Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #1 Skrevet 25. januar 2019 Bach i pedagogikk. Hvor lang studie er dette? Er det et nett studie eller skole med praksis. Lærer de på dette studiet om å møte et barn som har aggresjonsproblematikk (adhd). Grunnen til at jeg spørr er fordi i dag kom min sønn hjem fra skolen med blåmerker etter fingerer på overarm. Spurte hva som hadde skjedd. Jo han hadde blitt sint fordi han hadde fått bedskjed å avslutte cromebook. Han ville se ferdig det han såg på. Personen som er en av dei som er fast på min sønn hadde lukket cromebook. Min sønn hadde blitt sint og klort på arm og hals. Denne voksne med bach i pedagogikk sammen med en annen voksen mann, hadde slegt min 10 år gamle gutt i bakken, lagt han i bakken og vridd armene bak på ryggen hans. Ringte til skolen rett etter min søn fortalte dette. Avd leder skulle snakke med de to det gjaldt på mandag. Jeg sitter her mange timer etter og er like forbanna og sjokkert. Anonymkode: 8ff39...820
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #2 Skrevet 25. januar 2019 Herregud, har du vært mor i 10 år uten å skjønne at barn kan overdrive?? I hvert fall når de føler seg urettferdig behandlet. Vent nå med lynsjing før du får snakket med dem selv. Anonymkode: 675fc...d1e
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #3 Skrevet 25. januar 2019 Så du bare tar det for god fisk at ditt barn forteller hele sannheten? Klorte ditt barn seg selv eller den voksne? Anonymkode: 48fbb...aca
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #4 Skrevet 25. januar 2019 Blåmerkene snakker for seg selv. Anonymkode: 8ff39...820
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #5 Skrevet 25. januar 2019 De gjorde vel det de måtte for å unngå at sønnen din skadet seg selv eller andre. Anonymkode: b120b...726
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #6 Skrevet 25. januar 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Blåmerkene snakker for seg selv. Anonymkode: 8ff39...820 Klorte han seg selv eller den voksne? Anonymkode: 48fbb...aca
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #7 Skrevet 25. januar 2019 Min sønn klorte den voksne. Da han etterpå ble lagt i gulvet av to voksne menn. Totalt uakseptabelt. Han har en voksen med seg slik at gan kan føle seg trygg at den voksne kan hjelpe han når han har vanskelig for å kontrollere seg. Skolen vet veldig godt at han trenger forberedelse når han skal avslutte en aktivitet. Min sønn har nettopp blitt ferdig på utredning hos bup. Skal neste uke ha medisin møte. Anonymkode: 8ff39...820
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #8 Skrevet 25. januar 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Klorte han seg selv eller den voksne? Anonymkode: 48fbb...aca Så det er greit å slenge en gutt i gulvet. Holde han så hardt fast at han får blåmerker? Anonymkode: 8ff39...820
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #9 Skrevet 25. januar 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så det er greit å slenge en gutt i gulvet. Holde han så hardt fast at han får blåmerker? Anonymkode: 8ff39...820 Du vet ikke om han bare klorte, eller om han gikk totalt bananas og var ute av kontroll. Det er nå det ene, og det andre er at om jeg holder deg så fast at du ikke slipper løs, og du gjør ditt ytterste for å slite deg, da vil DINE EGNE bevegelser føre til at du får blåmerker. Alt den andre trenger å gjøre er å holde fast og ikke slippe. Anonymkode: 20f23...e72
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #10 Skrevet 25. januar 2019 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så det er greit å slenge en gutt i gulvet. Holde han så hardt fast at han får blåmerker? Anonymkode: 8ff39...820 Hvorfor svarer du ikke på spørsmålet mitt? Siden du ikke vil svare, så regner jeg med at han angrep den voksne og klorte på armer og hals. da må du faktisk regne med at det kommer en reaksjon. Ikke sikkert at din sønn sin forklaring er helt riktig Anonymkode: 48fbb...aca
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 25. januar 2019 #11 Skrevet 25. januar 2019 Mistenker at sønnen din drev med utenomfaglige aktiviteter. Ok så skal barn med adhd ha litt bedre tid enn andre men det betyr ikke at de skal få gjøre som de vil.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #12 Skrevet 25. januar 2019 Det er noe som skurrer her. Hvis det er tilfelle, at eleven har blitt lagt i bakken av de voksne, da skal du ha fått beskjed om hva som skjedde. Er du helt sikker på hva som skjedde? Jeg "la" en gang en 4. klassing i bakken. Han prøvde å vri seg unna, men jeg sperret veien, og la ei hand rolig på brystet hans. Siden dette kunne bli oppfattet som at jeg la han i bakken, sende jeg en mail til foreldrene om det som skjedde. I ettertid viste det seg at det ikke var nødvendig. Gutten hadde ikke reagert på det, og han hadde ikke sagt soe til foreldrene hjemme. Da de spurte han om det, hadde han helt glemt hva som skjedde. Men det er bedre å sende en mail for mye, enn en for lite. Det kan være oppspinn, eller så har gutten din oppfattet situasjonen annerledes? Eller så har det skjedd noe helt annet? Anonymkode: 1c3ff...2a5
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #13 Skrevet 25. januar 2019 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor svarer du ikke på spørsmålet mitt? Siden du ikke vil svare, så regner jeg med at han angrep den voksne og klorte på armer og hals. da må du faktisk regne med at det kommer en reaksjon. Ikke sikkert at din sønn sin forklaring er helt riktig Anonymkode: 48fbb...aca Når et barn er utagerende så skal ikke den voksne skade barnet! En voksen person vet bedre enn å bruke sin størrelse mot et barn. Et barn som har problemer med å kontrolere sine handlinger når han blir sint. Er jo derfor vi har en voksen som er med mitt barn. For å hjelpe han å regulere. Anonymkode: 8ff39...820
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #14 Skrevet 25. januar 2019 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er noe som skurrer her. Hvis det er tilfelle, at eleven har blitt lagt i bakken av de voksne, da skal du ha fått beskjed om hva som skjedde. Er du helt sikker på hva som skjedde? Jeg "la" en gang en 4. klassing i bakken. Han prøvde å vri seg unna, men jeg sperret veien, og la ei hand rolig på brystet hans. Siden dette kunne bli oppfattet som at jeg la han i bakken, sende jeg en mail til foreldrene om det som skjedde. I ettertid viste det seg at det ikke var nødvendig. Gutten hadde ikke reagert på det, og han hadde ikke sagt soe til foreldrene hjemme. Da de spurte han om det, hadde han helt glemt hva som skjedde. Men det er bedre å sende en mail for mye, enn en for lite. Det kan være oppspinn, eller så har gutten din oppfattet situasjonen annerledes? Eller så har det skjedd noe helt annet? Anonymkode: 1c3ff...2a5 Avdelings leder ringte meg og fortalte det hadde skjedd en hendelse. Ikke noe mer. Jeg ringte selv opp når min sønn kom hjem å viste blåmerker. Avdelingsleder skulle snakke med de to voksne på mandag. Anonymkode: 8ff39...820
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #15 Skrevet 25. januar 2019 46 minutter siden, Lektor Doppler med tillegg skrev: Mistenker at sønnen din drev med utenomfaglige aktiviteter. Ok så skal barn med adhd ha litt bedre tid enn andre men det betyr ikke at de skal få gjøre som de vil. Min sønn satt på cromebook som han hadde fått lov til. Men da det skulle avsluttes ble han ikke forberedt. Da ble min sønn sint. Når denne voksne mannen så lukket dataen. Klorte han den voksne. Denne voksne mannen og en annen holdt min sønn nede. Anonymkode: 8ff39...820
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #16 Skrevet 25. januar 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min sønn satt på cromebook som han hadde fått lov til. Men da det skulle avsluttes ble han ikke forberedt. Da ble min sønn sint. Når denne voksne mannen så lukket dataen. Klorte han den voksne. Denne voksne mannen og en annen holdt min sønn nede. Anonymkode: 8ff39...820 Det skulle da bare mangle. Om han er så dårligfungerende at han angriper de voksne over en sånn situasjon bør han settes i zoo. Anonymkode: 4460c...4b7
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #17 Skrevet 25. januar 2019 Det er tydelig at mange her inne ikke vet hvordan det er å ha barn med adhd. Hvordan et barn med adhd fungerer. Enten det. Eller så er bare noen her inne ute for å være vemmelig. Anonymkode: 8ff39...820
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #18 Skrevet 25. januar 2019 En bachelor i pedagogikk er tre års utdanning. Søk det opp, og se hva omtrentlig en slik utdannelse inneholder. Ofte er diagnoser en del av den typen utdanning. I skolen skal ikke personalet være fysiske med barn, det er ganske tydelige regler på dette. Er det så ille at nedlegg blir gjennomført, skal avvik føres og registreres. Håper barnet ditt får god hjelp med det han sliter med, og håper dere finner en bedre løsning for dere og skolen i fremtiden. Har han blåmerker bør du dokumentere dette til senere. Anonymkode: 3ac2a...9f0
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #19 Skrevet 25. januar 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Når et barn er utagerende så skal ikke den voksne skade barnet! En voksen person vet bedre enn å bruke sin størrelse mot et barn. Et barn som har problemer med å kontrolere sine handlinger når han blir sint. Er jo derfor vi har en voksen som er med mitt barn. For å hjelpe han å regulere. Anonymkode: 8ff39...820 De burde nok reagert annerledes i starten, så barnet ditt ble forberedt. Men når ditt barn angriper og klorer etter den voksne, så må de jo få stoppe han. Nå vet jeg ikke hvor stor i størrelse din unge er, men en illsint 10-åring kan få store krefter, som jeg regner med at du har opplevd. Men jeg tenker at du må puste litt, og høre de voksne sin versjon og først, før du bestemmer deg for at de har handlet helt galt. Jeg synes det er kritikkverdig at ikke en av de selv tok kontakt med deg for å fortelle hva som hadde skjedd. Det skulle ikke vært din sønn som måtte fortelle det. Jeg synes at det er rart at de tar så lett på det, leder burde tatt tak i dette i dag, ikke ventet til mandag. Men hvorfor var det 2 voksne som håndterte han, var han så voldsom at den ene voksne trengte hjelp? Anonymkode: 48fbb...aca
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #20 Skrevet 25. januar 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: De burde nok reagert annerledes i starten, så barnet ditt ble forberedt. Men når ditt barn angriper og klorer etter den voksne, så må de jo få stoppe han. Nå vet jeg ikke hvor stor i størrelse din unge er, men en illsint 10-åring kan få store krefter, som jeg regner med at du har opplevd. Men jeg tenker at du må puste litt, og høre de voksne sin versjon og først, før du bestemmer deg for at de har handlet helt galt. Jeg synes det er kritikkverdig at ikke en av de selv tok kontakt med deg for å fortelle hva som hadde skjedd. Det skulle ikke vært din sønn som måtte fortelle det. Jeg synes at det er rart at de tar så lett på det, leder burde tatt tak i dette i dag, ikke ventet til mandag. Men hvorfor var det 2 voksne som håndterte han, var han så voldsom at den ene voksne trengte hjelp? Anonymkode: 48fbb...aca Denne mannen er helt ny for min sønn, tror det er første gang han har opplevd min sønn utagere. Gutten er 134 høg og 30 kg har nettopp begynt å følge normalvekt for hans alder. Så han er ikke den største typen. Men ja han kan bli voldsom når han blir sint. Men han må få tid til å roe seg ned, før en snakker med han. Anonymkode: 8ff39...820
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #21 Skrevet 25. januar 2019 Hva gjør du selv, hi, når gutten din angriper deg? Står du og tar i mot alt av slag og kloring, løper du din vei eller holder du han? Anonymkode: 18bb3...103
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #22 Skrevet 25. januar 2019 «Han har en voksen med seg slik at gan kan føle seg trygg at den voksne kan hjelpe han når han har vanskelig for åkontrollere seg» Her klarte han ikke å kontrollere seg, og ble dermed lagt i bakken. Når han kjemper imot kan de ha holdt han såpass at han fikk blåmerker. Det høres ut som om gutten din trenger mer enn en voksen med seg, nå når han er såpass sterk. Hvor hardt klorte han opp den/de voksne? Anonymkode: 7b7af...09d
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #23 Skrevet 25. januar 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Denne mannen er helt ny for min sønn, tror det er første gang han har opplevd min sønn utagere. Gutten er 134 høg og 30 kg har nettopp begynt å følge normalvekt for hans alder. Så han er ikke den største typen. Men ja han kan bli voldsom når han blir sint. Men han må få tid til å roe seg ned, før en snakker med han. Anonymkode: 8ff39...820 Men når barnet ditt angriper, så må de jo få stoppe han. De kan jo ikke bare vente på at han skal roe seg ned av seg selv da Anonymkode: 48fbb...aca
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 25. januar 2019 #24 Skrevet 25. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Når et barn er utagerende så skal ikke den voksne skade barnet! En voksen person vet bedre enn å bruke sin størrelse mot et barn. Et barn som har problemer med å kontrolere sine handlinger når han blir sint. Er jo derfor vi har en voksen som er med mitt barn. For å hjelpe han å regulere. Anonymkode: 8ff39...820 De burde ha forberedt han, det er jeg helt enig i. Men når først så galt skjedde at gutten din ble fysisk mot de voksne er de i sin fulle rett til å forsvare seg, og den beste måten å forsvare seg på og samtidig roe ned din sønn er faktisk å holde han fast. Hvilke alternativer tenker du er mer naturlige? Det hjelper ikke å prate med noen som er så hinsides i sin frustrasjon at de angriper, da må de roes først, før man kan prate. At han fikk blåmerker kan skyldes at han er sterk, eller at de voksne brukte mer makt og styrke enn nødvendig. At han har diagnoser og utfordringer med adferden sin betyr ikke at man skal ha større terskel for å gripe inn når han ikke klarer å regulere seg selv, tiltak bør heller settes inn så tidlig i utagering som mulig, nettopp for å lære han selvregulering.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #25 Skrevet 25. januar 2019 Faderullan, mange feilfrie ekle damer her i kveld 😢 Hadde deres barn kommet heim med blåflekker hadde de ikke løftet på et øyenbryn heller, for selvsagt er det barnets feil. Hi,- klart du blir fortvilet og frustrert! Du har et barn med adsferdsvansker,som trenger hjelp. Blåmerker hører ikke hjem noen steder. Klart noe har skjedd, og helt på sin plass med et møte der alle får fortalt sin verson. Og så håper jeg at gutten din får den hjelpen han trenger. Anonymkode: 875bd...133
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå