Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #26 Skrevet 28. januar 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, men hvorfor? Hvilke følelser får du inni deg når barnet vil kysse deg på munnen? Skam, avsky, frykt? Anonymkode: 66d85...a62 Nei ingen av delene. Men for meg er dette forbeholdt kjærester. Anonymkode: 82fa4...e31
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #27 Skrevet 28. januar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nei ingen av delene. Men for meg er dette forbeholdt kjærester. Anonymkode: 82fa4...e31 Å se tissen til andre mennesker er for meg forbeholdt kjærester. Men jeg aksepterer at når jeg har en toåring i huset, så må jeg av med buksa hans jevnlig likevel, for å få vasket ham og satt på ham tørr bleie. Det vil neppe vare hele livet. På samme måte vil ikke barna fortsette å kysse på munnen hele livet. Men å gjøre det til en stor greie, er med på å gjøre det ekstra seiglivet. Anonymkode: ae0f4...ba3
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #28 Skrevet 28. januar 2019 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei ingen av delene. Men for meg er dette forbeholdt kjærester. Anonymkode: 82fa4...e31 Nå fornekter du jo hva du føler. Finn den virkelige årsaken inni deg og ikke len deg på et prinsipp du har. Når du har gjort det finner du mange svar. Det er nemlig ingen grunn i verden til å ikke nusse ungen sin på munnen. Anonymkode: 66d85...a62
Pobie Skrevet 28. januar 2019 #29 Skrevet 28. januar 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå fornekter du jo hva du føler. Finn den virkelige årsaken inni deg og ikke len deg på et prinsipp du har. Når du har gjort det finner du mange svar. Det er nemlig ingen grunn i verden til å ikke nusse ungen sin på munnen. Anonymkode: 66d85...a62 At man simpelthen ikke har lyst er en gyldig grunn. Selvfølgelig skal man ikke la barna overskrive ens egne grenser for hva man er komfortabel med mtp egen kropp bare fordi barna har lyst. Barn må lære å respektere andre sine grenser for sin egen kropp uten at det betyr at de har blitt avvist og ikke er elsket osv osv som det står i enkelte kommentarer her.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #30 Skrevet 28. januar 2019 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå fornekter du jo hva du føler. Finn den virkelige årsaken inni deg og ikke len deg på et prinsipp du har. Når du har gjort det finner du mange svar. Det er nemlig ingen grunn i verden til å ikke nusse ungen sin på munnen. Anonymkode: 66d85...a62 Nei, jeg fornekter da ingen ting. Men som det og påpekes over her (takk Pobie) så handler det om grenser. Ungene mine får kjærlighet av oss i bøtter og spann utover dette. Anonymkode: 82fa4...e31
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #31 Skrevet 28. januar 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, jeg fornekter da ingen ting. Men som det og påpekes over her (takk Pobie) så handler det om grenser. Ungene mine får kjærlighet av oss i bøtter og spann utover dette. Anonymkode: 82fa4...e31 Men da er det jo ikke verre enn at du vrir litt på hodet sånn at sussen treffer på kinnet. Problem solved. Anonymkode: ae0f4...ba3
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #32 Skrevet 28. januar 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men da er det jo ikke verre enn at du vrir litt på hodet sånn at sussen treffer på kinnet. Problem solved. Anonymkode: ae0f4...ba3 Hehe ja, litt artig at du nevner det for det er akkurat det jeg prøver å gjøre. Da ler h*n (de) litt og holder hodet mitt. For all del, jeg vet jo at de kun mener det godt og vil uttrykke at de er glade i meg. Og de er jo i et veldig godt humør når de gjør det. Det er jo jeg og. Og dermed blir hele greia litt preget av litt «tull» om du skjønner. Så det er jo litt kjedelig å «avbryte» den fine stunden der med å plutselig begynne å forklare grenser 😅 Men da prøver jeg liksom å peke på panna eller kinnet og si «der liker mamma at du nusser» også gir jeg gjerne de en nuss der selv og. Men munnen min er liksom alikevell umåtelig interresant 😅 De er jo hærlige da 😍 Anonymkode: 82fa4...e31
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #33 Skrevet 28. januar 2019 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja det er jo det jeg mener og. Vanskelig når de blir så lei seg, men de må jo høre og da må vi jo stå i det. Anonymkode: 82fa4...e31 Jeg svarte faktisk ironisk. Alt man kan lage seg et problem av, tenker jeg egentlig. Anonymkode: 20755...460
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #34 Skrevet 28. januar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg svarte faktisk ironisk. Alt man kan lage seg et problem av, tenker jeg egentlig. Anonymkode: 20755...460 Oh ok, beklager forstyrrelsen da...? Hi Anonymkode: 82fa4...e31
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #35 Skrevet 28. januar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Oh ok, beklager forstyrrelsen da...? Hi Anonymkode: 82fa4...e31 Nei, for all del, jeg har tid jeg. Jeg lurer bare på hvordan du ordner med virkelige problemer om dette setter deg ut. Mitt barn ville slikke meg i ansiktet når vi koste. Det likte jeg ikke og sa fra. Hver gang. Ikke slikk, bare nuss. Og jammen, tilslutt gikk det inn. Helt uten såre følelser. Anonymkode: 20755...460
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #36 Skrevet 28. januar 2019 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Skremmende faktisk 😂 Anonymkode: f6cfb...2fe Ja, foreldrenes tankegang om at å nusse når barna er 2 år er noe fælt, syns jeg er skremmende. Veldig skremmende. Anonymkode: 94cab...f83
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #37 Skrevet 28. januar 2019 1 time siden, Pobie skrev: At man simpelthen ikke har lyst er en gyldig grunn. Selvfølgelig skal man ikke la barna overskrive ens egne grenser for hva man er komfortabel med mtp egen kropp bare fordi barna har lyst. Barn må lære å respektere andre sine grenser for sin egen kropp uten at det betyr at de har blitt avvist og ikke er elsket osv osv som det står i enkelte kommentarer her. Tja. Jeg tror du har et problem. Anonymkode: 94cab...f83
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #38 Skrevet 28. januar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Tja. Jeg tror du har et problem. Anonymkode: 94cab...f83 Jøssenavn da? 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, foreldrenes tankegang om at å nusse når barna er 2 år er noe fælt, syns jeg er skremmende. Veldig skremmende. Anonymkode: 94cab...f83 Ok? Skremmende? I hvilken forstand sa tenker du, at man ikke elsker dem nok? 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, for all del, jeg har tid jeg. Jeg lurer bare på hvordan du ordner med virkelige problemer om dette setter deg ut. Mitt barn ville slikke meg i ansiktet når vi koste. Det likte jeg ikke og sa fra. Hver gang. Ikke slikk, bare nuss. Og jammen, tilslutt gikk det inn. Helt uten såre følelser. Anonymkode: 20755...460 Dette er ikke et livsviktig problem for oss. Men må etterspurte jeg tilbakemeldinger fra de som deler min mening om hvordan de løste dette. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du svarte her en gang om det ikke var for å gi meg svar på det jeg lurte på? Som jeg skrev tidligere; hva andre gjør skal jeg ikke legge meg opp i. Men hos oss vil vi ikke det. Det gjør oss ikke automatisk til dårlige foreldre eller folk uten ekte problemer i hverdagen. Jeg hadde et spørsmål og en problemstilling. Og om man ikke har svar på det, kan du/dere scrolle vidre! (biter meg vel i ræva dette og.... værsågod, kjeft ivei) Anonymkode: 82fa4...e31
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #39 Skrevet 28. januar 2019 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes det er høl i huet og nekte barna et kjapt kyss. De er 5 og 2 år.. ikke 14. Denne fasen går over. Gutten vår på 2 år nusser meg på kinnet, munn og armen veldig mye for tiden. Kunne ikke falt meg inn å nekte han det. Å avvise kjærlighet er ikke jeg for. Du vet meg scrolle forbi forsi jeg ikke er enig med deg.. Det klarer jeg ikke. Fordi jeg syns synd på dine barn som tror nå at kyssing er noe fælt og tabu. Skremmende syns jeg. Og det går jeg lov til å mene samme om du liker det eller ei. Anonymkode: 94cab...f83 Ja DU mener det, akkurat som at hun får lov å mene det hun vil om å kysse barna på munnen. Om du liker det eller ei. Om man kysser barna på munnen eller ikke har ikke noe med kjærlighet å gjøre. Å kysse på munnen er for meg også noe jeg kun gjør på samboeren min. Og det er det JEG mener. Anonymkode: 06998...f74
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #40 Skrevet 28. januar 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jøssenavn da? Ok? Skremmende? I hvilken forstand sa tenker du, at man ikke elsker dem nok? Dette er ikke et livsviktig problem for oss. Men må etterspurte jeg tilbakemeldinger fra de som deler min mening om hvordan de løste dette. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du svarte her en gang om det ikke var for å gi meg svar på det jeg lurte på? Som jeg skrev tidligere; hva andre gjør skal jeg ikke legge meg opp i. Men hos oss vil vi ikke det. Det gjør oss ikke automatisk til dårlige foreldre eller folk uten ekte problemer i hverdagen. Jeg hadde et spørsmål og en problemstilling. Og om man ikke har svar på det, kan du/dere scrolle vidre! (biter meg vel i ræva dette og.... værsågod, kjeft ivei) Anonymkode: 82fa4...e31 Jeg har jo svart. Si nei, jeg vil ikke ha kyss på munnen. De trenger ikke noen veldig forklaring, noen ganger er det bare sånn. Anonymkode: 20755...460
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #41 Skrevet 28. januar 2019 23 timer siden, Anonym bruker skrev: Skremmende faktisk 😂 Anonymkode: f6cfb...2fe Jeg synes også det er hårreisende at små barn som vil kysse mamma og pappa på munnen ikke får lov til det. Og at det er et så stort problem at du må spørre andre om råd. Hva er det for gæli med dere ?! Seriøst! Hvorfor er det forbeholdt dere voksne? Anonymkode: 9abad...4fa
Yellow Brick Road Skrevet 28. januar 2019 #42 Skrevet 28. januar 2019 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes også det er hårreisende at små barn som vil kysse mamma og pappa på munnen ikke får lov til det. Og at det er et så stort problem at du må spørre andre om råd. Hva er det for gæli med dere ?! Seriøst! Hvorfor er det forbeholdt dere voksne? Anonymkode: 9abad...4fa Fordi de føler det sånn, så enkelt er det, og det er det helt ok at ungene lærer. HI, jeg tror at jeg bare ville ha fortsatt med å snu kinnet til, passe på å kysse ungen tilbake på kinnet, ev. si noe sånn som at "Jeg har egentlig mye mer lyst på en skikkelig god klem for du har så gode klemmer." Og ikke minst, ta praten om å respektere grenser man setter for kroppen sin. Og da er jo det forsåvidt et godt utgangspunkt, og kanskje gå det også an å begrense kyssingen på mannen på munnen en liten periode. Jeg skjønner deg godt!
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #43 Skrevet 28. januar 2019 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes også det er hårreisende at små barn som vil kysse mamma og pappa på munnen ikke får lov til det. Og at det er et så stort problem at du må spørre andre om råd. Hva er det for gæli med dere ?! Seriøst! Hvorfor er det forbeholdt dere voksne? Anonymkode: 9abad...4fa Jøss, for en krisemaksimering. Nei, det er ikke noe galt med de som ikke synes det er greit. Barna blir ikke skadet av å ikke få kysse mamma eller pappa på munnen. Det er en gyllen anledning til å prate om å respektere hverandre og hva slags grenser man har. Anonymkode: f6cfb...2fe
Rabbenreka Skrevet 28. januar 2019 #44 Skrevet 28. januar 2019 Her nusser vi på munnen hver dag, allikevel forstår jeg at andre synes det er ukomfortabelt og ikke vil. Jeg ville bare forklart og vist hvor du helst vil bli nussa og etterhvert skjønner de det. De ser på dere og tenker kanskje at det er en fin måte og vise kjærlighet på, men de vil også forstå andre måter 😊
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2019 #45 Skrevet 29. januar 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Jøss, for en krisemaksimering. Nei, det er ikke noe galt med de som ikke synes det er greit. Barna blir ikke skadet av å ikke få kysse mamma eller pappa på munnen. Det er en gyllen anledning til å prate om å respektere hverandre og hva slags grenser man har. Anonymkode: f6cfb...2fe krisemaksimering i denne tråden at to små unger inke kan få en nuss på munnen av mamma og pappa. Anonymkode: 9abad...4fa
Gjest Minnieropptatt Skrevet 29. januar 2019 #46 Skrevet 29. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: krisemaksimering i denne tråden at to små unger inke kan få en nuss på munnen av mamma og pappa. Anonymkode: 9abad...4fa Virkelig? Altså, noen synes det er helt greit og andre synes det ikke er greit. At barn ser at mamma og pappa kysser betyr ikke at det er fritt frem for barn å kysse på munnen til mamma og pappa. Krisemaksimering er det ihvertfall ikke.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2019 #47 Skrevet 29. januar 2019 On 1/27/2019 at 7:12 PM, Anonym bruker said: Jeg vet det er delte meninger om dette. Og folk må få mene og gjøre som de vil. Men i VÅR familie er kyss på munnen forbeholdt mamma og pappa. Det hender jo vi kysser foran barna. (Ikke sånn «sex-kyss», men «hei» og «hadet» kyss for eksempel. det som nå er, er at barna våre på 5 og 2 nå også vil kysse på munnen vår. Jeg prøver å si at «mamma og pappa er veldig glade i kyss på kinnet eller i panna, akkurat som vi gir til dere», men de virker til å bli lei seg for at vi ikke vil kysse de på munnen eller la oss bli kysset på munnen. Vi har allerede prøvd det der «det er sånn mammaer og pappaer gjør, ikke mamma/pappa og barn. hva gjør vi for å stoppe dette? Noen med liknende erfaring? (om dere selv syntes kyss på munn med barna er helt ok, så er det bare å scrolle forbi dette. Jeg spør ikke om det er ok eller ikke. VI syntes ikke det er ok, og dermed ønsker ikke vi å gjøre det.) Anonymkode: 82fa4...e31 for en teit problemstilling ... Anonymkode: 05571...6ae
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2019 #48 Skrevet 29. januar 2019 Sønnen min hadde lignende fase da han var 4-5 år. Jeg forklarte at det var ikke sånn mor og barn kysset, men når han prøvde seg, bare lo jeg og lot ham få et kyss, iblant ikke, så det ble en lek. Viktig at det ikke blir for alvorlig eller tabu. Anonymkode: 40008...542
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå