Gå til innhold

Søvn, luftsmerter, magevondt


Csten

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en liten en på 9mnd som sliter noe veldig. Han sover veldig dårlig om natten, våkner minimum 2-3 ganger hver time om natten hvor han vrir seg i bue bakover i smerte. Det virker som han har mye ubehag og noen ganger ordentlig vondt da han gråter og vrir seg frem til vi tar han opp. Når vi tar han opp/bærer på han så blir han straks bedre og roer seg fort. Dette har pågått siden han var 2 mnd gammel, og han sover helst kun på meg og faren. Liker ikke vogn, ikke bilstol og heller ikke bæresele (gråter til han slutter å puste omtrent). Så vi kan kun bære på han til han sover og da må vi sitte på sofaen / senga med han etter at han har sovnet, legger vi han ned så våkner han 5-10min senere, og vi er på igjen.

Jeg trudde kanskje det var reflux. Så jeg har snakket mye med helsesøster, tre barneleger som har anbefalt laktulose morgen og kveld, samt at han får semper dråper og noen ganger minifom. Vi har bygd opp sengen (han samsover med oss, da vi ikke kan legge han fra oss).  Vi har vært hos en manuell terapeut (og kiropraktor) hvor han har fått behandling for stram nakke.

Jeg ammer enda, og han får fast føde (brødskive med leverpostei, grøt, og velling). Han elsker mat, men liker mest pupp. Han er ikke glad i grønnsaker og middagsglass lenger, spytter ut og brekker seg når jeg prøver å gi han det. Eneste vi ikke har prøvd er å slutte med nattamming (dette er noe som vanligvis roer han ned), men nå er vi desperate og for en uke siden så sluttet jeg med nattamming. Faren tar han da, og han får vann om natta. Men han har bare blitt verre av det og våkner hyppigere enn før. Innimellom så tar jeg han også så han ikke ‘mister’ både puppen og mammakosen om natten, det roer han ned.

Eller så er det viktig å nevne at han er veldig kontaktsøkende generelt og får mye kos, nærhet og kjærlighet. Men han leker seg fint på egenhånd på golvet også (nesten litt for aktiv egentlig/enormt nysgjerrig), og han har en god allmenn helse på dagen, smiler og er vanvittig blid/glad gutt.

Har bestilt legetime, og manuell terapi time bare for å sjekke igjen.

Har lest mye på forum her for eventuelt svar, og jeg finner mye likt, men det er ingen oppfølging som viser hvordan det har gått med de ulike mødrene og barna. Så da håper noen har noen råd/ svar å dele. På forhånd tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...