Gå til innhold

Mannen til min kollega er utro.

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 24.1.2019 den 10.24, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde sagt noe. Akkurat som at jeg ønsker noen skal fortelle det til meg, hvis min mann er utro. 

Anonymkode: 540ca...e84

Enig med deg.

Anonymkode: cbdcc...1a2

Videoannonse
Annonse
Gjest Marihønne
Skrevet
4 hours ago, Anonym bruker said:

De tynneste argumentene som finnes. 

Er jo hennes liv ?

Nei, det er hans liv.

Hun møtte jo på idioten som har er dobbelt liv.

Å observere et menneske si eller gjøre en handling, tilsier ikke at du skal eller bør si noe eller ta handling. Skal du kommentere og gjøre handlinger ovenfor alle du ser på Karl Johan, utesteder, de du synes er fulle og burde gå hjem, alle på IKEA som du mener har barn som har litt mye eller litt lite klær på seg, de som ikke kan lukeparkere, bør man be ta et kurs, slik at de ikke bulker andre, .alt du ser er din sak fordi du ser det? Du er gal. 

De som er offentlig utro blander faktisk inn andre uten at vedkommende vil bli blandet inn.

Nei, det er Hi som frivillig blander seg inn fordi hun er en drama queen. Det fordrer ikke en kalori og ikke skrive om det her på forumet eller gjøre noe mer. Hun har et ønske om å gjøre det. Moralens vokter og intrigemaker.

Jeg er ikke en av de som holder for øynene når folk jeg kjenner gjør noe dumt, skjer det foran meg så angår det meg faktisk.

Nei, å observere noe tilsier ikke at du er innblandet. 

Men jeg hadde vell snakket direkte til mannen. 

Ja, du hadde vel det. 

Anonymkode: 5691b...d12

Det er vel heller din argumentasjon som er litt på bærtur her. Dette er vel ikke tilfeldige mennesker Hi ser på karl johan, men noe som innvolverer et par Hi kjenner. En kollega HI mest sannsynligvis ser og må forholde seg til ganske ofte. Dette handler ikke om å være "drama queen" Det handler faktisk om å være et medmenneske. Hadde min partner vært så lite respektful og hensynsløs så hadde jeg følt meg ekstremt latterligjort hvis mennesker jeg må forholde meg til daglig hadde vist om det og ikke sagt noe. 

Skrevet

Du får fortelle din historie til din kollega og spørre om han er tvilling. 

Akkurat det skjedde meg, jeg så mannen til min mors venninne på Gardermoen (langt unna der de bor) med noen og måtte jo fortelle det til min mor. Hun sa at mannen hadde vært hjemme hele helga men at han hadde en identisk tvillingbror 😄 

Skrevet

Jeg synes du skal si det til din kollega, og ikke spill dum. Jeg hadde mistet helt respekten for noen som forsøkte å late som om de var så enkle. Si det som det er, så får hun ta det derfra.

For alt du vet så kan de jo ha blitt enige om å ha et åpent forhold.

Skrevet
57 minutter siden, Nyttårs barn skrev:

Jeg synes du skal si det til din kollega, og ikke spill dum. Jeg hadde mistet helt respekten for noen som forsøkte å late som om de var så enkle. Si det som det er, så får hun ta det derfra.

For alt du vet så kan de jo ha blitt enige om å ha et åpent forhold.

Ja, det er jo enkelte som lever i åpent forhold. Han vet jo nå at HI har fersket han, så han skjønner nok at han må tilstå ellers kommer HI til å fortelle det. 

Bestemoren til HI kalte mannen for den nye kavaleren til Ida, det er jo ikke 100% sikkert. Er det noe bestemoren går utifra eller er det noe hun har blitt fortalt. Det kan være at mannen og dama jobber sammen og er venner eller slekt, han holdt henne i handa fordi hun fortalte om noe veldig vanskelig. Det er jo mye som kan se ut til å være noe annet enn det det virkelig er. 

Bra å si ifra men man trenger ikke være så bombastisk. 

Skrevet
8 hours ago, Anonym bruker said:

De tynneste argumentene som finnes. 

Er jo hennes liv ?

Nei, det er hans liv.

Hun møtte jo på idioten som har er dobbelt liv.

Å observere et menneske si eller gjøre en handling, tilsier ikke at du skal eller bør si noe eller ta handling. Skal du kommentere og gjøre handlinger ovenfor alle du ser på Karl Johan, utesteder, de du synes er fulle og burde gå hjem, alle på IKEA som du mener har barn som har litt mye eller litt lite klær på seg, de som ikke kan lukeparkere, bør man be ta et kurs, slik at de ikke bulker andre, .alt du ser er din sak fordi du ser det? Du er gal. 

De som er offentlig utro blander faktisk inn andre uten at vedkommende vil bli blandet inn.

Nei, det er Hi som frivillig blander seg inn fordi hun er en drama queen. Det fordrer ikke en kalori og ikke skrive om det her på forumet eller gjøre noe mer. Hun har et ønske om å gjøre det. Moralens vokter og intrigemaker.

Jeg er ikke en av de som holder for øynene når folk jeg kjenner gjør noe dumt, skjer det foran meg så angår det meg faktisk.

Nei, å observere noe tilsier ikke at du er innblandet. 

Men jeg hadde vell snakket direkte til mannen. 

Ja, du hadde vel det. 

Du mener altså at hi skal holde dette hemmelig? Det er vel trolig at hi ville nevnt at hun møtte mannen i nabobyen i en vanlig situasjon. Hvis hun feks hadde observert mannen på restaurant med en mann ville hun antakelig nevnt det på jobb. Det er jo slikt man snakker om, i all uskyldighet 

Og hvis denne utroskapen blir kjent, skal hi late som (lyve) om at hun ikke visste om det?

Det er ikke noe dramatisk over å fortelle om hva hun har sett. 

Anonymkode: 3e17f...001

Skrevet
12 timer siden, Iiiiik skrev:

Jeg ville ikke snakket med naboen, og har selv holdt kjeft om faren til en i sønnens klasse selv om jeg vet han har vært utro flere ganger, men folk som jeg bryr meg om, tar jeg vare på. 

"Å ta vare på" kan være så mangt. Du VET faktisk ikke hvilket skred du starter med å sladre.

Anonymkode: 05ad2...233

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi kvinner må bli flinkere til å si i fra til hverandre, - og spille på lag! 😉

Anonymkode: 0c806...3c0

Det er ikke sikkert at du gjør noen en tjeneste med å fortelle, altså. Der er ganger da sånne ting blåser over av seg selv og folk går videre med livet sitt uten å måtte ha alle detaljer. Å gjøre en greie ut av det kan være med på å skape mer konflikt enn nødvendig.

Husk at det som får skade i sånne sammenhenger først og fremst er stoltheten. Og det er ikke den som er viktigst når man etablerer et forhold; tvert om kan stoltheten stå i veien for å ha det godt i et samliv.

Anonymkode: 05ad2...233

Skrevet
4 timer siden, Marihønne skrev:

Det er vel heller din argumentasjon som er litt på bærtur her. Dette er vel ikke tilfeldige mennesker Hi ser på karl johan, men noe som innvolverer et par Hi kjenner. En kollega HI mest sannsynligvis ser og må forholde seg til ganske ofte. Dette handler ikke om å være "drama queen" Det handler faktisk om å være et medmenneske. Hadde min partner vært så lite respektful og hensynsløs så hadde jeg følt meg ekstremt latterligjort hvis mennesker jeg må forholde meg til daglig hadde vist om det og ikke sagt noe. 

Du hadde først følt deg latterliggjort ETTER at de hadde sagt noe. Du hadde levd livet ditt som før, helt til andre involverer seg. Bærtur sa du? 

Hva får deg til å tro at du kan velge på andres vegne? Hvem har gitt deg den retten? Velger andre som deg? Tar de samme utdannelse? Samme livsstil? Stemmer alle på ditt politiske parti? Nei, hva du hadde ønsket for deg er ingen målestokk for noen andre. 

«Jeg vet noe som andre ikke vet og jeg bare klaaaaarer ikke å holde kjeft». Modent. 

Skrevet
12 hours ago, Iiiiik said:

Faren til min eldste var utro. Jeg var hjemme med nyfødt baby, han var ute og «svingte seg» med en annen dame. Det pågikk i nesten et halvår før jeg fikk vite det. Det var mange elementer i det sviket. Jeg følte meg helt utrolig dum som ikke merket forskjell, eller som tilskrev alle forskjellene at vi var nybakte foreldre. Jeg tvilte totalt på min egen evne til å vurdere mennesker som kunne elske og få barn med en som behandlet meg sånn. OG jeg følte meg sviktet av alle dem som visste og som valgte å ikke si noe til meg. Etter hvert som det viste seg at den ene etter den andre faktisk hadde visst, hadde vært sammen med oss uten å antyde noe som helst, hadde jeg lyst til å kutte dem ut alle sammen. 

Det er klart man kan bestemme seg for at dette ikke er ens egen sak. Det er lettere å snu seg bort, men jeg mener helt klart at man skal snakke med folk man bryr seg om. Jeg ville ikke snakket med naboen, og har selv holdt kjeft om faren til en i sønnens klasse selv om jeg vet han har vært utro flere ganger, men folk som jeg bryr meg om, tar jeg vare på. 

enig i det du sier, men jeg har svært dårlig erfaring fra dette fra før, mistet 3 venninner pga jeg sa at mannen var utro, 2 sa at dette ville hun finne ut selv og den siste sa at hun hadde sagt det var greit at han lå med andre, så derfor har jeg sluttet og blandet meg

Anonymkode: 68424...953

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...