Gå til innhold

Dere som er for abort


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, fanger er mennesker, abort angår ikke noe med full menneskelig status.

Anonymkode: a9153...c89

Fostre er også mennesker, jeg kan dog si meg enig i at samfunnet regner dem som tredjerangsborgere, men de er likefullt mennesker. Det er faktisk fysisk umulig at de er noe annet enn mennesker, det hadde brutt naturlovene.

Anonymkode: a8805...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei.

Skjønner ikke helt sammenligningen heller...

Anonymkode: 658cf...0b1

Å ta et liv. Abortforkjempere er gjerne veldig glade i å se andre dø. Aktiv dødshjelp/eutanasi/avliving, eller kort og godt mord, er også aktuelt å spørre om i denne tråden. 

Anonymkode: a8805...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Å ta et liv. Abortforkjempere er gjerne veldig glade i å se andre dø. Aktiv dødshjelp/eutanasi/avliving, eller kort og godt mord, er også aktuelt å spørre om i denne tråden. 

Anonymkode: a8805...6ac

Du må jo være lettere forstyrret....

Anonymkode: 658cf...0b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du må jo være lettere forstyrret....

Anonymkode: 658cf...0b1

Klarer du ikke engang å svare på det jeg spør om? Haha! Traff en nerve gitt 

Anonymkode: a8805...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å ta et liv. Abortforkjempere er gjerne veldig glade i å se andre dø. Aktiv dødshjelp/eutanasi/avliving, eller kort og godt mord, er også aktuelt å spørre om i denne tråden. 

Anonymkode: a8805...6ac

Og der ble du heeeeeeelt uinteressant. Sånn i tilfelle du lurte.

Anonymkode: a9153...c89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å ta et liv. Abortforkjempere er gjerne veldig glade i å se andre dø. Aktiv dødshjelp/eutanasi/avliving, eller kort og godt mord, er også aktuelt å spørre om i denne tråden. 

Anonymkode: a8805...6ac

Er helt for selvbestemt abort. Også helt for dødsstraff i enkelte tilfeller. Feks pedofile. Også for aktiv dødshjelp etter pasientens eget ønske ved visse dødelige sykdommer. 

Anonymkode: 77aa0...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Klarer du ikke engang å svare på det jeg spør om? Haha! Traff en nerve gitt 

Anonymkode: a8805...6ac

En nerve?

Du fremstår som helt gal, og traff slett ingen nerve.

Men om du vil vite det så er jeg imot alle former for mord på mennesker. At du sier et foster er like mye verdt som et levende menneske sier mest om deg.

Anonymkode: 658cf...0b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å ta et liv. Abortforkjempere er gjerne veldig glade i å se andre dø. Aktiv dødshjelp/eutanasi/avliving, eller kort og godt mord, er også aktuelt å spørre om i denne tråden. 

Anonymkode: a8805...6ac

Snakk om å legge ord i munnen på folk! Å påstå noe så alvorlig, gjør at du mister trovedrigheten din i denne diskusjonen! Du har en voldsom ovenfra og ned holdning, der du mener ditt svar er det eneste riktige. Du viser mangel på emptati overfor andre.

Jeg er ikke glad i abort på noen som helst måte, og jeg tror ikke jeg hadde klart å utføre det. Men vi kommer alle med ulike forutsettinger til å klare å gjennomføre en graviditet og å oppdra barn. Noen vet at dette er umulig, andre kjenner at de klarer bare en osv.

Jeg er imot dødsstraff! Jeg kunne "godkjent" det i visse tilfeller, f.eks. pedofile el.l. Men å sammenligne abort og dødsstraff fungerer ikke. Dødsstraff er noe som blir utført på kriminelle - abort blir utført på et foster!

Anonymkode: ad6c8...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja til abort, ja til aktiv dødshjelp (uten at jeg har tenkt gjennom alle etiske aspekter og når det er ok), nei til dødsstraff.

Det kan godt hende dette er selvmotsigende, men sånn er det å være menneske. Det har jeg ingen problemer med og føler heller ikke noe behov for å forklare eller forsvare. Jeg skjønner at du tenker at du kan "ta" de som ikke følger logikken din, men for meg er det bare er bevis på at du ikke er interessert i å forstå andre.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg som er for selvbestemt abort er ikke glad i å se folk dø. Uttalelsen din diskvalifiserer deg egentlig for denne debatten.

Jeg vet at kvinner i alle tidsaldre har forsøkt å ta abort ved uønskede svangerskap. Forskjellen fra tidligere tider er at kvinner nå kan gjøre det uten fare for eget liv. Abortmotstandere er så naive at jeg får lyst til å skrike høyt i frustrasjon. Tror dere alle disse kvinnene som nektes abort vil bli lykkelige veltilpasse mødre og at alle disse barna får supre liv? Tar dere innover dere at all forskning og empiri viser at innskrenkninger i tilgang til fri og trygg abort har store konsekvenser for kvinnehelse? 

Kaller du et frø en blomst? Det gjør ikke jeg. Det kan bli en blomst, men jeg har ikke frø liggende strødd i vinduskarmen min. Fostre kan bli mennesker. De er det ikke.

Når det er sagt, jeg ønsker ikke flest mulig aborter. Jeg ønsker aborttallene så små som mulig. Det er derimot ikke noe fornuft i å forby abort.

Og sånn for ordens skyld, nei jeg er ikke for dødsstraff.

Anonymkode: f3943...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går virkelig ikke ann å diskutere noe her inne, uten at man skal ytre en eller annen påstand om personen som fremmer sin sak som ikke har noe med saken å gjøre. At man kan tyde hvordan personen er, være seg uempatisk, eller «helt gal» osv. Du kan da virkelig ikke vite noe om hvordan en person er utifra en mening ? Snakker om forhåndsdømming. For alt du vet er det en venninne du diskuterer med, i og med at de fleste er anonyme.. 

Anonymkode: 1015d...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det går virkelig ikke ann å diskutere noe her inne, uten at man skal ytre en eller annen påstand om personen som fremmer sin sak som ikke har noe med saken å gjøre. At man kan tyde hvordan personen er, være seg uempatisk, eller «helt gal» osv. Du kan da virkelig ikke vite noe om hvordan en person er utifra en mening ? Snakker om forhåndsdømming. For alt du vet er det en venninne du diskuterer med, i og med at de fleste er anonyme.. 

Anonymkode: 1015d...eeb

Du synes ikke uttalelsen «abortforkjempere er veldig glad i å se andre dø» er en drøy påstand?

Anonymkode: f3943...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Klarer du ikke engang å svare på det jeg spør om? Haha! Traff en nerve gitt 

Anonymkode: a8805...6ac

Hadde du evnet å diskutere det på en norma måtel, så kunne det blitt en interesant diskusjon, men det gjør du ikke

Anonymkode: 26260...352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for selvbestemt abort. Jeg begynner nemlig å få en mistanke om at dere abortmotstandere ikke forstår det; dette handler jo ikke om at det er noen forherligelse av å avslutte et liv, men kvinners råderett over eget liv. 

Anonymkode: e700b...909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke FOR abort, som i at jeg ønsker at flest mulig skal ta det, men jeg er veldig for retten til selvbestemt abort. 

Jeg sidestiller ikke abort innenfor de rammene som er gitt i den norske lov med drap, så nei, jeg er ikke for dødsstraff. 

Men du er ikke så lett å ta seriøst så lenge du ikke klarer å holde deg saklig i argumentasjonen din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ingen som liker abort eller synes det er bra. Men likevel kan man synes at en kvinne må ha rett til å avslutte et svangerskap hun ikke ønsker.

Anonymkode: c8bc0...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja til selvbestemt abort fram til uke 12.

Nei til tvillingabort, med mindre det er medisinske grunner.

Ja til å jobbe for færre uplanlagte graviditeter.

Ja til økonomiske løsninger slik at det er mulig å beholde et uplanlagt barn.

Nei til dødsstraff. Ingen unntak.

Anonymkode: f1eb6...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...