Gå til innhold

Deres tanker om dødsstraff og metoder

Anbefalte innlegg

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Provosere? Det der var bare min mening.

Anonymkode: 6d31c...db9

Og den må du få ha. 

Anonymkode: 96739...723

Videoannonse
Annonse
Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er det ikke. 

Jo, det er det. 

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De som har gjort noe så ille at de ville fått dødstraff ville ikke blitt rehabilitert. Hvor mener du det er bevist at de ville blitt det?

Anonymkode: 73255...74c

Gjentakelsesraten der innsatte blir behandlet som mennesker er lavere enn der de blir behandlet som dyr.

Anonymkode: 13bc2...bec

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han fortjener jo ikke noe annet

Ingen fortjener noe slikt. Da er det bedre å ta livet av dem, men som Anonym så sjarmerende sa, så er ikke det ille nok. 

Anonymkode: 9515a...cc0

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen fortjener noe slikt. Da er det bedre å ta livet av dem, men som Anonym så sjarmerende sa, så er ikke det ille nok. 

At han føler seg torturert er ikke det samme som at han blir det. Han lider da ingen nød.

Skrevet

Mord bør ikke straffes med mord.

Anonymkode: 5675f...61b

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Fullstendig imot. Det vil alltid finnes uskyldig dømte og man skal da for faen ikke synke ned på deres nivå? Et liv for et liv, liksom? Hallo!!!!

Anonymkode: 81474...91a

Har ikk noe med er liv for et liv for min del. Rent pragmatisk for meg. Personer som voldtar barn, dreper andre mennesker og liknende sadistiske ting. De trenger ikke samfunnet koste på penger for å oppbevare. De fortjener ikke å få dette gratis. De kommer aldri til å bli normale mennesker uansett og da er det billigere og mer praktisk å bare avlive dem. 

Skrevet

Viss ein godtek dødsstraff godtek ein at det i visse fall kan vere rett å ta livet av andre menneske. Ein forringar menneskeverdet og tanken om at kvart einaste menneskeliv er ukrenkeleg. 

Så uansett kor grufulle handlingar eit menneske har utført så kan vi av hensyn til at alle menneskeliv er uendeleg mykje verdt og av hensyn til vår eigen integretet ikkje falle ned på det nivået. Då vatnar vi ut dei gode sidene ved dei menneskelege eigenskapane vår. Dårlege menneskelege eigenskapar finst i fleng, så vi må verne om desse tankane. Særleg i desse tider. 

Og tanken om at ein skal godta dødsstraff, berre ikkje her til lands, den let eg passere i stillheit. Eg håpar eg missforsto. 

Skrevet

Det skulle gjerne vært dødsstraff for menn som forgriper seg på barn! Tantebarnet var bare to år når sin egen far forgrep seg på henne :(  Sånne skulle fått dødsstraff! 

Stefaren til Christoffer burde også fått dødsstraff! Tenk å bruke så mye vold mot ett lite uskyldig barn at det dør :(  Vold mot barn er aldri greit!

Anonymkode: ce494...ad1

Skrevet

Staten er oss alle og vi som samfunn skal ikke synke like dypt som en drapsmenn. Det er en interessant dokumentar på youtube, Breaking the cycle, der man se forskjellene mellom amerikanske fengsler og Halden høysikkerhetsfengel. Norge har en helt annen tilnærming og jeg syns det er mye bedre. Forbrytelser skal straffes, ikke hevnes.

De som er forstyrret, f.eks. pedofile som dreper barn for å skjule misbruket, burde skjermes for samfunnet, dvs forvaring.

Anonymkode: db5ea...6e0

Skrevet

An eye for an eye makes the whole world go blind.

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

At han føler seg torturert er ikke det samme som at han blir det. Han lider da ingen nød.

Isolasjon er tortur. 

Skrevet

Du er vel også klar over misbruket av dødsstraff i verden i dag ? For eksempel kan en feil replikk gi dødsstraff i enkelte land, det samme kan frafall fra islam.

Men det var vel ikke bruk av dødsstraff når den tiltalte er uskyldig, det var snakk om her. Jeg er i mot dødsstraff uansett. 

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva er livssynet ditt ellers?

Anonymkode: 16d31...86e

Hva mener du? 

Jeg er ikke kristen, om det er det du tenker på. 

Anonymkode: aca6a...7c5

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Isolasjon er tortur. 

Han har fått saken sin behandlet, og det er avvist at han blir torturert. 

At han føler at han blir det er bare en bonus. 

Jeg er selvsagt helt imot at noen blir torturert, samme hva de har gjort, men som sagt, at han føler det er helt greit. Dette er noe han måtte ta hensyn til kunne skje da han planla handlingene sine i åresvis. 

Anonymkode: aca6a...7c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...