Gå til innhold

Mobbing i barnehage. Trenger hjelp.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har jo helt urealistiske krav! Du kan ikke forvente at de aldri er inne på samme tidspunkt eller at de sitter med samme bord! Det du kan forhøre deg om er å spørre om det er mulig at en voksen alltid sitter ved siden av hun som mobber med måltidene,det burde ikke være urealistisk å få til. 

Er så lei av sånne som deg HI som antar at foreldrene er tafatte så fort ett barn er slem! Takket være en sånn mor som deg som ringer BV uten grunnlag,så fikk vi hjemmebesøk av barnevernet. Jeg hadde en gutt som utagerte ekstremt mot voksne og barn,å han sa stygge ting til de andre ungene og voksne. Barnevernet kom inn for se hvordan min omsorgsevne var og for se om det kunne være noe i hjemmet som førte til utageringen. BV fikk se en rolig;snill og hjelpsom gutt som har det bra med seg selv når han er ett sted han føler seg trygg.BV var her i flere timer å jeg fikk masse posetive tilbakemeldinger i ettertid.Saken ble fort henlagt  BV anbefalte at lavterskeltilbud skulle observere sønnen min i bhg å hjelpe barnehagen med å foreslå ulike til tiltak etterpå. Lavterskeltilbud konkluderte etter å ha observert han mye at sønnen min var veldig utrygg på hverdagen i bhg å dermed utagerer han. De mente barnehagen var problemet å at de ikke gjorde nok for å trygge barnet mitt. Han hadde gått i samme bhg i 3 år uten at de ansatte følte han ble trygg. 

Så nei det er ikke sånn at det alltid er foreldrene som er grunnen til at barnet utagerer,derfor er det ondskapsfullt av deg ringe BV bare for å hevne deg på foreldrene til mobberen! Kanskje problemet er selve barnehagen å da hjelper det ikke å sende bekymringsmelding på de stakkars foreldrene som sikkert gjør alt de kan for å bedre situasjonen!

Anonymkode: ddc6a...19f

Men var det ikke en bra ting at barnevernet ble koblet inn da? Da fikk de avklart hvor problemet lå, og dere fikk hjelp. Var ikke det det viktigste?

Anonymkode: 31c89...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det samme problem med en jente på vår skole. Mor er sånn kul og tøff, og jenta er en av de værste mobberne jeg har sett hos 2 klassinger. Hele klassemijløet hos oss er helt ødelagt, og et barn har allerede byttet klasse, pga mobbingen. Jeg ver ikke min arme råd, hvordan vi skal få slutt på det dårlige miljøet hos oss. Min datter gruer seg til å gå på skolen hver eneste dag. Ingen tiltak så langt har ført frem heller. 

Anonymkode: f088a...1b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du har jo helt urealistiske krav! Du kan ikke forvente at de aldri er inne på samme tidspunkt eller at de sitter med samme bord! Det du kan forhøre deg om er å spørre om det er mulig at en voksen alltid sitter ved siden av hun som mobber med måltidene,det burde ikke være urealistisk å få til. 

Er så lei av sånne som deg HI som antar at foreldrene er tafatte så fort ett barn er slem! Takket være en sånn mor som deg som ringer BV uten grunnlag,så fikk vi hjemmebesøk av barnevernet. Jeg hadde en gutt som utagerte ekstremt mot voksne og barn,å han sa stygge ting til de andre ungene og voksne. Barnevernet kom inn for se hvordan min omsorgsevne var og for se om det kunne være noe i hjemmet som førte til utageringen. BV fikk se en rolig;snill og hjelpsom gutt som har det bra med seg selv når han er ett sted han føler seg trygg.BV var her i flere timer å jeg fikk masse posetive tilbakemeldinger i ettertid.Saken ble fort henlagt  BV anbefalte at lavterskeltilbud skulle observere sønnen min i bhg å hjelpe barnehagen med å foreslå ulike til tiltak etterpå. Lavterskeltilbud konkluderte etter å ha observert han mye at sønnen min var veldig utrygg på hverdagen i bhg å dermed utagerer han. De mente barnehagen var problemet å at de ikke gjorde nok for å trygge barnet mitt. Han hadde gått i samme bhg i 3 år uten at de ansatte følte han ble trygg. 

Så nei det er ikke sånn at det alltid er foreldrene som er grunnen til at barnet utagerer,derfor er det ondskapsfullt av deg ringe BV bare for å hevne deg på foreldrene til mobberen! Kanskje problemet er selve barnehagen å da hjelper det ikke å sende bekymringsmelding på de stakkars foreldrene som sikkert gjør alt de kan for å bedre situasjonen!

Anonymkode: ddc6a...19f

Men kjære, vene. 

Noen var bekymret for ditt barn på grunn av måten han oppførte seg på, og ringte barnevernet. De gjorde jobben sin, undersøkte, og ga deg videre tips om hva du kan gjøre for å hjelpe ham til å få en bedre hverdag i barnehagen.  Det er helt nøyaktig slik dette burde fungere, og hvis du trekker hodet ut av rompa og innser at det ikke var noen som gjorde det for å jævles med deg, men fordi de var bekymret, så burde også du kunne se akkurat det.

Det er aldeles ikke et urealistisk krav at noen skal være på mobberen hele tiden. Det er barnehagens ansvar å trygge alle barna, og da må de av og til gjøre slike ting. Dersom ett av barna ikke er trygg over tid i barnehagen, så har personalet feilet. Det er ikke HIs problem hvor de skal ta pengene fra, og det er heller ikke ondskapsfullt, som du påstår, å melde bekymring for et barn med så avvikende adferd som her beskrives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring barnehagesjefen i kommunen og krev et møte sammen med pedleder og styrer. Ikke gå helt alene, ta med mann eller en av de andre foreldrene som ser problemet.

 

noter ned i forkant alle ting du vil si. Finnesdet ikke et sted man kan melde inn mobbing eller få hjelp ang dette? Sånn sentralt slik at man kan ringe å be om råd?

 

skal disse barna på samme skole? Be om et møte med rektor allerede nå. Forklar saken slik at skolen kan dele opp jentene, ha rett lærer til mobberen (mer tak i noen lærere), og sette inn tiltak fra starten. Ikke lurt å vente på klasselister, da er mye bestemt allerede.

 

dersom dette hadde vært mitt barn ville jeg nok pratet med fastlegen min, fått meg en sykemelding basert på søvnløse netter og stress og hatt jenta mi hjemme en lang periode.

 

Evt hadde jeg faktisk byttet barnehage dersom det er andre barnehager som tilhører samme skole. Det må være bedre å bli kjent med nye barn man skal på skolen med enn å måtte være i et miljø man blir mobbet. Jeg hadde krevd av barnehagesjefen å få starte i ny barnehage med en gang. Tatt en samtale med styrer og pedagogisk leder i ny barnehage og forklart saken. Så hadde jeg pakket sakene til jenta og aldri latt ho dra tilbake til den gamle barnehagen. De har ikke klart å gjøre noe på et år, og da klarer de det ikke nå heller.

 

vi snakker om 4-5 år gamle jenter, de voksne må jo være helt tafatte for å ikke klare ordne opp på et år. 

 

Ja mulig mobberen burde bytte barnehage, men jeg hadde te ny at jenta får bedre mulighet til å bli kjent med flere før skolestart, og hadde heller ikke stolt på de gamle ansatte.

Anonymkode: d94e2...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kontaktet både barnevern og fylkesmannen. Datteren din har ventet lenge nok. Ring i dag. 

Anonymkode: 6d010...402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, gale damen skrev:

Men kjære, vene. 

Noen var bekymret for ditt barn på grunn av måten han oppførte seg på, og ringte barnevernet. De gjorde jobben sin, undersøkte, og ga deg videre tips om hva du kan gjøre for å hjelpe ham til å få en bedre hverdag i barnehagen.  Det er helt nøyaktig slik dette burde fungere, og hvis du trekker hodet ut av rompa og innser at det ikke var noen som gjorde det for å jævles med deg, men fordi de var bekymret, så burde også du kunne se akkurat det.

Det er aldeles ikke et urealistisk krav at noen skal være på mobberen hele tiden. Det er barnehagens ansvar å trygge alle barna, og da må de av og til gjøre slike ting. Dersom ett av barna ikke er trygg over tid i barnehagen, så har personalet feilet. Det er ikke HIs problem hvor de skal ta pengene fra, og det er heller ikke ondskapsfullt, som du påstår, å melde bekymring for et barn med så avvikende adferd som her beskrives.

Selvsagt er det urealistisk å tro at vi kan være en voksen på ett barn hele tiden! Barnehagen har nok minst 20 andre unger å passe på å da må alle de voksne være på alle barna. Jobber selv i barnehage å med jevne mellomrom kommer det sånne latterlige urealistiske krav om at vi må være en voksen på ungen som utagerer hele tiden. Da forteller vi til foreldrene at det er dessverre ikke mulig,vi har 23 andre unger som vi også skal passe på og leke med.

Anonymkode: ddc6a...19f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt er det urealistisk å tro at vi kan være en voksen på ett barn hele tiden! Barnehagen har nok minst 20 andre unger å passe på å da må alle de voksne være på alle barna. Jobber selv i barnehage å med jevne mellomrom kommer det sånne latterlige urealistiske krav om at vi må være en voksen på ungen som utagerer hele tiden. Da forteller vi til foreldrene at det er dessverre ikke mulig,vi har 23 andre unger som vi også skal passe på og leke med.

Anonymkode: ddc6a...19f

I ekstreme situasjoner så må barnehagen finne en løsning, hvis ikke gjør de ikke jobben sin. De ansatte har ansvar for at alle barn har det bra og er trygge i barnehagen, og da må de finne en løsning på det. Jobber selv i en barnehage og vi har flere ganger satt 1 voksen på 1 barn for å løse en situasjon.  Noen ganger får vi inn 1 ekstra voksen, noen ganger ikke og da må vi ta fra den eksisterende ansattgruppen.

Anonymkode: 31c89...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt er det urealistisk å tro at vi kan være en voksen på ett barn hele tiden! Barnehagen har nok minst 20 andre unger å passe på å da må alle de voksne være på alle barna. Jobber selv i barnehage å med jevne mellomrom kommer det sånne latterlige urealistiske krav om at vi må være en voksen på ungen som utagerer hele tiden. Da forteller vi til foreldrene at det er dessverre ikke mulig,vi har 23 andre unger som vi også skal passe på og leke med.

Anonymkode: ddc6a...19f

Selvsagt er det ikke urealistisk, og selvsagt er det derfor noen må melde dette inn om barnehagen ikke gjør det selv. Det er selvsagt ganske mange personer som jobber en-til-en i barnehager og skole for å hjelpe disse barna som trenger hjelp til å fungere sammen med andre barn. Selvsagt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde faktisk meldt til barnevernet. Eller så hadde eg sjukmeldt meg og vore i barnehagen med barnet mitt eit par veker tid. Tatt kortere dager men vore det og sett, observert og prøvd å rettleia desse jentene. Kan hende barnehagen hadde gjort meir og om ikkje anna enn for å blitt kvitt deg. Og eg hadde ikkje sagt kor lenge eg hadde tenkt å vere der. Trur det er lov men er ikkje sikker.

Anonymkode: 25a15...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eg hadde faktisk meldt til barnevernet. Eller så hadde eg sjukmeldt meg og vore i barnehagen med barnet mitt eit par veker tid. Tatt kortere dager men vore det og sett, observert og prøvd å rettleia desse jentene. Kan hende barnehagen hadde gjort meir og om ikkje anna enn for å blitt kvitt deg. Og eg hadde ikkje sagt kor lenge eg hadde tenkt å vere der. Trur det er lov men er ikkje sikker.

Anonymkode: 25a15...b00

Det kunne du ikke gjort, du har ingen rett til å sitte og observere andres barn. det har med personvern og taushetsplikt og gjøre. Det hadde aldri blitt godtatt hos oss.

Anonymkode: 31c89...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...