blir fint :)  har vært planleggingsdag i bhg i dag, så i morgen blir første dag hjemme aleine. Gleder meg! :) 

Hvordan er din form om dagen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si jeg er i god form ennå!😃 Litt trøtt/sover litt dårlig, men kan jo sove på dagen☺️ Det er bare så mye jeg vil få gjort!😛 Og fordøyelsen er ikke helt som den skal😳  Hiver i meg plommer og biola som bare det, men ingenting skjer🤭 Det var kanskje litt mye informasjon😅😛 Men sammenlignet med tidligere svangerskap og med hvordan andre har det, så er det jo ingenting! Begynner likevel å bli litt utålmodig! Det er vel noe med det å bare gå og vente uten å vite hvor lenge som er litt mentalt krevende synes jeg.. 

Du da, er du innstilt på tre rolige uker med forberedelse og hvile, eller vil du helst få fødselen overstått jo før jo heller?😉

Nyt første fridagen din da!😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er deilig med å endelig være hjemme på dagen, at man kan sove/ slappe av! :) Så kan man få ordnet ting litt innimellom. Kjedelig med fordøyelsen. Føler jeg har det litt motsatt, er nesten dårlig i magen. Det var da jeg ble litt redd for at det skulle skje noe allerede, for det har vært sånn før begge de forrige fødselene - at jeg har blitt dårlig/løs i magen. Men babyen presser så mye på tarmene våre nå, så alt er vel normal. Håper det går seg til for deg :)

Enig i at det er en tålmodighetsprøve. Jeg liker veldig godt å planlegge ting, så er litt ukonfortabel med å ikke vite når og hvordan det starter! Det kan være alt fra 1 dag til 5 uker før det skjer noe liksom! Huff. Håper vi slipper å gå over :) 

Jeg tar gjerne iallefall to uker med forberedelser og hvile, men vil helst ikke gå over. Så rett før eller på termin er fint :)  Hva med deg? Vil du helst ha det overstått nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg! Vil gjerne ha mellom en uke før og termin, men ikke over! Synes det er dumt at man da får mindre tid sammen med barnet. Jeg skjønner at man mister den delen av permisjonen som er beregnet på forberedelse hvis man får før, men synes det er feil at ikke den delen av permisjonen som er beregnet på å være hjemme med barnet ikke starter senere om man føder senere!🤔

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...