Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #1 Skrevet 26. januar 2019 Guttungen på snart 16 vil bare gå i joggesko. Nå er det masse snø og kaldt men alt han vil gå i er joggesko eller vans. Jeg blir gal. Hva går deres i? Anonymkode: a810a...5ca
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #2 Skrevet 26. januar 2019 På hele videregående gikk jeg med tøysko, sommer og vinter. Etterhvert fant jeg ut at jeg måtte ha ullsokker på om vinteren Anonymkode: e8117...85b
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #3 Skrevet 26. januar 2019 15-åringen har disse, men tror de er brukt to ganger i vinter. Han gikk ut i joggesko nå 😉 https://www.footway.no/torstein-timber.html Anonymkode: cca1e...4cf
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #4 Skrevet 26. januar 2019 Har en 18 åring som er likens. Det har han gjort siden han var 15-16. Han tar på seg ordentlig med klær og sko når han skal på snøscooter-tur. I går var han ute å freset snø i joggesko, og ble våt og kald. I dag tok han på seg scooterskoene når han skulle frese snø. Jeg var for øvrig lik selv også i den alderen Anonymkode: 196ab...834
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #5 Skrevet 26. januar 2019 Jeg er 40, og går fortsatt med joggesko hele året. Om vinteren bruker jeg vanntette joggesko. Ser virkelig ikke problemet. Anonymkode: 56409...9c6
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #6 Skrevet 26. januar 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg er 40, og går fortsatt med joggesko hele året. Om vinteren bruker jeg vanntette joggesko. Ser virkelig ikke problemet. Anonymkode: 56409...9c6 Problemet er at de er skikkelig glatte. I tillegg våte før han kommer til busstoppet. Da går han med våte sko hele dagen og de stinker dritt etter et par uker. Når det er klink is på alle veier er ikke flate stoffsko særlig smart. Og vanntette joggesko? Tursko da eller? Anonymkode: a810a...5ca
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #7 Skrevet 26. januar 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Problemet er at de er skikkelig glatte. I tillegg våte før han kommer til busstoppet. Da går han med våte sko hele dagen og de stinker dritt etter et par uker. Når det er klink is på alle veier er ikke flate stoffsko særlig smart. Og vanntette joggesko? Tursko da eller? Anonymkode: a810a...5ca Goretex joggesko. Jeg gikk og på joggesko hele vinteren når jeg var på den alderen, gjør det enda endel Anonymkode: f8682...2a6
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #8 Skrevet 26. januar 2019 La han være.. det er bare en periode. Og tenåringer er ekstra varme av seg. Anonymkode: ed6cf...d8d
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #9 Skrevet 26. januar 2019 Gi ham et skobudsjett for hele året og la ham styre det selv. Det er ham som må gå i våte sko og bli kald på beina. Anonymkode: 3ac0e...883
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #10 Skrevet 26. januar 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Problemet er at de er skikkelig glatte. I tillegg våte før han kommer til busstoppet. Da går han med våte sko hele dagen og de stinker dritt etter et par uker. Når det er klink is på alle veier er ikke flate stoffsko særlig smart. Og vanntette joggesko? Tursko da eller? Anonymkode: a810a...5ca Jeg har sånne https://skinflint.co.uk/salomon-xa-pro-3d-gtx-grey-denim-pearl-grey-mystic-purple-ladies-368899-a1396338.html De tåler mye. Jeg bruker de når det regner, det skal regne godt før jeg tar på meg støvler i stedet for. Så jeg ville kjøpt goretex joggesko hvis han vil gå på joggesko. Anonymkode: f8682...2a6
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #11 Skrevet 26. januar 2019 Dessverre er d helt normalt for tenåringer. Mine tre bor også i joggesko hele året. Jeg river meg i håret noen dager, men det hjelper ingen ting😂 Anonymkode: d40fe...cb7
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #12 Skrevet 26. januar 2019 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: Problemet er at de er skikkelig glatte. I tillegg våte før han kommer til busstoppet. Da går han med våte sko hele dagen og de stinker dritt etter et par uker. Når det er klink is på alle veier er ikke flate stoffsko særlig smart. Og vanntette joggesko? Tursko da eller? Anonymkode: a810a...5ca https://www.ellos.no/polecat/sneakers-vanntette/1513171-01-44?extcmp=01_NO_SEM_G4&LGWCODE=151317101;87173;4797&gclid=EAIaIQobChMIyNrY1c-L4AIVTOWaCh0l-QfYEAYYBiABEgIBLfD_BwE&gclsrc=aw.ds https://www.getinspired.no/asics-gel-sonoma-3-g-tx-t777n-020?gclid=EAIaIQobChMIyNrY1c-L4AIVTOWaCh0l-QfYEAYYBSABEgK7TfD_BwE https://www.getinspired.no/asics-gel-sonoma-3-g-tx-t777n-020?gclid=EAIaIQobChMIyNrY1c-L4AIVTOWaCh0l-QfYEAYYBSABEgK7TfD_BwE Her er forskjellige vanntette joggesko. De tåler vann, og lukter ikke selv om de blir brukt utendørs i al slags vær. Når det gjelder joggesko som blir gjennomvåte, og som dermed kan finne på å lukte, så finnes det vaskemaskiner. Er ungen frisk? Sålenge han ikke har beinskjørhet, eller et eller annet annet galt med ham som gjør at han er ekstra utsatt for skader ved et eventuelt fall, så klarer han seg fint på flate såler selv om du mener det ikke er smart. For hans del kan det godt hende at dette dreier seg om mote. For min del dreier det seg om komfort. Det finnes ikke noe som er mer behagelig å gå med en joggesko. Anonymkode: 56409...9c6
Spanskeflua Skrevet 26. januar 2019 #13 Skrevet 26. januar 2019 Joggesko både på 15-åringen og 17-åringen. Begge har skikkelige vintersko,men jeg er usikker på om jeg har sett de bruke det hittil i vinter...
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #14 Skrevet 26. januar 2019 Vanlige klassiske Timberland når det ikke er mulig med joggesko. Anonymkode: cee57...0c8
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #15 Skrevet 26. januar 2019 Det er veldig vanlig og ikke en kamp jeg gadd å ta. De er store nok til å skjønne årsak og virkning. Går man på joggesko i slaps og snø, da blir man kald, våt og risikerer å falle. Vil de unngå det må de ta på andre sko. Og ja, det finnes mange gode GoreTex sko, men de er nok like lite aktuelle som vintersko. Trangen til komfort over kulhet kommer etterhvert. Anonymkode: 93e71...873
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #16 Skrevet 26. januar 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og ja, det finnes mange gode GoreTex sko, men de er nok like lite aktuelle som vintersko. Poenget var jo at de er bedre enn vanlige joggesko, ikke at de er like gode som vintersko Anonymkode: f8682...2a6
Chaplin Skrevet 26. januar 2019 #17 Skrevet 26. januar 2019 Den kampen der kommer du til å tape 😂 Min 17 åring går med joggesko hele året. Jeg jobber på en vidergående skole og det går de fleste ungdommene med joggesko om vinteren
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 26. januar 2019 #18 Skrevet 26. januar 2019 Hva sier han når du spør da? Hva slags sko vil han ha? Hjelper neppe at 12 damer på forum for småbarn mener han skal ha Goretex. Sørg for å ha et sted å tørke skoene når han kommer hjem og kjøp deospray for å motvirke lukt.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #19 Skrevet 26. januar 2019 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Poenget var jo at de er bedre enn vanlige joggesko, ikke at de er like gode som vintersko Anonymkode: f8682...2a6 Ja, og poenget mitt var at tenåringen nok ikke vil bruke dem heller. Anonymkode: 93e71...873
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #20 Skrevet 26. januar 2019 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Poenget var jo at de er bedre enn vanlige joggesko, ikke at de er like gode som vintersko Anonymkode: f8682...2a6 Min 15-åring nekter plent å gå i vanntette joggesko ihvertfall, like nekt som vintersko Han går i slike https://www.footway.no/u-old-skool-black-white.html Kjempeglatte og finnes ikke vanntette. Jeg har tilbudt han allverdens vanntette joggesko, men det vil han ikke ha.... Masse snø ute nå, og han går i vans, sånn er det bare. Anonymkode: cca1e...4cf
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #21 Skrevet 26. januar 2019 Altså, den kampen taper du, uansett. Jeg jobber i vgs med 700 elever. Skotøyet det handler om er joggesko/sneakers, uggs eller vernesko. Noen prakteksemplarer finnes jo, i skoletter og noen få i "skikkelige" vintersko som fora Timberlands og snørestøvletter. La ungen gå i det han vil - velg dine kamper! Anonymkode: 8ccb3...327
sug lut Skrevet 26. januar 2019 #22 Skrevet 26. januar 2019 Alle tenåringer jeg kjenner går i joggesko hele vinteren. Null stress.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #23 Skrevet 27. januar 2019 Jeg er 33 og går i joggesko hele året,men mine er ikke glatte da, men han kan jo kjøpe brodder Anonymkode: 74b56...bac
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #24 Skrevet 27. januar 2019 20 timer siden, Anonym bruker skrev: Problemet er at de er skikkelig glatte. I tillegg våte før han kommer til busstoppet. Da går han med våte sko hele dagen og de stinker dritt etter et par uker. Når det er klink is på alle veier er ikke flate stoffsko særlig smart. Og vanntette joggesko? Tursko da eller? Anonymkode: a810a...5ca Så får han dette og slå seg da. Så lærer han at det er lurt med ordentlig fottøy på vinteren. Tror man må la ungdommene erfare ting selv. Husker da jeg var liten og man må masa og masa om at jeg måtte ha strikk i håret hver gang vi spiste is ute. Jeg hørte ikke etter. En dag blåste det noe ille, og jeg hår i isen og alt ble kaos. Da lærte jeg det. Begynte å bruke strikk etter det. Samme med klær.. Tynnkledd som ungdom, men lærte etter hvert at det var lurt å kle på seg. La de ordne og lære litt selv. Anonymkode: d3864...569
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #25 Skrevet 27. januar 2019 Jeg går også helst i joggesko året rundt, men jeg har skjønt at det er dumt i 10cm snø, så da har jeg vintersko jeg bruker. De gangene jeg må ta på vinterskoene byttet jeg til joggesko med en gang jeg kommer på jobb. Om tenåringene blir våte, sklir rundt på glatta el, er det bare de som får problemer med det. Faller de og slår seg må de ta konsekvensen av det og luktet skoene vondt fordi de er vår hele dagen, så må de gå med sko som lukter vondt... Anonymkode: d2996...a34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå