Gå til innhold

Jeg er egentlig en Venstre-velger, MEN...

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 25.1.2019 den 12.24, Anonym bruker skrev:

Derfor stemmer jeg AP. Er ikke enig i alt, men verdigrunnlaget er godt og det kan jeg stå for. De kan også potensielt bli store nok til å regjere alene. Da er det tilbake til gode sosialistiske verdier og likestilling. Verdier som tross alt har bygget dette landet. 

Anonymkode: abb28...a9b

Ap har vel ikke potensiale lenger til å regjere alene.. 

isåfall kan de fleste parti ha potensiale til de.. Er bare at alle stemmer på dem det..🙈

og verdier har vel også alle andre parti. Spørs hvilke verdier en står for det.. 🤔🧐

Anonymkode: 0dbfc...d0c

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ap har vel ikke potensiale lenger til å regjere alene.. 

isåfall kan de fleste parti ha potensiale til de.. Er bare at alle stemmer på dem det..🙈

og verdier har vel også alle andre parti. Spørs hvilke verdier en står for det.. 🤔🧐

Anonymkode: 0dbfc...d0c

Privatisering og corporatism er i alle fall Høyres verdier. 

Skrevet
På 26.1.2019 den 22.12, Pashla skrev:

Privatisering og corporatism er i alle fall Høyres verdier. 

Det er helt riktig. Et slikt kapitalistisk system er også det eneste som fungerer for land som ikke har et pensjonsfond. Det årlige underskuddet vi har blir dekket av dette fondet. Uten det hadde vi hatt statsgjeld. Så alternativet er en dårligere velferdsstat (bruke mindre penger) færre ansatte i det offentlige (mindre penger til lønninger, forutsatt at de finner arbeid privat/ikke NAV). Høyres verdier består i å Norge må tjene de pengene som brukes. Det er bare "de snille partiene" som ønsker å enten A: Bruke mer eller B; Flytte mer penger fra de som tjener dem til de som ikke tjener dem. Bruken av fondet har også økt både når AP og Høyre har regjert, men å prøve å få mer inntekter ved privatisering for å ikke kjøre Norge på Luksusfellen er ingen dårlig verdi. Det er ansvarlig mener nå jeg. 

Anonymkode: 64a87...c37

Gjest Antarctica
Skrevet (endret)
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Høyres verdier består i å Norge må tjene de pengene som brukes. 

Nei, det er feil.

Høyres politikk består i å bygge ned inntjeningen helt og holdent. Og i å la firmaer som Stendi ende opp med overskuddet.

Endret av Pashla
Gjest Antarctica
Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

A: Bruke mer eller B; Flytte mer penger fra de som tjener dem til de som ikke tjener dem. 

Å være eier av produksjonsmidlene betyr ikke at man er den som genererer verdiskapning. Her må du gjøre lesejobben din på nytt. Du har mangelfull kunnskap, den er bygget på slagord og ikke på økonomisk teori.

Skrevet
1 time siden, Pashla skrev:

Å være eier av produksjonsmidlene betyr ikke at man er den som genererer verdiskapning. Her må du gjøre lesejobben din på nytt. Du har mangelfull kunnskap, den er bygget på slagord og ikke på økonomisk teori.

Ingen slagord fra min side, hvilket  isåfall? Ingen andre land kan dra 230 milliarder opp av hatten sin hvert eneste år for å betale regninger som de ikke har dekning for. Vi er i en særstilling som forsvinner. Det heter pensjonsfondet fordi pengene er satt av til pensjon til offentlig sektor. Avkastningen av null er null når pensjonene er utbetalt. Ergo et årlig underskudd på 230 milliarder. Enkel logikk. Ingen sparegris å hente penger fra. Om man skattlegger "de rike" 100% mer, er man ikke i nærheten av å dekke inn dette. Da er mitt spørsmål til deg, (som mener jeg ikke kan økonomisk teori) hvor skal du hente pengene fra i statsbudsjettet? 

Istedenfor å komme med påstander, synes jeg du skal komme med ansvarlige politiske løsninger enn å snakke ned Høyres verdivalg. 

Meg bekjent er venstresiden opptatt av:

- å utjevne forskjeller ved med skatt, som ikke løser dette.

- mer liberal innvandring, flyktninge- og familiegjenforeningspolitikk som øker utgiftene.

Her er problemet: 

https://www.nettavisen.no/na24/norge-gar-med-rekordstort-underskudd---og-mer-enn-hele-oljefondet-er-lovet-bort/3423286094.html

Her er en visuell fremstilling av kostnadene: 

https://www.side3.no/norge-gar-med-underskudd---slik-bruker-staten-opp-pengene-4378793

Anonymkode: 64a87...c37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...